0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
12 اصل رهبری عالی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی 12 اصل رهبری عالی

درباره 12 اصل رهبری عالی

درباره‌ی کتاب صوتی 12 اصل رهبری عالی اثر برایان تریسی

این کتاب راهنمایی است برای رهبران تا ایشان را به عملکرد شگفت‌انگیز برساند. برایان تریسی کتاب حاضر را با همکاری پیتر چی Peter Chee به نگارش در آورده است. دکتر پیتر چی متخصص بین‌المللی آموزش است. 12 اصل مطرح شده در این کتاب اصولی ساده و مستقیمی هستند که مدیر هر کسب و کاری می‌تواند برای ایجاد پیشرفت و درخشش دائمی در کسب و کارش از آن‌ها بهره گیرد. همه‌ی ما عبارت "رهبری ذاتی" را شنیده‌ایم. اما برایان تریسی و پیتر چی در این کتاب نشان می‌دهند که توانایی رهبری یک توانایی ذاتی نیست و هر کسی می‌تواند این مهارت را کسب کند.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی 12 اصل رهبری عالی

کتاب همانطور که از نامش برمی‌آید در 12 فصل نوشته شده است. عناوین این فصول به ترتیب عبارتند از:

  • نظم رهبری عالی
  • اصل روشنی: در این فصل یاد می‌گیرید که درباره‌ی کسی که هستید، مسیری که در حال حرکت در آن هستید و روشی که در این مسیر به مقصد خواهید رسید با شفافیت فکر کنید.
  • اصل کنترل: در این فصل یاد می‌گیرید که لازم است برای تسلط کامل بر خود مفهوم مسئولیت‌پذیری ذاتی را در خود گسترش دهید.
  • اصل منش: در این فصل به شما آموزش داده می‌شود که خودتان را با علاقه وقف ایجاد اعتماد با استفاده از وقار و صداقت کنید.
  • اصل صلاحیت
  • اصل رقابت: در این فصل یاد می‌گیرید که که دائما و بدون وقفه در حال یادگرفتن و ارتقا دانش خود باشید.
  • اصل خلاقیت
  • اصل شجاعت: این فصل به شما نشان می‌دهد که لازم است گاهی اوقات از منطقه‌ی امن خود خارج شوید و دست به تغییراتی بزنید یا تصمیماتی سخت و دردناک بگیرید.
  • اصل توجه به کارکنان: در این فصل به شما نشان داده می‌شود که در صورتی‌که به دیگران اهمیت بدهید دیگران هم به کار شما اهمیت خواهند داد.
  • اصل مدیریت تغییر
  • اصل تمرکز
  • اصل تعالی شخصی

‌در بخشی از کتاب صوتی 12 اصل رهبری عالی می‌شنویم

اصل کنترل، کنترل خود و قبول مسئولیت نشانه‌ی رهبر و شخصیت استثنایی در همه‌ی زمینه‌هاست. واقعیت این است که شما به همان اندازه که فکر می‌کنید در کنترل خود و زندگی‌تان هستید احساس مثبت بودن می‌کنید. وقتی احساس کنید در کارتان استرس زده هستید معنایش این است که کنترلی بر کار خود ندارید و یا به وسیله‌ی اشخاص و شرایط دیگر کنترل می‌شوید.

کنترل و آزادی شخصی

این که چقدر احساس کنترل می‌کنید با میزان خوشبختی و آزادی شخصی شما رابطه دارد. در سال‌های اخیر به طور مفصل در این مسیر بررسی شده است. این را اصطلاحا نظریه‌ی تمرکز کنترل می‌گویند. به نظر می‌رسد که هر کس می‌داند تا چه اندازه در شرایط کنترل قرار دارد. کسی که کنترل داخلی دارد احساس می‌کند که بر زندگی‌اش مسلط است و می‌تواند آنچه را برایش اتفاق می‌افتد کنترل کند. از سوی دیگر کسی که کنترلش در خارج از او قرار گرفته است، احساس نمی‌کند که در شرایط کنترل قرار دارد. این شخص نمی‌تواند زندگی خودش را کنترل کند بلکه احساس می‌کند بوسیله‌ی رئیسش، اوراق بانکی، مسائل شخصی، سلامتی، جامعه و عواملی دیگر کنترل می‌شود. کسانی که کانون کنترل‌شان داخلی‌ست، عامل‌تر هستند، خلاق‌تر هستند، معاشرتی‌تر هستند و از اعتماد به نفس بیشتری بهره می‌برند.

