0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاریخ جهان

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریخ جهان

ناشر:
نشر نی
درباره تاریخ جهان

«تاریخ تکرار می‌شود.»

این جمله را حتما شنیده‌اید. جمله‌ای که خوانندگان را تشویق به خواندن تاریخ می‌کند؛ اما چرا خواندن تاریخ مهم است؟

خواندن تاریخ انسان‌ها را نه‌تنها با گذشتگان آشنا می‌کند، بلکه می‌تواند آن‌ها را با خودشان هم آشنا کند. اما مطالعه‌ی تاریخ کاری سخت و دشوار است، به همین دلیل است که اکثر انسان‌ها از خوانش آن‌ می‌گریزند. ارنست گامربیج تاریخ‌شناس مشهور در کتاب تاریخ جهان، تاریخ مختصر جهان را برای جوانان نگاشته است. او با دانش و توانایی‌ نوشتارش کتاب را مخصوص مطالعه‌ی جوانان نوشته است.   

چرا باید این کتاب را خواند؟

خواندن این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا تاریخ جهان را به زبانی ساده بفهمد و بتواند آن‌ را تحلیل و بررسی کند. این کتاب یک کتاب خشک و قطور تاریخی نیست که خواننده را دفع کند، بلکه کتابی آسان و خوش‌خوان است که می‌تواند خواننده را به خود جذب کند.  

درباره کتاب تاریخ جهان اثر ارنست گامبریچ

کتاب تاریخ جهان نوشته ارنست گامبریچ برای اولین بار در سال 1935 منتشر شد. ارنست گامبریچ این کتاب را سال 1935 در شهر وین، پایتخت اتریش و زمانی که تنها بیست‌وشش سال داشت، نوشت. نسخه‌ی انگلیسی این کتاب هم در سال 2005 منتشر شد و کتابی که اکنون در دست دارید ترجمه‌ای از نسخه‌ی انگلیسی کتاب  تاریخ جهان است.

کتاب تاریخ جهان تحولات و رخداد‌های بشر را در 40 فصل از عصر حجر تا عصر اتم با زبانی بسیار ساده و صمیمی روایت می‌کند. توجه داشته باشید این کتاب را با کتاب تاریخ جهان اثر كريس هارمن منتشر شده توسط انتشارات ققنوس و کتاب تاریخ جهان اثر فيليپه فرناندس آرمستو ترجمه‌ی شهربانو صارمي اشتباه نگیرید. 

مروری بر فصل‌های کتاب تاریخ جهان

کتاب تک جلدی تاریخ جهان بدون شک یکی از دقیق‌ترین تقسیم‌بندی‌های فصلی را دارد. این کتاب در چهل فصل نوشته‌شده است که به شرح زیر هستند:

  1. روزی بود، روزگاری بود
  2. بزرگ‌ترین مخترعان سراسر تاریخ
  3. سرزمین کنار نیل
  4. روزهای هفته
  5. خدای واحد و یکتا
  6. من می‌توانم بخوانم
  7. قهرمانان و سلاح‌هایشان
  8. پیکاری نابرابر
  9. دو شهر کوچک در یک جزیره‌ی کوچک
  10. فردی روشن‌اندیش و سرزمین او
  11. آموزگارِ بزرگِ ملتی بزرگ
  12. بزرگ‌ترین ماجراجویی
  13. جنگ‌های جدید و جنگجویان جدید
  14. دشمن تاریخ
  15. حکمرانان دنیای غرب
  16. خبرهای خوب
  17. زندگی در امپراتوری و در مرزهای آن
  18. طوفان
  19. شب پرستاره آغاز می‌شود
  20. لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله
  21. فاتحی که می‌دانست چگونه حکومت کند
  22. پیکاری برای رسیدن  به فرمانروایی جهان مسیحیت
  23. شهسواران سلحشور
  24. امپراتوران در عصر شهسواران
  25. شهرها و شهروندان
  26. عصر جدید
  27. جهان نو
  28. ایمان نو
  29. کلیسا در جنگ
  30. روزگار وحشت
  31. پادشاهی نگون‌بخت و پادشاهی نیک‌بخت
  32. نگاهی به شرق در این دوران
  33. عصری به‌راستی نو
  34. انقلابی بسیار خشونت‌بار
  35. فاتح واپسین
  36. انسان‌ها و ماشین‌ها
  37. آن‌سوی دریاها
  38. دو کشور جدید در اروپا
  39. تقسیم جهان
  40. بخش کوچکی از تاریخ که من خود در آن زیسته‌ام: نگاهی به گذشته

