0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نوای اسرارآمیز

معرفی، خرید و دانلود کتاب نوای اسرارآمیز

درباره نوای اسرارآمیز

خواندن نمایشنامه در کنار داستان و شعر مجموعه‌ای کامل از تنوع ادبی را در اختیار علاقه‌مندان به روایت و روایت خوانی قرار می‌دهد. نمایشنامه شمال گفت‌وگوهای شخصیت‌هاست که با توضیحات کوتاه برای توصیف صحنه فضایی نمایشی به دور از توضیحات اضافه و طولانی دارد. همین مورد می‌تواند برای افرادی که به خواندن توصیف‌های زیاد علاقه ندارند عاملی برای جذب شدن به نمایشنامه خوانی باشد. اریک امانوئل اشمیت یکی از نویسندگانی است که نمایشنامه‌های او بهترین گزینه برای شروع و علاقه‌مند شدن به نمایشنامه است. نمایشنامه‌هایی که ویژگی مشترک بین آن‌ها غافلگیری و حیرت‌انگیزی خواننده است. نمایشنامه نوای اسرارآمیز نوشته‌ی اشمیت قصه‌ای پرشور با پایانی عجیب و متفاوت دارد.

خلاصه داستان نوای اسرارآمیز

ابل زنورکو نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است که در جزیره‌ای به نام «رُزوَنویگم» در دریای نروژ در انزوایی خود خواسته زندگی می‌کند. لارسن اولین خبرنگاری است که موفق به مصاحبه با زنورکو شده است؛ بنابراین برای مصاحبه به دیدار او می‌رود؛ اما مصاحبه که درباره‌ی آخرین کتاب نویسنده با عنوان «عشق ناگفته» است شکلی جدل برانگیز پیدا می‌کند و در نهایت پرده از راز دلباختگی از دیدگاه دو مرد بر می‌دارد.

درباره کتاب نوای اسرار آمیز

کتاب «نوای اسرارآمیز» نمایشنامه‌ای از اریک امانوئل اشمیت، نمایشنامه‌نویس و فیلسوف فرانسوی‌ست که اولین بار در سال 1996 منتشر شد. این نمایشنامه همچون آثار دیگر اشمیت سبکی غافلگیرکننده، نفس‌گیر و خواندنی دارد و مخاطب را تا پایان همراه خود به پرده‌برداری از ماجرا سوق می‌دهد. اشمیت قصه‌ای مرموز در دل نمایشنامه‌ای جذاب روایت می‌کند. سبک دیالوگ محور این روایت برای افرادی که می‌خواهند کتابی کوتاه و زیبا بخوانند مناسب است. جدل بی‌رحمانه‌ای که بین دو شخصیت اصلی نمایشنامه اتفاق می‌افتد بسیار زیرکانه و موشکافانه طراحی شده است. می‌بینیم که در طول نمایشنامه هر دو شخصیت تمام تلاش خود را می‌کنند تا به حقیقت ماجرا پی ببرند.

نوای اسرارآمیز با ترجمه‌ی روان شهلا حائری از سوی انتشارات قطره منتشر شده است. اشمیت با قصه‌ی شگفت‌انگیز خود هر لحظه خواننده را غافلگیر می‌کند و از دل این داستان ساده و حیرت‌انگیز عمق احساسات بشری را برای مخاطب فاش می‌کند.

نسخه‌ی صوتی این کتاب با خوانش محمدرضا چاپاریان و شاهین علایی نژاد از سوی انتشارات نوین کتاب گویا در دسترس علاقه‌مندان به کتاب صوتی قرار داده شده است.

درباره اریک امانوئل اشمیت

 اریک امانوئل اشمیت نویسنده و نمایش‌نامه نویس فرانسوی-بلژیکی است. در ۲۸ مارس ۱۹۶۰ در لیون فرانسه در خانواده‌ای ورزشکار به دنیا آمد. پدر و مادر او هر دو معلم تربیت‌بدنی بودند. مادرش دونده‌ای مدال‌آور و از قهرمانان بوکس فرانسه بود و پدرش هم به‌عنوان فیزیوتراپیست و ماساژور فعالیت می‌کرد؛ اما اشمیت علاقه‌ی زیادی به نوشتن و نمایش داشت. او از همان دوره نوجوانی زمانی که تنها 16 سال سن داشت بعد از تماشای یک تئاتر متوجه علاقه‌اش به نوشتن شد. او درباره‌ی این علاقه در نوجوانی‌اش می‌گوید: «در شانزده‌سالگی دریافتم که باید نویسنده بشوم پس اولین نمایش‌نامه‌هایم را در دبیرستان نوشتمُ تولید کردم و در آن‌ها بازی کردم».

