0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
استیون هاوکینگ

معرفی و دانلود رایگان کتاب استیون هاوکینگ

ذهن برتر، رهایی از زندان جسم
ناشر:
فیدیبو
درباره استیون هاوکینگ

بسیاری از مهم‌ترین دست ‌آورده‌ای بشر و نظریه‌های دانشمندان بزرگ در قرن اخیر به وجود آمده است. ازجمله مهم‌ترین اتفاق‌های قرن بیستم حضور استیون هاوکینگ و نظریه‌هایش درباره‌ی سیاه‌چاله‌ها و قانون‌های ترمودینامیک است. او با توانایی استثنایی‌اش توانست با ارائه‌ نظریه‌هایش کرسی استادی را از آن خود کند که پیش‌تر در اختیار «اسحاق نیوتن» بوده است. کتاب استیون هاوکینگ، ذهن برتر، رهایی از زندان جسم نوشته‌ی مهدی مو من زاده تصویر کوچکی از زندگی این دانشمند پرآوازه است که بامطالعه‌ی آن می‌توانید از زندگی پرفرازونشیب استیون هاوکینگ مطلع شوید.

درباره کتاب استیون هاوکینگ، ذهن برتر، رهایی از زندان جسم اثر مهدی مو من زاده

کتاب استیون هاوکینگ، ذهن برتر، رهایی از زندان جسم را مهدی مومن زاده نوشته است و فیدیبو آن را منتشر کرده است. مهدی مو من زاده سردبیر نشریه دیجیتال دیجی‌کالا مگ و منجم غیرحرفه‌ای است که به حوزه‌های مختلف علمی ازجمله فلسفه و نجوم علاقه دارد. او در اسفند سال 1396 مقاله‌ی استیون هاوکینگ، ذهن برتر، رهایی از زندان جسم را در سایت مجله دیجی‌کالا منتشر کرد. این مقاله درباره‌ی زندگی استیون هاوکینگ است که در طول آن فعالیت‌های علمی، جوایز و افتخارات او مطرح‌شده است. مهدی مومن زاده بیش از نه صد مقاله نوشته و ازجمله‌ آن‌ها می‌توان به «سال چگونه تحویل می‌شود؟» چگونه یک انسان خردمند باشیم؟»، «تجربه‌ی ۲۱ روز عکاسی با هووی P30 پرو در دامنه‌های آلپ»، «آیا هووی P30 پرو می‌تواند جای دوربین شمارا بگیرد؟»، «همه‌ی چیزهای مهمی که در کنفرانس آموزشی اپل معرفی شدند» و «آیا علم می‌تواند پاسخگوی همه‌چیز باشد؟» اشاره کرد. کتاب «باتری‌هایی برای آینده؛ چگونه فناوری ذخیره‌ی انرژی دگرگون می‌شود؟» هم از دیگر آثار مومن زاده است که در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

کتاب استیون هاوکینگ، ذهن برتر، رهایی از زندان جسم بسیار کم‌حجم است و دربرگیرنده‌ی عکس‌های هاوکینگ است و بخش‌های مختلف زندگی او با زبانی ساده به تصویر کشیده شده است. نشر فیدیبو این اثر را منتشر کرده است که پی دی اف آن در همین صفحه برای دانلود موجود است.

در بخشی از استیون هاوکینگ، ذهن برتر، رهایی از زندان جسم می‌خوانیم

استیون stephen hawking در سال ۱۹۶۸ به عضویت انستیتوی نجوم کمبریج درآمد. در همین سال‌ها پسر و دخترش به نام رابرت و لوسی به دنیا آمدند. او با همکاری«راجر پنروز» مطالعات خود روی سیاه‌چاله‌ها را شروع کرد و درحالی‌که کاملاً توانایی حرکت خود را ازدست‌داده بود و از ویلچر استفاده می‌کرد، توانست در سال ۱۹۷۴ دستاوردی بزرگ کسب کند. هاوکینگ و پنروز نشان دادند که برخلاف تصور پیشین، ماده می‌تواند به شکل تابش از سیاه‌چاله فرار کند. این کشف تاتیری عمیق روی فهم دانشمندان از سیاه‌چاله‌ها گذاشت و باعث شد که هاوکینگ در دنیای علم به یک سوپراستار تبدیل شود. او در سن ۳۲ سالگی به عضویت انجمن سلطنتی بریتانیا درآمد و بعداً جایزه‌ی آلبرت اینشتین و جوایز زیاد دیگری دریافت کرد. هرچند که هاوکینگ هیچ‌وقت جایزه‌ی نوبل نگرفت ولی تابه‌حال مدال‌ها و افتخارات زیادی کسب کرده است. او در سال ۱۹۷۹ به مسند کرسی لوکازین در دانشگاه کمبریج منصوب شد. همان کرسی که سال‌ها ایزاک نیوتون آن را در اختیار داشت. در سال ۲۰۰۹ نیز از باراک اوباما مدال آزادی ریاست جمهوری را گرفت؛ این بالاترین مدال افتخار غیرنظامی در آمریکا است.

