0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وسوسه های کمال گرایی

معرفی، خرید و دانلود کتاب وسوسه های کمال گرایی

درباره وسوسه های کمال گرایی

کمال‌گرایی یک ویژگی شخصیتی است که در آن فرد تلاش می‌کند کارها را با وسواس بیمارگونه‌ای عالی و بدون نقص به پایان برساند و هیچگاه احساس رضایت از عملکرد خود نداشته باشد. کمال‌گرایی ناسازگار می‌تواند تاثیر مخربی بر سلامتی انسان بگذارد. به همین علت آموزش پذیرش شکست و نواقص از جمله مواردی است که در سنین پایین باید جدی گرفته شود. جین گولدبرگ و میریام ادیرهولد در کتاب وسوسه‎های کمال‎گرایی کمال‌گرایی را مفهومی بین تلاش سالم برای عالی بودن و یک تلاش ناسالم برای رسیدن به یک ایده‌آل غیرممکن می‌دانند و در این کتاب اهمیت استراحت را نشان می دهد و به شما می آموزد چطور خودتان را همان طور که هستید. بپذیرید و از خوب انجام دادن کارها لذت ببرید.

‌درباره‌ی کتاب وسوسه‌های کمال گرایی اثر جین گولدبرگ ، میریام ادیرهولد

کتاب وسوسه‌های کمال‌گرایی برای اولین بار در سال 1991 منتشر شد. این کتاب خصلت کمال‌گرایی را مورد نقد و بررسی قرار داده است و از تاثیر آن بر روح، جسم و ذهن انسان سخن گفته است. جین گولبرگ و میریام ادیرهولد کمال‌گرایی را مانند یک طیف می‌دانند و که مجموعه‌ای از رفتارهای سالم تا ناسالم را در برمی‌گیرد.گروه سنی کودکان و نوجوانان از آسیب پذیر‌ترین گروه‌ها برای خوگرفتن به کمال‌گرایی به شمار می‌آیند.

کتاب وسوسه‌های کمال گرایی در بخش مقدمه با ارائه‌ی یک تست معتبر، کمال‌گرایی خواننده را با سوالات گوناگون می‌سنجد و بر اساس امتیاز گرفته شده او را در گروه‌های مشخص از کمال‌گرا تا بی خیال قرار می‌دهد. در 5 فصل  ابتدایی کتاب، نویسنده تفکر کمال گرایی را نقد می‌کند و اثرات مخرب آن را توضیح می‌دهد. در ادامه فصل‌ها راهکارهایی برای بهبود این خصلت را می‌خوانیم. این کتاب در مورد عالی بودن نیست. عالی بودن هیچ ایرادی ندارد. بلکه در مورد غیرممکن بودن کمال است. این کتاب به شما یاد می دهد که بین سه جنبه‌ی اصلی زندگی خود یعنی کار و تحصیل، سرگرمی و تفریح، خانواده و روابط اجتماعی تعادل برقرار کنید.این کتاب برگرفته از تجارب افراد، مطالعه مدارک و مستنداتی است که شما می‌توانید با استفاده از آنها استفاده از آنها بر روی کمال‌گرایی سرپوش بگذارید

مروری بر فصل‌های کتاب وسوسه‌های کمال گرایی

مقدمه:‌ شما چقد کمال‌ گرا هستید؟

فصل اول: چرا مردم کمال گرا می‌شوند

فصل دوم: آنچه کمال‌گرایی بر سر ذهن شما می‌آورد

فصل سوم: آنچه کمال‌گرایی بر جسم سر شما می‌آورد

فصل چهارم: آنچه کمال‌گرایی بر سر روابط شما می‌آورد

فصل پنجم: چطور باید به خود آسان گرفت

فصل ششم: کمال‌گرایی در زنان و مردان جوان

فصل هفتم: روش‌هایی که از طریق آنها می‌توانید زندگی‌تان را در دست بگیرید

فصل هشتم: بیاموزید که به خود پاداش دهید و موفقیت‌هایتان را دوست داشته باشید

فصل نهم: توصیه‌هایی برای نوجوانان

فصل دهم: چه وقت و چطور درخواست کمک کنیم

ترجمه‌ی کتاب وسوسه‌های کمال گرایی به فارسی

دکتر حسین مسنن فارسی، مترجم، نویسنده و پژوهشگر حوزه کودک و دانش آموخته‌ی رشته‌ی فلسفه‌ی تعلیم و تربیت است. او متولد سال 1362 است و آثار گوناگون تربیتی را برای کودکان به فارسی برگردانده است. از میان این آثار ترجمه شده‌ توسط دکتر فارسی می‎توان به کتاب‌های «عادت‌های بد دارم»، «خیلی نگران می‌شوم» و «کمک به کودکان رنج دیده» اشاره کرد.  انتشارات پیدایش کتاب «وسوسه‌های کمال گرایی» را با ترجمه‌ی حسین مسنن فارسی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب وسوسه‌های کمال گرایی را خواند؟

