0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پپ گواردیولا
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب پپ گواردیولا

پیروزی به عبارت دیگر
نویسنده:
گیم بالاگه
درباره پپ گواردیولا

خواندن زندگی افراد موفق جهان در هر زمینه‌ای که فعالیت دارند، می‌تواند الهام‌بخش دیگران باشد. موفق شدن اصول ثابتی دارد که اگر هرکس بتواند آن‌ها را رعایت کند فارغ از نوع کار، می‌تواند طعم پیروزی را بچشد. یکی از افراد موفق در جهان فوتبال پپ گواردیولا، بازیکن سابق و مربی بزرگ فوتبال است. او چه زمانی‌که بازیکن بود و چه الان که مشغول سرمربی‌گری تیم‌های فوتبال است، همواره نشان داده است که راه و رسم بردن و پیروزی را به‌خوبی فرا گرفته است. گیلم بالاگه خبرنگار مطرح حوزه‌ی فوتبال، کتاب زندگی‌نامه‌ی پپ گواردیولا، پیروزی به عبارت دیگر را برای بررسی و توضیح علل موفقیت این مربی سرشناس جهان فوتبال به رشته‌ی تحریر درآورده است.

معرفی گیلم بالاگه؛ خبرنگار فوتبال اسپانیا

گیلم بالاگه، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی مشهور فوتبال اسپانیاست. او خبرنگار رسمی شبکه‌ی «اسکای اسپورت» بریتانیا است و متخصص در زمینه‌ی ورزش و به‌خصوص فوتبال باشگاهی اسپانیاست. بالاگه به عنوان کارشناس در زمینه‌ی فوتبال اسپانیا در بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی حضور داشته و چند کتاب نیز منتشر کرده است. او علاوه‌بر کتاب گواردیولا، کتاب‌های دیگری در مورد بزرگان فوتبال نوشته است. «لیونل مسی»، «کریستیانو رونالدو»، «مائوریتسیو پوچتینو» و « رافائل بنیتز» دیگر شخصیت‌های دنیای فوتبال هستند که بالاگه کتاب زندگی‌نامه‌شان را منتشر کرده است.

درباره‌ی کتاب پپ گواردیولا

گیلم بالاگه کتاب زندگی‌نامه‌ی گواردیولا را در 4 فصل نوشته است. «سر الکس فرگوسن» مربی بزرگ فوتبال و سرمربی تیم «منچستریونایتد» نوشتن مقدمه‌ی کتاب را برعهده گرفته است. نویسنده بیشتر در تلاش بوده تا با بیان جنبه‌های روان‌شناسانه‌، تصمیمات گواردیولا در دوران مربیگری‌اش را بررسی کند. فصل اول کتاب با عنوان «چرا پپ باشگاه را ترک کرد؟» درباره‌ی ترک بارسلونا در سال 2012 بحث کرده است. فصل دوم، خواننده را با گواردیولا و زندگی شخصی‌اش بیشتر آشنا می‌کند. پس از آن زندگی پپ به عنوان یک مربی فوتبال تحلیل می‌شود و در نهایت نیز دوران پسابارسایی و حضور او در باشگاه «بایرن‌مونیخ» به عنوان اولین تجربه‌ی مربی‌گری او خارج از باشگاه دوران کودکی‌اش روایت می‌شود.