اشمیت سال‌ها بعد در دانشگاه رشته‌ی فلسفه را انتخاب کرد. در واقع سواد فلسفی او با مهارت نوشتن و داستان‌پردازی‌اش به خوبی در هم آمیخته شد و در نهایت او را تبدیل به یکی از نویسندگان محبوب و مشهور در سطح جهان کرد. او بیشتر به واسطه نمایشنامه‌هایش در جهان شهرت دارد. نمایشنامه‌هایی که بیشتر سبک سوررئال دارند و روایتی تاثیرگذار برای مخاطب. نمایشنامه خرده جنایت‌های زن و شوهری از او سال‌هاست که تجدید چاپ می‌شود و افراد زیادی را به اشمیت و سبک داستان‌گویی او علاقه‌مند کرد. «گل‌های معرفت»، «انجیل‌های من»، «سوموکاری که نمی‌توانست تنومند شود»، «زن در آینه» و «ده فرزند نداشته‌ی بانو مینگ» از جمله داستان‌های اوست. «ملاقات‌کننده»، «عشق لرزه»، «خرده جنایت‌های زناشویی»، «مهمان ناخوانده»، «اگر از نو شروع کنیم» و «مهمان‌سرای دو دنیا» از نمایشنامه‌های مشهور اوست.

آثار اشمیت به قدری تاثیرگذار و متفاوت هستند که او در طول سال‌های هنری خود موفق به دریافت جوایز متعدد شده است. او در سال ۱۹۹۴ جایزه‌ی مولیر را برای بهترین تئاتر مستقل از نگاه تماشاگران به دست آورد. از دیگر جوایز او می‌توان به جایزه‌ی آکادمی بالزاک، جایزه‌ی گنکور و تعدادی جایزه‌ی دانشگاهی در کشورهای اوکراین، کانادا و لهستان اشاره کرد. همچنین نهم ژوئن ۲۰۱۲ قسمت زبان و ادبیات فرانسه‌ی آکادمی سلطنتی بلژیک جایزه‌ی هوبرت نیس را به او اهدا کرد.

در بخشی از کتاب نوای اسرار آمیز می‌خوانیم

زنورکو: من متواضعم؟ فکر نمی‌کنم چیزی به اسم تواضع وجود داشته باشه. به یک آدم متواضع نگاه کنید: سرخ و سفید شدن‌های صورتش و دستپاچگیش، همه این ادا و اصول‌ها دلیل عدم تواضعشه واسه اینه که به خودش وجهه بیشتری بده. (ناگهان مصرانه به روزنامه‌نگار خیره می‌شود.) پس داشتید مؤدبانه بهم می‌گفتید که کتاب‌هامو دوست ندارید؟

لارسن: آخه انقدر واضح و بدیهیه که شما آدم بی‌نظیر و ستایش‌انگیزی هستین که خودش جلوی ستایش منو می‌گیرد. چند سال بعد از مرگتون بهتر می‌فهمم درباره‌تون چی فکر می‌کنم...

زنورکو: چه دوست‌داشتنی! حداقل کتاب‌هامو که خوندید؟

لارسن: (با لحن جدی) بیشتر از هر کس. (مکث). هر دو کمی معذب هستند. می‌تونیم شروع کنیم؟

زنورکو صدایش را صاف می‌کند و سرش را به علامت تأیید تکان می‌دهد. لارسن ضبط صوت را راه می‌اندازد.

