0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفه ای برای زندگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفه ای برای زندگی

روش های کهن رواقی برای زندگی امروز
درباره فلسفه ای برای زندگی

فلسفه یکی از قدیمی‌ترین علوم انسانی است که هنر بهتر زندگی کردن را به انسان می‌آموزد. مکتب رواقی یکی از 4 مکتب اصلی فلسفه در یونان است که مفاهیم پیچیده و گسترده‌ای از زبان‌شناسی گرفته تا کیهان شناسی و متافیزیک را شامل می‌شود. این فلسفه قصد دارد شادی و آرامش را با دیگر بخش‌های زندگی انسان پیوند دهد و برای اینکار روش‌های مختلفی را پیش روی انسان ‌می‌گذارد. اگرچه سال‌ها از شکل‌گیری این فلسفه می‌گذرد با اینحال روش‌های کهن رواقی هنوز هم برای داشتن یک زندگی پر از آرامش در دنیای کنونی بسیار کاربردی و اثرگذار است. این فلسفه طرفدار سرسخت اعتدال است و میانه‌روی و لذت بردن از زندگی را به انسان می‌آموزد. کتاب فلسفه‌ای برای زندگی شما را به آرامش و شادی دعوت می‌کند.

‌درباره‌ی کتاب  فلسفه‌ای برای زندگی اثر ویلیام بی. اروین

کتاب فلسفه‌ای برای زندگی برای اولین بار در سال 2008 منتشر شد. این کتاب با نام فرعی روش‌های کهن رواقی برای زندگی امروز نیز شناخته می‌شود. شاید عنوان این کتاب مخاطب را به اشتباه بیاندازد و گمان کند با یک کتاب فلسفی با مفاهیم سخت و پیچیده روبه‌رو شده است. گفتنی است که کتاب فلسفه‌ای برای زندگی زبانی ساده و صمیمی دارد و ترجمه‌ی آن بسیار روان است. علاوه برآن مطالب آن برای مخاطب کاملا قابل فهم و بدور از اصطلاحات تخصصی است. ویلیام اروین این اثر را با پژوهش‌های متعددی به رشته تحریر درآورده است و خود نیز یکی از پیروان فلسفه رواقی است.

کتاب فلسفه‌ای برای زندگی از 4 بخش کلی تشکیل شده است.

بخش اول کتاب بر علم فلسفه و تاثیر آن بر زندگی انسان‌ها تمرکز کرده است و از پیدایش مکتب رواقی و رواقیون می‌گوید.  بخش دوم کتاب اندیشه‌های این مکتب را در بستر روان‌شناختی بررسی می‌کند و خود شامل 5 قسمت است. بخش سوم کتاب به راهکارهای رواقیون برای پایان دادن به رنج‌های انسان اختصاص دارد. به اعتقاد آنها، بسیاری از مشکلات انسان برخاسته از هوای نفسانی و زیاده‌خواهی است که با کنترل این احساسات می‌توان به بسیاری از رنج‌ها پایان داد. نویسنده در بخش آخر مکتب کهن رواقی را با زندگی مدرن ترکیب می‌کند و راهکارهایی برای یافتن آرامش در دنیای امروز ارائه می‌دهد. به عقیده نویسنده، انسان‌ها  برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی باید فلسفه‌ای برای زندگی خود داشته باشند و از آن تبعیت کنند.

مروری بر فصل‌های کتاب  فلسفه‌ای برای زندگی

مقدمه: طرحی برای زندگی

بخش اول: پیدایش مکتب رواقی

بخش دوم: فنون روانشناختی رواقی

بخش سوم: اندرز رواقی

بخش چهارم: مکتب رواقی برای زندگی امروز

‌‌درباره‌ی ویلیام بی. اروین نویسنده‌ی کتاب  فلسفه‌ای برای زندگی

ویلیام اروین یکی از نویسندگان مطرح و استاد فلسفه در دانشگاه رایت استیت واقع در اوهایو است. او بر موضوع فلسفه خالص، بر روی آثار فیلسوفان بسیار مشهور و نامی متمرکز شده است. اروین، برخلاف دیگر فیلسوفان، مخاطبان کتاب‌ها و مقالات خود را تنها بر روی فلاسفه قرار نداده است. او اعتقاد دارد که کاربرد فلسفه باید برای افرادی باشد که آگاهی کمی از اصل آن دارند و با استفاده از این دانش بتوانند در زندگی خود تغییرات بنیادینی ایجاد کنند.

