0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راز شوهر
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب راز شوهر

درباره راز شوهر

روزی را تصور کنید که همسرتان نامه‌ای را به شما می‌دهد و از شما می‌خواهد که این نامه را تا بعد از مرگش نخوانید. آیا به خواسته‌ی او احترام می‌گذارید یا قربانی کنجکاوی خود می‌شوید و نامه را باز می‌کنید؟

این نامه، ‌داستان کتاب راز شوهر نوشته‌ی لیان موریارتی است.

درباره‌ی کتاب راز شوهر اثر لیان موریارتی

کتاب راز شوهر نوشته‌ی لیان موریارتی است. این کتاب برای نخستین بار در سال 2013 منتشر شد و بلافاصله بعد از انتشار در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت. سحر حسابی درباره‌ی داستان راز شوهر می‌گوید: «ماجرای خانواده‌‌ای پنج نفری و چالش‌هایش با خانواده‌هایی دیگر را روایت می‌کند. پدر این خانواده در آستانه 17 سالگی دخترش رازی دارد که اگر آن را فاش کند همه چیز دگرگون می‌شود.»

موریارتی در تلاش است به خوانندگان نشان دهد که هر آنچه در زندگی خود دریافت می‌کنید اعم از شادی و غم، کامیابی و شکست، بازخورد رفتار خود شما در طبیعت است. نویسنده تکلیفش را با خواننده روشن می‌کند؛ اگر می‌خواهید زندگی خوبی داشته باشد باید به افراد و اشیای پیرامون خود مهر بورزید.

خلاصه داستان راز شوهر

داستان راز شوهر درباره‌ی نامه‌ای است که شوهری برای همسرش، سیسیلیا نوشته است، اما او از سیسیلیا درخواست کرده است که این نامه را بعد از مرگش بخواند، زیرا بزرگ‌ترین و تاریک ترین راز زندگی مرد در آن نهفته شده است. راز شوهر داستان انسان‌هایی است که دروغی ویرانگر را با خود حمل می‌کنند و در مسیر زندگی یاد این دروغ‌ها رهایشان نمی‌کند. وقتی سیسیلیا نامه‌ای خاک خورده را در اتاقک شیروانی خانه‌اش یافت اصلا به این فکر نمی‌کرد که این نامه زندگیش را دگرگون کند. این نامه نه تنها سبب شد وی شناخت بهتری نسبت به شوهرش پیدا کند بلکه خود واقعی وی را نیز آشکار نمود.‌

درباره‌ی لیان موریارتی نویسنده‌ی کتاب راز شوهر

لیان موریارتی نویسنده‌ی استرالیایی متولد 15 نوامبر 1966 است. این نویسنده بعد از گذراندن دوران تحصیل و دانشگاه در شرکتی مشغول به کار بازرگانی و تبلیغات شد. او بعد از چند سال کار در این حوزه تصمیم گرفت، شرکت خود را پایه گذاری کند اما کمی بعد از این تصمیم پشیمان شد و کار خود را به عنوان نویسنده‌ی خلاق ادامه داد. لیان موریارتی نخستین کتاب خود را با نام سه آرزو در سال 2004 منتشر کرد. این نویسنده بعد از این کتاب شش رمان دیگر منتشر کرد. لیان موریارتی اکنون به همراه همسر و دو فرزندش در سیدنی، استرالیا زندگی می‌کند.

مشهورترین کتاب لیان موریاتی کتاب دروغ‌های کوچک بزرگ است که بعد از انتشارش، توسط شرکت اچ بی او به سریال تبدیل شد و جوایز متعددی را دریافت کرد. کتاب راز شوهر موریارتی هم چند سال بعد از انتشارش تبدیل به فیلم شد و در استرالیا فروش خوبی داشت. 

ترجمه‌ی کتاب راز شوهر به فارسی

سحر حسابی نویسنده، مترجم و خبرنگار ایرانی متولد سال 1366 شمسی است. او تاکنون دو اثر به فارسی برگردانده است. راز شوهر و دوروغ‌های کوچک بزرگ دو اثر او هستند که هر دو رمان‌هایی پرفروش در حوزه‌ی ادبیات هستند. سحر حسابی درباره‌ی اصل ترجمه می‌گوید: «برای من درک این مساله که مخاطب عادی با داستان ارتباط برقرار کند بسیار اهمیت دارد. این کتاب اولین تجربه من در ترجمه داستان است. شک ندارم که ممکن است 10 سال دیگر از ترجمه خودم از این کتاب راضی نباشم. از خوانندگان کتاب می‌خواهم کاستی‌های کتاب را ببخشند و آن را به پای بی‌تجربگی مترجم بگذارند. اصل وفاداری گستره وسیعی دارد. تطبیق دو زبان باهم کار غیرممکنی است. زبان‌های مختلف با هم اشتراکاتی دارند اما هیچ دو زبانی نیست که ساختارهای کاملا مشابه داشته باشد. بنابراین اصل وفاداری تا جایی که ساختارهای مشترک اجازه می‌دهد بلامانع است اما به نظر من وفاداری به زبان مبدأ در بخش افتراقات یک افسانه است.»

