0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
101 بازی نشاط آور برای کودکان از تولد تا 10 سالگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب 101 بازی نشاط آور برای کودکان از تولد تا 10 سالگی

درباره 101 بازی نشاط آور برای کودکان از تولد تا 10 سالگی

کتاب «۱۰۱ بازی برای نشاط‌آور برای کودکان از تولد تا 10 سالگی» اثری از «آلیسون بارتل» است. در این کتاب، همان‌طور هم که از نام‌اش پیداست، بازی‌های مخصوص کودکان خردسال طراحی شده که می‌توان آن‌ها را در مهدکودک یا مدرسه با همراهی مربی و سایر بچه‌ها انجام داد. این بازی‌ها با این که ساختار ساده‌ای دارند، تاثیر زیادی در پرورش و تقویت مهارت‌های فردی، اجتماعی، عاطفی و روانی کودکان دارند. این کتاب با ترجمه‌ی «امیر جهانیان نجف آبادی» در سال 89 در انتشارات کیاراد منتشر شده است.

درباره کتاب ۱۰۱ بازی برای نشاط‌آور برای کودکان از تولد تا 10 سالگی

در این کتاب با بازی‌های نشاط‌آور و مفرحی آشنا می‌شوید که برای کودکان با سنین پایین طراحی شده‌اند. هر چه کتاب پیش می‌رود، درجه‌ی سختی بازی‌ها هم به تدریج بیشتر می‌شود و به جز چند مورد استثنا، همه‌ی بازی‌های آغاز کتاب به اندازه‌ی کافی آسان هستند تا هر یک از بچه‌ها بتوانند آن‌ها را انجام دهند. بازی‌های آخر کتاب بیشتر برای سنین 9 یا 10 سال مناسب هستند.

در این کتاب با انواع ایده‌های انرژی‌زایی آشنا می‌شوید که می‌تواند انرژی‌های محصور شده در کودکان را که دلیل اصلی عصبی بودن، خستگی و رفتارهای تهاجمی در آن‌ها است را به بهترین نحو کنترل کند. این بازی‌ها نیاز به ابزار یا وسایل خاصی ندارند و بچه‌ها می‌توانند به سادگی در این بازی‌ها غرق شوند و از آن‌ها لذت ببرند. تنوع برای بچه‌ها مساله‌ی مهمی است، به همین دلیل این بازی‌ها طوری طراحی شده‌اند که تمام احساسات کودکان را درگیر می‌کنند و طیف متنوعی از عواطف و واکنش‌ها را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

گذشته از این، بازی‌های این کتاب حتی می‌تواند برای معلمان و مربیان هم تاثیر مثبتی داشته باشد. آن‌ها می‌توانند با شرکت در این بازی‌ها و همراهی با بچه‌ها، حس «ما» بودن و انجام کار گروهی را در آن‌ها تقویت کند. با این بازی‌ها بچه‌ها تشویق می‌شوند در امور آموزشی کلاس مشارکت فعالانه‌تری داشته باشند و همین مساله روی تعاملات اجتماعی و بهره‌وری آن‌ها تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

بازی‌هایی که در این کتاب تنها چند دقیقه زمان می‌برند و می‌توان آن‌ها را در وقت کلاس، زنگ تفریح یا وقت آزاد کلاس انجام داد. در کنار هر بازی علائمی آمده که نشان می‌دهد هر بازی چه شرایطی دارد. مثلا بعضی از بازی‌ها باید دو یا سه نفره انجام شود و برخی دیگر برای تمام افراد کلاس مناسب است، یا این که بازی نیاز به فضای زیاد، کاغذ، قلم، چشم‌بند یا سایر سایل دم‌دستی دارد.

در بخشی از کتاب ۱۰۱ بازی برای نشاط‌آور برای کودکان از تولد تا 10 سالگی می‌خوانیم

بازی بی‌معنی

روش انجام: مربی ترکیبی بی‌معنی از کلمات را به زبان می‌آورد؛ برای مثال یک «لاستیک دوچرخه با شیر شکلات ولرم!». سپس او از همه‌ی بچه‌های گروه سوالاتی می‌پرسد که باید با این جمله پاسخ داده شوند، در حالی که در طول بازی بچه‌ها چهره‌ای کاملا بی‌تفاوت به خود گرفته‌اند.

سوال: برای کریسمس چه هدیه‌ای دوست داری؟

پاسخ: یک لاستیک دوچرخه با شیر شکلات ولرم!