ترجمه‌ی کتاب  فلسفه‌ای برای زندگی به فارسی

محمد یوسفی کتاب فلسفه‌ای برای زندگی را ترجمه کرده است. محمد یوسفی آثار گوناگونی را در حوزه فلسفه و روانشناسی کاربردی ترجمه کرده است. از جمله آثار ترجمه شده توسط محمد یوسفی در فیدیبو می‌توان به کتاب‌های «اختیار و عصب زیست‌شناسی»، «فلسفه‌ در قرن جدید»، «درآمدی کوتاه به مغز» و «5 زبان عشق» اشاره کرد. انتشارات ققنوس کتاب فلسفه‌ای برای زندگی را با ترجمه‌ی محمد یوسفی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب  فلسفه‌ای برای زندگی را خواند؟

کتاب  فلسفه‌ای برای زندگی در دسته‌ی کتاب‌های فلسفه‌ی رواقیان و خودیاری قرار دارد. کتاب  فلسفه‌ای برای زندگی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 336 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 16 روز بخوانید.

کتاب  فلسفه‌ای برای زندگی جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع فلسفه‌ی رواقیان و خودیاری است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  فلسفه‌ی رواقیان و خودیاری زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب  فلسفه‌ای برای زندگی می‌خوانیم

در باب عشق به همنوع

چنان که دیدیم. اندرز رواقیان به ما این است که در جستجوی آرامش باشیم. اما آنان خوب می‌دانستند که این اندرز به خودی خود چندان کارا نیست. از این رو رهنمودهایی برای نیل به آرامش به بهترین شیوه ارائه می‌کردند. آنها درباره جنبه های خاصی از زندگی روزمره پندمان می دهند. مثلا توصیه می‌کنند که به دنبال شهرت و ثروت نباشیم، چه با این کار به احتمال قوی آرامش‌مان مختل خواهد شد. آنان به ما هشدار می‌دهند که در انتخاب معاشران خود دقت به خرج دهیم؛ هرچه باشد دیگران این توان را دارند که - در صورتی که ما اجازه دهیم - آرامشمان را مختل سازند. آن ها در خصوص نحوه مواجهه با بی احترامی‌ها، خشم، اندوه، جلای وطن، کهنسالی توصیه‌هایی دارند.

اجازه دهید در این فصل و فصل بعدی توجه خود را به اندرزهای رواقیان درباره زندگی روزمره و نیز شکل‌دهی و حفظ روابط با ارزیابی و سنجش زندگی درمی‌یابیم که دیگران منبع برخی از بزرگ‌ترین شادمانی‌ها هستند - از جمله عشق و دوستی. اما این را هم درمی یابیم که آنان علت بسیاری از احساسات منفی ما نیز هستند. وقتی غریبه‌ای هنگام رانندگی ازحرکت بازمان می دارد. ناراحت می‌‍شویم. بستگانمان با مشکلاتی که برایشان پیش می‌آید. ما را به دردسر می‌اندازند. ممکن است رئیسمان با بی احترامی‌اش روزمان را خراب کند و بی کفایتی همکارانمان با افزودن بر کار و مشغله ما باعث استرسمان شود. ممکن است دوستانمان ما را به مهمانی‌شان دعوت نکنند و با این کار باعث شوند که احساس حقارت کنیم.

حتی وقتی دیگران کاری به کارمان ندارند باز هم می توانند آرامشمان را بر هم زنند. نوعا همه ما دوست داریم که دیگران _-دوستان، بستگان، همسایگان، همکاران و حتی غریبه‌ها- درباره‌ی ما خوب فکر کنند. از این رو کلی وقت و انرژی صرف می‌کنیم تا لباس های خوب بپوشیم، ماشین خوب سوار شویم، در خانه خوبی با همسایگان خوب زندگی کنیم و... اما اين تلاش ها با درجاتی از اضطراب و پریشانی همراه‌اند: می‌ترسیم که انتخاب‌های نادرستی داشته باشیم و دیگران درباره ما بد فکر کنند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب فلسفه‌ای برای زندگی اثر ویلیام بی. اروین بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی فلسفه‌ی رواقیان و خودیاری می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۰ مگابایت
تعداد صفحات
336 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۱۲:۰۰
نویسنده ویلیام بی اروین
مترجممحمد یوسفی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A quide to life: the ancient art of stoice joy
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۵/۱۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۰ مگابایت
۳۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 80 مخاطب
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
10 ٪
40 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

از همان سالهای دبستان که نیرومند ترین جریان زندگی ام تنهایی بود شعر بی نظیر من یار مهربانم که درباره کتاب بود مرا از رنج تنهایی و هیچ دوست صمیمی نداشتن نجات داد. در میان کتابها آنچه که می توان کتاب های فلسفی نامید بهترین و عمیق ترین تأثیرات مثبت را در تنهایی هایم داشته و هنوز دارند. فلسفه رواقی و فلسفه شوپنهاور برای من بی نهایت سودمند بوده و هستند. فکر می کنم هرچه زودتر آنها را با صبر و حوصله فراوان در سن نوجوانی بخوانیم البته کمترین شکست ها و ناکامی‌ها را در زندگی تجربه خواهیم کرد و نه تنها از تنهایی ها رنج نخواهیم برد بلکه قدر و ارزش نعمت و موهبت تنهایی را بیشتر و عمیق تر خواهیم فهمید.

