0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دموکراسی یا دموقراضه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دموکراسی یا دموقراضه

نویسنده:
مهدی شجاعی
درباره دموکراسی یا دموقراضه

«همه پادشاهان اصولاً و ذاتاً آدم‌های معمولی‌اند ولی برخورد غیر‌معمولی مردم با آن‌ها سبب می‌شود که به تدریج احساس غیر‌معمولی بودن بکنند و بلاهای معمول را سر مردم بیاورند.» مهدی شجاعی در داستان دموکراسی یا دموقراضه داستانی تمثیلی از کیفیت و تاریخ پیدایش دموکراسی روایت می‌کند. داستانی که تمام شنیده‌ها و خوانده‌هایتان را زیر سوال خواهد برد و شما را با اسنادی عجیب و غریب از تاریخ رو به رو می‌کند.

خلاصه داستان دموکراسی یا دموقراضه

داستان در سرزمینی خیالی به نام غربستان اتفاق می‌افتد. جایی که پادشاه آن بیست و پنج پسر دارد. او بعد از سال‌ها عیش و نوش و فرمانروایی حالا که در آستانه‌ی مرگ است تصمیم می‌گیرد یکی از پسرانش را به عنوان جانشین انتخاب کند؛ اما این کار را به عهده‌ی مردم می‌گذارد و هر کسی را که مردم انتخاب کنند به مدت دو سال به عنوان پادشاه حکومت خواهد کرد و مجددا بعد از دو سال با رای مردم حاکم بعدی از میان دیگر پسران انتخاب می‌شود. نام هر 25 برادر با کلمه «دمو» شروع می‌شود.

در زمان حکومت هر کدام از پادشاهان مردم متوجه می‌شوند که آن‌ها از پس حکومت‌داری بر نمی‌آیند. تا اینکه زمان حکومت پسر کوچک‌تر می‌رسد. برادر که 25 ناقص‌الخلقه و عقب‌افتاده است مردم او را دموقراضه صدا می‌کنند؛ اما مردم این بار خیلی زود می‌فهمند که پادشاه آخر از تمام برادران قبلی خود ناکارآمدتر است و چه اشتباه بزرگی انجام دادند که او را به عنوان حاکم انتخاب کردند و این شروع ماجراست...

درباره کتاب صوتی دموکراسی یا دموقراضه

کتاب دموکراسی یا دموقراضه نوشته‌ی سید مهدی شجاعی است که اولین بار کتاب دموکراسی یا دموقراضه در سال 1387 توسط انتشارات «نیستان» منتشر شد؛ اما به درخواست نویسنده کتاب در این سال عرضه نشد و چند سال بعد در بازار کتاب رونمایی شد. دموکراسی یا دموقراضه داستانی است تمثیلی با ماهیت سیاسی، به همین دلیل بعد از انتشار در بازار ایران سر و صدای زیادی کرد و در محافل ادبی و سیاسی درباره‌ی این کتاب صحبت شد. شجاعی در این کتاب سرزمینی خیالی آفریده تا بتواند دموکراسی را به عنوان یکی از جنبه‌های مدرنیسم به باد نقد بگیرد. شجاعی بر این عقیده است تا زمانی که مردم به بلوغ اجتماعی و رشد فکری نرسند دموکراسی بیشتر مضر است تا مفید و همواره انتخاب بین بد و بدتر خواهد بود.

شجاعی در این داستان نگاهی طنازانه دارد و مدیریت پادشاهان بی‌کفایت را که بر خلاف مبانی دموکراسی حکومت می‌کنند را بیان می‌کند. این کتاب در 14 فصل نوشته شده و زبان طنز تلخ آن خواننده را با حقایق سیاسی که سال‌ها در حال اجراست آشنا می‌کند. پس می‌توان آن را به نوعی دریچه‌ای برای شناخت دنیای سیاست در نظر گرفت.

کتاب صوتی این اثر با خوانش شاهین علایی نژاد و سید مهدی شجاعی از سوی انتشارات نوین کتاب گویا در مدت زمان 5 ساعت و 5 دقیقه منتشر و در دسترس علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی قرار گرفته است. علاوه بر آن، یکی از افتخارات این اثر، آهنگسازی ویژه کار توسط ناصر چشم‌آذر است که همسو با ژانر کتاب، شنیدن آن را بسیار لذت‌بخش و اثرگذار می‌کند.

