0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صفر تا یک

معرفی، خرید و دانلود کتاب صفر تا یک

یادداشت های شروع کار یا چگونگی ساختن آینده
ناشر:
هورمزد
درباره صفر تا یک

اگر به فکر راه انداختن یک کسب‌وکار جدید هستید و می‌خواهید قبل از آن مسیر پیش‌روی‌تان را یک بار تجربه کنید، باید زندگی کسانی را مطالعه کنید که قبل از شما این مسیر را پیموده‌اند. افراد موفق با بازگو کردن تجربیات و شکست‌هایشان بهترین راهنما هستند. بلک مسترز و پیترپیل چهره‌های‎‌ موفق دنیای استارتاپ‌ها با انتشار کتاب صفر تا یک هر آن چیزی که شروع یک تجارت نیاز دارد را با خوانندگانان در میان می‌گذارند.

مروری بر فصل‌های کتاب صفر تا یک

کتاب صفر تا یک، یادداشت‌های شروع کار یا چگونگی ساختن آینده (Zero to One) در سپتامبر 2014 منتشر شد. این کتاب شامل چهارده فصل است. فصل اول این کتاب، «چالش‌های آینده» نام دارد که توضیحاتی را  درباره‌ی پیشرفت افقی یا توسعه‌ای و پیشرفت عمودی یا شدید  بیان می‌کند. در این فصل با اصطلاح «جهانی سازی» آشنا می‌شویم؛ جهانی سازی طبق تعریف کتاب به معنای «گرفتن چیزهایی که در جایی کار می‎‌کنند و بردنشان به همه جا» که به عنوان نمونه در رابطه با «جهانی سازی» در کتاب صفر تا یک، کشور چین مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق گفته کتاب «چین بهترین نمونه‌ی جهانی سازی است، چینی‌ها به شکل آشکار، هر چیزی را که در دنیای توسعه یافته کار می‌کند کپی می‌کنند.»

«تاریخ مختصر دهه‌ی نود» نام فصل دوم کتاب صفر تا یک است. در این فصل، فرآیند آغاز و رشد فناوری در دهه‌ی نود میلادی مطرح می‌شودو نویسنده نگاهی تاریخی به دهه نود میلادی دارد. در ابتدای این دهه فروپاشی دیوار برلین رخ داده است؛ بحران اقتصادی پیش‌آمده در آمریکا و شرق آسیا سرمایه‌ی همه شرکت‌ها را در آن زمان تحت تاثیر قرار داده است. در ادامه پیتر پیل از تاسیس شرکت «پی پال» و تجربه‌اش در این دهه می‌گوید و چند نکته را به عنوان راهنمای تفکر کسب‌وکار بیان می‌کند. از جمله« گام به گام پیش برو، کوچک و منعطف باش، در رقابت بهتر عمل کن، بر روی محصول تمرکز کن نه بر روی فروش.»

فصل سوم کتاب «همه‌ی شرکت‌های شاد متفاوت‌اند» نام دارد. در این فصل نویسنده با مثال در مورد رستوران‌های مختلف، اصطلاحِ «انحصار» را توضیح می‌دهد. کسب‌وکارهایی که انحصاری کار می‌کنند و به دنبال انحصار، نوآوری را به خدمت می‌گیرند، می‌توانند موفق شوند؛ زیرا سکون یک شرکت سبب مرگ و شکست آن سرمایه و انرژی می‌شود. پیتر پیل در آخر این فصل بیان می‌کند: « شرکت‌های شاد هرکدام با حل یک مشکل خاص، انحصار به دست می‌آورند. همه‌ی شرکت‌های شکست‌خورده شبیه هم هستند: آن‌ها در فرار از رقابت ناموفق‌اند.»

فصل چهارم که «جهان بینی رقابت» نام دارد، رقابت در کسب‌وکار را توصیف می‌کند. رقابت در همه‌ جا اعم از سیستم‌های آموزشی تا شرکت‌های بزرگ اقتصادی نفوذ کرده است. در این بخش از کتاب صفر تا یک مدل‌هایی از رقابت طبق گفته مارکس و شکسپیر آورده شده است و این مدل‌ها با هم مقایسه می‌شوند.

