0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زبان بدن

معرفی، خرید و دانلود کتاب زبان بدن

نویسنده:
آلن پیز
ناشر:
هورمزد
درباره زبان بدن

معمولا آنچه که افراد به زبان می‌آورند، با آنچه که احساس می‌کنند و یا در فکرشان می‌گذرد، متفاوت است و کتاب زبان بدن راهنمایی است برای درک این افکار و احساسات که افراد سعی در پنهان کردنشان دارند. این کتاب که در زمینه‌ی روابط اجتماعی نوشته شده است، از جمله‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی زبان بدن است که چاپ نخست آن به سال 1981 میلادی برمی‌گردد. آلن پیز نویسنده‌ی این کتاب در سال 2004 در تکمیل این کتاب و به نوعی به عنوان جایگزین آن کتاب دیگری را با عنوان کتاب جامع اسرار زبان بدن همراه با همسرش به رشته‌ی تحریر درآورد.

کتاب زبان بدن از نگاه کاربران وبسایت گودریدز، بزرگ‌ترین وبسایت معرفی و نقد و بررسی کتاب، امتیاز قابل قبول 3.8 از 5 را دریافت کرده است.

کتاب زبان بدن درباره‌ی چه موضوعی صحبت می‌کند؟

کتاب زبان بدن به ما می‌آموزد که چگونه با مشاهده‌ی حرکات دیگران به افکارشان پی ببریم. آلن پیز پیش از نگارش این کتاب به مدت ده سال به مطالعه، مصاحبه و پژوهش پرداخت و در نهایت حاصل کار خود را در این کتاب گردآوری کرد. هدف این کتاب به اعتقاد شخص نویسنده آگاه ساختن بیشتر خواننده از نشانه‌های غیرکلامی خود و آشکار کردن چگونگی برقراری ارتباط افراد با یکدیگر با استفاده از این واسطه است.

آلن پیز در پیشگفتار این کتاب بیان کرده است که اصطلاح زبان بدن اولین بار در سال 1971 در یک همایش به گوشش خورده است و از همانجا به این موضوع علاقمند شده و جرقه‌ی مطالعه و پژوهش درباره‌ی آن خورده است. او در این کتاب خلاصه‌ای از مطالعات متخصصان علوم رفتاری را نیز گردآوری کرده و با تحقیقات مشابه در مباحث جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، جانورشناسی، آموزش، روان‌پزشکی، مشاوره‌ی خانواده و مذاکره و فروش حرفه‌ای تلفیق کرده است. پیز که خود تا پیش از نگارش این کتاب چند سال سابقه‌ی فروشندگی داشته و دوره‌هایی نیز در این زمینه گذرانده بوده است، برخی از تجربیات خود از رویارویی با هزاران نفر حین مصاحبه، استخدام، تعلیم، مدیریت و فروشندگی را نیز در این کتاب آورده است.

کتاب زبان بدن به گونه‌ای نوشته شده است که هر کسی بدون توجه به پیشینه یا موقعیتش در زندگی می‌تواند آن را به کار گیرد تا پیچیده‌ترین رویدادهای زندگی و ارتباط چهره به چهره با دیگران را بفهمد.

معرفی آلن پیز

آلن پیز متولد سال 1952 میلادی و متخصص زبان بدن استرالیایی است. او در سال 1991 میلادی به کاخ کرملین دعوت شد تا در یک سمینار آموزشی برای سیاستمداران جدید از جمله ولادیمیر پوتین، به آموزش زبان بدن بپردازد. از آن زمان تاکنون او هر سال یک سمینار زبان بدن در روسیه برگزار می‌کند.

