0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختر بابا

معرفی، خرید و دانلود کتاب دختر بابا

موهبت ها و مصیبت های دختربابا بودن
درباره دختر بابا

قهرمان زندگی اغلب دختران در زندگی، پدرشان است. او مردی با قدرت و حامی برای دخترش است که با برطرف کردن نیازهای مادی و عاطفی او  سعی می‌کند تا از او زنی مستقل و با‌اراده بسازد. اما بعضی از پدرها در محبت‌کردن و به اصطلاح در شیوه‌ی پدری خود دچار افراطی ناخواسته می‌شوند. این رابطه‌ی پدر و دختر به عمقی می‌رسد که حالا دیگر دختر سوگلی پدر است و نامش «دختر بابا» است. اما دختر بابا بودن تا چه اندازه خوب است؟ آیا وابستگی شدید پدر و دختر باعث از دست رفتن استقلال و هویت زنانه‌ی دختر نمی‌شود؟ نقش پدر و مادر در این تربیت چیست؟ کتاب دختر بابا با عنوان «دختر بابا؛ موهبت‌ها و مصیبت‌های دختر بابا بودن» به همه‌ی این سوال‌ها پاسخ می‌دهد.

درباره کتاب دختر بابا؛ موهبت‌ها و مصیبت‌های دختر بابا بودن

کتاب دختر بابا نوشته‌ی مورین مورداک نویسنده‌ی موفق کتاب «ژرفای زن بودن» است. دختر بابا در دسته‌ی کتاب‌های روان‌شناسی قرار می‌گیرد. این کتاب به زبان ساده و روشن روابط بین پدران و دختران را تشریح می‌کند. البته این به آن معنا نیست که مادران نباید این کتاب را بخوانند بلکه به والدینی که فرزند دختر دارند و افرادی که قصد فرزنددار شدن هم دارند توصیه می‌شود به این کتاب مراجعه کنند. کتاب دختربابا ضمن ارائه‌ی مستندات و مصاحبه‌هایی که نویسنده در طول زندگی کاری خود انجام داده است، ردپای نظریه‌های روانشناس معروف «کارل گوستاو یونگ» را در خود دارد. کتاب دختر بابا به والدین و دختران کمک می‌کند تا روابط خود را بر اساس اصول درست و صحیح شکل بدهند تا هم والدین و هم فرزندان بدانند که در عین محبت و توجه باید مانع وابستگی‌های شدید تخریب‌کننده شد.

خلاصه کتاب دختر بابا

کتاب دختر بابا در دو بخش به زبان ساده نوشته شده است. بخش اول کتاب با عنوان «دختر بابا چگونه فردی است» سه فصل دارد. نویسنده در بخش اول انواع مختلف شیوه‌ی پدری‎کردن را بررسی می‌کند و بیان می‌کند که هر روش پیچیدگی‌ها و مسائل خودش را دارد. مورداک در این بخش می‌گوید که نوع و کیفیت روابط دختران با پدرانشان بر سبک روابط دختر در آینده و مهم‌تر از آن در شناخت خود و توانایی ابزار خویش تاثیر‌گذار است. او در شروع کتاب عنوان می‌کند که شناخت انواع شیوه‌های پدری بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی زن موثر است.

شیوه «پدر خوب» اولین شیوه‌ای است که نویسنده از آن می‌گوید. این شیوه به نوعی ایده‌آل ترین حالت ممکن از پدری کردن است. چنین پدری بدون هیچ چشم‌داشتی دختر خود را دوست دارد و او را به گونه‌ای مستقل بار می‌آورد تا همیشه در زندگی خودکفا باشد.

«پدر غایب» پدری است که هیچ‌گاه در زندگی دخترش حضور ندارد. گاه این عدم حضور با مرگ پدر اتفاق می‌افتد و گاه پدر فرزند را رها می‌کند. دختر چنین پدری همیشه تشنه‌ی محبت از طرف دیگران است.

«پدر نازپرور» همیشه مثل یک کودک با دختر خود رفتار می‌کند. او همه‌چیز را در اختیار دخترش قرار می‌دهد. متاسفانه شخصیت چنین دخترانی همیشه وابسته به دیگران است.

