0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کاسی ها (کاسپیان)

معرفی، خرید و دانلود کتاب کاسی ها (کاسپیان)

کاسپیان
درباره کاسی ها (کاسپیان)
*** با دریافت این فایل، بخشی از کتاب را همزمان با ارائه در نمایشگاه کتاب، به صورت رایگان بخوانید *** تا مدت‌ها بیشتر پژوهش‌گران وقتی از مشهورترین و پرجمعیت‌ترین مهاجران و کوچ‌کنندگان به پهنه فرهنگی ایران صحبت می‌کردند، از آریاییان نام می‌بردند ولی امروزه می‌دانیم که پیش از آریاییان گروه‌‌های عظیمی از اقوام طی هزاره‌های پنجم تا دوم پیش از میلاد وارد این سرزمین شدند که معروف‌ترین آنها کاسیت‌ها یا کاسی‌ها بودند که آثارشان را امروزه از شرق آسیا تا غرب اروپا می‌توان پیدا کرد. هنوز هیچکس نمی‌تواند به طور دقیق و مستدل بگوید که این گروه از چه زمانی کوچ‌هایشان شروع و در سرزمین‌‌های غربی به ویژه در پهنه نجد و دامنه‌های کوهستان‌های شمالی و غربی نجد ساکن شد و باز هم با کمال تأسف بایستی اقرار کنیم که امروزه حتی با وجود جای ‌نام‌های متعدد و آثاری که از آنان بجا مانده، هنوز هم اوضاع اجتماعی آنان برای ما مجهول است حتی پس از ورود آریاییان نیز کاسی‌ها بدون نشان دادن مقاومتی از خود، به راحتی با آنان هم‌زیست و پذیرای آریاییان شده و به تدریج در طول هزاره‌ها و سده‌های بعد به تدریج خصوصیات نژادی خود را از دست داده و همرنگ آریاییان شدند و همراه با اقوام دیگر و با ترکیب بومیان، اساس قومیت ایرانی را پی‌ریزی کردند و از اوایل هزاره اول پ.م دیگر نام و نشانی از آنها نیست و فقط آثارشان را به صورت اشیایی یافت شده از مقابر مربوط به آنها در مناطق زیست‌شان، یا جای نام‌هایشان را در پهنه فرهنگ ایرانی، می‌بینیم.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
587.۷۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
292 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۴۴:۰۰
نویسنده فریدون عبدلی فرد
ناشرنشر هیرمند
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۲/۱۰
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
125,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۸۷.۷۸ کیلوبایت
۲۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اطلاعات این کتاب تا حدود زیادی بر اساس شواهد هست . دوستانی که علاقه مند هستند می توانند نسخه کامل را تهیه نمایند . عزیزان پان ترک البته نقطه نظر جالبی هم دارند . این که کسی دلش می خواهد عده ای دارای ریشه ی خاصی باشند خیلی فرق دارد با این که ان عده واقعا چنان ریشه ای داشته باشند . ترکی تا حدود قرن هفت زبان هیچ گروه عمده ای در ایران نبوده . این زبان حتی از خود لغتی معادل فرهنگ و هنر ندارد که بسیار هم جای تامل دارد . ریشه ی ترکی دادن به همه چیز مشکل بی هویتی ریشه دار ترک ها را مرتفع نمی کند . البته همین مشکلاتی که گفتم در مورد روس ها هم به طور مثال صدق می کند . اما از انجا که ان ها از این دست ادعا های صد من یه غاز نمی کنند احترامشان به عنوان یک فرهنگ غنی حفظ می شود . که البته در همین حد زمینه فرهنگی را ترک ها با تنوع زبانی گسترده شان دارند. .

1

کتاب بیخودیه.مثلا سومریها در فلات ایران و از فلات ایران نبودند و اورال التاییک بودند ولی تو این کتاب اونها را ایرانی یاد میکنه.نویسنده بیسواده

4

کتاب کاسیان در ایران زمین نوشته امیر علی نیا به طور علمی به تاریخ کاسی ها پرداخته،این کتاب یه رمان و داستانه تا تاریخ

4
(5)
62,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کاسی ها (کاسپیان)
کاسی ها (کاسپیان)
کاسپیان
نشر هیرمند
4
(5)
62,500
تومان