فصل بعدی کتاب با عنوان «مزیت حرکت آخر»، توصیه می‌کند که برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و موفق، وجود یک فکر نو و باز ضروری است. اگر یک کسب‌وکار اولین باشد، بسیار مزیت دارد و تقریبا از تمام رقبا جلوتر است؛ ولی باید هوشمندانه پیش رفت و آینده را پیش‌بینی کرد تا بتوان سهم بزرگی از بازار را به دست گرفت.

فصل ششم کتاب، «تو بلیت بخت آزمایی نیستی» نام دارد. نویسنده در این فصل چگونگی موفق شدن را بررسی می‌کند. آیا موفقیت بر اثر شانس است یا مهارت و سخت‌کوشی؟ با بررسی زندگی افرادِ موفق در طول تاریخ، متوجه می‌شویم موفق شدن در ابتدا نیاز به یک بستر و محیط مناسب برای رشد دارد و پس از آن نیاز به طراحی مسیری هدفمند که با تلاش و سخت‌کوشی زیاد همراه است.

فصل هفتم کتاب که «پول را دنبال کن» نامیده شده است، «قانون توان» را توصیف می‌کند و فصل بعدی کتاب صفر تا یک با عنوان «معماها»، از وجود حتمی پیچیدگی‌ها در اقتصاد می‌گوید. اگر شرکتی معماها را در دنیای تجارت نادیده بگیرد، حتما با شکست روبرو می‌شود. فصل نهم کتاب، «بنیان‌ها» نام دارد که مسائل مربوط به تاسیس شرکت‌ها را مطرح می‌کند. انتخاب شریک در ابتدای یک تجارت امری بسیار مهم است؛ در ابتدای کار همه چیز خوشبینانه پیش می‌رود ولی در طول زمان اگر اختلاف حل‌نشدنی پیش بیاید، شکست شرکت حتمی است. فصل بعدی کتاب، «سازوکارِ مافیا» نام دارد و «فرهنگ شرکت» را توضیح می‌دهد؛ در این فصل، مجموعه فعالیت‌ها و تدارک‌هایی که منجر به ایجاد یک فضای مناسب برای کار می‌شود، یادآوری شده و پس از آن، استخدام افراد در شرکت‌ها را بررسی می‌کند.  فصل‌های بعدی کتاب،عناوین «آیا اگر چیزی بسازید کسی به سراغش خواهد آمد؟»، «انسان و ماشین»، «سبزاندیشی» و «تناقض بنیان‌گذار» داراست و در مجموع می‌توان گفت که مطالعه‌ی دقیق کتاب صفر تا یک، یادداشت‌های شروع کار یا چگونگی ساختن آینده،  فرد را در مسیر درست موفقیت در یک تجارت و یا کارآفرینی قرار می‌دهد.

انتشار کتاب صفر تا یک در ایران

کتاب صفر تا یک در روزگاری که  افراد زیادی در کشورهای مختلف دنیا ترجیح می‌دهند کسب‌وکار شخصی خودشان را راه بیندازند و کسب‌و‌کارهای مختلف دنبال راهنماهایی برای رشد سریع هستند، به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

در ایران هم از کتاب Zero to One اثر بلک مسترز ، پیتر تیل ترجمه‌های مختلفی منتشر شده است. اولین بار حسین راسی این کتاب را با عنوان «از صفر تا یک: نگاهی به شرکت‌های استارتاپ در سیلیکان ولی و نقش آن‌ها در تجسم آینده» در انتشارات هستان منتشر کرده است. اسم کتاب در نسخه‌های مختلف به صورت «صفر به یک»، «از صفر به یک» و «صفر تا یک» ترجمه شده است.

در سایت فیدیبو می‌توانید کتاب صفر تا یک با ترجمه‌ی «زینب عفتی» از«نشر شمشاد» و صفر تا یک ترجمه علی بهزادیان‌نژاد از انتشارات هورمزد را در قالب کتاب الکترونیکی دانلود و مطالعه کنید.

همچنین کتاب صوتی «میکروبوک صفر تا یک» در سایت فیدیبو قابل شنیدن است. انتشارات «نوین کتاب گویا» این کتاب را در قالب میکروبوک صوتی با عنوان «صفر تا یک، یادداشت‌های شروع کار یا چگونگی ساختن آینده» و انتشارات «شادن پژواک» کتاب صوتی «صفر به یک، نکاتی در مورد استارتاپ‌ها - چگونه آینده را بسازیم» را منتشر کرده است. این نسخه‌های صوتی کتاب صفر تا یک هم در سایت فیدیبو قابل شنیدن است.

