0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
استراتژی اقیانوس آبی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب استراتژی اقیانوس آبی

چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم که در آن رقابت معنا ندارد
درباره استراتژی اقیانوس آبی

همه دوست دارند که کسب و کاری پرسود و مداوم داشته باشند ولی تمام شرکت‌ها فراز و فرود را تجربه کرده‌اند و کسب و کارشان با خطر شکست مواجه شده است. رقبا یکی از چالش‌های همیشگی کسب و کار است. امروزه با گسترش فناوری و امکانات بازاریابی دیجیتالی به دانش جدیدی در حوزه‌ی کسب و کار نیاز است. کتاب استراتژی اقیانوس آبی با بررسی شرکت‌های مختلف به راه‌حل‌هایی در راستای موفقیت تجاری دست یافته است که آن‌ها را در قالب دستورالعمل‌های شفاف و کاربردی در اختیار صاحبان و مدیران قرار داده است.

خلاصه کتاب استراتژی اقیانوس آبی

کتاب ‌استراتژی اقیانوس آبی؛ چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم که در آن رقابت معنا ندارد با بررسی اشتباهات رایج شرکت‌های تک حوزه‌ای و سازمان‌هایی با کسب و کارهای چندگانه، دام‌هایی را که باید برای موفقیت در کسب و کار از آن‌ها اجتناب کرد را نام برده و با ارائه‌ی مثال‌های متنوع روش‌های رهایی از آن‌ها را شرح می‌دهد.

این کتاب با معرفی مفهوم «اقیانوس سرخ» به معنای فضاهای رقابتی مسموم که صنایع در آن اغلب مرزهای مشخص و قوانین ثابتی دارند، از وضعیتی در کسب و کار حرف می‌زند که شرکت‌ها در آن برای پیشرفت و رسیدن به سهم بیشتر از تقاضا وارد رقابت با شرکت‌های مشابه خود می‌شوند. این شرکت‌ها با کاهش هزینه‌های منابع انسانی خود سعی می‌کنند قیمت‌های بهتری برای محصول ارائه کنند و با سرمایه‌گذرای در محصولات مشابه به رقابتی پر استرس وارد می‌شوند که همیشه به موفقیت ختم نمی‌شود. در مقابل، «اقیانوس آبی» به این مفهوم است که شرکت‌ها به جای اصرار بر رقابت در بازارهایی با تعداد رقبای بسیار به سمت کسب و کارهایی بروند که هنوز بازار مشخصی برای آن‌ها شکل نگرفته است و ناشناخته‌اند. شرکت‌ها در این وضعیت با روی آوردن به نوآوری می‌توانند بازارهایی برای محصولات خود به ‌وجود آورند و با بی‌معنا کردن رقابت در ایجاد تقاضای جدید، ارزش شرکت را بالا برده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

کتاب پس از شرح عواملی که شرکت‌ها را در وضعیت اقیانوس سرخ قرار می‌دهد، درباره‌ی وضعیت اقیانوس آبی مثال‌هایی از شرکت‌های موفق در این زمینه می‌آورد و ابزارها و روش‌های رسیدن به فضای بدون رقابت را بیان می‌کند. درک ماهیت فرایندی و خاصیت بازآفرینی روش‌های دستیابی به اقیانوس‌های آبی شرط اساسی برای نهادینه کردن وضعیت اقیانوس آبی در سازمان است. موفقیت هرگز یکدفعه و تصادفی رخ نمی‌دهد. نسخه‌ی پی دی اف برای خرید و دانلود کتاب الکترونیکی استراتژی اقیانوس آبی ترجمه شده در انتشارات آریانا قلم در فیدیبو در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

معرفی نویسندگان استراتژی اقیانوس آبی

دبلیو چان کیم، مدیرعامل موسسه استراتژی اقیانوس آبی INSEAD و استاد مدیریت استراتژی و مدیریت بین المللی است. کتاب «استراتژی اقیانوس آبی» که با همکاری رنه موربورن نوشته شده، بیش از 3.6 میلیون نسخه فروخته است. این کتاب به عنوان یکی از تاثیرگذار و پرفروش‌ترین کتاب‌های استراتژیک در دنیا شناخته شده است.