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این کتاب آخرین فصل آن، بخش کوچکی که من خود در آن زیسته‌ام است. علی رامین مترجم کتاب در مقدمه می‌گوید: «فصل 40، یعنی افزوده اخیر گامبریچ به کتاب، فصلی بسیار خواندنی و واجد ارزش‌هایی ویژه است. نخست آن‌که بین نگارش آن و نگارش فصل پیش از آن، پنجاه‌وچند سال فاصله است، که طی آن، جهان رخدادهای بزرگی همچون جنگ دوم جهانی و اختراعات و کشفیات سترگی در زمینه‌های مختلف علمی، مطرح شدن انديشه های نوینی در حوزه‌های فکری و فلسفی و برآمدن سبک‌های تازه‌ای در آفرینش‌های هنری و ادبی و بسیاری جز این‌ها را تجربه کرده است. نویسنده با صفحات محدودی که در اختیار دارد تلاش می‌کند، ضمن بیان خاطرات و مشاهدات خود، اشاره‌ی معناداری به گزیده‌ای از آن‌ها داشته باشد و گستره زمانی کتاب را تا سال ۱۹۸۹ یعنی اتحاد دو آلمان، و سپس فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و به دموکراسی رسیدن کشورهای اروپای شرقی - که به زور ارتش شوروی وادار به پذیرش نظام کمونیستی

شده بودند - جلو بیاورد. او کتاب را با ذکر این سخن به پایان می‌برد که هر زمان زلزله، سیل، طوفان سهمگین، قحطی و خشک‌سالی و بلایای دیگر در نقاط دورافتاده‌ای از جهان، مردان و زنان و کودکان زیادی را به کام مرگ می‌برد، هزاران انسان در سایر کشورها، پول و نیرویشان را برای یاری‌رساندن به بازماندگان آن‌ها به کار می‌گیرند؛ چنین نیکوکاری‌هایی درگذشته صورت نمی‌گرفت. بنابراین، همچنان حق‌داریم به آینده‌ای بهتر امیدوار باشیم.»

در  قسمتی از کتاب تاریخ جهان می‌خوانیم

رخدادی بس شگفت‌انگیز بین سال‌های ۵۵۰ و ۵۰۰ قبل از میلاد به وقوع پیوسته است. من خود به‌راستی آن را نمی‌فهمم، ولی چه‌بسا همین مسئله آن را این‌چنین جالب‌توجه کرده باشد. در سلسله جبال مرتفعی که از شمال بین‌النهرین می‌گذرد، یک قوم کوه‌نشین وحشی برای زمانی طولانی می‌زیستند. آن‌ها دینی زیبا داشتند: آن‌ها نور و خورشید را می‌پرستیدند و بر این باور بودند که در جنگی بلاانقطاع با تاریکی به سر می‌برند؛ یعنی با قدرت‌های تاریک و سیاه شیطان.

این جماعت کوه‌نشین، پارس‌ها بودند. آن‌ها صدها سال، نخست زیر سیطره آشوری‌ها و سپس بابلی‌ها به سر برده بودند. روزی صبرشان به پایان رسید. فرمانروای آن‌ها مردی بود با دلاوری و هوشمندی فوق‌العاده که کوروش نام داشت. انسانی که دیگر حاضر نبود انقیاد مردم خویش را تحمل کند. او سپاه سواره‌نظام خود را به دشت بابل حرکت داد و آن را رهبری کرد.

در مورد نویسنده

ارنست گامبریچ نویسنده و تاریخ‌دان متولد 1909 در اتریش است. او در سال 1936 به انگلستان مهاجرت کرد و عمرش را تا مرگ در آن‌جا سپری کرد. ارنست گامبریچ یکی از مهم‌ترین و تاثیر گذارترین تاریخدانان حوزه‌ی فرهنگ و هنر است. کتاب تاریخ هنر مشهورترین اثر این نویسنده است. شما می‌توانید نسخه‌ی الکترونیکی و پی دی اف کتاب تاریخ جهان و سایه‌ها اثر ارنست  گامبریج را از فیدیبو تهیه و دانلود کنید.

در سال 2001 بود که گامبریچ تصمیم گرفت نسخه‌ی انگلیسی کتاب تاریخ جهان را بنویسد. گامبریچ که اسرار داشت فقط خودش کتاب را به انگلیسی برگرداند، در میان نوشتن نسخه‌ی انگلیسی کتاب بود که از دنیا رفت. بعد از مرگ او ترجمه‌ی این کتاب توسط نوه دختری و دستیار شخصی او انجام شد و کتاب در سال 2005 توسط انتشارات دانشگاه ییل (Yale University Press) منتشر شد.