پیز و همسرش باربارا که در سال 1993 با یکدیگر ازدواج کرده‌اند، تاکنون 18 کتاب پرفروش به همراه هم نوشته‌اند که ده عنوان از آن‌ها در رتبه‌ی یک پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار دارند از جمله:

کتاب‌های آن‌ها در بیش از 100 کشور جز پرفروش‌ترین کتاب‌ها هستند، به 55 زبان ترجمه شده‌اند و بیش از 27 میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر جهان به فروش رفته است. آلن و باربارا به دفعات در برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌های صوتی و تصویری حضور پیدا می‌کنند و کتاب‌های آن‌ها موضوع چندین سریال تلویزیونی، نمایشنامه‌‌ی تئاتر و فیلم‌ سینمایی بوده است که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده‌اند.

چرا باید کتاب زبان بدن را بخوانیم؟

کتاب زبان بدن یکی از بهترین نمونه‌های نوشته شده در این زمینه است که با بیانی ساده و قابل فهم و به دور از فرمول‌بندی‌های پیچیده و فنی مبانی زبان بدن را شرح می‌دهد. ترجمه‌ی روان این اثر کاری از سمیرا اباذری مطالعه‌ی آن را برای مخاطبان فارسی زبان آسان ساخته است. این کتاب می‌تواند به عنوان راهنمایی برای افرادی باشد که در حرفه‌هایی نظیر فروشندگی فعال هستند، اگرچه مطالعه‌ی آن برای همه افراد مفید خواهد بود. به اعتقاد نویسنده با مطالعه‌ی این کتاب و کسب دانش و مهارت در ارتباط غیرکلامی رویارویی با دیگران به تجربه‌ای شورانگیز بدل خواهد شد. 

نسخه‌ی الکترونیک کتاب زبان بدن از انتشارات هورمزد در دسته‌ی روانشناسی اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب زبان بدن می‌خوانیم

حرکت قفل کردن مج پا

روی هم قراردادن يا جمع کردن دست‌ها یا پاها حاکی از آن است که رویکرد منفی یا دفاعی وجود دارد و هم‌چنین حرکت قفل کردن مچ پاها نیز همین مفهوم را دارد. نوع مردانه‌ی ققل کردن مچ پا اغلب با مشت‌های گره خورده روی زانوها یا دست‌های محکم چسبیده به دسته‌های صندلی تلفیق می شود. نوع زنانه‌ی آن کمی متفاوت است؛ زانوها در کنار هم نگه داشته می‌شوند. کف پاها ممکن است به یک سو جهت بگیرند و دست‌ها درکنار هم یا یکی روی دیگری روی قسمت بالایی پاها قرار بگیرد.

طی بیش از یک دهه مصاحبه و فروش به مردم، مشاهده‌ی ما نشان داده است زمانی که مصاحبه شونده مچ پاهایش را قفل می‌کند، دارد در ذهن «جلو خشم خود را می‌گیرد». این حرکت به مفهوم جلوگیری از رویکرد منفی عاطفه، نگرانی یا ترس است. برای مثال، یکی از دوستانم که وکیل بود گفت اغلب دیده است درست پیش از رسیدگی دادگاه، افرادی که در آن قضیه درگیر بودند تقریبا هميشه طوری می‌نشستند که مچ پاهایشان محکم در هم قفل شده بود. وی همچنین دریافت که آن‌ها منتظر بودند تا حرفی به زبان بیاورند یا سعی می‌کردند وضعیت عاطفی خود را مهار کنند.

هنگام مصاحبه با کارمندان محتمل متوجه شدیم که بیشتر مصاحبه شوندگان طی مصاحبه مچ پاهایشان را قفل کرده بودند که نشان می‌داد جلو ظهور عاطفه یا رویکردی را گرفته بودند. در مراحل اولیه‌ی پژوهشمان درباره‌ی این حرکت، متوجه شدیم که پرسیدن سوالاتی درباره‌ی احساسات مصاحبه شوندگان اغلب برای باز کردن قفل مچ پاهایشان و در نتیجه ذهنشان موفقیت آمیز نبوده است. خیلی زود فهمیدیم که اگر مصاحبه کننده قدم می‌زد و به کنار میز مصاحبه شونده می‌آمد و در کنار او می‌نشست، یعنی سنگر میز را از میان برمی‌داشت، اغلب قفل مچ پای مصاحبه شونده باز می‌شد و گفتگو در یک جو راحت‌تر و خصوصی‌تر برگزار می‌شد

