0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خانه ای در شیراز

معرفی، خرید و دانلود کتاب خانه ای در شیراز

درباره خانه ای در شیراز

کارآگاه‌های خصوصی شخصیت‌های جذابی هستند و آگاتا کریستی نویسنده‌ای است که در طراحی این شخصیت‌ها بسیار موفق عمل کرده است. او علاوه بر کارآگاه‌های معروفی مانند پوآرو و خانم مارپل شخصیت‌های دیگری مانند پارکر پاین را آفریده است که در کار خودشان خبره‌اند. مجموعه داستان «خانه‌ای در شیراز» مجموعه داستانی است که آگاتا در آن مخاطب را با خود همراه می‌کند و به حل معماهای جالب‌توجه می‌برد.

‌درباره‌ی کتاب خانه‌ای در شیراز اثر آگاتا کریستی

کتاب خانه‌ای در شیراز یکی از مجموعه داستان‌های آگاتا کریستی است که نام اصلی آن «parker pyne investigate» یا «تحقیقات پاکر پاین» است و در سال ۱۹۳۴ منتشرشده است. این مجموعه ۱۲ داستان دارد که نام یکی از آن‌ها «خانه‌ای در شیراز» است و جنایتی را روایت می‌کند که در ایران اتفاق افتاده است. مترجمان ایرانی برای ایجاد جذابیت بیشتر برای مخاطب فارسی‌زبان نام این تک داستان را روی کل مجموعه گذاشته‌اند.

در این مجموعه داستان برخلاف سایر داستان‌های کریستی خبری از کارآگاه‌های معروف نیست و پارکر پاین است که ماجراهای مختلفی را حل می‌کند. او در این کتاب به سرزمین‌هایی مانند دمشق، بغداد، ایران و مصر سفر می‌کند و در هر شهر با ماجرای متفاوتی روبه‌رو می‌شود.

در شهر شیراز او با خلبان جوانی آشنا می‌شود که از او زن انگلیسی به نام خانم ایسترکر و خدمتکارش موریل کینگ حرف می‌زند. موریل مرده است و خانم ایسترکر در شیراز در یک عمارت زندگی می‌کند و حاضر نیست به انگلستان برگردد. او زنی است که به دیوانگی مشهور است و نوعی سابقه‌ی جنون در خانواده‌اش نیز وجود دارد. پارکر پاین در این ماجرا متوجه چیز عجیبی می‌شود و با پیگیری ماجرا پرده از رازی عجیب برمی‌دارد.

کتاب خانه‌ای در شیراز توانست توجه‌های زیادی را به خود جلب کند و به چندین زبان مختلف برگردانده شد اما کریستی دیگر از پارکر پاین در داستان‌هایش صحبت نکرد و این آخرین مجموعه داستان با حضور این کارآگاه خصوصی جذاب است.

‌درباره‌ی آگاتا کریستی نویسنده‌ی کتاب خانه‌ای در شیراز

جنایی‌نویسان خوب در طول تاریخ کم نیستند اما هیچ‌کس نتوانسته است موفقیتی مشابه آگاتا کریستی به دست آورد. آگاتا مری کلاریسا میلر نویسنده‌ی انگلیسی متولد سال ۱۸۹۵ در انگلستان است. او کسی است که بیش از دو میلیارد نسخه از داستان‌هایش در انگلستان و خارج از آن فروخته‌شده است. همچنین تئاتر تله‌موش از این نویسنده بیش از ۵۰ سال است که در یکی از تئاترهای لندن اجرا می‌شود و بیش از بیست‌وچند هزار اجرا داشته است. این اتفاقی است که حتی برای تئاترهای شکسپیر نیز رخ نداده است.

آگاتا میلر در ۵ سالگی خواندن و نوشتن را یاد گرفت و پس‌ازآن به خواندن کتاب علاقه‌ی زیادی نشان می‌داد. علی‌رغم نداشتن تحصیلات دانشگاهی او دانش و اطلاعات عمومی بالایی داشت. آگاتا در سال‌های جنگ جهانی چیزهای زیادی درباره‌ی سم‌ها، خواص و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها یاد گرفت و همه‌ی این‌ها بعدها در کتاب‌هایش بازتاب زیادی داشت. او بیش از شصت داستان جنایی نوشته است که در حدود سی مورد از آن‌ها جنایت با سم اتفاق افتاده است.

