0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از عرش به فرش

معرفی، خرید و دانلود کتاب از عرش به فرش

شرکت های قدرتمند چگونه سقوط می کنند؟ و چرا برخی از شرکت ها هرگز تسلیم نمی شوند؟
نویسنده:
جیم کالینز
ناشر:
هورمزد
درباره از عرش به فرش

درباره‌ی کتاب از عرش به فرش اثر جیم کالینز

کتاب از عرش به فرش همان‌طور که در عنوان دومش هم دیده می‌شود نشان‌دهنده‌ی مشکلاتی است که می‌توانند منجر به سقوط شرکت‌های بزرگ شوند. پس از انتشار خبر سقوط شرکت‌های بزرگ، جیم کالینز، طی سلسله تحقیق‌های گسترده‌ای، این موضوع که چرا شرکت‌های بزرگ ورشکست می‌شوند؟ و آیا می‌توان به سرعت عامل ورشکستگی را تشخیص داد و از بروز آن جلوگیری کرد؟ را بررسی کرد. او همچنین این که چقدر زمان لازم است تا شرکتی، پیش از آن‌که به سرنوشت اجتناب ناپذیر ورشکستگی دچار شود به ثبات رسد؟ چگونه می‌توان شرکتی را که در این مسیر افتاده، بازگرداند؟

مروری بر فصل‌های کتاب از عرش به فرش

پروژه‌ی تحقیقاتی کالینز که بیش از چهار سال کامل زمان برد از پنج مرحله‌ای که به ورشکستگی منتهی می‌شود، پرده برداشت. این پنج مرحله نام فصل‌های کتاب را تشکیل می‌دهند و به ترتیب عبارتند از:

غرور ناشی از موفقیت

پیشروی بدون انضباط

انکار خطر و زیان

به دنبال راهی برای خلاصی از وضعیت

واگذاری شرکت به یک رقیب، و یا تسلیم و پذیرش مرگ

 

در بخشی از کتاب از عرش به فرش می‌خوانیم

 

‌ «چرا» و«چگونه» های گیج کننده

همانند هنرمندی که هم طاقتی عالی هم خلاقیتی حیرت انگیز دارد. پرورش کمپانی‌های بزرگ حاصل قرار گرفتن بین اين دو حالت استمرار مسیر اولیه و تغییرات است. از یک سو آن‌ها براصولی که باعث ایجاد موفقیت در قدم اول شده‌اند پافشاری می کنند، درحالی که از سوی دیگر پیوسته در حال تغبیر هستند و مسیرشان را با پیشرفت‌های خلاقانه و مطابقت‌های هوشمندانه اصلاح می‌کنند.

بست بای این نظریه را بهتر از سیرکوئیت سیتی، وقتی که به اقتتاح قروشگاه‌های بزرگ ادامه داد، درک کرده بود. درحالی که کارش را مطابق با دیدگاه‌های اولیه‌ای که ابتدا باعت موفقیتش شده بود، انجام می داد. (مشتری‌ها واقعاً مایل بودند صاحب کالاهایی زیاد. با نام معتبر تجاری و به طریقی آسان، ارزان و در محیطی دوستانه باشند.)

وقتی شرکت‌ها بین تجارت جدید و اجرای اصول اولیه‌ی کسب موفقیتشان تفاوت قاثل می‌شوند و به اشتباه در تجربیاتشان فسیل می شوند و آن ها را به کارنمی گیرند، درحقیقت، خود را به روند سقوط وارد کرده اند. وقتی که گئورگ هارتفورد در سال 1957 در بستر مرگ افتاده بود. دستیار وفادار قدیمی اش رالف بورگر را فراخواند و آرزویش را با او در میان گذاشت:«مراقب شرکت من باش». برادران هاتفورد(جان و گئورگ)بعد از مرگ پدر، تمام عمرشان را صرف ساختن کمپانی بزرگ چای آتلانتیک و پاسیفیک (ای اند پی) کرده بودند. بورگر نزدیک به هفتاد سال داشت و ده ها سال به عنوان محرم راز و پای بند به قول رسمی محافظت از میراث هاتفورد، با سوگند موکد به کتاب مقدس، شناخته شده بود.

طبق اظهارات ویلیام والش بورگر واقعا درتمام مدت رشد و سقوط کمپانی عظیم چای آتلانتیک و پاسیفیک لباس های کار آقای جان را می پوشید و می گفت:«جان دلش نمی خواهد این کت و شلوار خاکستری محبوبش بلااستفاده بماند.»