مقدمه الکس فرگوسن بر کتاب

یکی از جذابیت‌‌های کتاب، مقدمه‌ای است که «سر الکس فرگوسن» در ابتدای کتاب نوشته است. «فرگوسن» که به عقیده‌ی بسیاری بزرگترین سرمربی تاریخ فوتبال است، طی 3 سال در دو فینالِ لیگ قهرمانان اروپا مغلوب گواردیولا و تیمش بارسلونا شد. اما رقابت این دو مربی بزرگ جهان که به نوعی تقابل «تجربه» و «شور و شوق» جوانی نیز بود، مانع از دوستی گواردیولا و «فرگوسن» نشد. «الکس فرگوسن» از همان ابتدای مربی‌گری گواردیولا، تحت‌تاثیر شیوه‌ی بازی تیم بارسا قرار گرفت. گواردیولا نیز همواره از طرفداران «فرگوسن» بود و تجربه‌ی مکالمه‌ی 15 دقیقه‌ای با «فرگوسن» در حاشیه‌ی اجلاس یوفا را یکی از بهترین خاطراتش می‌داند. «فرگوسن» در مقدمه‌ی کتاب درباره‌ی پپ این‌گونه می‌نویسد :«چیزی که توجه من را درباره پپ گواردیولا جلب کرده بود و موضوع ضروری و حیاتی برای موفقیت چشم‌گیر وی به عنوان یک مربی، تواضع او بود. پپ هرگز سعی نکرده که نگاهی غضب‌ناک داشته باشد. او بسیار قابل احترام است و همین امر بسیار حائز اهمیت می‌باشد. داشتن چنین ویژگی‌هایی بسیار خوب است. اگر به گذشته برگردیم، به وضوح در می‌یابیم که او در دوران حرفه‌ایش فروتن و بی‌ادعا بوده است.»

لاماسیا؛ فراتر از یک باشگاه

گیلم بالاگه دو ضمیمه «لاماسیا» و «آمار و ارقام» را نیز برای توضیح علت موفقیت پپ به کتاب افزوده است. «لاماسیا» نام آکادمی پرورش استعداد‌های فوتبال بارسا است که در دهه‌ی هفتاد میلادی به کوشش «یوهان کرایوف» اسطوره فوتبال جهان، شروع به کار کرد. «لوریانو روئیز» به عنوان مدیر کل جوانان شروع به کار کرد. «مارتی پرارنائو» روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیستم جوانان بارسلونا درباره‌ی آکادمی بارسا و نحوه‌ی مدیریت او چنین می‌گوید: «لوریانو کیفیت تکنیکی فوتبالیست، زمان‌های واکنش و بالاتر از دیگر معیارها، هوش در یادگیری و فهم بازی را اولویت‌بندی کرد. او بازیکنانی را می‌خواست که با اولین تماس توپ را کنترل کنند، پاهای سریعی داشته باشند، قدرت حفظ توپ بالایی داشته باشند و با تکنیک فردی و کارگروهی، برتری ایجاد کنند. او می‌گفت که اگر خوب پاس بدی، حتما آن‌را خوب دریافت می‌کنی و کنترل خوبی خواهی داشت؛ پس شانس‌های خیلی بیشتری داری. او با تدوین قوانینی که بر بازیکنان بلند‌قد و قوی تاکید می‌کرد ولو اینکه زمخت و ناآزموده بودند، مخالفت کرد. با پیروزی در رقابت‌ها یکی پس از دیگری، به طور منظم اولین بذرهای این فلسفه را در باشگاه نهادینه کرد.»

در کتاب «مسیر قهرمانی» نوشته‌ی «پرارنائو» علل موفقیت و روش‌کاری آکادمی «لاماسیا» به‌طور کامل شرح داده شده است. «لاماسیا» در دهه‌های بعد، دو نسل از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ را پرورش داد که توانستند افتخارات بسیاری از جمله پنج جام قهرمانی اروپا را کسب کنند. پپ گواردیولا یکی از همین پرورش‌یافتگان لاماسیاست. او براساس آموزه‌های لاماسیا رشد کرد و در دوران مربی‌گری خود نیز توجه بسیاری به بازیکنان لاماسیا و تیم‌های پایه نشان داد. ستارگان بزرگ فوتبال از جمله «لیونل مسی»، «سرجیو بوسکتس»، «ژاوی هرناندز»، «آندرس اینیستا» و «کارلوس پویول» تحت هدایت گواردیولا، به موفقیت‌های زیادی رسیدند.