هاوکینگ در حال پرواز بدون جاذبه

از اواسط دهه‌ی ۱۹۷۰ وضعیت جسمانی استیون وخیم شده بود و بدون کمک دیگران نمی‌توانست کارهای شخصی خود را انجام دهد. در ضمن فقط نزدیکان او می‌توانستند متوجه صحبت‌هایش شوند، چراکه دیگر حرف زدن او هم مفهوم نبود. در سال ۱۹۸۵ به‌طورکلی قدرت تکلمش را از دست داد. این وضعیت وخیم. توجه یک برنامه‌نویس کامپیوتر آمریکایی را جلب کرد. او قبلاً نرم‌افزاری نوشته بود که می‌توانست حرکات کوچک سر و چشم را به کلام تبدیل کند. مهندسان برای استیون دستگاهی ساختند که می‌توانست با تکان‌های کوچک دست (هنوز انگشتان هاوکینگ اندکی تکان می‌خورد)، کلمات را روی یک نمایشگر انتخاب کند؛ سپس این کلمات از طریق بلند گوی دستگاه ادا می‌شدند.

استیون هاوکینگ فیزیکدان و کیهان‌شناس نام‌آشنای انگلیسی

استیون هاوکینگ Stephen William Hawking دانشمند و محقق حوزه‌ی فیزیک و نجوم هشتم ژانویه‌ی سال 1942 در آکسفورد متولد شد که این تاریخ دقیقا مصادف با ۳۰۰امین سال ‌روز مرگ «گالیلیو گالیله» است. پدر هاوکینگ پزشک بود و او کودکی‌اش را با خواندن کتاب‌های زیادی گذراند. او از همان دوران به علوم طبیعی و ستاره‌شناسی علاقه‌مند شد و در درس‌های ریاضیات، فیزیک و شیمی بهترین نمره را کسب می‌کرد.

استیون هاوکینگ به دنبال علاقه‌اش وارد دانشگاه آکسفورد شد و از همان زمان مجذوب رشته‌های اخترفیزیک و کیهان‌شناسی شد. او در بیست‌سالگی توانست با کمک بورسیه به دانشگاه کمبریج برود ولی نتوانست در کنار «فرد هویل»، ستاره‌شناس بریتانیایی فعالیت کند. «فرد هویل» ازجمله کسانی است که نظریه‌ی بیگ بنگ را رد کرده است و در آن زمان در دانشگاه کمبریج مشغول به تدریس بود. او رساله‌ی دکترایش را در بیست‌وچهارسالگی‌اش باراهنمایی «دِنیس شیاما» پیش برد که درباره‌ی مدل استاندارد کیهان‌شناسی بود و در حال حاضر در دسترس عموم برای مطالعه قرار دارد.

استیون هاوکینگ از سال 1979 کرسی لوکاسی دانشگاه کمبریج را در اختیار داشت و به‌عنوان یکی از اعضای انجمن سلطنتی بریتانیا برگزیده شد. او عضو مادام‌العمر «pontifical academy of science »، فرهنگستان علومی در واتیکان نیز بود و «مدال آزادی ریاست جمهوری»، بزرگ‌ترین نشان غیرنظامی ایالات‌متحده آمریکا را هم از باراک اوباما دریافت کرد. او در سن 76 سالگی در مارس سال 2018 در کمبریج درگذشت.

