0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
استارت آپ ناب

معرفی، خرید و دانلود میکروبوک استارت آپ ناب

نویسنده:
اریک رایس
ناشر:
فیدیبو
درباره استارت آپ ناب

کتاب استارت آپ ناب یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های عرصه کارآفرینی است و فروش بی‌نظیر آن، نشان از کابردی بودن مطالبش دارد. استارتاپ ناب یا Lead Startup یک متد و سیستمی است که موثرترین راه را برای کاهش ریسک شکست ارائه می‌دهد. اریک رایس اولین کسی است که از این مفهوم سخن گفت و مبانی آن را توضیح داد. این کتاب برای افرادی که به این حوزه علاقمندند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

‌درباره‌ی میکروبوک استارت آپ ناب اثر اریک رایس

کتاب استارتاپ ناب برای اولین بار در سال 2011 منتشرشد. اریک رایس نویسنده‌ی این کتاب، سال‌ها عملکرد شرکت‌های نوپا را مورد بررسی قرار داده و با مطالعه بسیار راهکارهای جدیدی را برای رشد و موفقیت استارت آپ‌ها معرفی کرده است. رایس به طور خاص به سراغ موضوع مدیریت استارت‌ آپ‌ها رفته و معتقد است نمی‌توان با سیستم‌های سنتی رایج ، یک کسب و کار خلاق را مدیریت کرد.

استارت آپ ها به دلیل ماهیتی که دارند، تغییرات را بسیار زود تجربه می‌کنند. پیش‌بینی آینده برای آنها ساده نیست و در عین حال گذشته‌ی قابل توجهی برای تحلیل ندارند. این دسته از کسب و کارها بسیار انعطاف پذیرند و نمی‌توان برای آن پیش‌بینی طولانی مدت داشت. بنابراین برای آنکه محصولات یا خدماتی کارآمد و مطلوب به دست مشتری برسد، باید روش علمی نتیجه بخشی برای مدیریت استارتاپ به کار گرفت. هدف اصلی هر استارت آپ یافتن مدل کسب وکاری است که سودآور و پایدار باشد.

‌درباره‌ی اریک رایس نویسنده‌ی میکروبوک صوتی استارت آپ ناب

اریک رایس کارآفرین، بلاگر و سخنران برجسته آمریکایی است. او در سال 1978 به دنیا آمد و تحصیلاتش را در یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان، یعنی دانشگاه بیل به اتمام رساند. او پیش از آنکه در کسب و کار خود به موفقیت دست‌یابد، بارها در دوران تحصیل و در سیلیون ولی، شکست را تجربه کرد. رایس در سال 2004 به همراه یکی از همکاران خود تصمیم گرفت شبکه اجتماعی IMVU را تاسیس کند. در این شبکه اجتماعی، افراد می‌توانند با چهره‌ی خود آوارتاهای سه بعدی بسازند و با یکدیگر چت یا بازی کنند. این شبکه اجتماعی هم‌چنان بابرجاست امروزه او یک مشاور اقتصادی و سخنران انگیزشی موفق است. رایس تجربیات خود را در کتاب استارتاپ به رشته تحریر درآورد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین آثار دنیای کسب و کار به شمار می‌آید و تاکنون به بیش از 25 زبان ترجمه شده و بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «راه استارتاپ» اشاره کرد.

چرا باید میکروبوک استارت آپ ناب را خواند؟

کتاب میکروبوک استارت آپ ناب در دسته‌ی کتاب‌های کارآفرینی و موفقیت در کسب و کار قرار دارد. خواندن این میکروبوک به افرادی که به حوزه کارآفرینی، توسعه و تست محصول علاقه دارند یا مدیر یا کارمند یک استارتاپ هستند، توصیه می‌شود.

‌در بخشی از میکروبوک استارت آپ ناب می‌خوانیم

سه نوع موتور رشد وجود دارد:

موتور چسبنده مشتریان فعلی را حفظ می‌کند که جریان ثابتی از درآمد ایجاد می کنند. تمرکز این موتور روی جذب مشتریان جدید از طريق بازاریابی نیست. بلکه سعی می‌کند با ارائه ویژگی‌های جدید یا خدمات بهتر مشتریان موجود را به استفاده بیشتر از محصول تشویق کند.  موتور ویروسی از مشتریان وجود برای بازاریابی استفاده می‌کند. تبلیغات دها ن به دهان آگاهی از محصول شما را میان مشتریان هدف افزایش می‌دهد. این کار هزینه‌های بازاریابی را بسیار کاهش می‌دهد بنابراین باید مشارکت در این بازاریابی ویروسی را برای مشتریان خود تا جای ممکن ساده کنید.

