0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدم زدن روی ماه با انیشتین
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدم زدن روی ماه با انیشتین

علم حافظه
نویسنده:
جوشوا فوئر
ناشر:
هورمزد
درباره قدم زدن روی ماه با انیشتین

«روز عید و ساعاتی پیش از تحویل سال که همه پای سفره‌ی هفت‌سین منتظر نشسته بودند، من چمباتمه زده، روی صندلی پیر نشر هورمزد، خواندن کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین را آغاز کردم و امروز دقیقاً، روز دوم سال ۹۳ از پشت میز بلند شدم و دست‌هایم را با هیجان بالا بردم و با صدای بلند هورا کشیدم! و خوشحال از اینکه عید را با جاشوا فوئر به سفر هیجان‌انگیزتری رفته بودم.» این جملات بخشی از یادداشت فرشاد اخترشناس مدیر نشر هورمزد است که درباره‌ی کتاب «قدم زدن روی ماه با اینشتین» نوشته است. این کتابی است که بیل گیتس آن را با لفظ «فوق‌العاده شگفت‌انگیز» توصیف کرده است. کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین در مدت‌زمان کوتاهی با استقبال مخاطبان مواجه شد و در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز و آمازون قرار گرفت.

‌درباره‌ی کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین اثر جوشوا فوئر

کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین، علم حافظه: هنر به یاد سپردن همه‌چیز با عنوان اصلی «Moonwalkig with Einstein: the art and science of remembering everything» اولین بار سال ۲۰۱۱ منتشر شد. جوشوا فوئر در این کتاب ایده‌ی جذابی را مطرح می‌کند: قوی‌ترین مرد جهان و باهوش‌ترین مرد جهان در کنار هم؛ اما باهوش‌ترین مرد جهان کیست؟ جوشوا فوئر برای پیدا کردن جواب این سؤال تمام مسابقات حافظه در آمریکا را دنبال کرده است. او تلاش کرده است جواب سؤالات مهمی را درباره‌ی حافظه پیدا کند، آیا حافظه قابل تمرین‌دادن است؟ یک انسان معمولی ممکن است به قهرمان حافظه تبدیل شود؟‌ این سؤالات باعث خلق یک اثر جذاب شده است.

قدم زدن روی ماه در سراسر جهان نظرات زیادی را به خود جلب کرده است و تاکنون به زبان‌های زیادی برگردانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین

کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین با سخن ناشر آغازشده است و پس‌ازآن مقدمه‌ی کتاب آمده است. در ادامه محتوای اصلی کتاب در یازده فصل آمده است. عنوان فصل‌های کتاب به شرح زیراست:

فصل یک: یافتن هوشمندترین انسان روی زمین، کار سختی است

فصل دوم: مردی که بیش‌ازاندازه می‌دانست

فصل سوم: متخصص متخصصان

فصل چهارم: فراموش‌کارترین مرد دنیا

فصل پنجم: کاخ حافظه

فصل ششم: چگونه یک شعر را حفظ کنیم

فصل هفتم: پایانی برای حافظه

فصل هشتم: وضعیت ثابت قابل‌قبول

فصل نهم: مستعدهای تا دهم

فصل دهم: مرد بارانی در وجود همه‌ی ما

فصل یازدهم: مسابقه‌ی قهرمانی حافظه‌ی آمریکا

سخن آخر

ترجمه‌ی کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین به فارسی

انتشارات هورمزد یکی از ناشرانی است که تلاش کرده است به‌روزترین آثار جهان را در اختیار مخاطب ایرانی قرار دهد. این ناشر در طی سال‌های اخیر وارد حوزه‌ی علوم شگفت‌انگیز شده است و آثار این حوزه را در اختیار مخاطب فارسی‌زبان قرار داده است. انتشارات هورمزد کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین را با ترجمه‌ی گیتی قاسم‌زاده روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

چرا باید کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین را خواند؟

قدم زدن روی ماه با اینشتین یک کتاب معمولی نیست یک سفر هیجان‌انگیز است. سفری حیرت‌آور و جذاب با عینک یک روزنامه‌نگار که شما را به دنیای ذهن می‌برد. او در مسابقات حافظه‌ی جهان به دنبال بهترین ذهن‌ها می‌گردد و با کنار هم گذاشتن اطلاعات تصاویر فوق‌العاده‌ای به مخاطب ارائه می‌کند. خواندن کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین حقایق جذابی را درباره‌ی قدرت حافظه آشکار می‌کند و مطالب زیادی را به مخاطب یاد می‌دهد. این کتاب برای زمان‌هایی که می‌خواهید از دنیای اطرافتان فاصله بگیرید و غرق در یک ماجرای هیجان‌انگیز شوید، انتخاب مناسبی است.

کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین در دسته‌ی کتاب‌های علوم شگفت‌انگیز قرار دارد.

کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 390 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 19 روز بخوانید.

کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع علوم شگفت‌انگیز است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی علوم شگفت‌انگیز زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین اثر جوشوا فوئر بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علوم شگفت‌انگیز می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین می‌خوانیم

من که تا آن زمان با تعدادی از بهترین‌های حافظه‌ دنیا آشنا شده بودم، تصمیم گرفتم در گام بعدی بدترین حافظه‌ها را مورد شناسایی قرار دهم. هنگامی‌که می‌خواهیم شروع به شناخت ماهیت و معنای حافظه‌ی انسانی کنیم، چه راهی بهتر از این وجود دارد که عدم وجود آن را موردتحقیق قرار دهیم؟ برای این منظور، بار دیگر در گوگل به جستجو پرداختم. این بار برای یافتن همتای بن پریدمور در قسمت مربوط به رکوردهای فراموشی. در هنگام جستجو، به مقاله‌ای در نشریه‌ی «علوم اعصاب» برخوردم که درباره‌ی تکنیسین آزمایشگاه بازنشسته‌ای بود به نام «پی -ای» با ۸۴ سال سن. در این مقاله آمده بود که ظرفیت حافظه‌ی پی- ای محدود می‌شد به مواردی که همین چند لحظه‌ی پیش درباره‌ی آن‌ها فکر کرده بود. او یکی از بدترین نمونه‌های فراموشی بود که تا آن زمان ثبت‌شده بود.

چند هفته پس از بازگشت از تالاهاسی، من با یک دانشمند و محقق در زمینه‌ی علوم اعصاب و حافظه تماس گرفتم. نام وی «لاری اسکوایر» بود و در دانشگاه و مرکز پزشکی کالیفرنیا در «سان-دیگو» تحقیق و کار می‌کرد. در آن زمان یک دهه می‌شد که پی-ای تحت نظر اسکوایر بود. اسکوایر پذیرفت که در یکی از دیدارهایش مرا به همراه خود به حومه‌ی سان‌دیگو ببرد؛ جایی‌که پی-ای به همره همسرش زندگی می‌کرد. ما به همراه «جن فراسینو» به آنجا رفتیم. جن فراسینو، هماهنگ‌کننده‌ی تحقیق‌ها در آزمایشگاه اسکوایر بود و برای انجام‌ آزمون‌های شناختی مرتب به پی-ای سر می‌زد. گویا فراسینو نزدیک به ۲۰۰ بار به خانه‌ی پی-ای رفته بود، اما هر بار پی-ای با او مانند یک غریبه احوال‌پرسی می‌کرد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۶۹ مگابایت
تعداد صفحات
390 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۰۰:۰۰
نویسندهجوشوا فوئر
مترجم گیتی قاسم زاده
ناشرهورمزد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Moonwalking with Einstein: the art and science of remembering everything
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
229,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۶۹ مگابایت
۳۹۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 84 مخاطب
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
10 ٪
56 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

۳۹۰ صفحه خسته کننده با اسمی گمراه کننده.اسمی که شاید ارتباطی در حد چند کلمه با کل محتوای کتاب داشته باشد.بی اغراق تنها چیزی که من از این کتاب یاد گرفتم تکنیک "کاخ حافظه" بود که شاید در ۱۰ دقیقه با رجوع به اینترنت در موردش بیشتر بهره میگرفتم.جالب این که از تمام تکنیک های دیگر موجود حتی از یکی هم اسم برده نشده. با این که وقت نویسنده در بین محققین و ابرحافظه ها و اساتید تربیت ذهن گذشته بدون این که خروجی واقعی داشته باشه و به جای بررسی روشهای اصلی به بررسی شاخ و برگ آنها و نهایتا حاشیه پردازی های بی مورد و سطحی اکتفا شده تا صفحه ای بر صفحه دیگر افزوده گردد. نمیدونم چرا با این که همه از قلم کند و خسته کننده نویسنده گله کرده بودند باز هم کتاب رو خوندم! دلیل خودم این بود که در دام بازاریابی آن افتادم؛اسم اغوا کننده اش(بدون هیچ ربطی به شخصیت محبوب روی جلد)؛نمونه کتاب که در حقیقت پیش گفتار کتاب هست و این که ناشر محترم موقع سال تحویل این کتاب رو خوندن و دیگه نتونستن زمین بزارن و خستگی یک سال از تنشون در رفته!!!و در ادامه نمونه قسمتی از اصل کتاب که وقتی میخونیش احساس میکنی در آخر شق القمر خواهی کرد! چشم به راه نظرات خوب خواننده های حرفه ای هستیم تا دیگه صرفا با خواندن نمونه مجبور به انتخاب نباشیم... سپاس و پوزش از پرگویی