درباره سید مهدی شجاعی

سید مهدی شجاعی داستان‌نویس و روزنامه‌نگار معاصر ایرانی در سال 1339 در تهران به دنیا آمد. او از سنین جوانی به نوشتن علاقه داشت و به همین دلیل رشته‌ی دانشگاهی خود را از هنرهای نمایشی به ادبیات نمایشی و نمایشنامه‌نویسی تغییر داد تا تمرکز خود را تنها بر نوشتن بگذارد. شجاعی سال‌هاست که با انتشار کتاب‌های مختلف مخاطبان گوناگونی از همه نوع قشر و سن دارد. شجاعی علاوه بر نویسندگی مسئولیت و سمت‌های مختلفی از جمله سردبیری مجلات و روزنامه‌های گوناگون را به عهده داشته است.

روزنامه «جمهوری اسلامی»، سردبیری «مجله رشد جوان» و مدیر انتشارات «برگ» از جمله این نشریات هستند. داوری در جشنواره‌های مختلف نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که شجاعی در طول سال‌های هنری و کاری خود انجام داده است. او در جشنواره‌های «فیلم فجر»، «تئاتر فجر» و «جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان» به عنوان داور حضور داشته است.

او انتشارات نیستان را در سال 1380 بنیان نهاد. وی هم‌ اکنون نیز مدیر مسئول این انتشارات است. او تاکنون سمت ‌هایی همچون سردبیری مجله‌ ی رشد جوان، معاونت امور بین‌ الملل و معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و چندین دوره داوری جشنواره ‌ی تئاتر فجر و جشنواره ‌ی فیلم فجر را نیز بر عهده داشته است. شجاعی موسس انجمن قلم ایران است. او بیش از بیست عنوان کتاب در ژانر و سبک‌های مختلف دارد. کتاب‌هایی که از ژانر مذهبی و اجتماعی گرفته تا کتاب کودک و نوجوان را شامل می‌شود. از مهم‌ترین و مشهورترین آثار او می‌توان کتاب‌های «کشتی پهلو گرفته»، «پدر، عشق و پسر»، «آفتاب در حجاب»، «از دیار حبیب»، «دست دعا، چشم امید» و رمان «کمی دیرتر...» را نام برد. 

کتاب صوتی دموکراسی یا دموقراضه مناسب چه کسانی است

کتاب صوتی دموکراسی یا دموقراضه کتابی داستانی با درون‌مایه سیاسی است که با نثر روان و لحن طنزگونه کمی خواننده را به فکر وا می‌دارد. اگر قصد داشته باشید غروب روز تعطیل خود را باتجربه‌ی کتابی متفاوت آغشته کنید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای شما خواهد بود.

  • کتاب صوتی دموکراسی یا دموقراضه مناسب برای هر دو گروه سنی بزرگسال و نوجوان است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 192 صفحه است و مدت زمان کتاب صوتی 5 ساعت.
  • کتاب صوتی دموکراسی یا دموقراضه جزو کتاب‌های کم‌حجم و تمثیلی است. اگر به سبک داستان‌های مزرعه‌ی حیوانات، 1984 و ... علاقه‌مند باشید این کتاب را هم دوست خواهید داشت.

در بخشی از کتاب صوتی دموکراسی یا دموقراضه می‌شنویم

در دوره دموقراضه هم مثل هر دوره دیگری در تاریخ، هنرمندان و صنعتگرانی بودند که با چوب و سنگ و سفال، چیزهایی می‌ساختند که با ارزش هنری داشت و روح و جان مردم را جلا می‌داد یا جنبه کاربردی داشت که ابزار دست یا وسایل مورد استفاده مردم می‌شد. نویسنده می‌گوید: من بعضی از این آثار هنری با کاربردی را با چشم خودم در موزه مصر دیده‌ام. آثاری که اگر کارشناسان آثار باستانی، قدمت چند هزارساله‌شان را با قسم و آیه اثبات نکنند، آدم هیچ جور نمی‌تواند بپذیرد که در گذشته به آن دوری، چنان هنرمندان زبده و توانمندی بوده باشند. البته طبیعی است که آثار سنگی و سفالی و فلزی و مفرغی به دلیل دوام و مقاومت و پایداری بیشتر، مسئولیت حضور در موزه‌ها را به عهده گرفته باشند. - به نمایندگی از همه آثار هنری که از مواد و مصالح دیگری از قبیل چوب و حصیر و... ساخته می‌شده‌اند. و اما غرض نویسنده از چیدن این مقدمات، رسیدن به این مرحله از داستان است که: در دوره پادشاهی دموقراضه و پیش از آن، هنرمندانی که در خلق آثارشان از چوب، استفاده می‌کردند، طبیعتا به سراغ درختان مشرف به موت یانیمه خشک می‌رفتند که هم مواد و ابزار کار خود را از طبیعت وام بگیرند و هم آسیبی به جنگل و درختان نرسانند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی دموکراسی یا دموقراضه اثر سید مهدی شجاعی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
411.۱۸ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۰۲:۴۳
نویسندهمهدی شجاعی
راوی شاهین علائی نژاد
راوی دوممهدی شجاعی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۰۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۱۱.۱۸ مگابایت
۰۵:۰۲:۴۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 74 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
6 ٪
51 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب فوق العاده زیبا و جسورانه نوشته شده و عجیبه چطور مجوز ارشاد گرفته!!!! مخصوصا بخش پادشاه بچه محل خداست، از تعریف کتاب بگذریم که هر چی بگم کمه، اما نسخع صوتی افتضاحه سه روزی که کتاب گوش کردم سردرد میگرنی گرفتم چه موسیقی متن افتضاحی چقدر نا هنجار و نخراشیده آخه چرا واقعا یه بار خودتون باهندزفری گوش کنید، گوشم کم شنواشد از بس صداهای ناهنجار موسیقی بین فصل ها ناگهانی به مغزم حمله کرد،کتاب رو برای همه خریدم تا ممنوع نشده گوش کنید

