0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آموزش مسائل جنسی به کودکان

معرفی و دانلود رایگان کتاب آموزش مسائل جنسی به کودکان

چطور کودکانمان را نسبت به مسائل جنسی آگاه کنیم؟
نویسنده:
فیدیبو
ناشر:
فیدیبو
درباره آموزش مسائل جنسی به کودکان
به سئوالات جنسی کودکانمان چطور پاسخ دهیم؟ این پرسش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین است. بی‌شک می‌دانیم روش‌های سنتی پیشین نه تنها پاسخگوی نیازهای نسل امروز نیست بلکه می‌تواند بر روند تربیتی آن‌ها تاثیر منفی بگذارد. نادیده‌گیری کنجکاوی‌های کودکانه درباره مسائل جنسی و یا هرگونه برخورد شدید با آن می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از انحرافات فکری کودک شما در آینده شود. همچنین باید در نظر داشت که کودک ما در جهان امروز و با گسترش استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی بیش‌تر از هر زمان دیگری بی‌دفاع است. اکنون پرسش‌های بسیاری ذهن ما را اشغال کرده است: - آیا لازم است کودکانمان را بیش‌تر از پیش کنترل کنیم؟ - کودکمان در مقابل تهدیدها و خطرات احتمالی چه باید بکنند؟ - کنجکاوی‌ها و پرسش‌های جنسی کودکانمان را چطور پاسخ دهیم؟ و بسیاری از پرسش‌های این چنینی. در این کتابچه سعی شده تا با استفاده از معتبرترین منابع پاسخ‌های مناسبی به این پرسش‌ها داده شود. در این کتابچه می‌خوانیم: - آموزش مسائل جنسی از چه سنی باید آغاز شود؟ - مسائل جنسی را چطور به کودکان آموزش دهیم؟ - وظیفه آموزش جنسی کودکان بر عهده چه کسی است؟ - مهمترین اشتباهات والدین در تربیت جنسی کودکان چیست؟ - راه‌کارهای اثربخش
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
137.۰۶ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسنده فیدیبو
ناشرفیدیبو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۵/۰۲
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۳۷.۰۶ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 598 مخاطب
آموزنده 🦉 (7)
پربار 🌳 (2)
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
24 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
16 ٪
312 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

انتشار کتاب و کتابهایی با موضوع آموزش مسائل جنسی به کودکان، نیاز غیرقابل انکار جامعه ماست. اما متاسفانه در این کتاب هم، هیچ آموزش واقعی اتفاق نمی افته. کاش نویسندگان ما هم شرم و حیای کاذب رو کنار بگذارند و به آموزش واقعی بپردازند. البته منابع کتاب نشون میده که این نوشتار کوتاه، تالیف نیست و گردآوری است. به هرحال، باز هم کار ارزشمندی است. و ارزشمندتر اینکه به صورت رایگان قرار گرفته تا افراد بیشتری اون رو بخونند. ممنون از فیدیبو و نگارنده متن.

5

کاش این تابوها در جامعه شکسته بشه و این اطلاعات و آگاهی های ضروری (برای هر خانواده‌) به صورت جامع و عمومی تر در اختیار قرار داده بشه، تا این چرخه تکرار ناآگاهی و نگرانی از آموزش مسائل جنسی به کودکان اصلاح بشه. با راحتی دسترسی اطلاعات در عصر کنونی بچه ها خودشون دنبال پرسش هاشون میرن، اگه که از طرف خانواده مورد بی اعتنایی قرار بگیرند و این میتونه مشکلاتی براشون ایجاد کنه و مورد سو استفاده افراد مریض قرار بگیرند. نکات به صورت کلی اشاره شده بود که امیدوارم در آینده مطالب از این دست بیشتر در فیدیبو قرار بدید.

4

مثلا شما فکر می‌کنید با صحبت نکردن و پنهان کاری بچه هاتون کنجکاو نمی‌شن اینکه از شما نمی‌شنون و یا چیزی جلوی شما بروز نمی‌دن این نیست که کاملا بدون پرسش و کنجکاوین اونها چه بخوایم چه نخوایم از جامعه و محیط اطرافشون این چیزهارو می‌بینن و میشنون. اینکه به بچه توضیح داده بشه اگر کسی خواست اون رو لمس کنه و دوست نداشت حتما نه بگه و بتونه اگه اتفاقی افتاد بیاد به پدر و مادرش بدون ترس بگه. جاهای حساس بدنش رو با اسم درست بشناسه، تفاوت بدن خودش با جنس مخالفش رو بدونه. به سن بلوغ که رسید راجبه رابطه جنسی درست با مراقبت و شرایط درست بدونه. این ها رو اگر از خانواده به طور درست یاد بگیره بهتره تا با دوستای هم سن و سالش بخواد از منابع اشتباه و با تجربیات گاها جبران ناپدیر یاد بگیره. سرمون از برف درآریم و درک درستی از زمان و عصری که توش زندگی م کنیم و بچه های امروزی داشته باشیم اونهارو با زمان خودمون مقایسه نکنیم و انتظار رفتار اون دوران رو ازشون نداشته باشیم.

