0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بازی های کنترل خشم برای کودکان

معرفی، خرید و دانلود کتاب بازی های کنترل خشم برای کودکان

درباره بازی های کنترل خشم برای کودکان

خشم، عصبانیت، پرخاشگری و زودرنج شدن احساسی است که درون همه‌ی انسان‌ها ایجاد می‌شود. در واقع شرایط زندگی عده‌ای باعث می‌شود تا این احساس پررنگ تر و در نهایت بیشتر بروز کند. خشم زمانی که بروز می‌کند ممکن است اتفاقات بدی به همراه داشته باشد یا رفته‌رفته فرد را به سوی افسردگی و عصبی بودن بکشاند. بسیاری از روانشناسان و متخصصان بر این باورند که مهارت کنترل خشم که مهارت مهمی در زندگی ست باید از سنین کودکی به افراد آموزش داده شود. بازی‌ها بهترین ابزار آموزشی برای کودکان هستند که می‌توان از این طریق نکات و موارد زیادی را به آن‌ها آموزش داد. کتاب بازی‌های کنترل خشم برای کودکان کتابی است که با ارائه بازی‌های جذاب و پرشور والدین و ربیان را در آموزش کنترل خشم به کودکان همراهی می‌کند.

درباره کتاب بازی‌های کنترل خشم برای کودکان

کتاب بازی‌های کنترل خشم برای کودکان نوشته‌ی دبورا. ام. پلامر است که در دسته کتاب‌های روانشناسی با موضوع خشم در کودکان و بازی‌ها در آموزش بهداشت روانی قرار می‌گیرد. نویسنده در این کتاب موضوع مهارت کنترل خشم را مورد بررسی قرار داده و توضیح می‌دهد که می‌توان فرزندان را از دوره کودکی با این مهارت آشنا کرد. بازی‌های جذابی در این کتاب ارائه‌شده که هم جنبه آموزشی دارند و هم جنبه کنترل خشم کودک. نویسنده در این کتاب سعی کرده تا از بازی‌هایی استفاده کند که جنبه‌ی لذت و سرگرمی و آموزش برای کودکان داشته باشد نه رقابت و برنده شدن. چرا که کودکانی که سن کمتری دارند در انجام بازی‌های برد و باخت اعتماد به نفس کمتری دارند. برای این کودکان تصور بردن بازی بسیار اهمیت دارد و باخت در این بازی‌ها تاثیر منفی بسیار بالایی دارد. به همین دلیل برای لذت بردن از بازی‌های برد و باخت کودک ابتدا نیاز دارد تا قبل از هر چیز انعطاف عاطفی پیدا کند و بعد به آن مرحله برسد.

این کتاب در دو بخش و 16 فصل نوشته شده است و ابعاد مختلف خشم کودک را از لحاظ فیزیکی و عاطفی و علل آن را بررسی و تحلیل می‌کند. از نکات قابل توجه این کتاب می‌توان به قابل اجرا بودن روش‌ها و راهکارهای آن اشاره کرد. بازی‌هایی که در ادامه کتاب آورده شده نیاز به مقدمات خاصی دارند که این مقدمات باید از قبل توسط بزرگ‌ترها فراهم شود تا کودکان در انجام آن‌ها سر در گم نشوند. نویسنده در توضیح بازی‌های کتاب می‌گوید: «بازی‌ها و فعالیت‌های موجود در این کتاب به نه بخش تقسیم شده‌اند که بازی‌های دست گرمی و پایانی نیز بخشی از آن‌ها می‌باشند. در بعضی موارد تقسیم‌بندی بازی‌ها اختیاری انجام شده چرا که بسیاری از بازی‌ها را می‌توان در چند بخش قرار داد و در انجام هریک از این بازی‌ها بارز است که ابعاد مختلف کنترل خشم در نظر گرفته شده‌اند. هرچند در نظر داشتن قواعد و قوانین بازی و محور انجام هر بازی در حین انجام آن به شما کمک می‌کند تا بازی‌ها را بهتر انجام داده و ارزیابی شما کامل‌تر باشد».

کتاب حاضر با ترجمه‌ی  امیر جهانیان ‌نجف‌آبادی و  حدیث ایمانی در 220 صفحه از سوی انتشارات کیاراد منتشر شده است. این کتاب علاوه بر سرگرم کردن کودکان مهارت‌هایی همچون کنترل خشم را به آن‌ها می‌آموزد.