1

اگر دنبال یک متن جذاب و کشنده هستید,کتاب را نخرید. اصول شرح داده شده در کتاب تا حد زیادی(حدود ۸۰ درصد)با اصول ادیان الهی خصوصا اسلام که به ان اشراف دارم مشترکه ولی چون از زبان فیلسوفان سقراطی نقل شده به نظر جالب میاد,اصول کنترل خشم,بی اعتنایی به توهین,عدم تجمل گرایی و ساده زیستی,بی توجهی به شهرت و...همه رو بارها و بارها در تعالیم دینی و حکایات اخلاقی خوندیم و شنیدیم و من نمی دونم چرا در نظرات خوانندگان به این موضوع ساده و پیش پاافتاده اشاره نشده بود. برای من کتابی تکراری بود ولی شاید اگر ۱۵ ساله باشید و هیچ کتاب دینی و روانشاسی و فلسفی تا به حال نخوانده باشید و یا خارج از کشور باشید و اینقدر اموزه های دینی براتون تکرار نشده باشد,از خواندن کتاب بهره ای جدید عایدتان شود.

4

واقعا برام سواله که چرا نمونه ارائه میکنید در حالی که ازش هیچی نمیشه فهمید. این نمونه هایی که قزار میدید همه مقدمه ان فایده ندارن بخشی از کتاب رو قرار بدید به نظرم بهتره

4

کتاب خوبیست و بیشتر فوتی است بر آموزه هایی که به صورت رسوم از انها استفاده میکنیم و پیشنهادی برای استفاده آگاهانه آنها و یافتن ریشه های دور آنها اما نویسنده در جاهایی به شدت به دنبال توجیه کردن و جواب دادن و انطباق آموزه های جامعه ای دیگر در زمانی دیگر بر الآن و حتی جهان کرده و سعی بر درست جلوه دادن همه آنها نموده است و در جاهایی آن ها را با تحلیل هایش حتی به انحراف کشیده است اما جزو اولین منابع در زمینه مطالعه رواقیون است که توانسته کنش گری متفاوتی از این مکتب فکری به نمایش بگذارد ارزش یک بار خواندن و حتی جاهایی نکته برداری دارد

1

من اوایل این کتابو میخوندم برام‌خوب بود ولی از نصف به بعد دوس نداشتم چون تقریبا گیج کننده شد چون حرفاش تناقضی بود بنظرم و یه جاهایی خودکشی رو هم مجاز شمرده و برا همبن خوشم نیومد ار دیدگاهشون اصلا من این کتاب رو میخوندم با خودم گفتم اینا که خیلیاش مال دین اسلامه و تازه تو دین خیلیم کامل تر ازین گفته شده پس چرا رواقی زندگی کنم!!! خودمون برا زندگی، برنامه بهتری داریم مثل قران و نهج البلاغه

4

کتابی بی نظیر هست من برای پیدا کردن خودم وآرامش در زندگیم بالغ بر صد کتاب روانشناسی مطالعه کردم ولی راهی رو که با خواندن این کتاب پیدا کردم در هیچ کدام از ان کتابها پیدا نکردم به همه دوستان پیشنهاد می کنم حتما این کتب با ارزش را مطالعه بکنند

4

موضوع کتاب فوق‌العاده است. در برخی قسمت ها نویسنده پرگویی هایی کرده که از نظر ژورنالیستی طبیعی است. اما بحث رواقیان فوق العاده است. ایکاش سالها پیش این کتاب را خوانده بودم. خیلی بدرد جامعه اشفته ما میخوره.

4

نه واقعا هم بی نظیر نیست... اتفاقا گاهی فقط پرگویی کردن و مطالب گفته شده رو با بیانی دیگه گفتن وگاهی حتی راهکارهای خیلی بدی دادن که قابل اجرا نیست و با منطق سازگار نیست..یا لااقل اقناع نمیکنه....نمونش بخش توهین

4

کتابو نخوندم ولی مطمینم برداشتهای شخصی و توهمات نویسندس چون فلسفه غرب رو باید از سرچشمه گرفت نه برداشتهای یک نفر دیگه خود اصول رو باید از فیلسوفان رواقی دریافت کرد از کتابهای منبع و اصیل در این زمینه

5

ترجمه کتاب روان و کاملا قابل فهم و مطالب کتاب هم به تا حد زیادی کاربردی و بدور از پیچیدگیهای خاص کتابهای فلسفی هست. نکته آخر اینکه در مجموع خواندن کتاب لذت بخش است.

نمایش 30 نقد دیگر
4
(82)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
فلسفه ای برای زندگی
فلسفه ای برای زندگی
ویلیام بی اروین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفه ای برای زندگی
فلسفه ای برای زندگی
روش های کهن رواقی برای زندگی امروز
گروه انتشاراتی ققنوس
4
(82)
72,000
تومان