4

سلام این کتاب بینش خوبی از فضای دموکراسی یا بهتر بگم چیزی که به اسم دموکراسی ازش یاد میشه در اختیار خواننده قرار میده چیزا یی که فک میکنی میفهمی رو با زبان داستان جوری مطرح میکنه که متوجه اشتباهات خودت در شناخت مفهوم دموکراسی میشی این کتاب داستان خیانت خیلی از مسئولین و داستان نفهم بودن خیلی از مردم حتما بخونید حتی چند بار بخونید به واقعیت تلخ داستان دقت کنید

4

کتاب بسیار خوبی هستش که یه جورایی با زبان طنز و خاصی تئوری های سیاسی و حکومت داری مختلف که اغلب جا ها ممکن هست تجربشون کنیم یا ببینیمشون رو به خوبی و نحو احسن به شنونده منتقل میکنه... تا اونجا که میدونم کتاب جوان و نوجوان هست اگه اشتباه نکنم برای همین انتظار لحن خیلی جدی و خشک نداشته باشید?

5

من این کتابو خوندم عالیه نویسنده قشنگ تیکه میندازه ، البته با خوندن هر قسمتش بیشتر تو فکر می رفتم که آینده ایران چی می خواد بشه ،جالبه یکی نظر داده بود منظور نویسنده عربستان یا خود آمریکاست خندم گرفت از این نظر

5

یک کتاب طنز تلخ سیاسی است. در کل خوب است اما در بعضی موارد نویسنده خیلی به حاشیه رفته و پرگویی کرده است و این از جذابیت آن میکاهد . اگر نسخه صوتی نبود این قسمتها را بعید می‌دونم که حوصله ام می‌امدو با دقت می‌خواندم.

4

خواندن این کتاب برای غالب ما لازم است! بیان دلنشینی هم دارد ولی راوی که نویسنده اثر نیز می باشند گاهی توضیحات اضافه ای میدهند در مورد علت یا نحوه نگارش یا در مورد ناشر که برای افراد عجول کمی خسته کننده میشود

3

کتاب خیلی خوبیه ؛ولی متاسفانه من تز راوی این کتتب خیلی ناراضی مخصوصا مواقعی که توضیحاتی رو در مورد کتاب اضافه می‌کرد که حوصله سر بر و اضافه بود امیدوارم گوینده بهتری این کتاب رو بخونه

5

ایشون پسر دایی مادر م هستند و با اینکه ب دلیل مشغله سالهاست ندیدمشون صداشون و نوشتارشون برام هنوز بی نظیره

3

کتاب خوبیه برای درک سطحی و نسبتا نیمه عمیق از اوضاع و شرایط سیاسی کشورهای درحال توسعه!!! اما باید حواسمون باشه که این متن کمی محتاط نوشته شده!!!

5

این کتاب با زبانى ساده و سلیس شیوه هاى تسخیر روح ملت توسط رژیم هاى استبدادى رو بیان میکنه، ولى طرز بیان راوى نسبت به مطالب کتاب جالب نیست.

نمایش 41 نقد دیگر
4.4
(74)
اجرای روان 🎙️ (1)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دموکراسی یا دموقراضه
دموکراسی یا دموقراضه
مهدی شجاعی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دموکراسی یا دموقراضه
دموکراسی یا دموقراضه
مهدی شجاعی
نوین کتاب
4.4
(74)
اجرای روان 🎙️ (1)
48,000
تومان