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب زبان بدن

اگر از مطالعه‌ی این کتاب لذت برده‌اید و می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، کتاب‌های زیر پیشنهادهای بعدی ما به شما هستند:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
4.۴۸ مگابایت
تعداد صفحات
331 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۰۲:۰۰
نویسندهآلن پیز
مترجمسمیرا اباذری
ناشرهورمزد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Body language: how to read others thoughts by their gestures
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
129,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۴.۴۸ مگابایت
۳۳۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 230 مخاطب
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
38 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
8 ٪
118 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

دوستان بهتره به کتاب های معتبرتری مراجعه کنن این کتاب ادرس های مناسبی نمیده و فقط تو ایران ویروسی فراگیر شده توصیه من مطالعه زبان بدن ریچموندز

5

دقت به بعضی از رفتار و حرکات بدن که به صورت ناخوداگاه پدیدار میشن یا به نوعی ضمیر ناخوداگاه انها رو کنترل میکنه که ما به صورت معمول متوجه انها نمیشویم ولی با خوندن این کتاب به برخی از این حرکات اشاره شده و این که در پی هر کدام چه رازی پنهان شده ، اگر حتی نصف حرفها و نوشته های کتاب درست باشند خوانندگان کتاب میتوانند در موقعیتهای مشابه انها رفتارهای بسیار هوشمندانه و مناسبی نشون بدهند که نتیجه یک گفتگو یا برخورد را به طور کل عوض میکنه ، من که این کتاب رو بسیار دوست داشتم و اگر کسی کتاب دیگری در این سبک میشناسد ممنون میشم معرفی کند .

4

به چند علت اهمیت زبان بدن از زبان کلامی بالاتر است: لغات و واژگان قدرت بسیار ضعیف‌‌تری نسبت به حالت‌های صورت و چشم‌ها در انتقال هیجان دارند. فرض کنید با یک صورت جدی به یک فردی بگویید او را دوست دارید او هرگز باور نمی‌کند ولی گاهی اوقات با چهرة گشاده و حالت چشم‌ها بدون آنکه کلمه‌ای را بگویید به فرد می‌رسانید که او را دوست دارید.

4

یه کتاب خوب که در زمینه ارتباط اجتماعی میتونه خیلی موثر باشه

4

تا الان که قسمتی از نمونه کتاب رو میخوندم خوب بود و علاقه مند شدم نظر قبلی به شدت منتقدانه دوست قبلی باعث شد نظرم به خوندن نمونه جلب بشه بنابراین از دوست منتقدم ممنونم

4

عالیه

4

مطالعه کتاب زبان بدن به همه ادمها توصیه میشه چون راهگشای رفع سو برداشت ها در روابط هستش و یاد میگیریم که مثلا میشه با یه تغییر پوزیشن ساده در حرکت دست ها تاثیر یک حرف را روی نفر مقابل کمتر یا بیشتر کنیم.

4

فوق العاده اس,خیلی تو زندگیم کاربرد داشت و تونستم باهاش تو خیلی موقعیتا برنده ی گفتگو باشم

5

یکی از بهترین کتاب‌های زبان بدن و بسیار جامع و کامل به تمام علائم غیرکلامی می‌پردازه. مطالبش از ۱۰۰تا کارگاه و کنفرانس که شیادهای آموزشی برگزار می‌کنند بیشتر و مفیدتره.

5

اصلا خسته کننده نیست خیلی جذاب و نکات و فکت های خیلی جالبی میده که تو عمرم نخوندم این یکی از بهترین کتاب هایی بود که تو عمرم خوندم و به همه توصیه میکنم❤

نمایش 108 نقد دیگر
4
(230)
51,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زبان بدن
زبان بدن
آلن پیز
هورمزد
4
(230)
51,000
تومان