1

بنده روانشناس کودک هستم خیلی خوب بود اگر ما یاد می‌گرفتیم که کتاب بخونیم و فکر کنیم و هر چیزی رو که به خورد مغزمون میدن یه کم تجزیه و تحلیل کنیم صرفا با خوندن یه مطلب تصمیم گیری و اقدام نکنیم بخصوص برای بحث تربیت کودک ک قراره انسان تربیت کنیم و شوخی نیست و بخصوص تو بحث تربیت جنسی که یکی از ابعاد تربیت هست دقت کنیم بزرگواران تربیت جنسی، ما اصلا آموزش جنسی به کودک نداریم، تربیت جنسی داریم که اتفاقا خیلی هم مهم هست اما هنر والدین تو هر بعدی از تربیت چه جنسی ، چه بقیه ابعاد، اینه که چه موقع، چه مقدار، و چه چیزی آموزش داده بشه این بسیار مهم هست و اگر طبق نظر همون دانشمندان غربی که خودشون عالمی هستن و البته خودشون مقید به علم اخلاق (البته نه همه شون، مثل هر جای دیگه)، بخوایم بگیم هر تربیت و آموزشی بستگی داره به فرهنگ اون جامعه آینده کودک، زندگیش، ازدواجش، کار و فعالیت های اجتماعیش، شخصیتش، به دست من و شمای پدر و مادر ساخته میشه بخصوص تو ۶ سال اول زندگیش چقدر خوبه قبل از تولد فرزند، و اگر این اتفاق نیفتاد ، حداقل هر وقت احساس کردید نیاز به یادگیری مطلبی دارید، دست بکنید تو جیب مبارک و چندتا کتاب بخرید و بخونید و از چند نفر متخصص مشورت بگیرید ، و تا دیر نشده اقدام کنید پولی رو ک صرف اسباب بازی و .... میکنید که نیاز اولیه نیست، صرف تربیت کنید که ضرورت هست و بالاترین اولویت کاش با خوندن یه کتاب و چند خط اینطور نظر نمیدادیم و تصمیم نمیگرفتیم و اقدام نمی‌کردیم. واقعا موندم تو کار اون والدی که کتاب لک لک ها ... رو به فرزندش داده بخونه... که بر چه اساسی این کار رو کرده هر چند که تو جامعه بی فکری که چنین کتابی تو نمایشگاه پر فروش ترین میشه ... بیش از این انتظاری نیست... التماس کمی تفکر ... لطفا... از فیدیبو که داره یه کار فرهنگی اونم در زمینه کتاب انجام میده، انتظار می‌ره بجای گرفتن مطلب از اینترنت، کتاب در اختیار مردم رایگان قرار بده تا مردم با خوندن کتاب فکر کنند و عمل کنند.

1

نمیتونم تصور کنم که یه بچه ی ۱۳ساله مسائل زناشویی و جنسی رو کامل بدونه و همچنین علاوه براون مسائل مربوط به جلوگیری و سقط جنین! فکر میکردم وظیفه ی ما اینه که به فرزندانمون یاد بدیم که این سن سن مناسبی برای این کار نیست نه اینکه بهش اموزش بدیم که چطور جلوگیری از بارداری کنه!!!!! مقاله شما تضاد داره با فرهنگ ما! فیدیبو یک رسانه است و مطالبی که قرار میدین میتونه خیلی تاثیر گذار باشه .. بهتر بود که مطالب ارزشمند تری ارائه میدادین.