کمال‌گرایی یکی از خصوصیاتی است که اعتماد به نفس را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و عزت نفس افراد را کاهش می‌دهد. این واژه از کلمه Perfectionism می‌آید و معنای مثبتی را در ذهن تداعی می‌کند. اگرچه بی عیب و نقش بودن کارها بسیار لذت‌بخش است اما فرد کمالگرا خیلی زود دچار انواع آسیب‌های روحی و روانی می‌شود و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد.  کتاب وسوسه‌های کمال گرایی در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی کمال‌گرایی قرار دارد و به افراد کمک می‌کند نگرش خود را نسبت به وسواس بی‌نقص بودن، تغییر دهند. این کتاب برای گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان مناسب است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 196 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 9 روز بخوانید.کتاب وسوسه‌های کمال گرایی حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی کمال‌گرایی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب وسوسه‌های کمال گرایی می‌خوانیم

کمال‌گراها در ظاهر به دنبال درست انجام دادن کارها هستند اما در باطن درحال تحمل اوضاع هستند. کمال‌گراها در کارها زیاده روی می‌کنند و همین جاست که مشکل شروع می‌شود. برای آنها عالی هم قابل قبول نیست. کمال‌گراها دوست دارند فعالیت بیشتر و بیشتری را در زمان‌های کم و کمتری انجام دهند. درحالی که فکر می‌کنند می‌توانند زمان را متوقف کنند. علاوه بر آن اضطراب، افسردگی، یأس هم از جمله بیماری‌های مربوط به فشار روانی - استرس هستند که به دلیل استراحت ناکافی ممکن است پدید آیند. آنها درحین تلاش‌شان برای انجام دادن کارهای بیشتر، زیباتر به نظر رسیدن،  و برآورده کردن انتظارات بالای دیگران، استرس‌های درونی خود را بیرون نیز می‌ریزند.

شیرجه به سمت زمین

در اقتصاد امروز نتایج درخشان و با کیفیت در تولید اهمیت بسیاری دارد. مشاغل می‌خواهند گوی رقابت را از یکدیگر بربایند و سعی می‌کنند این کار را با ارائه‌ی محصولات بهتر، خدمات بهتر؛ و حمل و نقل سریع‌تر انجام دهند. آنها از کارمندان خود انتظار دارند تعهد کاری بیشتری داشته باشند. این بدان معناست که مردم باید ساعات بیشتر و تحت فشار بیشتری کار کنند تا بتوانند مرزهای سخت و معیارها را رعایت کنند. معنای دیگر مستله این است که کارمندان باید به صورت مداوم بهترین کارکرد را داشته باشند.

«جولیت اسکور» اقتصاددان در مجله‌ی «آمریکایی‌های پرکار» می‌نویسد: در دو دهة گذشته، میانگین کار افراد به ۱۶۴ ساعت در ماه می رسد. نتيجه‌ی این مسئله برای بسیاری از مردم این است که آنها زمان کمتری برای صرف وقت و انرژی در مورد خانواده‌‌ی خود دارند. خانواده‌های بی‌شماری از چنین شرایط سختی در عذابند: فشار کار، کمبود وقت شدید، مشکلات اقتصادی، خانواده‌هایی که هر دو والد در آن شاغل هستند. در سال 1950، 12.6 درصد از مادرانی که کودکان زیر ۱۷ سال داشتند برای کسب درآمد کار می کردند. تا سال ۱۹۹۴ این آمار به ‎۶٩‏ درصد رسید. لازم به ذکر نیست که این افزایش ساعات کار باعث افزایش استرس در زندگی می شود. غیبت، حجم معاملات، حوادث حین کار، استرس‌های مربوط به بیماری و دیگر مسائل در سرتاسر جهان باعث ایجاد مشکلات اقتصادی گردیده است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب وسوسه‌های کمال گرایی اثر جین گولدبرگ ، میریام ادیرهولد بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی کمال‌گرایی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۴ مگابایت
تعداد صفحات
196 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۳۲:۰۰
نویسندهمیریام ادیرهولد
نویسنده دومجین گولدبرگ
مترجم حسین مسنن فارسی
ناشرانتشارات پیدایش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Whats bad about being too good?
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۳/۱۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
28,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۴ مگابایت
۱۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 42 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
14 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

