0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مصاحبه با بزرگان تبلیغات

معرفی، خرید و دانلود کتاب مصاحبه با بزرگان تبلیغات

ویلیام برن باخ، جورج گریبین، دیوید اگیلوی، راسر ریوز، لئو برنت
نویسنده:
دنیس هیگینز
درباره مصاحبه با بزرگان تبلیغات

درباره کتاب مصاحبه با بزرگان تبلیغات

کتاب «مصاحبه با بزرگان تبلیغات» نوشته‌ی «دنیس هیگینز» در سال 1965 منتشر شد. این اثر شامل مصاحبه با مشهورترین نویسندگان تبلیغاتی در جهان از جمله «ویلیام برن باخ»، «لئو برنت»، «جرج گریبین»، «دیوید اوگیلوی» و «راسر ریوز» است که سرشار از نکات مفید و پراهمیت برای فعالان حوزه‌ی تبلیغات، محتوا و بازاریابی است. در این کتاب «دنیس هیگینز» سردبیر مجله عصر تبلیغات Ad Age با افراد تأثیرگذار در نوشتن انواع آگهی‌‌های تبلیغاتی گفت‌وگو داشته و راهکارهای اصولی و عملی آن‌ها را به علاقه‌مندان به حوزه‌ی نوشتن متون تبلیغاتی ارائه کرده است.

کتاب «مصاحبه با بزرگان تبلیغات» تنها یک مجموعه مصاحبه نیست بلکه اثری برای آموزش و یادگیری است. در این اثر «ویلیام برن باخ»، «لئو برنت»، «جرج گریبین»، «دیوید اوگیلوی» و «راسر ریوز» از نحوه‌ی شروع فعالیتشان در عرصه‌ی تبلیغات می‌گویند و همه‌ی آن‌ها تنها راه پیشرفت در نوشتن را تمرین می‌دانند. آن‌ها بر این باور هستند تنها راه ابداع تبلیغات خاص و تأثیرگذار آموزش و تمرین بی‌وقفه است. این نویسندگان معروف طی مصاحبه‌شان با «دنیس هیگینز» از تأثیر مطالعه‌ی کتاب‌های گوناگون بر حرفه‌ی نوشتن گفته‌اند و به علاقه‌مندان حوزه‌ی تبلیغات، محتوا و بازاریابی خواندن و نوشتن روزانه را توصیه کرده‌اند.

«دیوید اوگیلوی» David Mackenzie Ogilvy که مصاحبه‌ی او را در این کتاب می‌خوانیم از چهره‌های پیشگام در تبلیغات مدرن است. او در سال 1911 در بریتانیا به دنیا آمد و سال‌ها در عرصه‌ی تبلیغات و بازاریابی فعالیت کرد. او پدر تبلیغات جهان لقب دارد و در دهه‌ی شصت میلادی مجله تایم او را جادوگر تبلیغات معرفی کرد. او اولین آژانس تبلیغاتی جهان را تأسیس کرد و در سال ۱۹۹۰ جایزه هنر و حرف فرانسه را دریافت کرد. او درباره‌ی نوشتن برای تبلیغات می‌گوید: «یکی از دشوارترین کارها در نویسندگی تبلیغاتی، این است که نوشته‌ی شما باید بسیار کوتاه و فشرده باشد؛ زیرا که آگهی‌های روزنامه‌ای کوتاهند و تبلیغات تلویزیونی هم کوتاه. در یک تبلیغ تلویزیونی، نمی‌توانید خیلی بیش از صد کلمه بنویسید و این کوتاهی فرم، به‌خودی‌خود، کار را دشوار می‌کند.»

ترجمه کتاب مصاحبه با بزرگان تبلیغات به زبان فارسی

کتاب «مصاحبه با بزرگان تبلیغات» نوشته‌ی «دنیس هیگینز» را انتشارات سیته با ترجمه‌ی «علی عبداللهی» در سال 1390 منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «علی عبداللهی» متولد سال 1347 مترجم و شاعر ایرانی است که آثار آلمانی را به فارسی ترجمه می‌کند.