پپ گواردیولا؛ جنگنده و پرتلاش

پپ گواردیولا بازیکن و سرمربی فوتبال، سال 1971 در ایالت کاتالونیای اسپانیا متولد شد. او به آکادمی فوتبال «بارسلونا» در زادگاهش پیوست و پس از بازی در تیم دوم بارسلونا در سال 1988 به عضویت تیم اصلی درآمد. او طی ده سال عضویت خود در باشگاه بارسلونا به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد که قهرمانی در اروپا یکی از آن‌هاست.

گواردیولا هفت سال پس از خداحافظی از بارسلونا در لباس بازیکن، بار دیگر به عنوان سرمربی تیم دوم به این باشگاه برگشت. در سال 2008 او به‌طور رسمی به‌عنوان سرمربی جدید بارسلونا انتخاب شد. زمانی‌که او هدایت تیم اصلی بارسلونا را بر عهده گرفت، تیم ازهم‌گسیخته بود و در سال پیش از آمدن پپ، شکست کاملی را در اکثر رقابت‌ها تجربه کرده بود. گواردیولا به‌محض رسیدن به باشگاه، تغییرات اساسی خود را در باشگاه شروع کرد. در اولین قدم مانند آنچه در باشگاه آموخته بود سراغ استعداد‌های آکادمی باشگاه رفت و تیم را بر اساس آن‌ها شکل داد. تلاش‌های گواردیولا خیلی زود نتیجه داد. او در اولین فصل حضور خود به عنوان سرمربی توانست تمام جام‌های ممکن را به‌همراه بارسا کسب کند و بارسلونا اولین تیمی لقب گرفت که موفق شد 6 گانه را در یک فصل کسب کند. موفقیت‌های او در بارسلونا ادامه داشت تا جایی‌که که بسیاری بارسلونای گواردیولا را بهترین تیم تاریخ فوتبال نامیدند.

او در سال 2012 تصمیم به جدایی از بارسا گرفت. زمانی‌که رسانه‌ها علت تصمیم گواردیولا را پرسیدند، نبودن انگیزه در بین بازیکنان و نداشتن چیزی جدید برای آموزش به ‌آن‌ها را از دلایل رفتنش اعلام کرد. او سپس به بایرن‌مونیخ رفت و در آنجا هم توانست جام‌های زیادی کسب کند. گواردیولا تاثیر به‌سزایی بر فوتبال آلمان گذاشت و پس از جدایی از بایرن‌مونیخ، رسما سرمربی باشگاه منچسترسیتی انگلستان شد.

چاپ و نشر کتاب در ایران

سال 1395 انتشارات «کوله پشتی» کتاب پپ گواردیولا، پیروزی به عبارت دیگر را با ترجمه‌ی «حسین گازر» منتشر کرد. علاقه‌مندان به فوتبال و شخصیت پپ گواردیولا مي‌توانند نسخه‌ي الكترونيك این اثر و همچنین نسخه‌ی صوتی آن را در سايت فيديبو خرید و دانلود كنند.

در بخش‌هایی از کتاب پپ گواردیولا، پیروزی به عبارت دیگر می‌خوانیم

رم، بیست و هفتم می سال 2009، فینال لیگ قهرمانان اروپا

دقیقه‌ی هشتم بازی، تیم بارسلونا هنوز هماهنگی خود را پیدا نکرده است، بازیکنان همگی در موقعیت‌های درستی قرار دارند اما هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌خواهند حرکت کنند و به جلو بروند و بازیکن صاحب توپ را تحت فشار قرار دهند. آن‌ها با هم پاس‌های زیادی را رد و بدل می‌کنند و بیشتر به فکر حفظ توپ هستند و تحت‌تاثیر نام بزرگ منچستر قرار گرفته‌اند. رونالدو شوتی را روانه‌ی دروازه می‌کند که توسط ویکتور والدز دفع می‌شود. منچستریونایتد در حال نزدیک‌تر شدن است، شوت بعدی هم به سمت دروازه والدز شلیک می‌شود. رونالدو از راه دور شوت می‌زند، توپ با اختلاف اندکی به فاصله چند سانتی‌متر به خارج زمین می‌رود. چند سانتی‌متری که می‌توانست نظر دنیا را نسبت به پپ گواردیولا و انقلاب نیوکمپ‌اش تغییر دهد. گیگز، کریک و اندرسون توپ را در نقاط و خطوط مختلف زمین به حرکت در می‌آورند، چیزهایی باید اتفاق بیفتد. پپ یک‌دفعه از روی نیمکت ذخیره بلند می‌شود و به بازیکنان خود دستوراتی را می‌دهد. صدایش در میان هیاهوی تماشاگران حاضر در استادیوم المپیک رم به بازیکنانش می‌رسد. او به مسی می‌گوید که به عنوان مهاجم کاذب در فضای بین مدافعان میانی یونایتد قرار بگیرد و از اتوئو می‌خواهد که با یک تغییر موقعیت بیشتر به سمت راست رفته و به عنوان وینگر راست عمل کند.