5

دوستان عزیز گرامی هر کسی در مورداین کتاب اینجوری قزاوت میکند یه اشتباه محض است اگر دوستان مطالب رو بخونند فوئر نوشته که هر کدام از قهرمانا حافظه چگونه و از چ ترفندهای چیزهای را به خاطر میسپارند من ۱۵۰صحفه از این کتاب رو خونده ام ولی باور کنید همه ی این ترفندها و روشهارو از مطالب برداشت کرده ام مثلا گفته اس یه مشکلی داشته اختلال حس و حواس شما توجه کنید چیزی ب این سادگی گفته وقتی مثلا اسم رنگ آبی رو میشنیدم یا عدد یه تصویر ذهنی در ذهنم ناخودآگاه نقش میبست کهرمیتونستم با توجه ب کاخ حافظه و مسیر و زمان ومکان خاص اونو به حافظه بسپارم و بسیاری دیگراز روشها دوستان انتظار نداشته باشید بنویسط با فلان روش میتوان این چیزرو ب حافظه سپرد توجه داشته باشید نوشته که کدام شخص چگونه حفظ میکند و شما هم تز این روش استفاده کنید دیگه از این واضع تر ؟ نظارت شمارو کهرخوندم کلا ناامید شدم نخونم ولی دیدم واقعا حرفهای زیادی برای گفتن داره فقط باید نکته برداری شوده بنویسید روش هارو ــ واقعا بی نظیره استفاده کنید فقط ب شرط نکته بینی ممنون

3

جوشوا فوئر یک خبرنگار است که به جهت کار و فعالیتش با حافظه های برتر ارتباط برقرار و در ابتدا فکر میکند که تک تک این افراد خارق العاده هستند.اما با آشنایی با اد و روش های ارائه شده توسط او به این یقین می رسد که با تمرین می تواند حافظه خود را تقویت بخشد.استفاده از کاخ حافظه،روش حفظ اعداد و شعر و.. بیان شده اما آنچه برای من جالب بود این موضوع بود که هیچ وقت صرف ادعای سخنرانان انگیزشی و حتی دیدن یک عمل به خارق العاده بودن افراد صحت نگذارم بلکه بیشتر بر این باور باشم که "تمرین توانایی می آورد" به نظرم کتاب نسبتا خوبی است اما حوصله خواندن می خواهد چون برخی مواقع بسیار خسته کننده می شود.

4

کتاب خیلی خوبیه من نمیدونم که بعضیا چجوری از این کتاب بدشون میاد باید اینو با دقت بخونی و از بعضی جاهاش یاد داشت برداری نه اینکه بعضیا این کتابو یه جوری میخونن که انگار دارن رمان میخونن درسته یه لحن داستان گونه داره و همین هم موضوع رو جذاب تر میکنه اگه میومد فقط صرفا آموزش میداد شاید خسته کننده میشد کسایی که موندید که این کتاب رو بخرید یا نه باید بگم ما اونقدر پولمون صرف چیز های بیهوده کردیم که نگو ده تومن که پولی نیست آخه حداقل اگرم خوشتون نیومد این یه کتابه هر چی بیشتر بخونین بیشتر میفهمین و بیشتر درک میکنین تازه از فصل ۴ به بعد خیلی جذاب ترم میشه من خودم با تکنیک های این کتاب تونستم خیلی از مطالب درسی رو حفظ کنم از هر درسی در صورتی که با روش معمولی یک روز هم تو ذهنم نمیموند الان هنوز یادم خوشبختانه بهتون قول میدم که ضرر نمیکنین

