0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند

معرفی، خرید و دانلود کتاب چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند

نویسنده:
دبی فورد
درباره چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند

دبی فورد، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز با کتاب‌های خود ما را بیشتر با جهان درون خودمان آشنا می‌کند. او در کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند ابزارهایی به ما ارائه می‌کند تا به خرابکاری‌هایمان خاتمه دهیم و شکاف بین نور و تاریکی درونمان را پر کنیم.

درباره کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند نوشته‌ی دبی فورد است. این کتاب در دسته کتاب‌های روانشناسی با موضوع خودسازی است. این کتاب را انتشارات لیوسا با ترجمه‌ی مهدی افشار منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. دبی فورد در این کتاب یک پژوهش موثر در مورد نیروهای پنهان ارائه می‌کند. نیروهایی که ما را به سمت انجام کارهای غیرقابل باور و تخریب خود سوق می‌دهد.

فورد در این کتاب توضیح می‌دهد زمانی که ما بدانیم آمیزه‌ای از خیر و شر، نیک و بدی، روشنایی و تاریکی، قدرت و ضعف هستیم آن وقت است که می‌توانیم در مسیر درمان و پر کردن شکاف درونی‌مان قدم بر داریم. شکافی که درون همه‌ی ما وجود دارد. در این کتاب فورد به ما میاموزد که چطور نقاب‌هایی را که پس و پشت آن خودمان را مخفی کردیم پس بزنیم. او توضیحی مدهد که انسان در زندگی خود پشت هزاران نقاب پنهان‌شده و انتخاب نقاب‌ها و رخ پوش‌ها تا حد زیادی به گرایش طبیعی انسان بستگی دارد به این که او نقاب قربانی شدن را انتخاب می‌کند یا نقاب قربانی کردن را.

 ترجمه‌ی دیگر این کتاب را فرناز فرود انجام داده است و انتشارات کلک آزادگان آن را منتشر کرده است.

درباره دبی فورد نویسنده کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

تقریبا بیشتر افرادی که اهل مطالعه‌ی کتاب‌های روانشناسی به ویژه با موضوع خودشناسی و خودسازی هستند نام دبی فورد را شنیده‌اند. فورد نویسنده، روان‌شناس، سخنران و روانکاو آمریکایی متولد 1955 است. او با کتاب‌های مشهوری همچون نیمه تاریک وجود و راز سایه‌ها در جهان شهرت پیدا کرد. کتاب نیمه تاریک وجود اولین بار در سال 1998 منتشر شد و بعد از بازنشر آن فورد به یکی از نویسندگان مشهور نیویورک‌تایمز مشهور تبدیل شد.

دبی فورد، تسهیل‌گر حوزه‌ی روان‌شناسی است. او در زندگی خود فراز و نشیب‌های زیادی را متحمل شده است. او در زندگی با مسائلی مثل اعتیاد، طلاق والدین و خیانت مواجه بوده است اما هیچ‌گاه از بیان داستان زندگی‌اش خجالت نکشیده است. در دوران نوجوانی والدین دبی از هم جدا شدند و او به مصرف مواد روی آورد تا مطابق انتظارات والدینش عمل نکند. طبق مصاحبه دبی با روزنامه USA Today او روزی بیش از ۱۰۰ قرص مصرف می‌کرد. با این حال آشنایی با صحبت‌های چوپرا روانشناس مطرح زندگی او را تغییر داد. او بعد از این تبدیل به فردی تاثیر گذار شد و الهام‌بخش میلیون‌ها آدم در سراسر جهان.

اولین کتاب دبی فورد «نیمه تاریک وجود» با استقبال خوب خوانندگان در سراسر جهان مواجه شد. «پاک‌سازی آگاهی»، «طلاق (جدایی) معنوی»، «بهترین سال زندگی شما» و «چرا آدم‌های خوب، کارهای بد انجام می‌دهند» کتاب‌های دیگر دبی فورد هستند. دبی فورد در فوریه 2013، در اثر بیماری سرطان از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند می‌خوانیم