رنه مابورنیا، استاد برجسته‌ی استراتژی در INSEAD، از بزرگترین مدرسه‌های کسب و کار در جهان است. او کتاب استراتژی اقیانوس آبی را با همکاری کیم نوشت و از طریق آن به موفقیت چشمگیری دست یافت. رنه مابورنیا در هیأت مشاوران رئیس جمهور «باراک اوباما» برای دو دوره‌ی ریاست جمهوری خدمت کرده است. او همچنین عضو انجمن جهانی اقتصاد است.

پیرو موفقیت‌های کتاب، کیم و مابورنیا به عنوان مشاور کسب و کار در چندین کشور فعالیت می‌کند و جزو برترین مربی و مدرس‌های مدیریتی در رتبه‌بندیMBA   قرار گرفته است. او عضو فدراسیون جهانی اقتصادی و عضو مشورتی اتحادیه اروپا است. مابورنیا هم‌چنین جایزه‌ی «Noble Colloquia» را برای رهبری کسب و کار و ارتقای تفکر اقتصادی دریافت کرد.  

مروری بر فصل‌های کتاب استراتژی اقیانوس آبی 

مدیریت استراتژیک امروزه هوادار بسیاری دارد و در انواع دروه‌های آموزشی و رشته‌های دانشگاهی مثل مدیریت و حسابداری یاد داده می‌شود. محققان بسیاری در سراسر جهان با بررسی شرکت‌های مختلف به نظریه‌پردازی درباره‌ی مدیریت استراتژیک و زیرشاخه‌های آن پرداخته‌اند. استراتژی اقیانوس آبی برای اولین بار در سال 2005 منتشر شد و با مضمون‌هایی نو انقلابی در حوزه‌ی آموزش مدیریت استراتژیک کرد. درون‌مایه‌ی اصلی این کتاب دعوت شرکت‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون از جمله شامل هتل‌، سینما، خرده فروشی، شرکت‌های هواپیمایی، کامپیوتر و صداوسیما به حضور در اقیانوسهای آبی به معنی فضاهای غیر رقابتی بود. به باور نویسندگان، مدیران برای رسیدن به این وضعیت باید درباره‌ی تمامی عناصر و موارد رقابتی به صورت انتقادی فکر کنند و از چارچوب‌های سنتی فاصله بگیرند. برای این کار لازم است تا صاحبان صنایع خود را از قید باورهای قدیمی و قالب‌های فکری سنتی رها کنند و به سوی اندیشه‌ها و ایده‌های نوآورانه روی آورند.

استراتژی اقیانوس آبی نتایج تحقیق بر روی 150 شرکت است که نشان می‌دهد طرز فکر جدید عامل موفقیت شرکت‌ها در 30 سال گذشته بوده است. بر اساس این نتایج، شرکت‌های خدماتی هر روز خدمات جدیدتری معرفی می‌کنند و با بازاریابی و ایجاد ارتباطات برای محصول خود تقاضا ایجاد می‌کنند. بهترین شرکت‌ها از جمله شرکت اپل، به جای رفتن به سراغ یک فضای بازاری شلوغ و پررقیب، بازارهای جدیدی می‌سازند که قبلا وجود نداشته‌اند.

استراتژی اقیانوس آبی در بخش اول با عنوان «استراتژی اقیانوس آبی» به معرفی مفهوم اقیانوس آبی، چگونگی خلق مداوم آن و فضاهای بازار جدید می‌پردازد. به باور نویسندگان، الزام به خلق اقیانوس‌های آبی رو به افزایش است. پیشرفت‌های شتابان تکنولوژیک بهره‌وری صنعتی را بهبود داده است. روند جهانی شدن نیز این وضعیت را تشدید می‌کند. با برداشته شدن موانع تجارت بین کشورها و مناطق مختلف، و با ایجاد دسترسی‌های فراگیر جهانی به اطلاعات مربوط به محصول و قیمت‌های آن بازارهای خاص قدیمی روز به روز کاهش می‌یابند.

در بخش «تدوین و اجرای استراتژی اقیانوس آبی» نکات و روش‌هایی برای موفقیت ارائه می‌شود. چگونگی بیشینه‌سازی اندازه‌ی اقیانوس آبی، طراحی استراتژی‌های سودآور، یکپارچه‌سازی اجرا و فرایند ساخت استراتژی از جمله موارد معنایی پرکاربردی هستند که در ده فصل به‌طور کامل شرح داده می‌شوند.

