0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه خودمان را دوست بداریم
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چگونه خودمان را دوست بداریم

درباره چگونه خودمان را دوست بداریم

تصویری که انسان از خود، دستاوردها و تجربیاتش دارد، عزت نفس را به وجود می‌آورد. عزت نفس مسئله‌ی بسیار مهمی در زندگی است و نقش مهمی در کسب موفقیت‌های انسان دارد. تجربه‌ها و رویدادهای دوران کودکی در شکل‌گیری عزت نفس نقش اثرگذاری ایفا می‌کند و در سنین بزرگسالی به دو شکل سالم و پایین در افراد نمود پیدا می‌کند. اما خبر خوب آن است که عزت نفس پدیده‌ای اکتسابی است و می‌توان آن را آموخت. شارون وگشیدر در کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم مفهوم عزت نفس را به طور مفصل شرح داده و به مخاطب می‌آموزد چگونه احساساتی که خودباروی ضعیف را به دنبال دارد شناسایی کند و با استفاده از تکنیک‌های موثر عزت نفس خود را افزایش دهد.

‌درباره‌ی کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم اثر شارون وگشیدر

کتاب «چگونه خود را دوست بداریم» برای اولین بار در سال 1987 منتشر شد و یکی از آثار ارزشمند در حوزه روانشناسی کاربردی و خودیاری به شمار می‌آید. شارون وگشیدر در این اثر با نگاهی موشکافانه مسئله‌ی عزت نفس را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. نویسنده در فصل اول و دوم به تعریف خودباوری پرداخته و نقش انسان و والدین را در شکل گیری خودباوری توضیح داده است. فصل سوم به بررسی احساسات سرکوب و منجمد شده‌ی گذشته به ویژه دوران کودکی پرداخته و تاثیر آنها در شکل روابط اجتماعی را مورد بررسی قرار داده است.

فصل چهارم به شناخت دقیق احساسات اشاره کرده است و دشمنان عزت نفس را برمی‌شمارد. فصل پنجم راه و رسم رسیدن به خودباوری بیشتر را به مخاطب می‌آموزد و روش‌های کاربردی عزت نفس را ارائه می‌دهد. فصل ششم و هفتم به احساس تعهد صمیمیت و نقش آن در خودباوری اختصاص دارد و راهنمای مدونی برای ایجاد صمیمیت صحیح را در اختیار مخاطب قرار داده است. نویسنده در انتها موضوع نیازهای عاطفی را مطرح کرده است. با مطالعه این کتاب می‌آموزید چگونه باید با احساسات خود روبه‌رو شوید به اعتقاد نویسنده وقتی انسان با خود صمیمی باشید و به احساسات خود اهمیت دهد، دیگران نیز برای آنها ارزش زیادی قائل می‌شوند.

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی چگونه خودمان را دوست بداریم را با همکاری نشر ذهن آویز منتشر کرده است. این کتاب دارای 8 فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فایل صوتی حدود 18 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 136 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی چگونه خودمان را دوست بداریم

فصل یک: سفری به خودباروی

فصل دو: والدین و خودباوری

فصل سه: چشم‌اندازی جدید به روی احساسات کهنه

فصل چهار: دشمنان عزت نفس

فصل پنجم: رسیدن به احساس خودباوری بیشتر

فصل ششم: صمیمیت، تعهد و عزت نفس

فصل هفتم: راهنمای ایجاد صمیمیت

فصل هشت: نیازهای عاطفی و احساس خودباوری

‌درباره‌ی شارون وگشیدر نویسنده‌ی کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم

شارون وگشیدر مشاور، مربی و نویسنده سرشناس آمریکایی است. او فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه مشاوره‌ی خانواده داشته است و در سال‌ها در نهادهای دولتی و خصوصی به فعالیت و مشاوره مشغول بوده است. شارون وگشیدر کارگاه‌های متعددی را در سراسر آمریکا برگزار کرده است این نویسنده آثار گوناگونی در حوزه روانشناسی به رشته تحریر درآورده است اما در ایران تنها یک کتاب از او منتشر شده است. انتشارات ذهن آویز کتاب «چگونه خودمان را دوست بداریم» را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی چگونه خودمان را دوست بداریم به فارسی