شرم انکار شده و پردازش نشده، از جمله عواملی است که ما را به سوی ویران گردانیدن موفقیت‌هایمان، طغیان بر ضد منافع شخصی‌مان، برداشتن آنچه متعلق به ما نیست، بی‌آبرو شدن به جهت پیروی از عادات گذشته‌مان و تخریب روابطمان می‌کشاند. خراب کردن خود، شیوه‌ای است برای آشکار گردانیدن شرم درونی‌مان یعنی ناآگاهانه کاری را انجام می‌دهیم که خود را در برابر دیگران بی‌آبرو می‌کنیم تا بتوانیم جلوی حادثه‌ای را بگیریم که موجب می‌شود بیش از این شرمگین شویم؛ به عبارت دیگر اگر به حساب شرم مان نرسیم، او به حساب ما رسیدگی می‌کند. اگر باز هم انکار یا سرکوبش کنیم، آن را به‌گونه‌ای ویرانگرانه بروز خواهیم داد. برای همین است که بسیار مهم است با درد و رنج گذشته‌مان کنار آییم، از آن بیاموزیم و از آن برای رشد و کمک به بیشتر کامل و یکپارچه شدن بهره بگیریم؛ آن‌وقت است که دیگر ناچار نیستیم کاری را انجام دهیم تا آنچه را قادر به دیدنش نیستیم، علنی و ظاهر کنیم.

وقتی ارزش ذاتی شرم را درک کردیم، خواهیم دانست که چیست، خواهیم دانست رهنمودی روحی برای کمک به ما برای درک عمیق‌ترین لایه‌های وجودی‌مان و درمان زخم‌های عاطفی‌مان و غیرفعال سازی برنامه‌ریزی منفی‌مان است و این را باید یک درمان روحی دانست، شیوه‌ای برای درمان روح به منظور هدایت ما تا با سرشت درست و سالم مان ارتباط صمیمانه‌تری برقرار کنیم.

اقدام به ویران کردن خویش به نظر می‌رسد از اندوه ناشی شده باشد، اما به عقیده من، این نوع اقدامات شیوه‌ی طبیعی نشان دادن شرم درونی و نهانی و شکافی است که در درونمان وجود دارد. ممکن است بتوانیم برای مدتی این شرم نهانی را حفظ کنیم تا اینکه روزی درست سر بزنگاه، شرایطی پیش می‌آید و عواملی دست به دست به هم می‌دهند تا یادآورمان شوند چه چیزهایی را در اعماق درونمان پنهان کرده‌ایم. ممکن است آن شرایط احساس شکست، ناکفایتی و ناشایستگی باشد که شروع به تکان دادن و لرزش انداختن جهان درونمان کند و ما را دلواپس و نگران و تلخ و مردد نسبت به خویش گرداند. پاچه بسا شرم مان موجب شود احساس کنیم بیش از دیگران به موفقیت دست‌یافته‌ایم و هدف‌هایمان برآورده شده. این ممکن است زمانی رخ دهد که به سطحی از موفقیت، محبت، عشق یا ستایش دست یابیم که در خارج از حوزه آشنای آسایش ماست.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند نوشته‌ی دبی فورد بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۹ مگابایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسندهدبی فورد
مترجممهدی افشار
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Why good people do bad things
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۹ مگابایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام دوستان کتاب خوان من ۵۰ صفحه از کتاب رو تا الان خوندم و اگرچه مثل یک چراغ قوه نقاط کور من را روشن کرد ولی با درک علت اصلی مشکلاتم به آرامش رسیدم ? تنها نکته منفی ترجمه کتابه که یک مقدار ثقیله و باید هر پاراگراف را چند بار خوند? ولی در کل حتما پیشنهاد میکنم به جای پول مشاور و روانشناس دادن ازین دست کتاب ها بخونید و خودتون روحتون رو شفا بدید? با عشق فرشته ❤?

5

بسیار عالی. مشاورم پیشنهاد داد ارزش چند بار خواندن رو داره

5

خواهش میکنم به مترجم کتاب بگید کارشو عوض کنه چون فاتحه کتاب و با این ترجمه خونده

5

چند فصل رو خوندم، محتوا عالی است، ولی ترجمه بسیار سخت و گنگ است، میشد خیلی بهتر و روان تر ترجمه بشه

5

من نمونه کتاب رو خوندم به نظرم ترجمه فرناز فرود بهتر و روان تر هست

5

عالیه.. جواب خیلی از سوال ها و مشکلاتمو گرفتم خیلی خیلی خوبه??

5

کاشکی صوتیش هم میذاشتین

1

در کل ارزش خوندن نداره

5

کتاب خوب

5

خیلی خوب بود

4.6
(19)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند؟
چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند؟
دبی فورد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند
چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند
دبی فورد
انتشارات لیوسا
4.6
(19)
35,000
تومان