در ادامه چهار گام در ترسیم استراتژی با عنوان‌های بیداری دیداری، بررسی دیدار، نمایشگاه استراتژی و ارتباطات دیداری شرح داده می‌شوند. در بخش «اجرای استراتژی اقیانوس آبی» به موانع اجرای استراتزی‌ها اشاره می‌شود. مانع شناختی، مانع سیاسی، مانع منابع و مانع انگیزش از عوامل تاثیرگذار در مسیر اجرای استراتزی هستند. نویسندگان باور دارند که رهبری نقطه‌ی عطف است نه نفوذ و پراکندگی. در نهایت پس از شرح دام‌های اقیانوس سرخ، شرحی از شرکت‌های مختلف به عنوان نمونه‌موردی داده می‌شود و عوامل موفقیت یا شکست آن‌ها بر اساس محتوای کتاب بررسی می‌شود.

بخشی از کتاب برای راهنمایی خرید و دانلود فایل  pdfاستراتژی اقیانوس آبی در ادامه آمده است

هنگامی که استراتژی شرکتی به صورت منفعل و براساس تلاش آن شرکت برای حفظ جایگاه خود در رقابت شکل می‌گیرد، شرکت یکتایی خود را از دست می‌دهد. برای مثال، شباهت‌های غذاهای اغلب شرکت‌های هواپیمایی و محل‌های پذیرش آن‌ها از مسافران درجه یک و مسافران تجاری را در نظر بگیرید. بنابراین، روی تابلوی طراحی استراتژی، استراتژیست‌های منفعل به سوی نمای استراتژیکی یکسان متمایل می‌شوند. در مورد شرکت هواپیمایی ساوت وست، منحنی‌های ارزش رقبا، همه، در واقع یکسان هستند و بنابراین می‌توان آن‌ها را به طور خلاصه با یک منحنی ارزشِ تک، روی تابلوی طراحی استراتژی، نشان داد.

اما در مقابل، منحنی‌های ارزش استراتژیست‌های اقیانوس آبی همواره جدا و متفاوت از دیگرانند. با استفاده از چهار اقدام حذف، کاهش، افزایش و خلق، آن‌ها نمای استراتژیک خود را از نمای متوسط صنعت متمایز می‌سازند. برای مثال، شرکت ساوت وست، در انجام سفرهای هوایی نقطه به نقطه بین شهرهای متوسط، پیشتاز شد؛ تا پیش از آن؛ روال صنعت برای پرواز به این شهرها بر اساس سیستم ستاره‌ای بود. (در این سیستم برای رفتن به یک شهر متوسط، باید اول به یک شهر بزرگ رفت و از آن‌جا با پروازی دیگر به مقصد رسید. نمای مسیرهای پرواز در این سیستم به صورت ستاره‌هایی است که شهرهای بزرگ در مرکز ستاره‌ها قرار می‌گیرند و شهرهای متوسط و کوچک روی پره‌های آن‌ها).

یک استراتژی خوب دارای پیامی تاثیرگذار، روشن و دقیق است. «سرعت هواپیما با قیمت خودرو – هر زمان که بخواهید.» این پیامی است که شرکت هواپیمای ساوت وست برای مخاطبان خود انتخاب کرد، یا دست‌کم می‌تواند انتخاب کند. پس از چنین پیامی، رقبای ساوت وست چه چیزی برای گفتن خواهند داشت؟ حتی ماهرترین شرکت‌های تبلیغاتی نیز به سختی خواهند توانست ارائه‌ی خدمات سرو غذا، انتخاب صندلی، محل‌های پذیرایی، پرواز از طریق شهرهای مرکزی، با سرویس استاندارد، سرعت‌های کمتر، و قیمت‌های بالاتر را به پیامی به‌یادماندنی تبدیل کنند. یک پیام خوب نه تنها لازم است پیغامی روشن را انتقال دهد، بلکه باید در تبلیغِ یک پیشنهاد، صداقت نیز داشته باشد؛ در غیر این صورت مشتریان اعتماد و علاقه‌ی خود را از دست خواهند داد. در حقیقت، یک روش خوب برای آزمودن اثربخشی و استحکام استراتژی، این است که ببینیم آیا پیام قوی و اصیلی دارد یا خیر؟

