0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه های سندباد نامه و قابوس نامه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قصه های سندباد نامه و قابوس نامه

درباره قصه های سندباد نامه و قابوس نامه

مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب به عنوان پرفروش‌ترین و پر‌مخاطب‌ترین مجموعه داستانی نوجوانان ایران، حاصل تلاش نویسنده‌ای است که هیچگاه پایش به کلاس درس باز نشد. مهدی آذریزدی بر پایه تفکر پدرش که مدرسه را مکانی برای فاسد شدن می‌پنداشت، هر گز قدم به مدرسه نگذاشت. او پس از آموزش الفبا نزد پدرش با سعی و ممارست خودش توانست قلم بر دست بگیرد و راهی پر مشقت را تا صاحب اثر شدن طی کرد تا جایی که امروز پس از بارها تجدید چاپ شدن آثارش در شکل‌های گوناگون، نسخه صوتی آنها نیز روانه بازار کتاب شد. کتاب سخنگوی حاضر بر پایه بازنویسی مهدی آذریزدی از داستان‌های کتاب سندباد‌نامه و قابوسنامه تهیه شده است. نسخه اصلی این دو کتاب از شاهکارهای ادبی ایران به شمار می‌روند. کتاب سندبادنامه در موضوع آداب کشورداری و رفتار با رعیت است و به نظر می‌رسد هدف از تالیف این اثر آگاه ساختن پادشاه و در واقع تنبیه و تَنَبُّه خواننده ‌است. در این داستان حکومت پادشاهی عادل به نام کوردیس روایت می‌شود که در هندوستان حکمرانی می‌کرده است. فرزند پادشاه تا سن جوانی هیچ علمی نیاموخت، پس حکما و فلاسفه گرد آمدند و تدبیری اندیشیده و او را توسط یکی از آنان که سِندباد نام داشت، آموزش دادند. بدین منظور هر روز وزیران حکایتی برای او نقل می‌کردند و در انتهای کار نیز کلمات حکمت‌آموزی را که لازمه حکومت است در هشت بند به عرضش می‌رساندند. داستان سِندبادنامه با شکرگزاری پادشاه به داشتن فرزندی آراسته به زیور حکمت و کناره‌گیری از سلطنت به نفع او و پرداختن به آخرت خاتمه یافته‌است. قابوسنامه نیز نام کتابی است که توسط امیر عنصرالمعالی کیکاووس‌بن‌اسکندر‌بن‌قابوس‌بن‌وُشمگیر‌بن‌زیار و به منظور تربیت فرزندش در قالب موضوعاتی مانند حکومت داری، تربیت فرزند، رسوم لشکرکشی، مملکت‌داری، آداب اجتماعی و دانش و فنون متداول نوشته است. مهدی آذر‌یزدی در اثر خود، حکایت‌های نقل‌شده در این دو کتاب را به زبانی شیرین و شیوا برای نوجوانان نقل کرده است. اینک نسخه صوتی این کتاب راوی داستان‌های بازنویسی‌شده توسط او با صدای داریوش فائزی است. نسخه صوتی این کتاب شامل 24 داستان است که موسیقی آن را سپهرعباسی انتخاب کرده است تا پس از تجربه خوانش داستان‌های آذر‌یزدی این بار بتوان از شنیدن آنها به همراه نوای موسیقی ایرانی لذت برد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
226.۴۴ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۰۰:۳۴
نویسنده مهدی آذر یزدی
راویداریوش فائزی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۴/۱۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۲۶.۴۴ مگابایت
۰۴:۰۰:۳۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 46 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
4 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

الان با خواندن سرگذشت آقای مهدی آذر یزدی چقدر ناراحت شدم که چرا این بزرگوار باید دغدغه نان میداشته است؟؟؟؟ امیدوارم دیگر نخبگان و عزیزان سلامت باشند و دیگر دغدغه نانی نباشد.

5

باسلام واقعا قشنگ بود مخصوصا با صدا و لحن زیبای آقای داریوش فائزی خیلی به دل مینشست.چقدر خوب میشد کتابهای صوتی دیگه ای هم با صدای ایشون بود .

5

من این کتاب را نسخه ی چاپیش را دارم . عالیه

4

یه سوال داشتم از این کتاب فقط همین قصه توی این قسمت خونده شده یا تمام قصه های کل کتاب؟

5

کتاب خریدم هجده هزارتومان. پرداخت کردم کتاب برامن نیومد پول برداشت شد

5

سلام.قابوسنامه هست؟سند باد چیه این وسط؟

4

عالی بود. ????????????????????????????????????????????

5

عالی خیلی خوب

5

نام : باران سن: ۱۰ کتابش خوانده ام ولی هنوز جزاب و بی نقص است.????

5

عالی

نمایش 18 نقد دیگر
4.7
(46)
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصه های سندباد نامه و قابوس نامه
قصه های سندباد نامه و قابوس نامه
مهدی آذر یزدی
نوین کتاب
4.7
(46)
33,000
تومان