0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پخت نان و شیرینی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب پخت نان و شیرینی

دامیز
نویسنده:
امیلی نولان
درباره پخت نان و شیرینی

کتاب آشپزی اگرچه کسی را تبدیل به آشپز حرفه‌ای نمی‌کند اما به گفته‌ی نجف دریابندری هیچ آشپزی و نیز هیچ‌ کسی که خیال آشپز شدن داشته باشد از کتاب آشپزی بی‌نیاز نیست. کتاب پخت نان و شیرینی نوشته‌ی امیلی نولان نیز مرجعی کامل برای پخت و تهیه‌ی انواع کوکی‌ها، کیک‌ها، فراستینگ‌ها، پای‌ها و تارت‌ها، کریسپ‌ها و انواع نان و مافین و بیسکویت است. همچنین پخت انواع نان با خمیر مایه و پخت خوراک‌های خوشمزه در فر از بخش‌های این کتاب هستند.

درباره کتاب پخت نان و شیرینی

کتاب پخت نان و شیرینی نوشته‌ی امیلی نولان سرآشپز و نویسنده‌ی آشپزی است. این کتاب اولین بار در سال 2002 در مجموعه کتابهای دامیز منتشر شد. نویسنده تمام سعی خود را کرده تا ضمن آموزش رمز و راز پخت انواع نان و شیرینی، فرآیند پخت و نقش تمام ترکیبات جزئی به کار رفته در این خوراکی‌ها را نیز معرفی کند. کتاب پخت نان و شیرینی امیلی نولان به نوعی یک راهنمای جامع و کامل است که اطلاعات لازم برای پخت حرفه ای انواع نان و شیرینی را به علاقه مندان ارائه میدهد. از نکات حائز اهمیت این کتاب میتوان به آموزش سامان دهی آشپزخانه، روشهای صحیح نگهداری نان و شیرینیهای خانگی، ابزار مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک شیرینی پز، دستور پخت بسیاری از کیکها و شیرینیهای هیجان انگیز اشاره کرد. اگر به دنبال روشهای گوناگون برای موقعیتهای مختلف درحرفه‌ی شیرینی پزی هستید کتاب حاضر با روشهای اصولی، راز کسب مهارت در این هنر را به شما می‌آموزد.

نگاهی بر فصل‌های کتاب پخت نان و شیرینی

کتاب کتاب پخت نان و شیرینی در 5 بخش و 19 فصل نوشته شده که عنوان بخش‌ها و فصل‌های کتاب در ادامه آورده شده است:

بخش 1: ضروریات پخت

فصل 1: پخت نان و شیرینی به خاطر فواید آن

 فصل ۲: ذخیره سازی

فصل 3: آشنایی با ابزار کار

بخش ۲: آموزش‌های پایه

فصل ۴: آشنایی با فر

فصل ۵: تکنیک‌های اولیه

فصل ۶: آماده برای پخت

بخش ۳: حاضر، آماده، بپز!

فصل ۷: آشنایی با کوکی‌ها

فصل ۸: پختن کیک‌های بی‌نظیر

فصل ۹: فراستینگ‌های فوق العاده

فصل ۱۰: پای‌ها و تارت‌های عالی

فصل 11: کریسپ، کایلر و دیگر دسرها

 فصل ۱۲: نان‌های فوری، مافین و کوکی‌ها

فصل ۱۳: پخت نان با خمیر مایه

فصل ۱۴: پخت خوراک‌های خوشمزه در فر

فصل ۱۵: پخت‌وپز با پودر و خمیر آماده

فصل ۱۶، شیرینی‌پزی کم‌چرب

بخش ۴: سایر نکات مهم

فصل ۱۷: روش‌های نگهداری نان و شیرینی‌های خانگی

فصل ۱۸: تيديل عادی به عالی

بخش ۵: بخش ده‌تایی‌ها

 فصل 19: ده نکته‌ی مشکل گشا

پیوست: تبدیل واحدهای آمریکایی به سیستم اندازه‌گیری متریک

درباره امیلی نولان نویسنده‌ی کتاب پخت نان و شیرینی

امیلی نولان سرآشپز و نویسنده‌ی آشپزی است که از کودکی شیفته‌ی شیرینی پزی بوده است. او فارغ التحصیل رشته ی ادبیات انگلیسی است اما علاقه و حرفه‌ی اصلی اش در صنعت خدمات غذا میچرخد و از این راه مخارج زندگی اش را تامین میکند. خانم نولان بعد از پایان تحصیلات به عنوان یک برنامه‌ی یک ماهه موفق به ارائه ی هنر و توانایی های خود در اماده ساری منوی غذا و تهیه ی سه وعده غذای روزانه برای 150 نفر شد. او از دانش خود در زمینه ی آشپزی، شیرینی پزی، نانهای خانگی، انواع کیک و بیسکوییت و همچنین انواع دسر جدید در رستوران قنادی‌های مختلف استفاده کرد. تا جایی که امروزه امیلی نولان با ترکیب عشق و دانش خود به شیرینی پزی، به عنوان ویراستار کتابهای آشپزی وارد دنیای نشریات آشپزی و شیرینی پزی شد.

در حال حاضر امیلی نولان به عنوان یکی از سرآشپزهای حرفه‌ای علاوه بر کار ویرایش، به نگارش . ارائه‌ی غذاهای جدید نیز میپردازد. کتاب آشپزی سیلا لوکین از جمله کتابهای آشپزی است که او به عنوان ویراستار در انتشار آن همکاری داشته است. همچنین او مقالات متعددی درباره ی غذا و آشپزی مینویسد. هدف امیلی تهیه‌ی غذاهای مغذی با کیفیت عالی است.