نام «مهدی قراچه داغی» را می‌توان بر بسیاری از کتاب‌های روانشناسی کاربردی مشاهده کرد. او از مترجمان بسیار موفق و خوش‌نام ایران است که کتاب‌های زیادی در زمینه‌های مختلف روان‌شناسی، تربیت کودک و نوجوان، کسب و کار، اقتصاد و رمان‌ ترجمه و وارد بازار کتاب کرده است. او تاکنون بیش از 500 کتاب به زبان فارسی برگردانده است که اغلب آنها در حوزه روانشناسی بوده‌اند. قراچه داغی مترجم آثار موفق و محبوبی  نشری «مردان مریخی، زنان ونوسی»، «عشق هرگز کافی نیست»، «از حال خوب به حال بد» بوده است ترجمه‌های قراچه داغی بسیار روان و گویاست و مفاهیم اصلی کتاب را به درست منتقل می‌کند. نوین کتاب گویا کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم را با ترجمه‌ی مهدی قراچه داغی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب صوتی چگونه خودمان را دوست بداریم را خواند؟

کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی کاربردی قرار دارد و برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. خوانش کتاب صوتی چگونه خودمان را دوست بداریم را دلارام شکوهی به‌عهده داشته‌ است.

‌در بخشی از کتاب صوتی چگونه خودمان را دوست بداریم می‌شنویم

برخی از روابط باید به پایان برسند

در حالی که صمیمیت تجربه بزرگی است، همه روابط صمیمت را تشویق نمی‌کنند. همانطور که قبلا خاطرنشان کردم، برخی از روابط با رشد رفتار خصمانه دارند و به لحاظ فیزیکی و احساسی و عاطفی مخرب می باشند. بعضی دیگر از روابط هم به شکل عادتی وجود دارند.

در این جا به یک واقعیت تند و خشن می رسیم که باید به هسته و اساس روابط خود توجه کنیم. وقتی از نزدیک نگاه می کنیم، برخی از روابط خوب هستند. پایه‌های محکمی دارند. اما بسیاری از روابط دیگر به نظر سست و شکننده می‌رسند. برای مثال بسیاری از معتادان، وابسته‌های ناسالم و کودکان بالغ از روی نومیدی یا رخوت و بی حالی و بدون این که فکر کنند به روابط با دیگران تن

می‌دهند. آنها دریک رابطه دنبال راه حلی برای تالمات احساسی خود می‌گردند. اما بعد متوجه می‌شوند که درمان نشده اند بلکه به کرختی رسیده‌اند و در مقایسه با گذشته، تشویش بیشتری دارند. واقعیت این روابط این است که یکی از طرفین می‌خواهد به بهبودی برسد و مسئولیت استحکام شخصیت خود را به دست گیرد و طرف دیگر چنین خواسته ای ندارد.

این جاست که باید دوستی‌ها و روابط خود را ارزیابی کنیم. گاه دو نفر در حالی که با هم هستند؛ زندگی جداگانه دارند و در بسیاری از موارد این زندگی با هم جور در نمی آید. واقعیت تلخی است اما بعضی از روابط باید به پایان برسند.

در بعضی از روابط سعی می‌شود به هر شکلی که ممکن است رابطه حفظ شود. در این روابط بهبودی فردی خودخواهی ارزیابی می‌شود و غیرمنصفانه به نظر می‌رسد. در این نوع روابط و شراکت‌ها کار به اختلالات خوردی (به خصوص چاقی)، بازگشت به استعمال و مصرف مواد شیمیایی، اعتیاد به کشیدن سیگار افراط در مصرف دارو، انتقاد و زخم زبان می کشد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی چگونه خودمان را دوست بداریم اثر شارون وگشیدر کروز بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی کاربردی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
136.۳۹ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۲۸:۰۶
نویسندهشارون وگشیدر
مترجم مهدی قراچه داغی
راویدلارام شکوهی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳۶.۳۹ مگابایت
۰۲:۲۸:۰۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 121 مخاطب
5
ستاره
21 ٪
4
ستاره
48 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
11 ٪
90 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

