0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه ثروتمند شویم

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه ثروتمند شویم

راهکارها،مهارتها و رموز کسب موفقیت
درباره چگونه ثروتمند شویم

در دنیا افراد بسیاری هستند که در فقر زندگی می‌کنند و هر روز از خودشان سوال می‌پرسند که چگونه می‌توان ثروتمند شد؟ آن‌ها دائما سخت کار می‌کنند ولی زندگی‌شان را به سختی می‌گذرانند. اما گاهی درمیان همین افراد کسی دیده شده است که راه و هدفش را تغییر داده، به دنبال روش‌های جدیدی برای زندگی رفته و به سمت موفقیت حرکت کرده است. لازمه‌ی این حرکت سخت؛ اراده و امید است، هرکسی ممکن است در این راه بار‌ها شکست را تجربه کند اما باید ادامه داد و نا‌امید نشد.

درباره برایان تریسی؛ از فقر تا ثروت

برایان تریسی، نویسنده‌ی کتاب چگونه ثروتمند شویم و «رئیس شرکت بین‌المللی برایان تریسی» سال 1944 در «شارلوت تاون کانادا»، در خانواده‌ای فقیر متولد شد. او در دوران مدرسه اهل درس خواندن و مطالعه نبود و خیلی زود مدرسه را نیمه‌تمام رها کرد تا به‌دنبال کسب درآمد برود.

اولین شغل برایان تریسی باربری برای کشتی بود و او را از نظر فیزیکی بسیار تحت فشار قرار داد. برایان تریسی بعد از هشت سال کار کردن در کشتی، نسبت به زندگی نا‌امید و بی‌انگیزه شد اما دست از کار کردن نکشید و شغلش را تغییر داد. او شغل فروشندگی را که شغل راحت‌تری بود برای خود انتخاب کرد تا بتواند بدون رفتن به سفر‌های زیاد و کار فیزیکی سخت درآمد کسب کند، اما در فروشندگی هم چندان موفق نبود.

در نهایت سوالی ذهن برایان تریسی را به شدت به خود مشغول کرد، او دائم این سوال را با خود مرور می‌کرد: «چرا با وجود این‌که به اندازه‌ی دیگران کار می‌کنم؛ به اندازه‌ی آن‌ها موفق نیستم؟ و دیگران همیشه از من جلوتر هستند؟»  برایان تریسی برای یافتن پاسخ این سوال مدت‌ زیادی فکر می‌کرد و تمام جوانب را می‌سنجید تا این‌که به یک پاسخ راحت برای سوالش رسید و بعدها آن‌ را در تمام کتاب‌هایش نوشت. جواب سوالش خیلی ساده‌تر از چیزی بود که فکرش را می‌کرد؛ جواب این بود: «چون دیگران روش‌های دیگری را برای موفقیت انتخاب می‌کنند». او به این نتیجه رسید حقیقت این است که آن‌ها کار‌های درست را با روش‌های درستی انجام می‌دهند و از وقتشان بهترین استفاده را می‌کنند. برایان تریسی  فهمید که برای انجام هیچ‌کاری هیچ‌وقت دیر نیست و سریع تصمیم گرفت که روشش را برای زندگی تغییر دهد و کار‌هایی را انجام دهد که افراد موفق انجام می‌دادند.

«کار‌هایی که افراد موفق انجام می‌دادند» برای برایان تریسی تبدیل به رازی هیجان‌انگیز شده بود و شروع به الگو برداری از کار‌های آدم‌های موفق کرد؛ مانند آن‌ها صحبت می‌کرد، ساعت خوابش را تغییر داد، زمان کار کردن و حتی راه رفتنش را شبیه به آن‌ها کرد. برایان تریسی تصمیم گرفت به دانشگاه برود و تحصیلاش را در رشته‌ی بازرگانی ادامه دهد. او در این رشته از دانشگاه فارغ التحصیل شد و تا آن زمان بیست و دو شغل را امتحان کرد. او در طول این مدت چندین شرکت راه‌اندازی کرد و موفق شد زبان‌های «فرانسوی»، «اسپانیایی» و «آلمانی» را هم یاد بگیرد و به‌عنوان سخنران، مشاور و مربی در بیش از پانصد شرکت دنیا فعالیت کند. برایان تریسی هم‌اکنون سالانه برای سیصد‌هزار نفر سخنرانی می‌کند که در بعضی از آن‌ها همزمان بیست‌هزار نفر حضور دارند. اولین سمینار‌های تریسی در سال 1981، از کشور‌های آمریکا و کانادا شروع شد و همچنان ادامه دارد. هم‌اکنون برایان تریسی به‌عنوان قدرتمند‌ترین سخنران موفقیت شناخته می‌شود و در هفتاد کشور جهان سمینار‌های موفقیت برگزار می‌کند.