سلام دوستان عزیزم اصلا کتاب خوبی نیست ویژگی های ادم کمالگرا رو توضیح داده که با یه سرچ ساده توی نت پیدا میشه و به کرار گفته شده اگه شما کمالگرا هستین از دوست معلم و پدر مادرتون مشاوره بگیرین بالای بیست بار این مطلب در جای جای کتاب گفته با خوندن این کتاب می فهمین نویسنده های ابدوغ خیاری فقط اینجا نیستن خارج هم هستن

4

من کتاب را نخوندم و ولی می دانم که افراط در کمال گرایی به اکثر زنان و مردان جامعه ما اسیب زده است. اقای روحانی رییس جمهور محترم هم به نظرم چون شاخصه رفتاری DC براساس مدل رفتاری دیسک دارد هم در کمال گرایی افراط می کند و این باعث اسیب به خودش و دیگران شده است. زنان و مردان جامعه ما که دارای شغل هستند و سن انها بالا رفته و ازدواج نکرده اند هم در کمال گرایی افراط کرده اند و همین افراط گرایی باعث شده که زوج مناسب خود پیدا نکنند و یا تصمیم به ازدواج نگیرند. براساس مطالعاتی که داشته ام برای حل این موضوع باید هرجا که تردید کردیم، اقدام کنیم تا کمال گرایی در ما بهینه سازی شود و اعتماد به نفش مون هم افزایش یابد

2

من کتاب موهبت کامل نبودن از انتشارات صابرین را پیشنهاد میدم که بخونید چون مستقیما رفته سراغ راهکارهای حل و مواجهه با این مساله با ارائه ۱۰ راهکار.

5

لگه از کمالگرابیتون کلافه شدین توصیه میکنم با خوندن این کتاب شروع به حل مشکل کنید چون که اولین قدم برای حل مشکل شناخت جوانب مشکله و سپس پیدا کردن راه حل و چه کسی بهتر از یک کمالگرا میتونه نه تنها خودش رو توصیه کنه بلکه راه حل هم ارائه بده شاید اوایل که شروع به خوندن کتاب میکنید احساس کنید کتاب فقط درمورد جوانب منفی کمالگرایی نوشته ولی رفته رفته با ارائه روش ها و تجربیات گوناگون کتاب تعادل پیدا میکنه در آخر بد نیست که کمالگرا باشیم فقط باید افسارش رو بدست بگیریم

4

بیشتر از اینکه راهکار برای از بین بردن کمال گرایی بدهد آن را توصیف میکند. راهکار عملی و دقیق نمیدهد.

5

حتما فهرست این کتاب رو بخونید و اگر با مواردی آشنا درگیر هستید در خوندن این کتاب تعلل نکنید. این یک هشداره! کمال گرایی میتونه زندگی شما رو ازتون بگیره و حسرت تنها دستاورد شماست! قربانی کمالگرایی نباش

5

اگر با خوندن قسمت نمونه کتاب متوجه شدید کمال گرا هستید .... حتما کتاب رو بخونید . عالی بود

3

بیشتر به توصیف کمالگراها میپردازه که البته خوب و مفیده این توضیحاتش اما راه حل عملی ارایه نمیده. اما بازم من پیشنهادش میکنم.

5

بسیار کتاب خوب و روانی هستش. یه سری کتاب رو نخوانده خراب می کنند. اتفاقا پر است از راهکارهای مفید و توضیحات دقیق و علمی

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱

اگر حس میکنید کمالگرا هستید این کتاب رو شروع کنید کمک میکنه با بعضی از رفتار های افراطی کمالگرایی اشنا بشید یا بتونید مدیریت کنید

نمایش 8 نقد دیگر
3.7
(42)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
27,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
وسوسه های کمال گرایی
وسوسه های کمال گرایی
میریام ادیرهولد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وسوسه های کمال گرایی
وسوسه های کمال گرایی
میریام ادیرهولد
انتشارات پیدایش
3.7
(42)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
27,000
تومان