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
3.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
342 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۴:۰۰
نویسنده دبلیو چان کیم
نویسنده دومرنه مابورنیا
مترجمعلیرضا پورممتاز
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Blue Ocean Strategy, Expanded Edition: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competiti
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۳/۰۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
62,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۳.۱۷ مگابایت
۳۴۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 182 مخاطب
5
ستاره
69 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
3 ٪
78 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

آقای فیدیبو،کتاب ایده آلی مستدام و سایر کتابهای انتشارات آریانا قلم رو هم زحمت میکشید اضافه کنید؟

5

این کتاب رو باید به عنوان یکی از هندبوک های اساسی و اصلی برای هر کسی که به نوعی با تجارت، کارآفرینی، بازاریابی و فروش و تولید و ... در ارتباط است دونست. به شدت توصیه میکنم خوندنش رو خلق بازارهای نو لزوماً به معنی تغییر کلی در ساختارها نیست، گاهی با تغییرات جزیی میشه بازارهای بکر و جدیدی بر پایه خلق ارزش جدید و بهتر بر اساس سرویس بهتر به مشتری خلق کرد. این یک چرخه ی متناوب است. نه یک بار که بارها بخونید و لذت ببرید. ممنون فیدیبو از این کتاب

4

کتاب خیلی خوبیه.مخصوصا برای مدیرانی که کسب و کار های کوچیکی دارند و می خواهند روز به روز رشد کنند و بزرگ تر بشن...در این کتاب تکنیک ، ایده و استراتژی هایی که شرکت های بزرگ و برندهای برتر دنیا در سال های گذشته انجام دادن و توانستند اقیانوس آبی و سهم بیشتری در بازار کسب کنند‌ رو خیلی عالی می تونید یاد بگیرید و در کسب و کار های خودتون پیاده کنید...این کتاب برای مدیران جوان شدیدا توصیه میشه...ممنون از فیدیبو???

5

یکی از بهترین کتابهایی که توی زمینه استارتاپ و کسب و کار میشه تهیه کرد و خوند این کتابه

5

این کتاب رو اللخصوص به افراد خلاق و کسانی که ایده های جدید دارند پیشنهاد می کنم ! واقعاً یک طرز تفکر جدید در شما ایجاد می کنه . من چندین سال پیش این کتاب را خوندم و بارها مرورش کردم و می کنم و یکی از کتاب هایی هست که زندگی کاری بنده رو دگرگون کرد .

4

خلاصه این کتاب رو توی یه وبینار دیدم و مدرس وبینار در موردش صحبت کرد و خود مدرس هم می‌گفت تا حالا ۳ بار این کتاب رو خونده و منم که تازه وارد دنیای بازاریابی محتوا شدم این کتاب رو تهیه کردم و دوباره مطالبش رو بخونم

4

کتاب خوبی برای درک ماهیت تغییر در فضای کسب و کار فعلیه گرچه نقدی که بهش دارم اینه که نویسنده خیلی پرحرفی کرده و برخی بخشها مکررا تکرار شده. کتاب میتونست تو نصف این تعداد صفحه هم مطلب رو برسونه گرچه خود مطلب بدون شک ارزشمنده.

4

کتاب کاربردی برای استارت آپ و کارآفرینی. مثال های خیلی خوبی داره ، کتاب اصول بازاریابی از آرمسترانگ و کاتلر هم پیشنهاد میکنم.

5

هنوز تا آخر کتاب رو نخوندم اما همین که شروع به خواندن میکنید با موضوعاتی روبرو میشید که شما رو به کنکاش وا میداره، برای دوستان مدیریت استراتژیک و بازاریابی پیشنهاد میدم.

1

ترجمه آقای پورممتاز به شدت ضعیف هست، من بارها یک پاراگراف را خواندم تا منظور نویسنده را متوجه شدم، با این ترجمه اصلا کتاب نباید پیشنهاد بشه

نمایش 68 نقد دیگر
4.5
(177)
87,000
٪40
52,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
استراتژی اقیانوس آبی
استراتژی اقیانوس آبی
چگونه فضای بازاری بدون مدعی کنیم که در آن رقابت معنایی ندارد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
استراتژی اقیانوس آبی
٪40
استراتژی اقیانوس آبی
چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم که در آن رقابت معنا ندارد
انتشارات آریانا قلم
4.5
(177)
87,000
٪40
52,200
تومان