0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ملودی ادامه دارد
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ملودی ادامه دارد

درباره ملودی ادامه دارد

در میان کتاب خوانان حرفه‌ای ژانری وجود دارد که همه از خواندنش لذت می‌برند؛ ژانر جنایی و معمایی‌. مری هیگینز کلارک با نام مستعار ملکه‌ی تعلیق یکی از بهترین نویسندگان در ژانر ادبیات جنایی و معمایی است. اما ژانر معمایی چیست؟

وقتی موضوع رمانی قتل است، کمابیش در ژانر جنایی هستیم. درباره هر قتل معمولاً سه سوال اساسی پیش می آید:

«قاتل کیست؟»

«چگونه مرتکب قتل شده است؟»

«و چرا؟»

بدیهی است که در رمانی که قتلی در آن صورت می گیرد به هر سه پرسش باید پاسخ داده شود، اما تمرکز هر رمان در هر ژانر بر پاسخ دادن به یکی از این پرسش های سه گانه است.
مثلاً اگر تمرکز بر پرسش «قاتل کیست؟» باشد، ژانر جنایی با ژانر معمایی تلفیق می شود و در نتیجه با رمانی در ژانر جنایی - معمایی روبه رو می شویم. ماجراهای شرلوک هولمز و هرکول پوآرو از مشهورترین نمونه های این دسته است.
اگر تمرکز بر چگونگی قتل باشد، معمولا یا با ژانر تریلر-جنایی مواجهیم، مانند رمان زنی که دیگر نبود نوشته بوالو و نارسژاک، یا با ژانر نوآر، مانند رمان غرامت مضاعف نوشته جیمز ام کین حتی ممکن است در ژانر وحشت سیر کنیم، مانند رمان درخشش نوشته استیون کینگ.
و اگر تمرکز بر چرایی قتل باشد و رمان هم در ژانر باشد، نتيجه تریلری روان شناسانه است، مثل رودخانه میستیک نوشته دنیس لیهان، یا رمانی ادبی است، مانند جنایت و مکافات داستایفسکی یا بیگانه نوشته آلبرکامو.

در ژانر جنایی - معمایی، آن که راز قتل را می گشاید اصلی ترین شخصیت است و ما تقریباً هميشه ماجرا را از دید او می بینیم. این شخصیت به چهار شکل وارد داستان می شود:

۱. نیروهای رسمی و قانونی همچون افسران یا بازپرسان نیروی پلیس.

2. کارآگاهان خصوصی. از نمونه های مشهور آن شرلوک هولمز است.

3. افراد نیمه متخصص مانند وکلا، روزنامه‌نگاران، نویسندگان جنایی یا نظامیان سابق.

4. مردم عادی که معمولا با انگیزه‌های شخصی وارد ماجرا می‌شوند.

درباره‌ی کتاب ملودی ادامه دارد اثر مری هیگینز کلارک

کتاب ملودی ادامه دارد نوشته‌ی مری هیگینز کلارک برای نخستین بار در سال 2015 منتشر شد. این کتاب یکی از آثار متاخر این نویسنده محسوب می‌شود و به همین دلیل است که نسبت به آثار دیگر او پخته‌تر است. این کتاب مانند آثار دیگر مری هیگینز کلارک در ژانر جنایی و معمایی نوشته شده است که خواننده را از نخستین سطر داستان جذب داستان می‌کند.

خلاصه داستان ملودی ادامه دارد

سایت انتشارات لیوسا درباره‌ی داستان این کتاب نوشته است: «وقتی لین هارمون، دستیار معروف‌ترین طراح داخلی کشور و مادر دختری چهار ساله برای بازدید از خانه‌ای در حومه شهر به منظور بازسازی آن می‌رود، متوجه می‌شود که این کاری معمولی نیست. سپس پی می‌برد که خانه متعلق به همسر مردی به نام پارکر بِنِت است؛ کلاهبرداری که مرتکب بزرگ‌ترین اختلاس در تاریخ کشور شده و گریخته بود.

