0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاریخ فلسفه
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریخ فلسفه

دامیز
نویسنده:
مارتین کوهن
درباره تاریخ فلسفه

‌درباره‌ی کتاب تاریخ فلسفه اثر مارتین کوهن

کتاب تاریخ فسلفه نوشته‌ی مارتین کوهن برای نخستین بار در سال 1391 در ایران منتشر شد و در مدت زمان کوتاهی به چاپ چهارم رسید. این کتاب با ارائه‌ی تمام مطالب لازم به صورت خلاصه برای کسانی که می‌خواهند خواندن فلسفه را آغاز کنند، بسیار مناسب است. انتشارات آوند دانش درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «کتابی که پیش رو دارید این امکان را به شما خواهد داد که با تکامل تاریخی اندیشه‌ی فلسفی در غرب و شرق عالم مأنوس شوید، از «ایسم»های عمده‌ی فلسفی که هر روز در رسانه‌ها می‌شنوید یا می‌خوانید سردرآورید، فلاسفه‌ی بزرگ تاریخ را به اختصار بشناسید و در صورت علاقه‌مندی به مطالعه‌ی گسترد‌ه‌تر در تاریخ فلسفه، به ده کتاب مرجع که به زیور قلم مؤلفان و مترجمان برجسته و چه بسا جریان ساز در«ایران فلسفی» آراسته گردیده، رجوع کنید.»

مروری بر فصل‌های کتاب تاریخ فلسفه

کتاب تاریخ فلسفه در دو بخش اصلی و شش فصل نوشته شده است.

بخش اول: تاریخ فلسفه

فصل اول: مروری بر مکاتب فلسفی عصر باستان

فصل دوم: عبور از سده‌های میانه و ورود به عصر جدید

فصل سوم: نگاهی به فلسفه مشرق‌زمین

فصل چهارم: آشنایی با «ایسم ها»

بخش دوم: بخش‌های ده‌تایی

فصل پنجم: مراجه ده‌گانه‌ی تاریخ فلسفه به زبان فارسی

فصل ششم: ده نکته‌ی نغز در تاریخ فلسفه

‌درباره‌ی مارتین کوهن نویسنده‌ی کتاب تاریخ فلسفه

مارتین کوهن نویسنده و ویراستار کتاب‌های فلسفی است. او در چند دانشگاه در انگلستان و استرالیا به تحقیق و تدریس در زمینه‌ی فلسفه مشغول است، اما به دلیل مضمون کتاب‌هایش که درباره‌ی شیوه‌ی جدیدی، یعنی شیوه «پیمانه‌ای»، در تدریس فلسفه نوشته شده، شهرت دارد. این شیوه، تکنیکی است که در آن مسائل بزرگ و پیچیده‌ی فلسفی به بخش‌های کوچک تقسیم می‌شود؛ به گونه‌ای که هر بخش (تا حد ممکن) مستقل است. شخصی که او را برای ابداع این شیوه تشویق کرد، جرج مک‌دانلد راس نام داشت که او هم درباره‌ی تغییر شیوه‌های تدریس فلسفه در دانشگاه‌های بریتانیا در دهه‌ی هشتاد تحقیق می‌کرد.

مارتین کوهن در کتاب تدریس و سخنرانی در دانشگاه‌های مطرح انگستان، در مدارس ابتدایی یورک‌شایر و استنفوردشایر به تدریس فلسفه برای کودکان هفت ساله اشتغال دارد. وی فلسفه را برای این گروه سنی ج و ه با توجه به کتابش فلسفه برای کودکان تدریس می‌کند.

ترجمه‌ی کتاب تاریخ فلسفه به فارسی

انتشارات  آوند دانش کتاب تاریخ فلسفه را با ترجمه‌ی مهدی شفقتی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. کتاب تاریخ فلسفه از جمله کتاب‌های مجموعه‌ی For Dummies است. . این مجموعه یکی از طولانی‌ترین مجموعه‌ی کتاب‌های آموزشی است. مجموعه‌ی For Dummies  شامل حدود 2500 عنوان کتاب در موضوعات مختلف است. این مجموعه تاکنون بیش از 200 میلیون کتاب چاپ کرده است و به ده‌ها زبان ترجمه شده است. ایده‌ی اولیه این مجموعه معرفی موضوعاتی تازه و ناآشنا به زبان ساده برای مردم بود. اکنون این مجموعه یکی از مشهورترین مجموعه‌های آموزشی است و تقریبا درباره‌ی هر موضوعی یک کتاب دارد.

کتاب تاریخ فلسفه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تاریخ فلسفه یکی از کتاب‌های آسان‌خوان است. این کتاب را می‌توانید برای دوستان و خانواده‌ی خود هدیه بخرید. مطالب گفته شده در کتاب بسیار آسان اما جامع هستند و ممکن است برای کسانی که درک عمیقی از فلسفه دارند، ابتدایی به نظر برسد. اما اگر می‌خواهید فلسفه‌خوانی را آغاز کنید، این کتاب بدون شک مناسب شماست.