مسئولیت و کنترل

نکته مهم و کلیدی در رهبری و احساس کنترل همان مفهوم مسئولیت است. اشخاص را می‌توان بر اساس مقیاس یک تا ده بر اساس این‌که چقدر مسئولیت در زندگی‌شان می‌پذیرند سازماندهی کرد. کسانی که نمره ده می‌گیرند صد در صد در قبال زندگی و آنچه برای آن‌ها اتفاق می‌افتد عهده‌دار مسئولیت می‌شوند. کسانی که نمره‌ی یک می‌گیرند، هیچ مسئولیتی در قبال زندگی به عهده نمی‌گیرند و هر اتفاقی که می‌افتد مسئولیتش را به دیگران، به گذشته یا عوامل بیرونی نسبت می‌دهند.

ترجمه‌ی کتاب صوتی 12 اصل رهبری عالی به فارسی

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی 12 اصل رهبری عالی را با ترجمه‌ی مهدی قراچه داغی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این کتاب خوانشی است از نسخه‌ی متنی اثر که توسط انتشارات ذهن‌آویز به چاپ رسیده است. نام اصلی این کتاب 12 Discipline of Leadership Excellence: how leaders achieve sustainable high performance است و برای اولین بار در سال 2013 به چاپ رسیده است.

چرا باید کتاب صوتی 12 اصل رهبری عالی را خواند؟

کتاب پیش‌رو به شما یاد می‌دهد که راز تبدیل شدن به یک رهبر توانمند در نظم نهفته است. نظم در مدیریت و رهبری نه تنها باعث پیشرفت شما در مهارت‌های رهبری‌تان خواهد شد بلکه تضمینی است برای اینکه این پیشرفت دائمی باشد و هرگز از حرکت نایستد. بدون شک مدیران و رهبران خوب کسانی هستند که می‌توانند همیشه افراد تحت مدیریت و کسب و کار خود را از ورطه‌های گوناگون به سمت سعادت راهنمایی کنند و در مقام رهبری گاها اولین اشتباه، آخرین اشتباه رهبر خواهد بود. کتاب 12 اصل رهبری به شما یاد می‌دهد که رهبری همیشه خوب باشید.

  • کتاب صوتی 12 اصل رهبری عالی در دسته‌ی کتاب‌های مدیریت و رهبری قرار دارد.
  • کتاب صوتی 12 اصل رهبری عالی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی 12 اصل رهبری عالی را منوچهر زنده دل به‌عهده داشته‌است.
  • این کتاب 440 دقیقه زمان دارد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی 12 اصل رهبری عالی اثر برایان تریسی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مدیریت و رهبری می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
415.۴۳ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۲۰:۱۱
نویسندهبرایان تریسی
مترجم مهدی قراچه داغی
راوی منوچهر زنده دل
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۱۵.۴۳ مگابایت
۰۷:۲۰:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
9 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اگرچه کتابهای برایان تریسی دائما یکسری جملات رو بیان می کنند که در سایر کتاب های او نیز آمده اما این کتاب دربردارنده ی نکات جالب و جدیدی نیز هست. برای صاحبان و مدیران کسب و کارها که وقت بیشتری دارند کتاب مناسبیه. اگر وقت زیادی ندارید کتاب«مدیریت» برایان تریسی مناسب تر هست.

5

معرکه ست این کتاب. چند بار پشت فرمون که گوش میکردم از نکاتش شکه شدم. بعضیا مثل خودم میگن چطور میتونم هم با سازمان رفتار خوبی داشته باشم هم مدیریت کنم جوابتون این کتابه.

5

به کسانی که در پست مدیریتی فعالیت میکنن یا به مدیریت علاقه دارن حتما پیشنهاد میکنم.

1

اسکندر اصن دویست سال بعد داریوش به دنیا اومده چجوری اینا باهم نبرد داشتن ؟

5

بسیار کتاب عالی و شنیدی بود. راوی اون هم صدای گرم و دلنشینی داشت.

3

کتابای برایان تریسی معمولا کتابای کاربردی ای هستن

4

کتاب خوبی است برای یادگیری قواعد اولیه مدیریت

5

کتاب عالی و صدای آقای زنده دل بسیار دلنشین

5

بسیار عالی و بیان بسیار قوی

5

عالیه خدا خیرش بده برایانو

نمایش 4 نقد دیگر
4.2
(22)
34,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
12 اصل رهبری عالی
12 اصل رهبری عالی
برایان تریسی
نوین کتاب
4.2
(22)
34,000
تومان