خبرنگار نشریه معتبر لس آنجلس تایمز درباره ارنست گامبریچ می‌گوید: «گامبریچ به تاریخ جان می‌بخشد و خواننده را همراه خود در سفینه‌ای زمان پیما بر فراز تاریخ جهان به پرواز درمی‌آورد و او را همواره در طول کتاب به سیر و سلوکی فکری و عاطفی میان گذشته و حال وا‌می‌دارد.»

 در مورد مترجم کتاب تاریخ جهان 

کتاب‌های ارنست گامبریچ ازنظر ادبی بسیار ارزشمندند و به همین دلیل است که این کتاب‌ها تاکنون به چندین زبان دنیا ترجمه‌شده‌اند. در ایران هم علی رامین، محقق و پژوهشگر مشهور کتاب‌های ارنست گامبریچ را به فارسی برگردانده است. شما می‌توانید نسخه‌ی الکترونیکی و پی‌ دی ‌اف pdf دو کتاب تاریخ جهان و مبانی جامعه‌شناسی هنر ترجمه‌ی علی رامین را می‌توانید از فیدیبو دانلود کنید.

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تاریخ جهان یکی از معتبرترین کتاب‌های تاریخی است که سیر زندگی را با زبانی ساده توضیح داده است. همه‌ی خوانندگان می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند. این کتاب می‌تواند هدیه‌ی مناسبی برای جوانان و نوجوانان باشد.

آنچه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب تاریخ جهان اثر ارنست گامبریچ ترجمه علی رامین بود. خرید و دانلود كتاب الکترونیکی این کتاب از همین صفحه‌ی فیدیبو امکان‌پذیر است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
6.۴۲ مگابایت
تعداد صفحات
404 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۸:۰۰
نویسندهارنست گامبریچ
مترجمعلی رامین
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Eine kurze Weltgeschichte Fűr junge Leser
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۲/۱۱
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۶.۴۲ مگابایت
۴۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 127 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
8 ٪
59 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این کتاب با گفتار داستان گونه‌ای به شکل بسیار زیبا تاریخ رو روایت کرده. این کتاب با خوبی های پر شماری که داره نقص هایی از نظر محتوا هم بهش وارده که چند موردش رو اشاره می کنم. ۱- در قسمت تاریخ باستان، کوچکترین اشاره‌ای به پرسپولیس و منشور حقوق بشر نشده و به شکل مشخص نسبت به روایت تاریخ پارسیان کم لطف بوده. ۲- در قسمتی از کتاب که نبرد آتیلا با امپراطوری رم رو روایت کرده بود، اشاره‌ای از نقش پاپ شده بود که چنین داستانی لزوما درست نیست و از نظر تاریخی بصورت قطعی تایید نشده. ۳- در قسمت های میانی کتاب، جزئیات بی ارزش و بیش از حدی از اتفاقاتی در اروپا ذکر شده که گیج کننده و غیر ضروری هست. ۴- برای تحولات تاریخی بعد از رنسانس هیچ اشاره ای به نقش و تاثیر فلسفه برای اتفاقاتی که افتاده نشده که بنظرم بخشی از واقعیت رو تحریف کرده نویسنده. ۵- در جریان استثمارگری هایی که اتفاق افتاده جنایت های پر تعداد و باورنکردنی هست که تاریخ هیچوقت فراموش نمی کنه و اشاره ای نشده. بطور کلی میشه گفت که مخاطب این کتاب کودکان و نوجوانان انگلیسی زبان هستن و هدف این کتاب هم علاقمند کردن این گروه به تاریخ و نه بازگویی حقایق. در مجموع این کتاب اگرچه پوشش بی طرفانه‌ای نسبت خیلی از اتفاقات نداشته اما ارزش خواندن داره و اگر به تاریخ علاقه دارید و پیش زمینه خیلی پررنگی ندارید این کتاب رو پیشنهاد می‌کنم بهتون. اگر حوصله دارید و براتون مهمه بهتره کنار مطالعه این کتاب وقایع مهمی که بنظرتون میاد رو تو گوگل هم سرچ کنید تا از دقیق بودن واقعه ها خیالتون راحت تر بشه.