4

من اصلا نسبت به اصل این موضوع که آیا نیاز هست یا نیست نظر نمیدم، هر چند نظرم کاملا مشخص هست برای خودم. ولی بیشتر میخام محتوایی نظر بدم با بررسی نتیجه. آیا این محتواها خودشون سالم هستند و باعث انحراف جنسی کودک نمیشن؟ یعنی این محتواها برای حفظ جنسی کودک، اون رو به انحراف جنسی دچار نمی‌کنند؟! به لحاظ نتیجه هم باید پرسید این محتواها که همگی هم وارداتی هستند اولا با توجه به تفاوت فرهنگی که نمیشه اون رو نادیده گرفت، در جامعه ما نتیجه بخش هستند؟ و از این هم مهمتر اینکه آیا این محتواهای جامعه خودشون جواب دادن که در جامعه ما هم انتظار پاسخ داشته باشیم؟ نکته مهم دیگه ای که علاوه بر محتوای تولیدی و تولید کننده محتوا -که چه شخص، گروه یا فرهنگی اون محتوا رو تولید کرده- هست اینه که چه کسی اینا ارائه کنه. به نظر میرسه نقطه آغار انجام و ارائه، خود والدین باشند لذا مثلا در آموزه های دینی گفته شده که از یه سنی محل خواب پسران و دختران از هم جدا بشه یا موارد دیگه... . پس معنی نداره که همین آموزش های جنسی رو به عهده مهد کودک، دبستان و فلان و بیسار بذاریم. بهتره به این نکات توجه کنیم و حد اقل به این سوالات جواب بدیم. یه نکته هم شاید ضروری باشه که بهش توجه بشه: آیا والدین واقعا به دنبال حفظ جنسی کودکان هستند -با فرض اینکه این محتواها باعث انحراف جنسی دیگه ای برای خود کودک و نوجوان نشن یا بین خود کودکان و نوجوانان ایجاد انحراف نکنند- یا صرفا به خاطر ترس از آبرو هست این کارشون؟ یعنی میگن اینکه خود کودک انحراف جنسی پیدا کنه بهتر از آبرو ریزی هست. یعنی حفظ آبروی پدر و مادر مهم تر است از نظر اینا تا سلامت روانی و جسمانی کودک!!! اینا همش غلطه. پس بهتره به دنبال شیوه سالم آموزش باشیم و إلا ضرورت این آموزش ها یه چیز روشن هست ولی روشمند، غیرمستقیم و سالم. از نظر بنده بیش از همه برخی ها باید نگران فیلم های سینمایی طنز کنونی ایران باشند که داره بنیاد جامعه رو به باد میده ولی گویا چون لباس هنر بهش پوشوندن، انحراف جنسی نیست. نه آقا جان، هست. مثلا همین فیلم رحمان۱۴۰۰ ، کم انحراف جنسی داره؟! ولی چون مهران مدیری و گلزار توش بازی کردن، کسی چیزی نمیگه و اسمش رو میذارن هنر. ای خاک تو سر هنر، اگه این هنر هست. اینا حتی هنر رو مسخ کردن

4

این نظریه ها همش برای فرهنگ غربه اگه واقعا کارشون درست بود اینهمه تجاوز و...خیلی اتفاقات دیگه از سنین کوچیکی رخ نمیداد. خیلی از ماها که در سن نوجوانی و جوانی بااین مسائل روبه رو شدیم در روحیه مون تاثیر داشت بعد شما به بچه ایی که سراسر وجودش عشق و محبته و پاکه برو این چرت و پرتارو یاد بده. نسل اینده رو نابود نکنیم!:)

4

من وقتی از مادر بزرگم پرسیدم پاسخش عالمانه بود باخونسردی گفت «وقتی دو نفر ازدواج میکنن از خدا می‌خوان بهشون بچه بده ،حالا چی شد به این سوال رسیدی؟ » این هم جواب درسته هم ذهن بچه رو درگیر نمیکنه و هم باعث میشه اگه عاملی داشته که سوال ایجاد بشه پیداش کنی اگه سن بچه بیشتر باشه و اصرارکنه مثلا دبیرستان باشه جواب درست اینه که سلول مرد و زن ترکیب میشه و بچه به وجود میاد حالاچی شد به این سوال رسیدی؟ جواب دادن باید در کمال خونسردی باشه از بچگی هم باید به بچه بگی عزیزم این قسمتی که لباس زیر میپوشانه قسمت خصوصی بدن هرکسیه و بجز مامان بابا و دکتر (بااطلاع مامان بابا) ،بقیه حق ندارن ببینن یا دست بزنن لازم نیست به بچه جلوگیری از بارداری واین چرت و پرتا رو یاد بدی که تا ۱۰-۱۵ سال بعد که ازدواج می‌کنه ذهنش درگیر باشه و از زندگی معصومانه‌ ش بیوفته

4

اینجاست که فرق دو تا کتابخوان انلاین معلوم میشه، طاقچه فقط کتاب های بی محتوا و یا با محتوای دیکته شده می گذاره و اینجا چنین محتوایی تازه رایگان هست. یادمه برای روز جهانی زن هم فیدیبو چنین کاری کرده بود، واقعا مرسی

5

دوستان کتاب "لک لکی در کار نیست " آموزش مسائل جنسی به کودکان رو خیلی ساده توضیح داده و از این نظر که برای اکثر سوالات کودکان جواب ساده و قانع کننده ای در اختیار والدین قرار میده، بسیار مفید و کاربردیه. ممنون از فیدیبو به خاطر این کتاب مفید.در زمینه آموزش مسائل جنسی بسیار عقب هستیم و محیط امن خونه بهترین جا برای شروع آموزش به کودکانه.مطالعه کتاب هایی از این دست کمک بسیار زیادی به والدین ایرانی میکنه.چون خود ما اغلب درست آموزش ندیدیم که الان بدونیم چطور در جواب سوالات عجیب و غریب کودکانمون خونسرد باشیم و بهترین جواب رو بدیم.

نمایش 302 نقد دیگر
3.7
(599)
آموزنده 🦉 (7)
رایگان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آموزش مسائل جنسی به کودکان
آموزش مسائل جنسی به کودکان
چطور کودکانمان را نسبت به مسائل جنسی آگاه کنیم؟
فیدیبو
3.7
(599)
آموزنده 🦉 (7)
رایگان