انتشارات آموت کتاب راز شوهر را با ترجمه‌ی سحر حسابی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. نشر آموت یکی از نشر‌هایی است که به تازگی وارد بازار کتاب شده است. این انتشارات فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1387 آغاز کرد و تاکنون سهم به سزایی در معرفی کتاب‌های ادبی به خوانندگان فارسی زبان داشته است. این انتشارات در حوزه‌ی ادبیات فعالیت می‌کند و ناشر اختصاصی نویسندگانی مانند میچ آلبوم است. نکته‌ی دیگری که درباره‌ی این نشر وجود دارد، استفاده از کاغذ مناسب و طراحی جلدهایی بسیار زیبا و متناسب با داستان است. هدف اصلی این انتشارات رضایت مشتری است و به همین دلیل است که قیمت‌های منطقی برای کتاب‌هایش تعیین می‌کند. برای آموت، کتاب فقط چند صفحه کاغذ برای پر کردن کتاب‌خانه‌ها نیست. آموت اینجاست تا بتواند فضای فکری و رفتاری افراد را متحول کند و دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کند.

چرا باید کتاب راز شوهر را خواند؟

کتاب راز شوهر داستانی جذاب و پرکشش دارد  و خواندن این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا درک بهتری از محیط و اطرافیانش داشته باشد. این کتاب آن قدر جذاب است که بعد از انتشارش جایگاهی ماندگار در فهرست پرفروش‌ترین کتابهای استرالیا پیدا کرد. کتاب راز شوهر در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های استرالیایی قرار دارد. کتاب راز شوهر مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 400 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 20 روز بخوانید. کتاب راز شوهر جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های استرالیایی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های استرالیایی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب راز شوهر می‌خوانیم

بقیه وقت شام، بچه ها در مورد برنامه بزرگ ترین بازنده صحبت کردند و سیسیلیا تظاهر کرد به حرف هایشان علاقه‌مند است درصورتی که داشت به نامه‌ای که رو یخچال جا خوش کرده بود فکر می کرد. وقتی میز خالی شد و دخترانش همگی داشتند تلویزیون تماشا می کردند نامه را برداشت و به آن زل زد.

فنجان چای اش را زمین گذاشت و نامه را جلوی نور نگه داشت تا بهتر ببیندش. از خودش خنده اش گرفته بود. شبیه یک نامه دست نویس روی کاغذ‌های خط دار بود. نمی‌توانست کلماتش را ببیند.

شاید جان پل یکی از این برنامه ها را که نشان می داد چطور سربازان در افغانستان برای خانواده‌هایشان نامه می نوشتند تا پس از مرگ‌شان به آن ها برسد تماشا کرده و به ذهنش رسیده که بد نیست خودش نیز این کار را انجام دهد.

تنها مسئله این بود که سیسیلیا نمی‌توانست تصور کند که جان پل پشت میزی نشسته و چنین نامه‌ای می‌نویسد. کار احساساتی‌ای به نظر می آمد. اگرچه محبت‌آمیز بود چرا که او پس از مرگ می خواست بقیه بدانند چقدر آن ها را دوست دارد.

«... در هنگام مرگم.»

اصلاً چرا به مرگ فکر می کرد؟ مریض بود؟ این نامه که به نظر قدیمی می آمد و او هنوز زنده بود. علاوه بر این چند هفته پیش آزمایش داده بود و دکتر گفته بود کاملاً سالم است. چند روز بعد هم که دور خانه می‌چرخید و سر تکان می داد و شیهه می کشید و پولی هم پشتش تاب می خورد و از یک حوله خیس مثل شلاق استفاده می‌کرد.