آثار استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ سال‌های متوالی به‌عنوان متخصص فیزیک نظری و کیهان‌شناسی فعالیت کرد و کتاب‌های مختلفی را به نگارش درآورد. مشهورترین اثر او «تاریخچه زمان» یا «تاریخچه‌ی مختصر زمان» است که سال 1998 منتشر شد که حدود 230 هفته پرفروش‌ترین کتاب انگلستان بود. هاوکینگ پس از مدتی در سال 2001 کتاب دیگری با عنوان «جهان در پوست گردو» نوشت که دنباله‌ی کتاب «تاریخچه زمان» بود.

او کتاب «طرح بزرگ» با عنوان اصلی the grand design را در سال 2010 منتشر کرد که در مدت‌زمان کوتاهی جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون قرار گرفت. این اثر درباره‌ی قوانین حاکم بر رفتار و حرکت اجرام نجومی است. استیون هاوکینگ همچنین کتاب زندگی من را بانام اصلی My Brief History را در سال 2013 درباره‌ی زندگی خودش منتشر کرد. بر اساس زندگی او سال 2014 «جیمز مارش»، کارگردان اهل انگلیس فیلم سینمایی «نظریه‌ی همه‌چیز» The Theory of Everything را ساخت. این فیلم زندگی خصوصی، دوران بیماری و فعالیت هاوکینگ در دانشگاه را نشان می‌دهد و بر اساس کتاب «سفر به بی‌نهایت: زندگی من با استیون» ساخته‌شده است.

ازجمله کتاب‌های الکترونیکی استیون هاوکینگ که در فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است می‌توان به «نظریه‌ی همه چیز» با ترجمه‌ی «ابوالفضل حقیری»، «جایگاه ما در جهان هستی» با ترجمه‌ی «صالح خواجه‌دلوئی»، «زندگی من، استیون هاوکینگ» با ترجمه‌ی «احسان زیورعالم» و «طرح بزرگ» با ترجمه‌ی «عبدالحسین صبوری» اشاره کرد.

استیون هاوکینگ یک ابر انسان

استیون هاوکینگ در زمان دانشجویی‌اش دچار بیماری نادری شد. او ابتدا تعادل خود را از دست می‌داد و توانایی بستن بندهای کفشش را نداشت که پس از مراجعه به پزشک متوجه شد به بیماری ALS مبتلا شده است. این بیماری که یک بیماری فلج‌کننده است کم‌کم اعصاب بیمار را از کار می‌اندازد و فرد توانایی کنترل عضلاتش را از دست می‌دهد. استیون هاوکینگ باوجوداین بیماری رساله‌ی دکترایش را به پایان رساند و به‌عنوان فردی تأثیرگذار در علم شناخته شد. او نشان داد هیچ‌چیز نمی‌تواند جلوی توانایی خارق‌العاده بشر را بگیرد و با تمام محدودیت‌های ایجادشده برایش در جهت پیشرفت علم و علاقه‌های کودکی‌اش پیش رفت. او از طریق دستگاه‌هایی که به بدنش متصل بودند با دنیای بیرون در ارتباط بود و بیشتر سال‌‎‌های زندگی‌اش را روی صندلی ویلچر گذراند. شرکت اینتل از سال 1997 برنامه‌ریزی و ساخت کامپیوتر مخصوص هاوکینگ را به عهده داشت که از طریق دستگاه‌های ساخته‌ی آن‌ها، این دانشمند از طریق ماهیچه‌های گونه‌اش با سایرین در ارتباط بود. این شرکت با استفاده از همین رابط کاربری وابسته به گونه‌اش توانایی اجرای سخنرانی، نوشتن مقاله و چک کردن ایمیل را به استیون هاوکینگ داد.

استیون هاوکینگ: «به یاد داشته باشید که به بالا و ستاره‌ها نگاه کنید و نه به پایین و پاهایتان. سعی کنید آنچه را که می‌بینید معنا کنید و از اینکه چه چیزی باعث می‌شود عالم وجود داشته باشد حیرت کنید. کنجکاو باشید و هرچقدر هم که زنگی سخت باشد همیشه چیزی هست که بتوانید در آن اقدام کنید و موفق شوید.»

استیون هاوکینگ در سال 2007 به سفری رفت که طی آن به مدت‌زمان 25 ثانیه بی‌وزنی را تجربه کرد زیرا او ازجمله کسانی‌ بوده که بسیار مشتاق برای سفر به فضا بوده است.