در بخشی از کتاب مصاحبه با بزرگان تبلیغات می‌خوانیم

یکی از دشوارترین کارها در نویسندگی تبلیغاتی، این است که نوشته‌ی شما باید بسیار کوتاه و فشرده باشد؛ زیرا که آگهی‌های روزنامه‌ای کوتاهند و تبلیغات تلویزیونی هم کوتاه. در یک تبلیغ تلویزیونی، نمی‌توانید خیلی بیش از صد کلمه بنویسید و این کوتاهی فرم، به‌خودی‌خود، کار را دشوار می‌کند. اگر خیلی آگهی تبلیغاتی نوشته باشید، عادت کرده‌اید که کوتاه و فشرده بنویسید و آن‌وقت است که اگر بخواهید مطالب طولانی‌تری بنویسید، برایتان سخت است. دو سال قبل، کتابی نوشتم. می‌خواستم ببینم که آیا می‌توانم یا نه؟ در ذهنم شک داشتم و هنگامی‌که حدود هشت‌صد کلمه از کتاب را نوشتم، دیدم کتاب دارد کم‌کم به پایان می‌رسد. بنابراین باید می‌نشستم و طولانی نوشتن را یاد می‌گرفتم. برخی نویسندگان بزرگ، قلم خود را، در راه نویسندگی تبلیغاتی آزموده و شکست خورده‌اند. «مارکاند» «استفن وینسنت بنت»، «همینگوی» و «شاو» کوشیدند که آگهی تبلیغاتی بنویسند، ولی نتوانستند. البته جنین نیست که هر نویسنده‌ی توانایی بخواهد در ابتدای کار، آگهی برای تبلیغات بنویسد.

نوشتن آگهی خوب، به‌واقع کار دشواری است؛ اما اصولاً خوب نوشتن هر چیزی، خیلی دشوار است. گمانم این گفته از «آلدس هاکسلی» باشد که: «نوشتن یک شعر قابل قبول، از نوشتن یک آگهی قابل قبول، ساده‌تر است.» من که به هیچ قیمتی نتوانستم شعر بگویم؛ این موضوع درباره‌ی من صدق نمی‌کند.

به‌طورکلی آیا ترجیح می‌دهید که آگهی را بر اساس «اصول پایه» که مشتری، خود آژانس یا هرکس دیگری وضع کرده است بنویسید؟ یا اینکه دوست دارید، دستتان باز باشد؟

من هیچ‌گاه نتوانسته‌ام، بدون توجه به اصول پایه چیزی بنویسم؛ ولی باید اعتراف کنم که دوست دارم این اصول را خودم وضع کنم. ما در کار نوشتن تبلیغات، روزبه‌روز با اصول پایه‌ی بیشتری روبرو می‌شویم. چون دانش بشری پیوسته رو به افزایش است. من امروز، خیلی بهتر از ۲۵ سال قبل می‌دانم چگونه باید آگهی تبلیغاتی نوشت. هم به این دلیل که درباره‌ی این موضوع خیلی مطالعه کرده‌ام و هم اینکه، درباره‌ی بهتر شدن کار تبلیغات در رسانه‌ها، تحقیقات زیادی انجام گرفته است. من نمی‌دانم چگونه می‌توان بدون داشتن اصول کافی، چیزی نوشت. ما که روزبه‌روز با اصول بیشتری روبرو می‌شویم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۳ مگابایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهدنیس هیگینز
مترجم علی عبد اللهی
ناشرانتشارات سیته
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The art of writing advertising : conversations with William Bernbach ...
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۲/۱۵
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
90,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۳ مگابایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

اگر به کار تبلیغات مشغولید مطالعه این کتاب به شما کمک میکنه تا بتونید نویسندگان کتاب های تبلیغاتی رو بشناسید و کتابهای اونها زو انتخاب کنید.

4

#کتاب_بعدی_من علاقه مند هستم که این کتاب رو بخونم چون تعریفش رو شنیدم

4

چرا کتاباتون باز نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

4

کتاب مفیدیه

4
(12)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مصاحبه با بزرگان تبلیغات
مصاحبه با بزرگان تبلیغات
ویلیام برن باخ، جورج گریبین، دیوید اگیلوی، راسر ریوز، لئو برنت
انتشارات سیته
4
(12)
45,000
تومان