سیسیلیا با یادآوری این خاطره لبخند زد و ناراحتی اش تا حدی کم شد. پس چندین سال پیش جان پل کاری احساساتی انجام داده و اين نامه را نوشته است. چیزی نبود که بتوان به آن فکر نکرد و از طرفی دیگر نمی شد صرفا از روی کنجکاوی بازش کرد.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب راز شوهر اثر لیان موریارتی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های استرالیایی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۷ مگابایت
تعداد صفحات
400 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۰:۰۰
نویسندهلیان موریارتی
مترجمسحر حسابی
ناشرنشر آموت
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The husband's secret
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۰۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۷ مگابایت
۴۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 88 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
2 ٪
63 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتابی اجتماعی راجع چیز عجیبی به اسم سرنوشت .. انتخاب و تصمیماتی که راه زندگی رو به کل عوض می‌کنن و به قول نویسنده رازهایی که سر به مهر می‌مونن و هیچوقت نمی‌فهمیم که اگه فلان کار رو انجام می‌دادیم یا نمی‌دادیم چی می‌شد .. به نظرم از داستان سه زن قصه می‌شه درسای مهمی گرفت .. ولی مهم ترینش اینه که خیلی وقتا گناهان و تصمیمات و پشیمونی های زندگیمون به خاطر حرف نزدن تو مواقعیه که باید حرف زد ! آدم شاید بتونه با حرفایی که زده کنار بیاد ولی با حرفایی که نزده و می‌تونست شرایطو تغییر بده هیچوقت ..

4

کسی که دروغهای کوچک بزرگ را خونده باشه روند این داستان را کاملا میتونه پیش بینی کنه. و حدس بزنه چه اتفاقی قراره بیوفته. برخلاف کتاب دروغهای کوچک بزرگ که پایان جذابی داشت و تا پایان داستان خواننده را پی خودش می کشوند این کتاب از اواسط داستان به بعد جایی که راز شوهر برملا شد ریتم آروم و یکنواختی پیدا کرد و ی جورایی دلت میخواست داستان زودتر تموم بشه. به هرحال از اون دسته کتابهایی هست که ارزش یکبار خوندن را داره.

5

کتاب فوق العاده روان و جذابیه، همزمان زندگی سه زن رو که یه مساله ی کاملا دور از ذهن اونها رو به هم مربوط میکنه رو توصیف میکنه. یه داستان زنونه ی کامل که همه چی توش داره و زودتر از اون چیزی که تصور کنید تمومش میکنید ❤️

5

خیلی خوب بود، شخصیت‌ها به خصوص زن اول داستان بسیار شبیه کتاب دروغ‌های کوچک بزرگ بود و حس می‌شد دنباله همان کتاب است و این کمی ناخوشایند بود، حتی زندگی او خیلی شباهت داشت اما داستان و ماجراها بسیار جالب و پرکشش بود و ترجمه هم عالی بود ممنون از فیدیبو

5

"هر کسی یه رازی داره که مثل دیوار برلین اونو محصور کرده" بعد از مدتها و خوندن اجباری چند کتاب تا نیمه بالاخره کتابی پیدا شد که منو مجبور کنه تا صبح برای خوندنش بیدار بمونم. خیلی روان و درعین حال جذاب نوشته شده.

5

خیلی قشنگ بود. همه ی وقایع در ابتدا کند و بطئی پیش می رن ولی یه دفعه با یه شوک شدید خواننده رو غافلگیر می کنن. نویسنده بسیار حاذق و ظریف بین است. از خواندن این کتاب خیلی لذت بردم.

4

۲۸ سال قبل دختری نوجوان کشته میشود. قاتل فردی معقول و محترم در جامعه است. راز او برای همسرش آشکار می شود. چالش اخلاقی آغاز می شود. آیا اعتراف کند و زندگی دخترانش را خراب کند و یا همچنان بار گناه را به دوش بکشد. عالی

5

کتاب بسیار خوبیه. ممکنه در فصل های ابتدایی به دلیل تعدد شخصیت‌ها کمی گیج بشین ولی بعدش به شدت جذبتون میکنه. در خوندنش تردید نکنین

4

به نظر من ،این اثر هم مثل دروغهای کوچک بزرگ هست،به همون شکل، مادرهای نگران،وبچه ها،و سه زن یا سه مادر. تفاوت چندانی نداشت،ولی ترجمه خوب وریتم بیا ن داستان قسنگ بود.

5

من این کتابو دوست داشتم ، هرچند بنظرم اتفاقات اواخر کتاب میتونست هوشمندانه تر چیده بشه ، ولی شخصیت پردازی ها خیلی خوب انجام شده بود .. در کل دوست داشتنی بود

نمایش 53 نقد دیگر
4.3
(89)
110,000
٪30
77,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راز شوهر
٪30
راز شوهر
لیان موریارتی
نشر آموت
4.3
(89)
110,000
٪30
77,000
تومان