در بخشی از کتاب پخت نان و شیرینی می‌خوانیم

کاکائو

کاکائوی شیرین نشده، از لیکور خالص شکلات و از طریق جداسازی کره و مواد جامد کاکائو به دست می‌آید. مواد جامد جداشده، پس از آسیاب شدن و اغلب به صورت پودر کاکائو در کیک، کوکی و بیشتر در براونی، مصرف می‌شوند. کاکائوی شیرین نشده، با پودر کاکائوی مصرفی در نوشیدنی هات‌چاکلت که حاوی شیر خشک و شکر است. تفاوت زیادی دارد. این دو نوع کاکائو را نمی‌توان به جای یکدیگر مصرف کرد. برای تهیه‌ی هات چاکلت، می‌توانید مقداری شیر و شکر به کاکائوی شیرین نشده، اضافه کنید. پودر کاکائو، با دو روش معمولی و هلندی تهیه می‌شود. در روش هلندی، پودر کاکائو با عملیات قلیایی شدن به دست می‌آید که pH آن قبل از آسیاب شدن تقریبا ۷ یا ۸ است و با pH کاکائوی معمولی (تقریبا ۵ / ۵) تفاوت دارد. پودر حاصل از این روش، تیره‌تر و دارای طعمی شیرین‌تر از پودر کاکائوی معمولی است، پودر کاکائوی تهیه‌شده با «روش هلندی»، طرفداران زیادی در بین استادان شیرینی‌پزی دارد. پودر کاکائو در قوطی‌های کاملا در بسته عرضه می‌شود. با پختن مقدار زیادی پودر کاکائو و شکلات شیرین نشده، ماده‌ی بسیار مناسبی برای مصارف شیرینی‌پزی به دست می‌آید که نیازی به ذوب ندارد. بیشتر افراد، طعم قوی پودر کاکائو را به ش کلات شیرین نشده، ترجیح می‌دهند.

افزودنی‌ها و چاشنی‌ها

گاهی اوقات که از سادگی خسته‌اید و به دنبال کمی تنوع هستید، وقت وارد شدن چاشنی‌ها به میدان می‌رسد. انواع مغزها، نارگیل، کشمش و دیگر ترکیبات، افزودنی‌هایی مناسب و تزییناتی زیبا برای بسیاری از کیک‌ها و شیرینی‌هایتان فراهم می‌کنند. از انواع عصاره‌ها و شربت‌های موجود، برای طعم بخشیدن به خوراکی‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید. شاید میزان استفاده از آن‌ها کم باشد، اما وجودشان برای ایجاد طعمی مطلوب، ضروری است.

انواع مغزها

مغزها طعمی عالی به نان و شیرینی می‌بخشند و به عنوان تزیین هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه بامغزهای پرکاربرد در شیرینی‌پزی آشنا می‌شویم (شکل ۱-۲):

بادام: یکی از انواع مغزها، بیضی شکل و دارای پوسته‌ی خارجی قهوه‌ای روشن است، بادام به صورت کامل، بدون پوست (سفید)، خام، لپه شده، خلال، خردشده برشته، بوداده، دودی، کره‌ای و نمکی موجود است.

می‌دانستند که در ماهی سالمون و سایر ماهی‌ها پیدا می‌شود. تنها ماهی‌ای که خانم میرز مصرف می‌کرد، ماهی قرمز بود (همان بیسکویت‌های شور). فکر می‌کرد در دردسر بزرگی افتاده است. دورنمای این غذاها، هرچه که بود، به نظر جذاب‌تر از تغییر کامل رژیم غذایی می‌رسید، اما او نمی‌خواست به گامی مهم در مسیر باروری بی‌توجهی کند؛ اما آیا رژیم غذایی‌تان می‌تواند عاملی در باردار شدن شما باشد؟ با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که بهترین راه این است که با بدنتان طوری رفتار کنید که انگار باردارید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب پخت نان و شیرینی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی آشپزی و شیرینی‌پزی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
8.۵۲ مگابایت
تعداد صفحات
336 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۱۲:۰۰
نویسندهامیلی نولان
مترجممهرک ایروانلو
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Baking For Dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۸.۵۲ مگابایت
۳۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
3 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
11 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ظاهراً که خوبه و توضیحات و نکته های زیادی داره اما من هنوز نپختم. فقط اکثر دستورهای جوش شیرین دارند. قابل توجه کسانی که نمی تونن جوش شیرین بخورن.

5

کتاب خیلی خوبیه. دستور پخت های زیاد و مناسبی داره. با کمی دقت به احتمال زیاد نتیجه خوبی بدست میاد.

5

هیچ عکسی نداره .و فقط شامل دستورالعمل هست .حتی عکس اولیه از غذا هم نداره.برای کتاب اشپزی خیلی بده

5

فوق العاده هر چیزی که در مورد پخت نان و شیرینی لازم باشه گفته

5

با سلام خواستم بدونم ترجمه ی این کتاب روان هست و مواد رسپی ها در ایران موجوده؟

5

خیلی خوب بود چاپ و ویرایش خوبی داشت نوع آموزش هم خوب بود

1

توجه داشته باشین که نسخه PDF کتاب هست و قابل تغییر فونت و .... رو نداره.

5

برای تنوع در درست کردن کوکی و ... و بدست آوردن اطلاعات بیشتر کتاب خوبیه

3

از نظر اینکه کامل با مواد و وسائل شیرینی پزی اشنات میکنه خیلی خوبه

5

کتاب جامعه و خوبیه

نمایش 9 نقد دیگر
4.1
(28)
40,500
٪50
20,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پخت نان و شیرینی
٪50
پخت نان و شیرینی
دامیز
انتشارات آوند دانش
4.1
(28)
40,500
٪50
20,250
تومان