او را دو سال پیش در قایق تفریحی‌اش در جزایر کارائیب دیده بودند و پس از آن، ناپدید شده و فقط قایق درهم شکسته اش را یافته بودند که به صخره‌ای برخورد کرده بود. از آن پس، مالباختگان و پلیس ایالتی همچنان در جستجو بودند تا اطمینان حاصل کنند او به راستی مرده است یا نه!

در این میان، لین که تحت تأثیر همسر و پسر پارکر بنت قرار گرفته است، نمی‌داند که هرچه بیشتر در این ماجرا پیش برود، بیشتر زندگی خود و دخترش را در معرض خطر قرار خواهد داد…»

‌درباره‌ی مری هیگینز کلارک نویسنده‌ی کتاب ملودی ادامه دارد

مری هیگینز کلارک داستان‌نویس و نویسنده‌ی آمریکایی متولد 24 دسامبر 1929 است. او فارغ التحصیل رشته‌ی فلسفه از دانشگاه فوردهام است و تاکنون سیزده مدرک دکتری افتخاری از موسسات و دانشگاه‌های جهان دریافت کرده است. مری هیگینز کلارک داستان‌نویسی را در سال 1964 آغاز کرد و در ابتدا تنها داستان کوتاه می‌نوشت اما رفته رفته به رمان نوشتن هم مشغول شد. او سبک نویسندگی خاصی دارد و در نوشته‌هایش از پدیده‌های روحی و روانی استفاده می‌کند که این امر خوانش داستان را بسیار لذت بخش‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند. سبک نوشتاری او به سبک تعلیقی مشهور شده است و تلفیقی از سبک نگارش آگاتا کریستی و آرتور کانون دویل است.

کتاب‌های مری هیگینز کلارک آن قدر روایت‌های جذاب و خواندنی دارند که تعداد زیادی از آن‌ها به فیلم یا نمایش تبدیل شده‌اند. او اکنون همراه پنج فرزندش در آمریکا زندگی می‌کند و سالیانه در مراسم امضای کتاب‌های جدیدش شرکت می‌کند.

ترجمه‌ی کتاب ملودی ادامه دارد به فارسی

انتشارات لیوسا  کتاب ملودی ادامه دارد را با ترجمه‌ی مرجان رزم آزما عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. مرجان رزم آزما مترجم جوانی است که علاوه بر فعالیت در حوزه‌ی ترجمه، در حوزه‌ی تئاتر و نمایش هم فعالیت دارد. مرجان رزم آزما کتاب ملودی ادامه دارد را با زبانی ساده و قابل فهم ترجمه کرده است. رزم آزما به جز کتاب ملودی ادامه دارد کتاب‌های حالا خوب می‌فهمم، چرخ روزگار، تا آهنگ درونت هست، وقت مردن نیست را هم ترجمه کرده است و همه‌ی این کتاب‌ها توسط انتشارات لیوسا منتشر شده است. انتشارات لیوسا یکی از ناشرانی است که با وجود اینکه حدود سی سال از تاسیس آن می‌گذرد سهم به سزایی در معرفی کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی به خوانندگان داشته است. این انتشارات تاکنون بیشتر از صد عنوان کتاب منتشر کرده است و امروزه انتشارات معتبری میان ناشران شناخته می‌شود.

کتاب ملودی ادامه دارد مناسب چه کسانی است؟

کتاب ملودی ادامه دارد، داستانی هیجان‌انگیز و جذاب دارد. این کتاب مناسب خوانندگانی است که به داستان‌های جنایی و هیجان‌انگیز علاقه دارند و می‌خواهند از خواندن کتاب لذت بیشتری ببرند. خواندن این کتاب مانند تماشا کردن یک فیلم هیجان انگیز است که نویسنده تصور  لحظات را به خواننده سپرده است. این کتاب انتخاب مناسبی برای هدیه دادن به دوستان است.

کتاب ملودی ادامه دارد در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های آمریکایی قرار دارد.

کتاب ملودی ادامه دارد مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 304 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 15 روز بخوانید.