اینایی که نوشتن این طرحو جمع کنید چون میبینم کتابی که خریدم رایگان شده،واقعا بخیل هستن و جای تاسف داره که بین جماعت کتاب خوان هم چنین آدم هایی پیدا میشن!بنده هم از کتب رایگان استفاده میکنم و هم هزینه میکنم بابت خرید کتاب و وجود یکی،استفاده از دیگری رو نفی نمیکنه

4

طرح «روزی یک کتاب رایگان» به نظر من خیلی بهتر بود

1

ممنون از خدمات فیدیبو ولی متاسفانه از گوش کردنش خوشم نیومد، گوینده اول خودش باید کاملا مطلب روک درک کرده باشه بعد بخونه، موقع خوندنم انقدر حواسشون به ادا اطفار گویش خودشونه ادم اصلا حواسش پرت میشه، ی آدم با صدای معمولی بیاد بخونه ولی با هیجان درست و مناسب ،خیلی بهتر از اینه که یک گوینده بخونه ولی همش حواسش به این باشه که ، ش رو چجوری تلفظ کنه ، ج رو چجوری تلفظ کنه، کاش گوینده هامون بتونن روح بدهند به اون مطلبی که میخونن

4

کاش امکان انتقال کتاب صوتی به کامپیوتر باشه.یا نسخه ویندوز فیدیبو صوتی پخش کنه.گوش اذیت میشه همش بخواییم با هدفون گوش کنیم.تازه حافظه پر میشه و خیلی بده کتابی که خریدی نتونی انتقال بدی رو فلاش مثلا با دستگاه دیگه ای هم پخش کنی.

4

باتوجه به حجم زیاد کتابهای صوتی،لطفا امکان انتقال واجرای از حافظه جانبی را به برنامه اضافه کنید.

4

لطفا کتاب های داستانی یا داستان کوتاه از نویسنده های معروف هم بذارید.

5

گوش کردن به این کتاب دیشب تموم شد . خیلی عالی بودهم محتوای کتاب هم صدای زیبای سرکار خانم شکوهی . به سرعت بالای خوندن ایشون هم بعد از ۳-۴ دقیقه عادت کردم . کتاب به ریشه ی خیلی از عادت ها و رفتارهای غلط می پردازه .... این که به موقع احساساتمون رو ابراز نمی کنیم و طولانی مدت به افسردگی و پرخاشگری و .... منتهی میشه و خیلی چیزای دیگه

4

به نظر من هدف اصلی فیدیبو بالا بردن سرانه مطالعه در کشور می باشد کتاب های صوتی بد نیست ولیکن کتاب که به صورت متن ارائه می گردد کم کم خواندن و مطالعه را برای کاربر تداعی می کند دوستان عزیز که در مجموعه توانای فیدیبو فعالیت می کنند بد نیست به معقوله مطالعه بیشتر اهمیت بدهند و فایل های متنی را هم قرار بدهند. با تشکر از شما

4

تن صدای گوینده خوب و مناسبه. مرسی ولی وقتی فایل رو گوش دادم خیلی از فراز و فرودها در جملات اشتباه خوانده شده و باید خودمان دوباره با روش صحیح در ذهن خود جمله را تکرار کنیم تا اصلا بفهمیم چه گفته. اشکال اینجاست که اغلب راوی ها طوری کتاب را نمی خوانند که خودشان هم متوجه بشوند.

4

کتاب خیلی خیلی مفیدی بود. اکثر کتابهای بهبود شخصی که چاپ شده یا بیش از حد سطحی هستند و یا یک نکته محوری را به شیوه های مختلف تکرار میکنند. این کتاب هیچیک از این ایرادها را نداشت. ممنون که کتاب باکیفیتی مثل این را هم بصورت صوتی در اختیار میگذارید.

نمایش 80 نقد دیگر
3.6
(122)
33,000
٪30
23,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چگونه خودمان را دوست بداریم
چگونه خودمان را دوست بداریم
دانستن قدر و ارزش خود

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه خودمان را دوست بداریم
٪30
چگونه خودمان را دوست بداریم
شارون وگشیدر
نوین کتاب
3.6
(122)
33,000
٪30
23,100
تومان