«پدر منفعل» پدری است که نقش پدری خود را کنار گذاشته است. روابط دختران با چنین پدرانی معمولا از هم گسیخته است.

«پدر اغواگر» پدری است که از طرق نامناسب دخترش را به خود وابسته می‌کند. چنین پدرانی حتی ممکن است با سواستفاده جنسی از دخترشان بخواهند با او رابطه برقرار کنند.

«پدر سلطه‌گر» با زورگویی و فرمان دادن باعث ایجاد ناامنی و ترس در دختران خود می‌شوند.

«پدر اعتیادآور» به دستور دادن و امر و نهی کردن عادت دارد. دختران این مردان به شدت کمال‌گرا می‌شوند تا بتوانند از خود محافظت کنند.

اما «پدر آرمانی‌شده» به گفته‌ی مورداک پدری است که به دختر خود چنان محبت می‌کند که اعضای دیگر خانواده را در اولویت‌های پایین‌تر قرار می‌دهد. به عبارتی امروزی‌تر این پدر دختر خود را لوس بارآورده است. این دختر حالا دختر بابا شده است و احساس می‌کند که در همه‌ی محیط‌ها  باید مرکز توجه افراد باشد. او خودش را دختر خاص و متفاوتی می‌داند. اما همه چیز به این خوبی پیش نخواهد رفت، مشکلی که در آینده برای دختران بابا اتفاق می‌افتد این است که این دختران چون در کودکی رابطه‌ی نزدیکی با پدر خود داشته‌اند در دوره‌ی بزرگ‌سالی با پدر خود همانندسازی می‌کنند و کم‌کم طرفدار مردها و عقاید آن‌ها می‌شوند. این زنان افکار و ارزش‌های زنانه را در اولیت‌های پایین‌تر زندگی‌شان قرار می‌دهند. به نوعی این دختران از کودکی برای پدر خود و در بزرگسالی هم برای مردان دیگر که ممکن است، مدیر، همکار، همسر و یا افراد دیگر باشند نقش فرد محبوب و سوگلی را بازی می‌کنند. اما برای خودشان جایگاه و قدرتی پایین‌تر قائلند. این زنان شبیه نردبانی می‌شوند برای پیشرفت و ترقی دیگر مردان. این دختران در واقع دیگر هویت مستقلی از خود ندارند و نمی‌توانند از خود نظر بدهند. نویسنده در این بخش توضیح می‌دهد که دختر بابا به دلیل وابستگی شدید به پدر خود نمی‌تواند به هیچ مردی دل‌بسته شود.

در ادامه‌ی بخش اول نویسنده با ارائه‌ی راهکارها و تجربیات خود انواع شیوه‌های پدرانه را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

بخش دوم کتاب که «دختران بابا در دنیا» نام دارد مورداک از تجسم الگوی کهن پدر در جامعه‌ی امروزی می‌گوید. نویسنده در این بخش توضیح می‌دهد که دختران بابا از پدر خود یک قهرمان می‌سازند که همیشه و همه‌جا این پدر از دخترش محافظت و او را تامین خواهد کرد. نویسنده طبق نظریه یونگ توضیح می‌دهد که همین الگوی کهن برای پدر هم نسبت به فرزند خود وجود دارد.

 در ادامه‌ی این بخش موردین موراک درباره‌ی رابطه‌ی منفی دختر با مادرش می‌گوید، زمانی که دختر نسبت به شیوه‌ی زندگی و رفتار مادر نسبت به خود انتقاد تندی دارد و او را ملامت می‌کند، کم‌کم رابطه‌ی ناخوشایندی بین او و مادر شکل می‌گیرد. همین موضوع باعث می‌شود تا دختر از عیب‌های پدر چشم‌پوشی کند و پدر تبدیل به والد برتر و قهرمان دختر می‌شود. نویسنده در هر بخش داستانی کوتاه تعریف می‌کند. او در این کتاب سعی دارد تا به دختران بابا کمک کند تا یاد بگیرند که مستقل و با هویت زنانگی‌شان را در زندگی حفظ کنند.

مترجم کتاب مورین مورداک ساره سرگلزایی است. کتاب دختر بابا را انتشارات بنیاد فرهنگ منتشر کرده است. خرید و دانلود کتاب الکترونیک(pdf)  کتاب دختر بابا در همین صفحه ممکن است.