  • کتاب تاریخ فلسفه در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.
  • کتاب تاریخ فلسفه مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 136 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 6 روز بخوانید.
  • کتاب تاریخ فلسفه حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب تاریخ فلسفه می‌خوانیم

وینستون چرچیل می‌گوید:« هرچه به گذشته‌های دورتر بنگرید، آینده‌های دورتری را خواهید دید.»

فلسفه از این لحاظ نیز رشته‌ی منحصربه‌فردی است که یک تاریخ مشخص از سیر تحولات آن وجود ندارد - اصلا بخشی از جذاییت فلسفه در سرشت جاودانی مباحث فلسفی نهفته است. در کدام حوزه‌ی دیگری غیر از فلسفه می‌توان متون کهنی را که ادم‌های غیرعادی و خارق عرف ۳۰۰۰ سال پیش نگاشته‌اند در جدیدترین کتب اساتید ممتاز دانشسگاه مطالعه کرد درحالی که ذره‌ای از قدر و شأن آنان در آثار امروزی کاسته نشده بلکه بیشتر از گذشته نیز با ارج و احترام از ایشان یاد می‌گردد. البته، حوزه‌های نادر دیگری با این خصوصیت وجود دارد که ادیان از مهم‌ترین ان‌هاست.

اما فلسفه با دین تفاوت دارد و به علوم نزدیک‌تر است، از این لحاظ که بر پشتوانه‌ی معرفی خود و نه یک منبع بیرونی استوار است. و اگرچه بسیاری از مناظرات فلسفی در غایت به پاسخ روشنی نمی‌رسند و فقط بستری برای طرح دیدگاه‌های ممکن هستند، فیلسوفان همواره مرور گفتار گذشتگان را مفید یافته‌اند. در فصل حاضر، دیدگاه فلاسفه‌ی عصر باستان را درباره‌ی حیات و جهان هستی بررسی خواهیم کرد؛ زیرا این موضوع سرآغاز سرنوشت‌سازی برای مکاتب فلسفی در دوره‌های بعدی است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب تاریخ فلسفه اثر مارتین کوهن بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
5.۴۳ مگابایت
تعداد صفحات
136 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۳۲:۰۰
نویسندهمارتین کوهن
مترجممهدی شفقتی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Philosophy For Dummie,c۲۰۱۰
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۲۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۵.۴۳ مگابایت
۱۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 38 مخاطب
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
13 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

متاسفم که ایران بعنوان مهد علم و فلسفه با اینهمه فیلسوف بنام که نظریات هرکدوم فلسفه رو چندین پله جابجا کرده, هیچ جایی در تاریخ فلسفه نداره درحالیکه فلاسفه ای غربی مطرح میشن که خیلی سال بعد از ایرانی ها و به تاثیر از اونا مساله ای رو بیان می کنن. و باید بگم که کتابی درباره تاریخ فلسفه ایران ندیدم. جدای از این قضیه کتاب بسیار شیوا و روان نوشته شده و برای شروع مطالعات فلسفی پیشنهاد میشه.

5

قراذنیست همه چی را ما ایرانی ها داشته باشیم مگهدمیشه فلسفه خاستگاهش یونانه علم جایی دیگه ،پزشکی جایی دیگه درهمه دنیا تمدنهای بزرگی در تکامل تاریخ بشرنقش داشته اند یه نوع غرور ،زیاده خواهی چطوربگم منم منم یا افتخارات کاذب را سالیان ساله درذهنمون فرکردن ،ما تاریخ پرشکوهی داشتیم الان وضعیت اسفبار ،مرححوم بازرگان درکتاب سازگاری ایرانی خپب میفرماید هرجا قومی برما تاخت پذیرفتیمش باهاش سازگارشدیم حتی عوضشم نکردیم از همه تاریخ پزشکی وعلمی ما چه یادی میشه ،خودمون خودمونو نابود کردیم بااین حال علم مربوط به تموم دنیاست هنر موسیقی و..و..وفقط مال ما ایرانی ها نیست

4

این کتاب فصلی از کتاب فلسفه‌ی دامیزه. اشتباهن دوباره نخرید

4

سری کتاب های برای احمق ها به شکل ساده و روان به موضوع کتاب میپردازه. فلسفه اش هم خوب و روانه و برای شروع فلسفه و اشنایی با تاریخش میتونه کتاب حوبی باشه

5

کتاب بسیار مناسبی برای آشنایی با تاریخ فلسفه برای شروع فلسفه هم کتاب خوبی است

3

دقیقا بخش ۲ کتاب اصلی philosophy for dummies هستش. حواستون باشه که اگر کتاب اصلی رو گرفتین، نیازی به این ندارین

4

به نظر من این کتاب از جهت اینکه دید خیلی خوب و جامعی نسبت به تاریخ فلسفه به ما میده خیلی به درد بخور هستش!

2

ای کاش کتبی که منابع آزمون های استخدامی هستند و معرفی می‌کردید و قرار میدادین.....

4

کور می‌شیم با این pdfها

5

کتاب بسیار خوبیه پیشنهاد میدم بخرید بدون شک

نمایش 6 نقد دیگر
3.8
(41)
40,500
٪50
20,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخ فلسفه
٪50
تاریخ فلسفه
دامیز
انتشارات آوند دانش
3.8
(41)
40,500
٪50
20,250
تومان