0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه های گلستان و ملستان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قصه های گلستان و ملستان

درباره قصه های گلستان و ملستان

نسخه صوتی کتاب قصه‌های گلستان و ملستان بر مبنای هفتمین مجلد از مجموعه داستانی قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب اثر ماندگار مرحوم مهدی آذر‌یزدی تولید شده است. این کتاب در زمان حیات نویسنده و پس از مرگ او در کنار سایر کتاب‌های این مجموعه توانست نام خود را به عنوان پر‌فروش ترین اثر موجود در تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران ثبت کند. آذریزدی در این کتاب به سراغ باز‌نویسی داستان‌هایی رفته که شیخ اجل، سعدی شیرازی، آنها را در گلستان گردآوری کرده است و در کنار آن برخی از داستان‌های دیگر که به تقلید از سبک روایی سعدی در آثار دیگری گردآوری شده است از دید اذریزدی مخفی نمانده و انتخاب نام ملستان نیز بر همین اساس صورت گرفته است. این کتاب صوتی شامل 14 داستان این کتاب است که با صدای سهیل محزون و ضرب‌آهنگ و فراز و فرودهای زیبایش و نیز موسیقی ایرانی انتخاب شده توسط سپهر عباسی ترکیب شده و در یک لوح فشرده گردآوری شده است. کتاب گلستان شامل مجموعه نثرهای حکمی سعدی است که در یک دیباچه و هشت باب به نثر مُسَّجَع (آهنگین) نوشته شده ‌و غالب نوشته‌های آن کوتاه و به شیوه داستان‌ها و نصایح اخلاقی است. عناوین هشت فصل کتاب عبارتند از: در سیرت پادشاهان، در اخلاق درویشان، در فضیلت قناعت، در فواید خاموشی، در عشق و جوانی، در ضعف و پیری، در تأثیر تربیت و در آداب صحبت، که در طول سال‌ها بارها و در قالب های متعددی مورد رجوع اهالی ادب و حکمت بوده است. داستان‌های گلستان حاصل سال‌ها جهانگردی و دنیادیدگی سعدی است و از همین رو در متن آن مصادیقی چون سفر کردن، قضاوت، تجربه و جوانمردی مشاهده می‌شود. مهدی آذر‌یزدی در بازنویسی خود از داستان‌های این مجموعه، متن قصه‌ها و حکایت‌ها را از قالب مسجع خارج کرده و آنها را به شیوایی و شیرینی بی‌مثالی به زبان فارسی معاصر نوشته است که مخاطبان بتوانند آن را بهتر درک کنند. این کتاب اما در کنار متن، از ابزار دیگری نیز بهره می‌برد که چیزی جز صدای قابل اعتنای خواننده متن این روایت‌های داستانی نیست. سهیل محزون، روایت‌گر این قصه‌هاست. جدای از این، موسیقی ایرانی انتخاب شده برای داستان‌های این مجموعه با تکیه بر سنت موسیقی اصیل ایرانی توانسته در فضا سازی و تاثیر‌گذاری متن این مجموعه بیافزاید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
302.۵۱ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۳۰:۲۵
نویسنده مهدی آذر یزدی
راویسهیل محزون
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۴/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۲.۵۱ مگابایت
۰۵:۳۰:۲۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 66 مخاطب
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
3 ٪
35 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی بود ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

5

این سری کتاب های صوتی داستانهای خوبی داره و با لحن خیلی خوبی تعریف میشه. برای بچه ها خیلی مناسبه و یکی از بهترین کتاب های ممکن هست

5

حتما توصیه میکنم برای کودکان و نوجوانان بگذارید تا گوش کنند.برای آموزش و مدرسه رفتن بچه ها عالی است

5

سلام بسیار سپاسگزارم من هر شب برای پسرم می گذارم و همیشه از این داستان ها درس می گیرد. با تشکر از عوامل فیدیبو

5

حکایت های زیبایی دارد که فقط مختص کودکان نیست و برای بزرگسالان هم شنیدنی است

5

سلام ممنون از فیدیبو خیلی کتاب مفیدی هست بخرید و از خواندنش لذت ببرید

5

سلام خیلی عالیه ???????????⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩????????

5

زیباست

5

خییییییییییلی دوست داشتم

5

هم داستان و هم راوی بسیار زیبا بود

نمایش 25 نقد دیگر
4.6
(66)
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصه های گلستان و ملستان
قصه های گلستان و ملستان
مهدی آذر یزدی
نوین کتاب
4.6
(66)
33,000
تومان