کتاب ملودی ادامه دارد جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های آمریکایی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های آمریکایی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب ملودی ادامه دارد می‌خوانیم

الين مارشا هارمون (Elaine Marsha Harmon) سی ساله به سرعت آپارتمانش را در خیابان سی ودوم شرقی منهتن ترک کرد تا به محل کارش در برج فلاتیرون (Flatiron) در خیابان بیست وسوم و خیابان پنجم در منهتن برود که پانزده بلوک تا خانه اش فاصله داشت و در آنجا به عنوان دستیار طراح داخلی در شرکتی کار می‌کرد. پالتویش گرم بود اما دستکش نپوشیده بود. در این ساعت از صبح در ماه نوامبر سوزی سرد می‌وزید.

موهای قهوه‌ای مایل به قرمز بلندش را بافته و پشت سرجمع کرده بود و حالا فقط یک حلقه از موهایش روی صورتش افتاده بود. مانند پدرش قد بلند و همچون مادرش باریک اندام بود. بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه متوجه شده بود که زندگی معلمی مدنظرش نیست. درعوض، در آموزشگاه فناوری مُد و طراحی لباس ثبت نام کرده و بعد از اينکه مدرکش را گرفته بود، خانم گلدی هارپر (Harper Glady)، یکی از طراحان داخلی بسیار معروف و مورد توجه ثروتمندان و طبقات بالای اجتماع او را استخدام کرده بود.

الين هميشه به شوخی می‌گفت که نام او را از روی نام عمه‌ی بزرگ پدرش که زنی بیوه و بدون فرزند بوده انتخاب کرده‌اند. مشکل این بود که عمه الين مارشا بسیار ثروتمند بود و تمام ثروت خود را وقف حیوانات و تهیه ی سرپناه برای آنها کرده و برای بقیه‌ی وراث مقدار بسیار اندکی به ارث گذاشته بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب ملودی ادامه دارد اثر مری هیگینز کلارک بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های آمریکایی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۲ مگابایت
تعداد صفحات
304 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۸:۰۰
نویسنده مری هیگینز کلارک
مترجم مرجان رزم آزما
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The melody lingers on : a novel
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۲/۰۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۲ مگابایت
۳۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
35 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
0 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

زنی جوان و زیبا که دستیار طراح داخلی منزله درگیر ماجرایی عجیب میشه اونکه با دخترکوچولوش زندگی میکنه چکارمیتونه بکنه .داستانی زیبا از نویسنده نامدار خانم مری کلارک که مثل همیشه زیباست.

3

کتاب بیشتر از اینکه کار نویسنده ای حرفه ای باشه بنظر میاد کار یک آماتور باشه شاید برای سرگرمی اونهم نه از نوع گیرایش بد نباشه در کل کنجکاو برای کتاب دوم نویسنده نیستم

5

من تقریباً همه ى کتابهاى این نویسنده رو خوندم و به نظرم نحوه ى نگارشش و ارتباط مسائل در طول داستان عالى است این کتاب هم مثل کتابهاى دیگه گیرا و جذاب بود

5

خانم کلارک نویسنده صاحب سبکی بوده و تمام آثارش جذاب، پر هیجان، ماجراجویانه، معماگونه، ایجاد شم پلیسی و غیرقابل پیش بینی می باشد.

2

من تمام کتابهای کلارک رو خوندم. و واقعا میتونم بگم یکی از بهترین جنایی نویسان قرنه

4

داستان منسجم و پر کشش و بدون هیجان بود. گهگاه اشتباه تایپی دیده میشد.

3

خوب بود ولی رمان های دیگه نویسنده رو بیشتر دوست داشتم

2

پرکشش وجذاب مانند تمام کتاب های هیگینز کلارک

3

به اندازه بقیه کتابهای این نویسنده قوی نبود

4

کتابی برای یک آخر هفته ساکت

نمایش 6 نقد دیگر
3.9
(20)
46,000
٪50
23,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ملودی ادامه دارد
٪50
ملودی ادامه دارد
مری هیگینز کلارک
انتشارات لیوسا
3.9
(20)
46,000
٪50
23,000
تومان