درباره‌ی پیتر پیل؛ موسس پی‌پیل

پیتر پیل  (Peter Thiel) در اکتبر 1967 در شهر فرانکفورت به دنیا آمد. پیتر در کودکی همراه خانواده‌اش به آمریکا سفر کرد و پس از گذران مقطع دبیرستان وارد دانشگاه استنفورد شد. او تحصیلاتش را در رشته‌ی‌ فلسفه شروع کرد. پس از فارغ التحصیلی در استنفورد پیتر پیل رشته‌ی حقوق را دنبال کرد و مدرک جِی ‌دی (JD یا .J.D) _ مدرک دکترای حرفه‌ای و نخستین درجه‌ی تخصصی در رشته‌ی حقوق _ خود را گرفت. او پس از اتمام تحصیل، مشغول به کار شد و در ابتدا به عنوان کارآموز قضایی فعالیت کرد و پس از آن وکالت شرکت‌های معتبر مختلفی را برعهده گرفت. او با تجربه‌های مختلفی که در شرکت‌های به نامی از جمله «کردیت سوئیس» داشت، در سال 1999 به همراه «الون ماسک» شرکت پی پیل را تاسیس کرده و به عنوان مدیر عامل اجرایی به مدت سه سال در آن فعالیت کرد. پیتر پیل شرکت‌های مختلفی را پس از پی پیل راه انداخت و در سال 2004 حدود 10% از سهام فیسبوک را خرید؛ در آن زمان «مارک زاکربرگ» دانشجوی دانشگاه هاروارد بود و به عنوان موسس، فیسبوک را کنترل می‌کرد. پیتر پیل با وجود اینکه سهام خود را بعد از هشت سال واگذار کرد ولی همچنان از اعضای هیئت مدیره‌ی این شرکت است. پس از فیسبوک، پیتر پیل در تعداد زیادی از استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کرد و علاوه بر انجام فعالیت‌های بشردوستانه ، در دانشگاه خود نیز به تدریس مشغول شد. کتاب صفر تا یک، یادداشت‌های شروع کار یا چگونگی ساختن آینده مجموعه مطالبی است که پیتر پیل در سال 2012 در دانشگاه تدریس می‌کرد.

درباره بلک مسترز

بلک مسترز Blake Masters نویسنده‌ی دیگر کتاب صفر تا یک است که از او اطلاعات زیادی دردسترس نیست. او تحصیلات حقوق داشته و برای مدتی مدیر کل امور مالی شرکت Thiel Capital بوده است. یکی از دغدغه‌های اصلی بلک مسترز پیدا کردن جالب‌ترین کار است تا بتواند آن را به خوبی انجام دهد.

در بخشی از کتاب صفر تا یک می‌خوانیم

سرمایه‌گذاران خطر پذیر تلاش می‌کنند تا شرکت‌های نوپای نویدبخش را شناسایی و در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند و از آن منتفع شوند. آن‌ها از بنگاه‌ها و افراد ثروتمند پول می‌گیرند، در یک صندوق می‌گذارند و در شرکت‌های فناور که اعتقاد دارند ارزشمند خواهند شد، سرمایه‌گذاری می‌کنند. اگر نظرشان درست از کار درآید، بخشی از سرمایه بازگشتی را برمی‌دارند. یک صندوق خطرپذیر وقتی پول به دست می‌آورد که یکی از شرکت‌های سبدش از طریق سهامی عام شدن یا فروخته شدن به شرکتی بزرگ‌تر ارزشمندتر شود. معمولا مدت زمان سرمایه‌گذاری صندوق‌های خطرپذیر در یک شرکت برای آنکه رشد کرده، سودآور شود و از آن خارج شود 10 سال است؛ اما خیلی از شرکت‌هایی که پشتیبانی سرمایه دارند، عرضه‌ی عمومی یا خریده نمی‌شوند  بسیاری از آن‌ها بلافاصله بعد از راه‌اندازی، شکست می‌خورند. براساس این شکست‌های زودهنگام، صندوق‌های خطرپذیر بیشتر در ابتدا، پول از دست می‌دهند. س.خ. امیدوارند که در طول چند سال با رسیدن به نقطه‌ی سربه‌سر و عبور از آن، سرمایه‌شان به شدت افزایش یابد؛ وقتی شرکت‌ها سبدشان به رشد نمایی برسد، از آن سبد خارج می‌شوند و دوارن رشدشان آغاز می‌شود. سئوال اینجاست: این نقطه عزیمت کجاست؟ برای بسیاری از صندوق‌ها پاسخ این است :«هرگز» بسیاری از استارتاپ‌ها سقوط می‌کنند و خیلی از صندوق‌ها هم با آن‌ها فروکشیده می‌شوند. هر سرمایه‌گذار خطرپذیری می‌داند که وظیفه‌اش پیدا کردن شرکت‌هایی است موفق خواهند شد؛ اما آن‌ها درجه‌ی تفاوت را دست کم می‌گیرند.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
272 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۴:۰۰
نویسندهپیتر تیل
نویسنده دومبلک مسترز
مترجم علی بهزادیان نژاد
ناشرهورمزد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Zero to one: notes on startups, how to build the future
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۲۳
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
18,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۳ مگابایت
۲۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 67 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
سخت‌خوان 💎 (1)
5
ستاره
38 ٪
4
ستاره
38 ٪
3
ستاره
1 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
11 ٪
32 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