درباره مورین مورداک

مورین مورداک متولد سال 1945  در آمریکاست. او روانکاو خانواده است و در کشورهای مختلف تدریس می‌کند. مورداک با آثار معروفش از جمله «کمال زن بودن»، دختر بابا و دیگر کتاب‌هایش حالا نویسنده‌ای بین المللی است. اغلب کتاب‎هایی که مورین مورداک نوشته است در حوزه زنان است.او بیشت‌تر بر اساس تئوری روانشناسی تحلیلی پرفسور یونگ کتاب‌های خود را می‌نویسد که حالا با بازتاب مثبت جهانی رو به رو شده است.

 مورداک  عضو هیئت مدیرچند موسسه‌ی روانشناسی است. از کتاب‌های او در سراسر جهان استقبال بسیار خوبی شده است و آثار او به چندین زبان ترجمه شده‌اند. مورداک در کتاب‌هایش به شکلی کاملا موثر و کاربردی مواردی را را برای برطرف کردن حس نارضایتی در زنان و حرکت به سمت زنانه زیستن و لذت بردن از زندگی زنانه را تصویر می‌کند. 

خرید کتاب صوتی  و نسخه الکترونیک کتاب «کمال زن بودن» از فیدیبو ممکن است.

در بخشی از کتاب دختر بابا می‌خوانیم

رقابت با پدری قدرتمند : قدرت، مسئله ی پیچیده ای است. بسیاری از بانوان، به خاطر سوء استفاده ای که مردها از قدرت کرده اند، از قرار گرفتن در موضع قدرت اجتناب می‌ورزند. بانوان می‌گویند که نمی‌خواهند تداوم مدل مردانه قدرت باشند؛ مدلی که بر سلطه جویی و سلسله مراتب تکیه دارد و مستلزم دسته بندی و جداسازی افراد است. با این وجود بسیاری از دختران بابا که پدرانی قدرتمند دارند به دنبال تقلید از پدرانشان هستند و می‌خواهند بر اساس توانایی های خود قدرت سلسله مراتبی را به دست آورند؛ آن ها این نکته را می‌پذیرند که استفاده از قدرت و مقام هم مثبت است و هم لازمه ایجاد تغییر و دستیابی به اهداف. برای آن ها، قدرت واژه ای کثیف نیست. دسته ای دیگر از دختران بابا که پدران قدرتمندی داشته اند، بنا به دلایل شخصی از همه انواع قدرت امتناع می‌کنند. پدران آن‌ها قدرت را به روابط ترجیح داده اند و بنابراین این دختران عواقب این مسئله را تجربه کرده اند، به همین دلیل نمی‌خواهند به همان انتخاب پدر دست بزنند. پدر چنین دختری، او، مادر و خواهر و برادرهای او را قربانی ساخته است، بنابراین او با چنین وضعیتی آشنا است. حتی وقتی پدر شغلی تحسین برانگیز و قهرمانانه داشته باشد، دختر بابا - که دختر محبوب پدر است - به خاطر نبود زمانی که بتواند در کنار پدر بگذراند بسیار غمگین می‌شود؛ او احساس می‌کند گوشت قربانی است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۴ مگابایت
تعداد صفحات
332 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۰۴:۰۰
نویسندهمورین مورداک
مترجمساره سرگلزایی
ناشربنیاد فرهنگ زندگی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The hero's doughter
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۳۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
44,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۴ مگابایت
۳۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 37 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

برای کسایی که روانشناسی یونگ و انواع زنان خوندن این کتاب برای دختران آتنا تایپ مناسبه که اصطلاحا دختر پدر هستند و وابستگی به پدر و طرد مادر و زنانگی رو نشون میده ( نمی خوام عین مامانم بشم ، ضعیف و بدون قدرت ، بی سواد و ساده و ضعیف ، فقط بلده گریه کنه یا غر بزنه ، من میخوام مثل بابا قدرت مند باشم و حرف آخرو بزنم ، باید درس بخونم ، ثروتمند بشم و برای خودم کسی بشم ، منم که دستور میدم ، منم مثل بابام ! ) همچین تفکری ولی به درد زنان پرسفون تایپ که اتفاقا دختر مادر هستند و یا فقدان رابطه با پدر دارن بدرد نمیخوره کتاب پدران غایب هم مال پسراست ولی زنی که پدر تو زندگیش گم شده چی ؟