5

متاسفانه‌ ماها همه‌ دنبال این هستیم که یک نفر واسمون لقمه بگیره بجوه و بذاره تو حلقمون و ما فقط قورت بدیم. همه چیز رو آماده میخوایم. و برای همین چون انتظار داشتین نویسنده تمام جیزایی که یاد گرفته رو آماده بهمون یاد بده و تمام مدت مطالعه منتظر اون آموخته ها بودیم در نتیجه قلمش به نظرمون کند میاد. قافل از این که هدف از تالیف کتاب چیز دیگری هستش. و اگر کمی هنگام خوندن کتاب تفکر کنیم متوجه میشیم کتاب یکی از غنی ترین کتاباییه که ممکنه تو عمرمون باهاش مواجه شیم. نکات فوق العاده‌ای توش نهفتست. به نظرم نباید این کتاب رو از دست داد. فقط باید بتونید نکات نهفتشو ازش بکشید بیرون. در آخر توجه‌ کنید خود نویسنده هم همون اول کتاب گفته که اصلا قصدش از این کتاب تالیف یه کتاب خودیاری نیست!

5

من الان صفحه ۲۹ ام و از همینجا نکات مفید و آموزش شروع شده اینکه باید تا فصل ۴ رفت رو نمی فهمم احتمالا که قراره خیلی جذاب تر شه ولی اونایی که هیچی توی این کتاب ندیدن رو اصلا نمی‌فهمم اگر چیز حاضر آماده می خوایید بی حد و مرز جیم کوییک کاملا اونو بهتون میده با توضیح و تمرین من توی اون اسم این کتاب رو شنیدم اگر آدم ریز بینی نیستید شاید نیبینید نمیدونم شاید اون نظرات منفی دنبال چیز دیگه ای بودن و پیداش نکردن و این براشون ناراحت کننده بود.

4

کتاب بسیار خوبیه.البته قبل از مطالعه اون بهتره که خواننده با تکنیک های حافظه آشنایی داشته باشه سپس این کتاب مطالعه کنه.در اون صورت خیلی مفید خواهد بود .مخصوصا اینکه دو سه تا تکنیک قدیمی حفظ کردن رو به روز کرده و روش جدیدتری پیشنهاد کرده که همین روش جدید منجر به موفقیت نویسنده در مسابقات جهانی حافظه شده. اگر با این شرایط مطالعه شود از یک رمان سرد و بی روح بسیار بسیار پربارتر و مفیدتر خواهد بود.

5

این کتاب در مورد تحقیقات و مصاحبه های جوشوا فوئر (نویسنده کتاب) در مورد رقابت های قهرمانی حافظه و جایگاه و اهمیت حافظه در زمان قدیم و حال می باشد که موجب آشنایی خواننده با تجارب مختلف در این زمینه میگردد; در عین حال او راهکار خاص و کاربردی برای تقویت حافظه در این کتاب بیان نمیکند. من از خواندن این کتاب لذت بردم چون نکته های مفیدی در مورد ساختار و عملکرد مغز و حافظه یاد گرفتم.

5

من جداً از خوندن پشیمون شدم ،فکر میکردم فوئر قصد داره مطالبی رو که یاد گرفته ،با بقیه به اشتراک‌ بگذره اما حالا نظرم اینه که چون فوئر قصد نداشت ادامه بده ،فقط خواست کار قهرمانان حافظه رو بی ارزش کنه.. در هر صورت الآن زمانیه که من به برای هرنیوس احتیاج دارم ولی نمیتونم از کجا میشه بدستش آورد ..

4

قطعا نویسنده ی کتاب از اطلاعات عمومی و تجربه ی بالایی برخوردار بوده تنها مشکل نویسنده نثر کند و حوصله سر بر اون و شما در ابتدای کتاب نمیدونید میخواد درباره ی چی صحبت کنه و دقیقا چجوری کتابیه کتابی خودیار یا رمان مانند ولی با رسیدن به فصل های ۴و۵ رمان جذاب تر میشه و کشش بیشتر پس حتما تا شروع فصل ۴ تحمل کنید همچنین ترجمه این کتاب عالی بود پیشنهاد میکنم بخونید

نمایش 46 نقد دیگر
4
(84)
87,000
٪30
60,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
قدم زدن روی ماه با اینشتین
قدم زدن روی ماه با اینشتین
جوشوا فوئر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدم زدن روی ماه با انیشتین
٪30
قدم زدن روی ماه با انیشتین
علم حافظه
هورمزد
4
(84)
87,000
٪30
60,900
تومان