آگاتا کریستی در طول زندگی‌اش دو بار ازدواج کرد همسر اولش آرچیبالد کریستی عضو ارتش سلطنتی انگلستان و همسر دومش ماکس مالوان باستان‌شناس مشهور انگلیسی بود. آگاتا همراه ماکس مالوان به نقاط مختلف دنیا ازجمله شرق سفر کرد و تعداد زیادی از داستان‌هایش در این سفرها شکل گرفت. او همچنین در این سفرها به علاقه‌ی مهم دیگرش یعنی عکاسی مشغول شد و از اشیای باستانی تصویر می‌گرفت. آگاتا به سگ‌ها هم علاقه‌ی زیادی داشت و نام اولین سگش «جرج واشنگتن» بود.

آگاتا کریستی اولین داستان جنایی‌اش با عنوان «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» سال ۱۹۲۰ منتشر کرد. کارآگاه پوآروی معروف داستان‌های کریستی در همین داستان متولد شد و تا سال ۱۹۷۵ در بسیاری از ماجراهای او نقش اول را ایفا کرد. آگاتا کریستی خالق خانم مارپل، جذابترین کارآگاه‌ زن داستان‌های قرن بیستمی هم هست. از میان بهترین داستان‌های ملکه جنایت انگلستان می‌توان به «خانه کج»، «گناه مضاعف»، «قتل در خانه کشیش»، «معمای کارائیب»، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» و «مرگ مرکب» اشاره کرد. آگاتا کریستی در ۸۵ سالگی در خانه‌اش در انگلستان درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب خانه‌ای در شیراز به فارسی

داستان‌های آگاتا کریستی به صد و سه زبان مختلف برگردانده‌ شده‌اند او در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و ترجمه و انتشار کتاب‌هایش هنوز هم در ایران ادامه دارد. «خانه‌ای در شیراز» یکی از کتاب‌های اوست که مخاطبان ایرانی استقبال زیادی از آن کرده‌اند. بهزاد بشارت و فائزه اسکندری این کتاب را به فارسی برگردانده‌‌اند. ترجمه‌ی فائزه اسکندری از «خانه‌ای در شیراز» را انتشارات هرمس در مجموعه کارآگاه منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این ترجمه را می‌توانید از فیدیبو تهیه کنید.

چرا باید کتاب خانه‌ای در شیراز را خواند؟

آگاتا کریستی نویسنده‌ای است که داستان‌هایش ارزش خواندن را دارد. او کسی است که روایت کردن جنایت به شکلی خواننده آن را دنبال کند به‌خوبی بلد است. او می‌تواند جزئیات را به زیبایی کنار هم بچیند و موجب لذت خواننده شود. کتاب خانه‌ای در شیراز علاوه بر بعد جنایی ماجرا لذت دوچندانی برای خواننده‌ی ایرانی دارد زیرا او در داستان «خانه‌ای در شیراز» به تعدادی از آثار تاریخی ایران مانند کتیبه بیستون در همدان و آرامگاه حافظ در شیراز اشاره می‌کند که داستان را برای مخاطب ایرانی جذا‌ب‌تر می‌کند. آگاتا کریستی در زندگی‌اش سه بار به ایران سفر کرد و شهر شیراز توجه او را بسیار به خود جلب کرده بود. او در مصاحبه‌ای درباره‌ی شیراز گفته بود: «شیراز یک زمرد زیباست.»

جالب است بدانید مسیر سفر پارکر پاین در کتاب «خانه‌ای در شیراز» که از شهرهایی مانند دمشق، بغداد، تهران، شیراز و. می‌گذرد در حقیقت مسیر سفری است که خود آگاتا همراه همسرش به این مناطق داشته و او آن را به شکل یک داستان جنایی خواندنی برای مخاطبش درآورده است. می‌توانید هرکدام از داستان‌های این کتاب را یک شب بخوانید و همراه پارکر پاین از لندن تا کناره‌ی رود نیل ماجراجویی کنید.

‌در بخشی از کتاب خانه‌ای در شیراز می‌خوانیم

زن بلند قدی که پالتو پوست پوشیده بود، راسته سکوی گاردولیون را گرفته و دنبال باربری که چمدان‌های سنگینش را برایش حمل می‌کرد، راه افتاده بود.

کلاه بافتنی قهوه‌ای تیره‌ای بر سر داشت که یک چشم و گوشش را هم پوشانده بود. از سمت مقابل نیمرخی زیبا و موهای طلایی‌رنگی که دور گوش خوش فرمش حلقه شده بود دیده می‌شد. آمریکایی بود و درمجموع زنی بسیار زیبا. هنگامی‌که از جلو واگن درجه‌یک قطار رد می‌شد چند نفر برای دیدنش سر برگرداندند.

پلاکهای بزرگ کنار واگنها نصب‌شده بود.

پاریس- آتن، پاریس- بخارست، پاریس- استانبول

نزدیک آخرین اسم، باربر ناگهان ایستاد. تسمه‌هایی را که چمدان‌ها را به هم نگاه‌ می‌داشت باز کرد و چمدان‌ها پخش زمین شد.