5

فوق العاده هم محتوا و هم ترجمه. این کتاب رو قویا توصیه میکنم به دختران و زنهایی که از کودکی عاشق پدرشون هستند و مادرشون رو قبول ندارن و از مادر، دلزده و خشمگین هستند... از زاویه ای که همیشه براشون پنهان بوده، داستان زندگی این خانمها رو نشون میده و به عقیه و تجربه شخصی خودم، از بعضی احساسهای خشم و انزجار و غم و غیره رهاشون میکنه...همچنین به آقایون و پدرانی که شدیدا دختر دوست هستند هم توصیه میکنم بخونن

5

دختران بابا زندگی دخترانی رو بررسی میکنه که محبوب پدر بوده آمد و در سنین بعد از سی سالگی متوجه اسیب های این محبوبیت میشوند. کتاب هم کمک میکند اینده را این دختران از امروز ببینند و همچنین راهکارهایی میدهد که از اسیبها جلوگیری کنند. و برای پدر ومادرهایی که دختر دارند هم خیلی کمک کننده هستش که متوجه برخوردی که دخترانشان دارند و باشند و از آسیب های مربوط به اون سبک تربیتی آگاه شونذ

4

کتاب مفید و قابل استفاده ای بود. گویندگی بسیار عالی شنیدنی ترش کرده بود. به جرات بگم، نقصی در اجرانبود.و صدای دلنشین و بیانی رسا داشت. تنها انتقادم نسبت به وجود اکو در برخی قسمتها بود . شاید این نوع صدابرداری به عمد صورت گرفته باشه! اما مورد پسندم نبود. موسیقی زمینه ها عالی بود. در کل امتیاز بالایی به این اثر میدم و برای زحماتی که کشیده شده از دست اندرکاران قدر دانی می کنم. موفق باشید. ?⚘️

5

کتاب خوبیه برای همه‌ی اقایونی که قراره پدر شن که واجبه ،برای دخترایی که دختر باا هستن قطعا واجب و مفیده و احتمال زیاد لذت میبرن از خوندنش.ولی دخترایی که دختر بابا نیستن برای اونها هم ممکنه جالب باشه ولی تعداد صفحاتش خیلی زیاد بود و شاید به اندازه گروه قبلی لذت نبره.ب ای اینکه بفهمین دختر بابا هستین یا نه خوندن نمونه کتاب کمک میکنه

5

لطفا همه کتابهای نشر بنیاد رو قرار بدین ممنون

5

خوندنش به همه ی خانم ها و پدر و مادرهایی که دختر دارن به شدت توصیه می شه تجربه شخصی من از خوندنش این بود که ریشه خیلی از تضادهای شخصیتی، ناسازگاری ها، و اضطراب هام رو متوجه شدم

5

سلام . ممنون بابت قراردادن این کتاب . امکان داره باقی کتب نشر بنیاد فرهنگ زندگی رو هم برای خرید قرار دهید؟

5

من نتونستم خیلی با محتواش ارتباط برقرار کنم و مشکل من رو واسم حل نکرد. راجع به پدر غایب و سلطه گر کمتر حرف زده بود و فقط یه اشاره ای کرده بود . به نظرم مثال هاش خیلی زیاد بود، میتونست بیشتر روی خود موضوع تمرکز کنه تا مثال های پشت سر هم .

3

مطالب آموزنده خوبی داره ولی خیلی دیگه طول و تفسیر بهش داده که یک پیام برسونه.. به نظرم اگر میکرو کتاب بشه خیلی مفید تر هست و قیمتش هم مناسب میشه

نمایش 14 نقد دیگر
4.7
(37)
آموزنده 🦉 (1)
82,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دختر بابا
دختر بابا
مورین مورداک

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختر بابا
دختر بابا
موهبت ها و مصیبت های دختربابا بودن
بنیاد فرهنگ زندگی
4.7
(37)
آموزنده 🦉 (1)
82,000
تومان