باوجودی که بورگر از موقعیت محکم ای اند پی به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه خرده فروش در جهان آسوده خاطر بود. باورداشت که «باید از تشکیلات مراقبت کرد»؛ که معنی اش حفظ روش‌ها و تجربیات مخصوص بود. در پایان سال 1973 دفتر آقای جان دقیقاً به همان شکل بیست سال پیش بود. همان جالباسی برای آویزان کردن کت و همان لباس‌ها که به آن آویخته می‌شدند. طی دوره‌ی ریاست بورگر، ای اند پی سخت بر شعارش ایستادگی کرد. او می‌گفت که ما در همان مسیری که بودیم، گام برمی‌داریم و به همین دلیل همچنان موقق خواهیم بود و همین شعار«‌ما ای اند پی هستیم!»» آن ها را دربرابر شکل‌های جدید فروشگاه‌های پیشرفته که به شرکت‌هایی مثل کروجر متعلق بودند، آسیب پذیر کرد. بورگر دربرابر پرسش اصلی دچار اشتباه شد: چرا ای اند پی در مرحله ی اول موفق بود؟ که قطعا فقط به خاطر تجربیات و استراتژی‌های ویژه‌ای که در گذشته جواب داده، نبوده است بلکه این‌ها فقط دلیل اصلی موفقیت هستند. او بربنیاد سست کهن پافشاری کرد و کاملاً با تغییرات جدید بیگانه بود. به قول معروف «انگار سرنوشت آن ها این بود که هر بار که تابوتی ساخته می شد. یکی از مشتری های ای اند پی از دست می رفت.»

درباره‌ی جیم کالینز نویسنده‌ی کتاب از عرش به فرش

جیم کالینز استاد جادویی موفقیت شرکت‌هاست. او که به عنوان نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش از خوب تا عالی و ساختن برای ماندن مشهور است در حال حاضر به آموزش مدیران شرکت‌های بزرگ و پروژه‌های اجتماعی مشغول است. جیم کالینز در کتاب‌هایش برخی از باورهای رایج را به چالش می‌کشد و عدم موافقت خود با آن‌ها را ابراز می‌کند.

ترجمه‌ی کتاب از عرش به فرش به فارسی

انتشارات هورمزد کتاب از عرش به فرش را با ترجمه‌ی لیلی سالاری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. اولین چاپ کتاب حاضر توسط انتشارات هورمزد در سال 1395 صورت پذیرفت. این کتاب همچنین در سال 1389 توسط انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران و با ترجمه‌ی مسعود سعادتمند و فاطمه تابعی به چاپ رسیده است. نام انگلیسی کتاب حاضر How they might fall: and why some companies never give in است که برای اولین بار در سال 2009 به چاپ رسیدده است.

چرا باید کتاب از عرش به فرش را خواند؟

کالینز در این کتاب به مخاطب خود می‌آموزد و او را به این باور می‌رساند هر شرکتی، هر چقدر که بزرگ باشد، در معرض سقوط قرار دارد و باید تلاش کند تا اندازه‌ی ممکن خود را با پیش‌گیری بوسیله‌ی راه‌هایی که در کتاب مطرح شده‌اند از ورطه‌ی ورشکستگی نجات دهد. کتاب از عرش به فرش مناسب برای تمام کسانی است که کسب و کاری را اداره می‌کنند تا بتوانند به وضوح و بدون کتمان وضعیت کنونی کسب و کار خود را ملاحظه کنند و به موقع دست به نجات آن بزنند.

  • کتاب از عرش به فرش در دسته‌ی کتاب‌های مدیریت قرار دارد.
  • کتاب از عرش به فرش مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 270 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 13 روز بخوانید.
  • کتاب از عرش به فرش جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع مدیریت است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  مدیریت زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب از عرش به فرش اثر جیم کالینز بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مدیریت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۵ مگابایت
تعداد صفحات
270 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۰:۰۰
نویسندهجیم کالینز
مترجملیلی سالاری
ناشرهورمزد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How the mighty fall: and why som companies never give in
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۱۹
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
119,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۵ مگابایت
۲۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
46 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
6 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

به نظرم ویراستاری و ترجمه افتضاحه. یک متن عیناً در چندین صفحه تکرار شده. من کتاب های کالینز رو به شدت دوست دارم ولی این یکی رو نمیتونم درکش کنم.

2

من دوست نداشتم. در عین حال این کتاب نکات خوبی هم داشت اما اکثر مطالبش خوب نبود. جزو کتاب هابی هست ک اگه خلاصه شو پیدا کنید بخونید بهتره

4

ترجمه بسیار بسیار..... بدی داره، کتابهای آقای کالینز واقعا عالی هستن ولی متاسفانه کیفیت بد ترجمه کلافه کننده است

5

به نظرم هرکی کسب و کاری داره این کتابو بخونه. هم کیفیت ترجمه عالیه و هم چاپش.

4

ترجمه ضعیف و در بسیاری موارد نامفهوم بود

4

عایا این کتاب فرقی با از خوب به عالی داره؟

2

کتاب خوبی هست ولی ترجمه افتضاحه

5

بله فرق داره به اسم های لاتین نگاه کنید.

1

ترجمه فاجعه است?

4

واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

3.7
(16)
48,530
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از عرش به فرش
از عرش به فرش
شرکت های قدرتمند چگونه سقوط می کنند؟ و چرا برخی از شرکت ها هرگز تسلیم نمی شوند؟
هورمزد
3.7
(16)
48,530
تومان