نمونه معروف موتور ویروسی رشد امضای ایمیل آتومات هاتمیل است. موتور پولی یا پرداختی هم با سرمایه‌گذاری در بازاریابی مثلا با تبلیغات آنلاین کار می‌کند. البته این روش در صورتی پایدار است که مشتریان موجود آن قدر درآمد ایجاد کنند که هزینه جذب هر کاربر از ارزش دوره عمر کاربرکمتر باشد. معمولا می‌توانید از هر سه موتور رشد هم زمان استفاده کنید. اما بهتر است اول روی یکی تمرکز کنید تا سرعت رشد تا جای ممکن افزایش یابد. تمرکز روی یک موتور رشد کمک می‌کند موفقیت ویژگی‌های جدید را هم راحت‌تر ارزیابی کنید: اگر این ویژگی‌ها سرعت موتور رشد را افزایش می‌دهند، ارزشمندند؛ اگرنه، باید حذف شوند.

معیارهای غرورآمیز خوشایند و تحسین برانگیز اما گمراه کننده‌اند. چون به یافتن مدل پایدار کسب وکار کمکی نمی کنند. هیچ استارت آپی بدون مکث‌های گاه به گاه برای جهت‌یابی نمی‌تواند مدل پایدار کسب وکار پیدا کند؛ و این جهت‌ها با بررسی معیارهای درست به دست می‌آیند. برای اینکه بفهمید به هدف بلند مدت خود نزدیک شده‌اید یا نه، داده‌های جمع‌آوری شده طی مسیر را بررسی کنید.

متاسفانه خیلی از استارت آپ ها گرفتار وسوسه استفاده از معیارهای غرورآمیز می‌شوند: معیارهایی جذاب اما بی‌فایده يا حتی مضر که شرکت را ظاهرا موفق نشان می‌دهند اما کمکی به کسب اهداف نمی کنند. این معیارها در واقع معادل تجاری آینه‌های لاغر کننده هستند، که اجازه روبه‌رو شدن با مشکلات واقعی و حل آنها را نمی‌دهند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد میکروبوک استارت آپ اثر اریک رایس بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی کارآفرینی و موفقیت در کسب و کار می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
196.۰۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
20 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۴۰:۰۰
نویسندهاریک رایس
مترجمگروه مترجمان
ناشرفیدیبو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۰۲
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱۹۶.۰۰ کیلوبایت
۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 44 مخاطب
5
ستاره
27 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
15 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

نسخه کامل کتاب با عنوان نوپای ناب منتشر شده فوق العاده است. شدیدا توصیه میکنم نسخه کامل با عنوان نوپای ناب رو فیدیبو قرار بدهد دانلود کنید و چند بار مطالعه کنید و بکار ببندید. آموزه های این کتاب متناسب شرایط ایران هم است. هر کسب و کاری دارید آموزه های کتاب رو بکار بگیرید موفق میشوید.

4

لطفا اصل کتاب را قرار بدهید همچنین اثر های مشابه مثل کتاب های نویسنده اش موریا را هم قرار بدهید واقعا کتاب های مفیدی هستند اگر دوستان به دنبال راه اندازی استارت اپ باشند یا کسب و کار جدیدی بخواهند ایجاد کنند این دو نویسنده (اریک ریس و اش موریا) راهکار های خوبی در کتاب هایشان به شما خواهند داد

2

خیلی کسل کننده و به درد نخور بعنوان یه کارآفرین میگم البته کتاب کاملشو نخوندم شاید بهتر باشه تنها چیز خوبی که بهش اشاره کرده نظریه سایکله که تو اینترنت چیزای بهتری میشه یاد گرفت از این جزوه مزخرف

4

فیدیبو لطفا اصل کتاب رو بذار...خیلی لازم دارم...ممنون

4

این کتاب خلاصه کتاب نوپای ناب هست. کتاب کامل با مثالها و توضیحاتش معنا پیدا میکنه بنابراین این خلاصه برای کسی که کتاب اصلی رو نخونده اصلا مفید نیست.

4

لطفا کتاب کامل بیارید من خیلی دنبالشم

4

چرا کتاب به صورت گزیده بود من انتظار داشتم کتاب را به صورت کامل بخرم

3

سلام کتاب کامل بذارید . علم یا دانش ناقص از انسان نادان خطرناکتر است .فیدیبوی دوست داشتنی خودم

4

لطفا نسخه کامل کتاب را هم بگذارید

2

این نسخه که کاملا به درد نخور بود. نسخه‌ی کامل رو نمیدونم

نمایش 14 نقد دیگر
3.6
(44)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
استارت آپ ناب
استارت آپ ناب
اریک رایس
فیدیبو
3.6
(44)
10,000
تومان