درباره کتاب چگونه ثروتمند شویم

در کتاب چگونه ثروتمند شویم؛ راهکارها،مهارتها‌ و رموز کسب موفقیت  برایان تریسی شش راهکار ارائه داده است که با استفاده از  آن‌ها می‌توان به موفقیت دست پیدا کرد و ثروتمند شد، هم‌ ما می‌توانیم با استفاده از راه‌کار‌‌های تریسی ثروتمند یا حتی میلیاردر شویم و ثروتمند بمانیم.

 فصل اول کتاب یعنی؛ «روان‌شناسی کارفرمایی» سعی دارد به انسان یادآوری کند که می‌تواند تبدیل به فردی شود که تا به‌حال نبوده‌‌ است و به چیز‌هایی دست پیدا کند که تا به حال از آن محروم بوده‌ است.

در فصل دوم مطالبی درباره‌ی «برنامه‌ریزی برای موفقیت» نوشته شده است که در آن درباره‌ی برنامه‌ریزی صحیح و کم کردن درصد شکست در کار صحبت شده است.

فصل سوم کتاب، «انتخاب کالا یا خدمات مناسب» را مورد بررسی قرار داده است و بر جرئت و باور درونی انسان تاکید کرده است و کم فروشی را از نظر روانشناسی کسب‌وکار مردود اعلام کرده است.

فصل چهارم درباره‌ی «بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان» است که به انرژی انسان‌ها می‌پردازد.

فصل پنجم کتاب یاد می‌دهد که «چگونه راه خود را برای رسیدن به اوج هموار کنید»، و لازمه‌‌ی آن این است که به شباهت‌هایی که بین شما و مشتری وجود دارد توجه کنید.

در نهایت  فصل ششم کتاب به «تامین وجوه مالی مورد نیاز در تجارت شما» پرداخته شده است و آن آموزش داده شده است که چگونه می‌توانید تفاوت میان سود و زیان موفقیت و شکست را تشخیص دهید.

آثار برایان تریسی برای موفقیت و میلیونر شدن

برایان تریسی؛ نویسنده‌ی آثار مهمی است که راه و رمز موفقیت را به انسان نشان می‌دهد. او در آثارش از مثال‌هایی استفاده می‌کند که در زندگی شخصی‌اش بار‌ها با آن‌ها  بر‌خورد کرده است. برایان تریسی در کتاب‌های  «صد قانون بی چون و چرا برای موفقیت در تجارت»، «مذاکره»، «معجزه‌ انضباط فردی»، «بیست و یک راز موفقیت بیلیونر‌های خود‌ساخته»، «هدف‌ها »، «ترمز را رها کن»، «راه نفوذ بر دلها»، «موفقیت در فروش نامحدود »، «زمانتان را مدیریت کنید»، «نیروی اعتماد به نفس» و بسیاری آثار دیگر  به افرادی که هنوز راه و رمز موفقیت را کشف نکرده‌اند و احساس می‌کنند برای پول‌دارشدن دیر شده است، قوانین و راه‌ درست را نشان می‌دهد. تمام این کتاب‌ها روی فیدیبو قرار دارد و بعضی از آن‌ها حتی با چندین ترجمه‌ی مختلف یا به صورت کتاب صوتی موجودند. دانلود کتاب چگونه ثرتمند شویم از فیدیبو امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است کتاب دیگری با همین نام به قلم «دونالد ترامپ» در صفحات وب به صورت pdf قابل خرید است.

لحن انگیزشی برایان تریسی

برایان تریسی از آن دسته نویسندگانی است که برای نوشتن مطالب انگیزشی از جملاتی ساده استفاده می‌کند. او اغراق نمی‌کند و حرف‌هایی می‌زند که بیشتر آن‌ها تجربه‌های شخصی خود اوست، زیاده گویی نمی‌کند و تنها مهارت‌هایی که هر انسانی برای موفقیت و کسب سرمایه شدن نیازدارد، به او گوش‌زد می‌کند. برایان تریسی مخاطبانش را نصیحت یا سرکوب نمی‌کند،  فقط مسیر رو به جلو و رموز کسب موفقیت را به آن‌ها نشان می‌دهد.