4

اگه بتونید نسخه epub رو هم اضافه کنید بسیار عالی میشه چون واقعا خوندن نسخه پی دی اف توی فیدیبوک تقریبا غیر ممکنه ، خیلی سخته، مخصوصا با رزولوشن پایین فیدیبوک. با همه ی اینا اگه نسخه ی بهترش رو اضافه کنید ممنونتون میشم. در ضمن خواهشا غنای کتابخانه رو بیشتر کنید. جای خالی آثار بسیار زیادی خالیه تو فیدیبو در عوض پر شده از کتاب های زرد و موتیویتر روحی ، با چند نفر صاحب سبک در زمینه کتاب مشورت کنید باور بفرمایید تعداد بیشتر کتاب فقط یک عدده! در حالی که کیفیت محتوا اهمیت بیشتری داره. همون تعداد کتب درست حسابی هم که هستن نسخه پی دی اف زدین با تشکر

4

کتاب خوبی است و با قلمی شبوا نوشته شده است در حجمی نه‌چندان زیاد مروری زیبا بر تاریخ جهان دارد اما نکاتی هم کمی قابل توجه است نویسنده زیاد هم بی‌طرفانه تاریخ ننوشته من شناختی از نویسنده نداشتم، اما در حین خواندن کتاب متوجه شدم باید یهودی باشد، با جستجو فهمیدم همینطور است. با این موضوع هیچ مشکلی ندارم اما شاید چندان مناسب نباشد که نویسنده یک کتاب تاریخی مستندگونه عقاید مذهبی خود را به خواننده القا کند از طرفی دیگر نگاه متعصبانه پژوهشگر تاریخی غربی در این کتاب به وضوح دیده می‌شود. با وجود اینکه نویسنده در جاهای مختلف از توحش و خونریزی غربی‌ها (به ویژه روم و یونان) در مقاطع مختلف صحبت میکند، و به شکوهمندی‌های تمدن ایران هم اشاره می‌کند، اما در نام بردن از تمدن ایران مکرر از واژه بربرها و نظایر آن استفاده می‌کند

2

این کتاب نه تاریخ جهان بلکه بیشتر درباره تاریخ اروپاست. نویسنده خیلی خلاصه در حد یکی دو صفحه یا حتی یکی دو پاراگراف درباره چین، هند و یا آمریکا صحبت کرده. موضوع دیگه دید کاملا یکسوی مذهبی- مسیحی نویسنده در توصیف وقایع تاریخیه. همونطور که در توضیحات هم اومده کتاب برای بچه ها نوشته شده، که این نه نتها در شیوه ساده متن قابل مشاهده است بلکه توصیف وقایع مهم تاریخی رو تا حد زیادی دم دستی و پیش افتاده میکنه.

5

کتاب خوبی است مخصوصا برای ایجاد آشنایی و علاقه و دقت و عمق در مخاطب. شاید زبانی روان و ساده داشته باشد اما توانسته است با حداقل داده‌های تاریخی بیشترین مفاهیم را منتقل کند. خواننده را خسته و کلافه نمی‌کند و برای درک کلی از هر دوره یا رویدادی بسیار مفید است.

5

این کتاب فوق العادس. از اون کتاباس که یک لحظه هم زمین نمیدارید. نویسنده با یه نبوغی تاریخ رو گفته که اصلا خیته نمیشید. به کسایی توصیه میکنم که یه تاریخ کلی از جهان میخوان بدونن یا میخوان علاقه مند بشن. کلا واسه اولین کتاب تاریخ خیلی خوبه!

1

برخلاف کتاب تاریخ هنر ارنست گامبریج که یک منبع جامع و فوق العاده درباره تاریخ هنر هست، این کتاب به نظر من انسجام نداشت و صرفا به تعریف یکی سری وقایع تاریخی به صورت پراکنده و بیشتر در اروپا پرداخته بود. به نظر من که منبع خوبی برای دانستن تاریخ نیست

2

تازه شروع کردم، هنوز تمام نشده، چنین حس میشود ک نویسنده تنفر عجیبی نسبت ایرانیان دارد، بعضی از کشورها و مناطق را وارد جزئیات شده اما ذکری از تاریخ ایران جز نام پادشاهان و یا مثلا صفت وحشی گری و یا ایرانیان در حال جنگ برده نشده ک جای تامل دارد.

4

منظور از گذاشتن نمونه چیه؟؟؟؟ نه عکسی نه تصویری! یه مقدار دقت کنین لطفا اینا موارد خیلی پیش پا افتاده‌ایی هست که رعایت نمیکنین تو اکثر کتابای دارای تصاویر رنگی هم این مورد و دیدم

2

این کتاب کتاب بدی نیست ولی سو گیری های بدی داره مثلا یک جاش میگه این فصل چنان شرم آور و نفرت انگیزه برای اروپایی هاکه ترجیح میدم بیشتر در موردش حرف نزنم درصورتی که در مورد ایرانیا بسیار بد قبلا حرف زده بود

نمایش 49 نقد دیگر
4
(149)
خوش‌خوان 🪶 (1)
137,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تاریخ جهان
تاریخ جهان
ارنست گامبریچ

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخ جهان
تاریخ جهان
ارنست گامبریچ
نشر نی
4
(149)
خوش‌خوان 🪶 (1)
137,000
تومان