0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آتش و بال پروانه
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آتش و بال پروانه

درباره آتش و بال پروانه

عارفانه‌های خواجه عبدالله انصاری به روایت مسیحا برزگر، یکی از زیباترین جلوه‌های پیوند شاعرانه میان نثر و نظم است. باز شنیدن این عارفانه‌ها به همراه موسیقی و کلام گرم مسیحا برزگر، تلفیقی زیبا و شاعرانه است که با تجربه‌ای بکر و نامکشوف، برای دقایقی مخاطب خود را از حصار اندیشه‌ها و روابط شکننده انسانی موجود در جامعه می‌رهاند و به سوی طبقات بالاتری حقیقت زندگی بشری هدایت می‌کند. مسیحا برزگر درباره این اثر می‌گوید: در کودکی، شامگاهان، هنگامی که مادر چراغ گردسوز را روشن می‌کرد و ما شش بچه‌ خانواده به گرد چراغ حلقه می‌زدیم تا مشق‌های خود را بنویسیم، سر‌و‌کله شب‌پره‌ها و پروانه‌های کوچک نیز پیدا می‌شد. گویی آنها نیز به این مدرسه‌ شعله و گرمی و روشنی می‌آمدند تا به شیوه‌ خود درسی بیاموزند. شب‌پره‌ها و پروانه‌های کوچک، درس خویش را می‌آموختند و در ضمن، به من نیز درس می‌دادند و می‌رفتند و در میان شعله‌های چراغ می‌نشستند و شعله می‌کشیدند. هنگامی که آنها خود را به قلب شعله می‌زدند، فروغ چراغ فزونی می‌گرفت و ما متن کتاب‌های درسی‌مان را بهتر می‌خواندیم. شب‌پره‌ها و پروانه‌های کوچک، عاشق روشنی شعله‌ها بودند. آنها چنان عمل می‌کردند که گویی فقط برای همین یک لحظه به دنیا آمده‌اند، لحظه‌ انداختن خود به دل شعله‌ آتش و شعله‌ور شدن! شب‌پره‌ها و پروانه‌های کوچک، عاشق شعله‌ی چراغ بودند و من عاشقِ عشقِ آنها. من از آنها درس عاشقی و جنون را یاد می‌گرفتم. آنها به من آموختند که عشق، لحظه‌ای بیش نیست؛ لحظه‌ای که جاودانگی‌ست، زیرا این لحظه، نقطه‌ای در ساحتِ افقی زمان نیست، بلکه سیری‌ست در ساحت عمودی هستی. آری، عشق، لحظه‌ای بیش نیست؛ لحظه‌ای که رقص تو محو می‌شود و رقص شعله‌ها به چشم می‌آید، لحظه‌ای که تو نیستی و معشوق هست. در آن لحظه، دیگر معشوق نیز نیست و فقط عشق هست و بس. عشق، لحظه‌ی‌ تماسِ قطره و دریاست. عشق، لحظه‌ی تماسِ آتش و بالِ پروانه‌ست. عشق، فرو ریختنِ کرانه‌های موهوم در بی‌کرانگیِ هستی‌ست. عشق، بی‌کرانگی‌ست. گفتم: «خوب است حس و حالِ آن شب‌پره‌ها و پروانه‌های کوچک را قلمی کنم.» بنابراین، بهترین رنگ‌ها را انتخاب کردم؛ رنگِ بی‌رنگیِ نیایش را. سوزِ خواجه‌ هرات مرا به یاد سوزشِ بال شب‌پره‌ها و پروانه‌ها می‌انداخت. هر دو را تلفیق کردم و آتش و بال پروانه به وجود آمد. اینک، این شما و این رقص عاشقانه‌ شعله‌ها!

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
201.۰۸ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۲۳:۱۹
نویسنده عارفانه های خواجه عبدالله انصاری
راویمسیحا برزگر
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۰۱.۰۸ مگابایت
۰۳:۲۳:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

انتظارم خیلی بیشتر بود، موسیقی انتخاب شده شبیه به موسیقی متن فیلمه تا کتاب صوتی، اگر مکاشفات مایستر اکهارت رو گوش بدید با اینکه موسیقی تغییر نمیکنه ولی به زیبایی متن روش نشسته و متوجه گیراییش میشید، امیدوارم در انتخاب موسیقی بیشتر دقت بشه.

5

فوق العاده بود. گزیده های انتخاب شده ی اشعار بسیار عالی و تاثیر گذار و دلنشین بود. صدای مسیحا برزگر و صدای موسیقی هم واقعا دلنشین و آرامش بخش بود.

5

عالیه.چنین کتاب هایی در زندگی روزمره ی غمگین کنونی که داریم ، خیلی میتونه تاثیر گذار باشه و کمک کننده.

5

خوش به حالش که انقدررررر عاشق بود. خدا چه لذتی مبرده وقتی گوش میداده. کاش از شنیدن ما هم لذت ببره ?

4

صدای مسیحا برزگر بسیار عالیست مخصوصا برای داستانهای عرفانی و معنوی

5

خدایش بیامرزاد چقدر زیبا چقدر زیبا

4

ای کاش با متن بود هم متن رو می دیدیم هم صدای دلنشین را وی رو گوش می کردیم.

5

هم گزیده اشعار و هم گوینده خوب بود انسان را به فکر وادار میکنند

4

من دوسش داشتم،شنیدنش خالی از فایده نیست

1

آرامبخش ولی باب طبع من نبود

نمایش 4 نقد دیگر
4.4
(27)
24,000
٪30
16,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آتش و بال پروانه
٪30
آتش و بال پروانه
عارفانه های خواجه عبدالله انصاری
نوین کتاب
4.4
(27)
24,000
٪30
16,800
تومان