کتاب استیون هاوکینگ، ذهن برتر، رهایی از زندان جسم اثر مهدی مو من زاده برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر که درواقع مقاله‌ی مهدی مومن زاده در رابطه با استیون هاوکینگ است با قلمی ساده نگاشته شده و ازاین‌جهت علاوه بر علاقه‌مندان به سبک زندگی دانشمندان مناسب کودکان و نوجوانان نیز هست. آن‌ها با خواندن این کتاب با آثار و فعالیت‌های مهم علمی این دانشمند آشنا می‌شوند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
687.۷۳ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسنده مهدی مومن زاده
ناشرفیدیبو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۴/۱۸
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۸۷.۷۳ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 569 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (8)
حال‌خوب‌کن ✨ (4)
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
8 ٪
277 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

چقدر انسان پوچی هستش که بعد مطالعه و بررسی پدیده های جهان میگه که خدایی وجود نداره . خدا خودش میگه به پدیده ها نگاه کنید من را خواهید یافت

5

به نظر من خواندن این کتاب و همین طور کتاب معنا درمانی دکتر فرانکل ٬برای همه جوان ها خصوصاً آن ها که فکر می کنند برای چیز تازه ای به دنیا اضافه کردن نیاز به شرایط خاصی دارند و مرتب غر می‌زنند ٬الهام بخش خواهد بود.

4

چقدر جالب بود وقتی فهمید ۲ سال بیشتر زنده نیست سعی و تلاشش را بیشتر کرد. اگه ما بودیم ناامید میشدیم

4

کلا نظریات ایشان در مورد خدا و جهان هستی را اساسا قبول ندارم

1

توصیفات زیادی از استقامت و توانایی های این فرد شد اما مهمترین چیزی که باید بدونیم اینه که این فرد معتقده که هبچ خدایی وجود نداره و دنیای ما بر اساس قوانین فیزیک بوحود اومده اما یکی از اساتید ریاضیدان نظریه این فرد رو با یه مثال ساده از توپ بیلیارد نقض کرد اما او کماکام میگه خدایی وجود نداره

4

هاوکینگ بدون شک یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ و بهترین الگوی موفقیت و غلبه بر محدودیت هست

5

به نظر من که یک شخصیت فوق العاده بوده، یک شخصیت کاملا نابغه و منطقی و البته به شدت اهل علم... دستاورد های این بشر سال ها بعد برای عموم مردم آشکار میشه، تاریخ چنین رویدادهایی رو بارها ثابت کرده! در مورد باور عدم وجود خدا هم من شخصا بهش حق میدم، چون انسان هرچقدر خردمندتر و منطقی تر بشه بیشتر به نبود خدا در زندگی پی میبره! خود من هم در دوران کودکی بسیار به این عقاید باور داشتم ولی الان در سن نوجوانی که دنیارو خیلی بهتر شناختم و کلی مطالعه کردم، متوجه شدم که فقط خودمونیم و خودمون و بقیه جانداران و کائنات در جای جای این جهان بی انتها!

1

آدم هر چقدرم بخونه و مسائل علمی حل کنه و اینهمه از فیزیک بگه و باز خدا رو قبول نداشته باشه اصلا به درد جرز دیوارم نمیخوره چطوریه که این همه پدیده دیده و بازم میگه خدایی نیست؟!! حق امثال اینا همین فلج شدنه اما چیزی که مشخصه رو چشم بینا میخواد که ایشون نداشتن. این آقا با رد کردن خدا وجود خودشم رد میکنه بعد میاد برای ما از فیزیک و.. میگه ههههه مسخرس!

3

کتاب که نبود... مقاله ای شبیه معرفی نامه های ویکی پدیا، اما (با توجه به رایگان بودن) خوب بود و حداقل منو ترغیب کرد دو کتاب معروف استیون هاوکینگ رو مطالعه کنم

4

کتاب فوق العاده ای بود.استیون هاوکینگ توانایی های یک انسان رو به خوبی به نمایش گذاشته و ثابت کرد برای مفیدبودن لازم نیست شرایط عالی داشته باشی...👌👌👍👍

نمایش 267 نقد دیگر
4.1
(569)
انگیزه‌بخش 🚀 (8)
رایگان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
ذهن برتر، رهایی از زندان جسم
فیدیبو
4.1
(569)
انگیزه‌بخش 🚀 (8)
رایگان