کتاب بازی‌های کنترل خشم برای کودکان مناسب چه کودکانی است

بازی‌های این کتاب برای کودکان رده سنی 5 تا 12 سال انتخاب شده است. همه‌ی این بازی‌ها در عین حال در محیط مهد، مدرسه، خانه، کلاس‌های آموزشی و ... قابل‌استفاده است و کودکان از این بازی‌ها می‌توانند رفتارهای فردی، اجتماعی و بسیاری نکات دیگر را بیاموزند. والدین و مربیان می‌توانند طبق نوع رفتار و روش‌های کنترل خشمی که برای کودک در نظر گرفته‌شده کودک خود را به این بازی‌ها مشغول کنند.

مروری بر فصل‌های کتاب بازی‌های کنترل خشم برای کودکان

بخش اول: پیش زمینه‌ی نظری و عملی
1.کنترل خشم چیست؟
2. درک خشم
3. چرا از انجام بازی‌ها برای کنترل خشم استفاده می‌شود؟
4. سازمان‌دهی محیط عاطفی
5. هنگامی که کودک از قبل خشمگین است
6. خود اندیشی و خودپایی
بخش دوم: بازی‌هایی برای کنترل خشم
7. روش‌های غیر رقابتی برای انتخاب اعضای هر گروه
8.  بازی‌های دست گرمی
9. روشن کردن فتیله مواد منفجره
10. وقتی که خشمگین هستم: واکنش‌ها و عواقب
11. تو و من: همدلی
12. تو و من: احترام، همکاری و مذاکره
13. در صندلی رانندگی+
14. فهمیدم! حل مسئله
15. آماده می‌شویم! تعیین هدف و آماده شدن
16. بازی‌های پایانی و جشن‌ها

در بخشی از کتاب بازی‌های کنترل خشم برای کودکان می‌خوانیم

حرکت دایره‌ای

گروه سنی ۵ سال به بالا - مدت بازی ۵ دقیقه - گروه‌های بزرگ - گفت‌وگوی کم

مهارت‌ها: خودآگاهی - ارتباط چشمی - چرخش نوبت - تمرکز مشاهده

نحوه انجام بازی: همه کودکان در یک دایره می‌نشینند. یکی از کودکان حرکتی مانند تکان دادن شانه انجام می‌دهد. همه کودکان همین کار را به نوبت انجام می‌دهند تا جایی که همه این کار را انجام داده باشند. سپس همه بدون حرکت می‌مانند. سپس فردی که در سمت چپ نفر اول نشسته بود حرکت بعدی را انجام می‌دهد و باقی کودکان از این حرکت او تقلید می‌کنند. این کار را تا جایی که مناسب است انجام دهید.

انواع دیگر بازی: دو نفر از کودکان که در دایره مقابل هم نشسته‌اند حرکت‌های مختلفی را به طور همزمان انجام داده و نفرات بعدی آن‌ها این حرکت را تکرار می‌کنند. کودکان با استفاده از ارتباط چشمی حرکت را به نفر بعدی خود انتقال می‌دهند.

تفکر: چگونه برقراری ارتباط چشمی به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفستان افزایش پیدا کند؟

چرا لازم است زبان بدن خود و دیگران را بلد باشیم؟

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۶ مگابایت
تعداد صفحات
220 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۰:۰۰
نویسنده دبورا ام پلامر
مترجمحدیث ایمانی
مترجم دوم امیر جهانیان نجف آبادی
ناشرانتشارات کیاراد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Anger management games for children,۲۰۰۸
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۰۹
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
53,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۶ مگابایت
۲۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
0 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

خیلی عالیست هر کسی که بچه داره توصیه میکنم بخونه

2

عالیه و کاربردی هم برای متخصص هم والدین

4

به نظر من بسیار عالی بود

5

لذت بردم و واقعا کاربردی

5

کتاب خوبی هست

3

مفید بود

5

عالی بود

4

خوب بود

5

عالی

5

عالی

4.2
(22)
37,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بازی های کنترل خشم برای کودکان
بازی های کنترل خشم برای کودکان
دبورا ام پلامر
انتشارات کیاراد
4.2
(22)
37,000
تومان