لارسن: جديدا کتاب «عشق ناگفته» رو که بیست و یکمین کتابتونه منتشر گردید. این کتاب درباره مکاتبات عاشقانه یک مرد و زنه. این عاشق و معشوق در ابتدا چند ماهی در اوج سعادت در عشقی داغ و آتشین با هم به سر می برن و بعد مرد تصمیم می‌گیره این رابطه رو تمام کنه. تصمیم می‌گیره که از هم جدا شن، یعنی جسما از هم جدا شن و می‌خواد که از این به بعد این عشق تنها به صورت نوشته و نامه‌نگاری ادامه پیدا کنه. زن علی رغم میلش قبول می‌کنه. سال‌ها با هم نامه‌نگاری می‌کنن فکر می‌کنم پانزده سال... این کتاب مجموعه این نامه‌های شگفت انگیزه که ناگهان چند ماه پیش در زمستان گذشته بدون دلیل مشخصی قطع می‌شه...

زنورکو: نوشتن خسته‌ام کرده بود.

لارسن: با نوشتن این رمان همه را شگفت‌زده کردید چون اولین باره که درباره عشق حرف می‌زدید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد نمایشنامه نوای اسرارآمیز اثر اریک امانوئل اشمیت بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی نمایشنامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
554.۶۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
96 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۲:۰۰
نویسنده اریک امانوئل اشمیت
مترجمشهلا حائری
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Variations enigmatiques
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۴/۲۰
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
40,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۵۴.۶۸ کیلوبایت
۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 71 مخاطب
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
41 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اشمیت بازهم خواننده رو در ورای دیالوگ های متناقض شخصیت ها شگفت زده میکنه. جایی که زنورکو به لارنس میگه : در نگاهتون صداقت آدم‌هایی که روحیه‌ی احساساتی دارن دیده میشه، خیلی از بقیه انتظار دارید، قادرید خودتونو فدای اون‌ها کنید، خلاصه آدم حسابی هستید. حواستون جمع باشه، برای خودتون خطرناکید، مواظب باشید. ص ٢٢ متوجه خطرم نسبت بخودم شدم. چه خوب که ابتدای قرن جدید این کتابو خوندم

4

قلم اریک اشمیت جالب و جذابه واسم.... هی تو رو یجور خاصی شوکه یا سورپرایز میکنه... طوری داستانو میپیچونه که هیچ به فکر آدم خطور نمیکنه که ممکنه اینجور بشه... و در این کتاب عمیقا این روش جالب پیاده شده.... از خوندن این نمایشنامه لذت بردم و پیشنهادش میکنم

3

مشکل بزرگی داشت اونم قابل پیش‌بینی بودنش بود. به جز یه مورد بقیه غافلگیری هارو پیش بینی میکردم. پایانم با یه تغییری پیش بینی میکردم. سه شخصیت که مهم ترینشون غایب بود. و یه تک موقعیت. برای اجرای بچه های تئأتر مناسبه این نمايشنامه. مراقب هم باشیم کنار هم بمونیم.

5

نمایشنامه ای با سیر داستانی خوب که نشیب و فرازهای غافلگیر کننده داره. اجرای صحنه کار رو هم دیدم و خوب بود. روایت داستان کشش خوبی برای خواندن داره ، میشه توضیح داد کوتاه و خوب

5

نمایشنامه ای که شمارو چندین بار غافلگیر میکنه و از بارها خوندنش خسته نمیشین?همه ی دیالوگ ها بی نظیر و قابل تامل

4

یک نمایشنامه فوقا العاده و یک درام بی نظیر. از دست ندید

4

جزو اولین نمایشنامه هایی که در شروع کتابخوانی ام و شروع دوران دانشجویی ام خوندم ، و هنوز هم از بهترین های زندگی ام است ...

5

فوق العاده??این کتاب کاملا ادمو شگفت زده میکنه البته همه کارای اشمیت اینجوریه بخونید حتما

4

خیلی جذاب و کمی غم انگیز بود برای من غافلگیری های متعدد و غافلگیری نهایی بزرگی داره امیدوارم مثل من لذت ببرید

5

برای من نوای اسرار آمیز در کنار مهمان ناخوانده بهترین اثر اشمیت است. سرشار از معما، غافلگیری و رمز و راز.

نمایش 31 نقد دیگر
4.5
(78)
28,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نوای اسرارآمیز
نوای اسرارآمیز
اریک امانوئل اشمیت
نشر قطره
4.5
(78)
28,000
تومان