ترجمه بد هست شوخی نداریم . این کتاب رو که میتونه زندگیتون رو از این رو به اون رو بکنه البته به شرطی که با ترجمه خوب و روون بخونید ... توصیه میکنم کتاب را با ترجمه های حسین راسی نشر هستان و ترجمه زینب عفتی نشر شمشاد مطالعه کنید. ترجمه آقای حسین راسی مفاهیم رو بهتر می رسونه . ترجمه صرف نیست ساختار جمله و نوشتار نویسنده رو تغییر داده تا منظور اصلی نویسنده رو خواننده بهتر و عمیق تر متوجه بشه. ترجمه خانم عفتی هم خوشخوان هست. نزدیک باقی ترجمه ها نرید

4

ترجمه زیاد جالب نیست و علاوه بر اون انگار هر فصل رو یه نفر ترجمه کرده و عبارات یهو تغییر پیدا می کنن! در کل کتاب پر مغر و جالبیه مخصوصا برای کسایی که به تجارت الکترونی علاقه دارن روی من خیلی تأثیر مثبت داشت و متوجه شدم که چقدر اشتباهات ریز و درشتی رو در کسب و کارم انجام میدم. کتاب خوب شروع میشه ولی وسطاش مخصوصا اونجاها که فلسفی میشه حوصله سر بر میشه و اصلا نمیدونم نویسنده چرا این چیزارو تو کتاب جای داده شاید بازم ایراد از ترجمه باشه.

4

ترجمه دیگری که انتشارات نشر نوین منتشر کرده است، از همین کتاب ترجمه بهتری است.اون رو توصیه می کنم به دوستان.

4

هر جمله که می خونم بیشتر فحش می دم به مترجم لعنتی یه دور این کتاب خودتو می خوندی بعضی جاهاش یه دری وری نوشتی هییییچ جاش معنی نمی ده خاااک

1

ترجمه خیلی بدی هست، من اصلا راضی نیستم. بعضی جمله ها را باید چندبار بخونی تا متوجه بشی!

4

نمیدونم چرا سایتهای فروش اینترنتی کتاب مثل همین فیدیبو هیچ استانداردی رودر ترجمه رعایت نمیکنن...

4

درباره‌ی فضیلت این کتاب همین بس که هر سایتی برین و درود بهترین کتاب‌های استارتاپی سرچ کنین این کتاب رو میبینین.

5

با خوندن این کتاب متوجه میشید هرچی تا حالا در مورد کسب و کار فکر میکردید اشتباه بوده. داستان یه چیز دیگست...

2

ترجمه واقعا مشکل داره، انگار با گوگل ترنسلیت ترجمه شده. ولی کتاب واقعا خوبه

4

کتاب خوبی است و این ترجمه خوبی نیست خیلی سخت میشه فهمید مفهوم رو

نمایش 22 نقد دیگر
3.8
(67)
سخت‌خوان 💎 (1)
9,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
صفر تا یک
صفر تا یک
یادداشت های شروع کار یا چگونگی ساختن آینده
هورمزد
3.8
(67)
سخت‌خوان 💎 (1)
9,000
تومان