-همین جاست، مادام.

مأمور واگن‌های خوب قطار کنار پله ایستاده بود. جلو آمد و چون تحت تأثیر حالت اشرافی او کت خزی که بر تن داشت قرارگرفته بود با احترام گفت:

-عصر بخیر، مادام.

زن بلیت واگن تخت خواب‌دار را که از کاغذی نازک بود، داد دستش.

-شماره شش. از این طرف.

-مأمور با چابکی از قطار بالا رفت و خانم هم دنبالش راه افتاد. پشت سر مأمور قطار که از راهرو بالا می‌رفت نزدیک بود به مرد تنومندی بخورد که از کوپه کنار کوپه خودش بیرون می‌آمد. لحظه‌ای صورت بزرگ و آرام و چشم‌های مهربان مرد را دید.

-همین جاست، مادام.

مأمور قطار کوپه را نشان داد. پنجره را بالا برد و به باربر علامت داد. کارمندی دون‌پایه‌تر اسباب و اثاثیه را داخل کوپه آورد و سرجایش گذاشت. زن نشست.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۲ مگابایت
تعداد صفحات
221 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۲:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجمفائزه اسکندری
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Parker Pyne Investigates
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
44,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۲ مگابایت
۲۲۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 49 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
38 ٪
4
ستاره
24 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
18 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

نام اصلی این کتاب تحقیقات پارکر پاین هست، مجموعه ای از داستانهای کوتاه در مورد شخصی به نام پارکر پاین که به قول خودش کارآگاه نیست و تخصصش احساسات انسانی است و خوشحال کردن افراد ناراحت، حالا با هر راهی حتی شده شیادی. یکی از این داستانها، خانه ای در شیراز هست که داستان اون مربوط به خانمی انگلیسی است که در خانه ای در شهر شیراز زندگی میکنه و به همین دلیل نام کتاب و ناشر یا مترجم عوض کرده به این نام. در مجموع کتاب خوبی نبود و حیف زمانی که برای این کتاب گذاشتم.

4

اما کتابی که برای من با این نام باز شده کتاب خانم آگاتا کریستی نیست بلکه راجع به یک مردی هست به اسم پارکر پاین که بنگاهی با این عنوان دارد که مردم ناشاد را میتواند شاد کند!!!! یعنی کتاب را اشتباهی از اول اینجا گذاشته اید ؟؟

4

حدود چهارساله پیش نسخه ی چاپیشو خوندم و اونقدر لذت بردم که دلم نمیومد تمومش کنم و هرقسمتو گذاشتم واسه یه روز،مگه میشه آگاتا کتابی نوشته باشه که بد باشه؟!البته من عااشق این سبکم و بی نهایت بهم چسبید

4

آگاتا کریستی کتاب هایی به جز خانم مارپل و پوآرو نوشته. اگه برید یکم تحقیق کنید میبینید آگاتا کریستی سخ بار به ایران سفر کرده و در دو بار این سفر ها به شیراز آمده و عاشقش شده. برای همین این کتاب رو نوشته.

1

مثل بقیه کتاب های آگاتا کریستی جالب نبود. به شخصه در ژانر معمایی-جنایی داستان کوتاه رو نمی پسندم، چون به قدر کافی آدم رو درگیر نمی کنه و تعلیق و هیجان خاصی نداره. در واقع تا بخوای درگیر داستان بشی، تموم شده.

3

درمورد آقایی به نام پارکرپاین که شخصیت خاکستری هست. هر قسمت از کتاب راجع به موضوعات متفاوت است و در کل به هم مربوط نیستند. کتاب معمولی و سرگرم کننده ای هست.

1

دوستان عزیز توجه کنید این کتاب در اصل قسمتی از کتاب ماجراهای پارکر پاین هست . میتونین با خرید اون کتاب ، نسخه ی کامل ترش رو داشته باشین

4

کسی اطلاع داره کتاب های آگاتا کریستی که در مورد زندگی شخصی و خاطرات باستان شناسیش توسط خودش نوشته شده به فارسی ترجمه شده یا نه؟؟؟

4

من خیلی خوشم اومد. ایده خوبیه برای داستانهای کوتاه در مورد توانایی یک فرد به نام پارکر.

1

هر فصل این کتاب یه داستان کوتاهه که به نظرم اصلا شبیه بقیه ی کتابای آگاتا کریستی نبود و دوسش نداشتم

نمایش 14 نقد دیگر
3.6
(50)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
27,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه داستان های آگاتاکریستی
شامل 67 عنوان کتاب
خانه ای در شیراز
خانه ای در شیراز
آگاتا کریستی
نشر هرمس
3.6
(50)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
27,000
تومان