سوال: برای صبحانه چی دوست داری؟

پاسخ: یک لاستیک دوچرخه با شیر شکلات ولرم!

سوال: هر روز صبح چی توی کیفت می‌گذاری؟

پاسخ: یک لاستیک دوچرخه با شیر شکلات ولرم!

این پرسش و پاسخ تا زمانی ادامه می‌یابد که یکی از بچه‌ها بازی را دیگر ادامه ندهد يا نتواند جلوی خودش را بگیرد و به خنده بیفتد. بازی در این حالت هم می‌تواند تمام شود و هم می‌تواند بدون حضور فردی که خندیده است. ادامه یابد تا زمانی که فقط یک نفر باقی بماند. کسی که توانسته تا آخر بازی با بی‌تفاوتی این پاسخ بی‌معنی را تکرار کند، برنده است.

تصویر آینه‌ای

روش انجام: مربی تعداد 10 نفر از بچه‌ها را انتخاب می‌کند تا در یک صف بایستند، آن‌ها قرار است نقش آینه را بازی کنند. سپس یکی از بچه‌ها را هم انتخاب می‌کند که در برابر این صف آینه‌ها حرکت کند و در برابر هر یک از آن‌ها یک حرکت خنده‌دار انجام دهد. آینه‌ها شکلکی که فرد در می‌آورد را تقلید می‌کنند و وقتی که فرد از آن‌ها گذشت در همان حالت خشک‌شان می‌زند. اين کار هم مفرح است و هم تمرکز زیادی نیاز دارد. یک ناظر که می‌تواند مربی باشد، با یک از اعضای کلاس تصمیم می‌گیرد که کدام آینه بهتر از بقیه عمل کرد. اين آینه، نفر بعدی خواهد بود که از جلوی ردیف آینه‌ها خواهد گذشت.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۱۲ مگابایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسندهآلیسون بارتل
مترجم امیر جهانیان نجف آبادی
ناشرانتشارات کیاراد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
101 pop-up games for children
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۱۴
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
33,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۱۲ مگابایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 45 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
42 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
15 ٪
21 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

توضیحات مربوط به کتاب واقعا گویای مطالب داخلش نیست. نمیدونم کی اینها رو مینویسه ولی بد نیست کمی هزینه کنید یکی براتون کتابها رو بخونه بعد زیر معرفی کتاب توضیحات را بنویسید. در مورد همه کتابهایی که دیدم اینجا این ضعف وجود داره. اگر خریدار قبلا از موضوع کتاب خودش اطلاع نداشته باشه ممکنه هزینه که میکنه بیخود باشه. حتی صفحات اولی که میذارید کافی نیست چون در مورد کتابی مثل این فقط وقتی کتاب را خریدی متوجه میشی بازی ها برای مهد کودک و بازیهای گروهیه. اگر همین یک جمله در معرفی کتاب باشه تکلیف خریدار مشخص میشد.

5

خیلی عالیه واقعا با این انبوه بازی جذاب و مهیج بچه را از اسباب بازی یا گوشی و چیزای مخرب و بی تحرک بی نیاز میکنیم حتما همه بخونید

4

عزیزان من الآن تست کردم وقتی کتابوخریدی بازنشد یه بارحذف کنی بعدش کتابواضافه کنی دریافتوبزنی فایل بازمیشه امتحان کنین

4

کتاب خوبی بود اما کاش مینوشتین که بازی های این کتاب مخصوص مهدکودک یا مدرسه ست

4

برای بازیهای کلاسی خوبه،چند تاشو با بچه ها امتحان کردم و خوششون اومد.

4

برای من که مربی کودک هستم خیلی مفیدوکاربردی بودممنونم

5

کتاب بسیار عالی هست و روی بچه های کودکستانی کاهش میندازه خیلی خوبه براشون

1

بیخود و غیرواقعی و غیرقابل اجرا و بومی سازی نشود و.......خیلی بد

2

برای من ک معلم چند پایه هستم بسیار مفید و کاربردی بود.سپاسگذارم

4

سلام، من این کتاب و خریدم، اما فایل باز نمیشه

نمایش 11 نقد دیگر
3.8
(46)
23,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
101 بازی نشاط آور برای کودکان از تولد تا 10 سالگی
101 بازی نشاط آور برای کودکان از تولد تا 10 سالگی
آلیسون بارتل
انتشارات کیاراد
3.8
(46)
23,000
تومان