فرگوسن خونسرد روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته است و از عملکرد تیمش تا اینجای بازی خوشحال است، ولی احساساتش را کنترل می‌کند. اما جریان بازی به سرعت تغییر می‌کند. ابتدا مسی به اینیستا پاس می‌دهد، سپس اینیستا به ژاوی و ژاوی توپ را به مسی پاس می‌دهد: کریک و اندرسون باید به سرعت واکنش نشان می‌دادند. آن‌ها باید درباره اینکه کدام بازیکن را مهار کنند، کدام پاس را قطع کنند و چه فضایی را پوشش دهند، گیج شده بودند.

بوسکتس، گیگز را مهار کرده است، او نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند. اینیستا در مرکز زمین توپ را دریافت می‌کند، او را نمی‌تواند اتوئو کنترل کند، اینیستا فرصتی را به‌دست می‌آورد و به سمت راست حرکت می‌کند. او توپ را جلو می‌برد و سپس دقیقا در لحظه‌ی مناسب با یک پاس دقیق اتوئو را صاحب توپ می‌کند. اتوئو توپ را می‌گیرد. ویدیچ به عنوان مدافع اخر سعی می‌کند اتوئو را مهار کند اما مهاجم بارسلونا در یک چشم‌به‌هم زدن از او عبور می‌کند و با شم قوی گلزنی خود، توپ را در فاصله مناسب شوت می‌کند.  

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۴۷ مگابایت
تعداد صفحات
472 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۴۴:۰۰
نویسندهگیم بالاگه
مترجمحسین گازر
ناشرانتشارات کتاب کوله‌پشتی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Pep Guardiola : Another Way of Winning : The Biography
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۲/۱۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۴۷ مگابایت
۴۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 33 مخاطب
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
0 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

فوق العاده بود! هرچی از این کتاب تعریف کنم کم گفتم !! هنوز تو شوکشم. خییییییلی خوب بود

5

یکی از کمال گرا ترین شخصیت های تاریخ ورزش با راه و رسم منحصر به فرد. کتاب روند رشد یه نابغه منحصر به فرد رو نشون میده

5

کتاب فوق العاده ای از مربی افسانه ای

5

یکی از کتاب های خیلی خوب درباره رهبری در سازمان هاست من که خیلی از خوندنش لذت بردم

5

من این کتاب صوتی رو قبلا تهیه کردم واقعا فوق العاده ست مخصوصا صدای راوی❤

2

چیز خاصی نداره فقط برای تجدید خاطره با بارسلونای زمان پپ خوبه.

5

باید عاشق فوتبال باشی تا بتونی صحنه به صحنشو تصور کنی عالیه

3

امیدوارم دوباره به بارسلونا برگرده

4

کتاب جالبیه واسه کسایی که پپو میشناسن حتما توصیه میکنم

5

عالی بود.راز هایی از یه مرده بزرگ

نمایش 8 نقد دیگر
4.7
(34)
77,500
٪30
54,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
پپ گواردیولا
پپ گواردیولا
گیم بالاگه

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پپ گواردیولا
٪30
پپ گواردیولا
پیروزی به عبارت دیگر
انتشارات کتاب کوله‌پشتی
4.7
(34)
77,500
٪30
54,250
تومان