درباره‌ی مهدی قراچه‌داغی؛ مترجم آثار روانشناسی

مهدی قراچه‌داغی، مترجم کتاب چگونه ثروتمند شویم، از سال 1351 به عنوان مترجم فعالیت می‌کند و آثار بسیاری را ترجمه کره است. ترجمه‌های او مباحث روانشناسی، تربیت کودک و نوجوان، اقتصاد، کسب و‌کار  و رمان را در برمی‌گیرد؛ البته بیشترین تعداد آن‌ها مربوط به آثار روانشناسی است.

 مهدی قراچه داغی خواهر‌زاده‌ی سهراب سپهری، شاعر و نقاش مشهور است.. قره‌چراغی در دانشگاه شهید بهشتی اقتصاد خواند و پس از دریافت مدرک لیسانس به انگلستان رفت و مدتی آن‌جا ماند اما مدتی بعد  به ایران بازگشت. او اولین مدرس «سازمان هواپیمایی کشوری بوده است. مهدی قراچه‌داغی معتقد است بهترین آثاری که ترجمه کرده است کتاب‌های «از حال بد به حال خوب»، «عشق هرگز کافی نیست» و «روان‌شناسی تصویر ذهنی» است که هر سه درباره‌ی موضوعات روان‌شناسی و روان‌درمانیند. او کتاب چگونه ثروتمند شویم را بسیار روان ترجمه کرده و در آن به هیچ‌عنوان از کلمات سخت و دشوار استفاده نکرده است.

در بخشی از کتاب چگونه ثروتمند شویم می‌خوانیم

دلایل موفق نشدن: هرجا شرکتی را گرفتار می‌بینید، نقطه‌ضعفی در یکی از این سه زمینه پیدا می‌کنید.

اول ممکن است مسئولان شرکت به کالا یا خدمتی که می‌فروشند بی‌علاقه باشند و در نتیجه آن‌قدر‌ها به مشتریان بها ندهند. ممکن است در این شرایط کالایی تولید شود که از مرغوبیت کافی بی‌بهره باشد.

دلیل دوم ناموفق بودن شرکت می‌تواند این باشد که محصولشان مرغوبیت کافی نداشته باشد. ممکن است محصولات مشابه فراوانی با این محصول رقابت کند و این محصولات مرغوب‌تر و ارزان‌تر یاشند. به همین دلیل در این شرایط فروش دشوار می‌شود.

یکی از قاعده‌های موفقیت تولید کردن کالا یا خدمتی است که احساس کنید در آینده می‌توانید در تولید آن بهترین باشید. باید پیوسته از خود بپرسید: «چگونه می‌توانیم در کاری که می‌کنیم بهترین باشیم؟»

سوم، وقتی تجارتی به دردسر می‌افتد، علتش اغلب این است که سودش بسیار کم است. در اغلب موارد، کالا یا خدمتی را در چنان قیمت پایینی می‌فروشد که امکان بقا و دوام به شرکت نمی‌دهد. نیاز به فروش در قیمت پایین می‌تواند ناشی از کیفیت بد، بازاریابی ضعیف، رقابت فشرده، تقاضای اندک و یا کالا‌های جایگزین باشد.

انتخاب کالا یا خدمت برای فروش : برای انتخاب تولید کالا یا خدمت از خودتان شروع کنید. آیا این کالا را دوست دارید؟ ایا از آن استفاده می‌کنید؟ آیا حاضرید آن را به مادرتان یا بهترین دوستتان بفروشید؟ ایا فکر می‌کنید این کالا برای دیگران به اندازه‌ای خوب و مفید است که حاضرید در 10 یا 20 سال آینده آن را بفروشید؟ مانند یک مشتری فکر کنید. آیا یک مشتری آن را می‌خرد؟ ایا مشتری ترجیح می‌دهد به‌جای خرید از دیگران از شما خرید کند؟ چرا بله و چرا نه؟

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۹ مگابایت
تعداد صفحات
262 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۴:۰۰
نویسندهبرایان تریسی
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرذهن‌آویز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The way to wealth success: strategies of the wealthy...
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۲/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۹ مگابایت
۲۶۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
9 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

تنها مشکلی که فعلا موجوده تو فیدیبو نبود کتاب های دانشگاهی هست????

4

سلام من از کتابهای فدیبو زیاد استفاده میکنم سپاسگزارم

5

کتاب خوبی است برای تجار

4

کتاب خوبیه

4.5
(11)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه ثروتمند شویم
چگونه ثروتمند شویم
راهکارها،مهارتها و رموز کسب موفقیت
ذهن‌آویز
4.5
(11)
30,000
تومان