0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماجراهای شرلوک هلمز(1 )

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماجراهای شرلوک هلمز(1 )

تاج یاقوت
درباره ماجراهای شرلوک هلمز(1 )

داستان‌های پلیسی بخش جذابی از ادبیات است. خانم مارپل، کارآگاه پوآرو، کارآگاه مگره وشرلوک هلمز همه شخصیت‌های آشنایی برای علاقه‌مندان به داستان‌های معمایی‌اند. هرکدام از این شخصیت‌ها داستان‌هایی جذاب دارند که بسیار جذاب و سرگرم‌کننده‌اند. یکی از معماهایی که شرلوک هلمز حل کرده است ماجرای تاج یاقوت است. کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت را بخوانید و از آن لذت ببرید.

‌درباره‌ی کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت اثر آرتور کانن دویل

کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت اولین بار سال ۱۸۹۲ با نام اصلی «the adventure of the beryl coronet» در مجله‌ی استرند (strand magazine) منتشر شد. این کتاب یکی دیگر از قصه‌های کارآگاه دوست‌داشتنی شرلوک هلمز و دستیارش دکتر واتسون است که آرتور کانن دویل خلق کرده است.

این داستان نیز مانند بسیاری از داستا‌ن‌های شرلوک هلمز در قالب سریال‌های مختلف در شبکه‌های تلویزیونی سراسر دنیا پخش‌شده است. این کتاب تاکنون به زبان‌های زیادی برگردانده شده و طرفداران بیشماری در جهان دارد.

خلاصه داستان ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت

‌ مردی به نام آقای هولدر به شرلوک هلمز و آقای واتسون مراجعه می‌کند و می‌گوید پسرش را در حال دزدیدن تاج یاقوتی که به‌عنوان ضمانت وام از یکی از مشتری‌های بانک دریافت کرده بود دستگیر کرده است. مشکل اینجاست که سه تا از یاقوت‌های تاج گم‌شده‌اند. آقای هولدر از شرلوک هلمز می‌خواهد یاقوت‌های گم‌شده را پیدا کند و سر جایشان برگرداند...

‌درباره‌ی آرتور کانن دویل نویسنده‌ی کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت

سر آرتور ایگناتیوس کانن دویل (sir Arthur Ignatius Canon Doyle) نویسنده و پزشک اسکاتلندی قرن نوزده و بیست سال ۱۸۵۹ در ادینبورگ به دنیا آمد. او کودکی‌اش را در همین شهر گذراند و به دانشگاه رفت. او مدتی هم در اتریش تحصیل کرد. آرتور در دانشگاه ادینبورگ در رشته‌ی پزشکی درس خواند و همچنین گیاه‌شناس بود. او در کنار همین کارها به نوشتن داستان و سرودن شعر نیز مشغول بود. او در طی این سال‌ها سفرهایی هم به آفریقا داشت.

آرتور کان دویل شخصیت شرلوک را با الهام از یکی از استادهای دانشگاهش به نام جوزف بل آفرید و سال‌ها داستان‌های مختلفی برای این شخصیت نوشت. اگرچه آرتور کانن دویل کارهای زیادی در کارنامه‌اش دارد اما شهرتش را مدیون شرلوک هلمز است او ۴ رمان و بیش از ۵۰ داستان کوتاه نوشته است که شرلوک شخصیت اصلی آن‌هاست.

آرتور کانن دویل سال ۱۹۳۰ براثر سکته‌ی قلبی درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت به فارسی

داستان‌های شرلوک‌ هلمز در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده‌اند. انتشارات نشر و تحقیقات ذکر داستان‌های شرلوک هلمز را به‌طور خلاصه و با زبانی روان و ساده منتشر کرده است تا مناسب کودکان و نوجوانان باشد.

انتشارات نشر و تحقیقات ذکر کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت را با ترجمه‌ی سید حبیب‌الله لزگی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت را خواند؟

ماجرای تاج یاقوت مانند سایر داستا‌ن‌های شرلوک هلمز یک داستان پلیسی بامزه و جذاب است که در پایان آن آقای کارآگاه را تحسین خواهید کرد. دقت و نکته‌سنجی شرلوک هلمز نکته‌ی بسیار جالب داستان‌های اوست که مخاطب را مجبور می‌کند موقع خواندن داستان‌های او دقت بیشتری به خرج بدهد تا شاید بتواند حدس‌های خوبی مانند حدس‌های هلمز بزند. داستان‌های شرلوک هلمز برای نوجوانان و کودکان بسیار مناسب است، چراکه هم آن‌ها را ترغیب می‌کند به جزئیات بیشتر توجه نشان دهند و هم به مطالعه علاقه پیدا کنند. اگر می‌خواهید کودک یا نوجوانی را به خواندن علاقه‌مند کنید یا یک ماجرای جذاب به او هدیه دهید کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت کتاب بسیار مناسبی است.

کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت در دسته‌ی کتاب‌های داستان پلیسی قرار دارد.

کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت مناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 16 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در می‌توانید در چند ساعت بخوانید.

کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان پلیسی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت اثر آرتور کانن دویل بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان پلیسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

در بخشی از کتاب ماجراهای شرلوک هلمز ۱- تاج یاقوت می‌خوانیم

هلمز تاج را با هر دو دست برداشت و سعی کرد آن را دو قسمت کند؛ اما جواهر نشکست. هلمز گفت: «آقای هولدر، اگر جواهر می‌شکست صدای بلندی ایجاد می‌کرد. من شک داشتم که پسر شما مقصر باشد؛ اما حالا یقین پیدا کردم که او بی‌گناه است.» آقای هولدر فریاد زد: «اما خود من دیدم که تاج در دست اوست. آیا این ثابت نمی‌کند که او مقصر است؟» هلمز جواب داد: «من فکر نمی‌کنم پسر شما مقصر باشد. به‌زودی این موضوع را به شما ثابت می‌کنم. بگویید ببینم وقتی پسرتان را دیدید، آیا او کفش پوشیده بود؟» آقای هولدر جواب داد: «نه. پا برهنه بود.»

هلمز گفت: «همه داخل بمانید. من برای تحقیق بیرون می‌روم.» هلمز وارد حیاط شد و همه در سکوت منتظر برگشتن او شدند. حدود یک ساعت توی حیاط بود. خم‌شده بود و جست‌وجو می‌کرد. بعد برگشت و گفت: «آقای هولدر، من همه‌چیز را در اینجا و توی حیاط دیدم. فکر کنم به‌زودی این معما را حل می‌کنیم. حالا من به خانه‌ام می‌روم.» آقای هولدر پرسید: «پس من باید چکار کنم؟ آیا امیدی برای پیدا کردن جواهرات گم‌شده وجود ندارد؟» هلمز جواب داد: «فردا ساعت ۹ صبح به خانه‌ی من بیا. کمی هم پول بیاور. شاید برای برگرداندن قطعات گم‌شده به پول نیاز داشته باشیم.» هلمز و دکتر واتسون رفتند.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
16 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۳۲:۰۰
نویسنده آرتور کانن دویل
مترجم حبیب الله لزگی
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The beryl coronet
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۳/۱۸
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
2,300 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۷ مگابایت
۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 67 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
1 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
43 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بعد میگن سرانه مطالعه کمه .چون پولیه همه چیز هیچی تو ایران رایگان نیست اگر میخوان سرانه مطالعه بره بالا باید رایگان باشه وقتی این برنامه به خاطر ۵ صفه اضافه ته داستان پول میگیره دیگه کی میره کتاب تو سایت بخونه

5

آنچنان‌ ک باید جذبم نکرد اولین باره سریال یک داستان از کتابش بهتر بود از دیدگاه من شایدم خیلی خلاصه کردنش برای درک بهتر نوجوونا ....

5

عالی عالی?????

5

نمی تونم نظری بدم چون بهترین کتاب کاراگاهیه دنیاست

5

من دوست داشتم با اینکه خیلی خلاصه و کم بود هر کتابیش و خیلیاشم تو فیلم دیده بودیم بازم برام جذاب بود

4

جالبه ولی فیلمش خیلی بهتر و جذاب تر بود

5

میخواسم بدونم این کتاب نصر کودکانه داره یا ترجمه ی صحیحشه؟

5

عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی

5

عالی فقط کاش همش رو بردمون تو یه بسته قرار میدادین بهتر بود اینجوری

5

هر کی میتونه لطفا جواب منو بده:فیلمش بهتره یا کتابش

نمایش 33 نقد دیگر
4.5
(73)
گیرا 🧲 (1)
9,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماجراهای شرلوک هلمز(1 )
ماجراهای شرلوک هلمز(1 )
تاج یاقوت
نشر و تحقیقات ذکر
4.5
(73)
گیرا 🧲 (1)
9,500
تومان