0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاریخچه فلسفه

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریخچه فلسفه

(ویراست جدید)
درباره تاریخچه فلسفه

‌درباره‌ی کتاب تاریخچه کوتاهی از فلسفه اثر نایجل وابرتون

کتاب تاریخچه‌ی کوتاهی از فلسفه برای نخستین بار در سال 2011 منتشر شد. از آن جایی که نویسنده‌‌ی این کتاب فردی معتبر است، کتاب تاریخچه‌ی کوتاهی از فلسفه بعد از انتشارش به سرعت به کتابی پرفروش بدل شد و افراد زیادی از سراسر جهان این کتاب را مطالعه کردند. نایجل واربرتون این کتاب را از فیلسوفان سه‌گانه یونان یعنی سقراط و افلاطون و ارسطو آغاز می‌کند و به طور خلاصه و با داستان فلسفه‌ی هر فیلسوف را توضیح می‌دهد. آخرین فیلسوفی که واربرتون به سراغش رفته است، پیتر سینگر است. خواندن این کتاب را به همه‌ی علاقمندان و نوآموزان رشته‌‌ی فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

مروری بر فصل‌های کتاب تاریخچه کوتاهی از فلسفه

کتاب تاریخ‌چه کوتاهی از فلسفه در سی و هشت فصل کوتاه نوشته شده است.

فصل اول: مردی که زیاد سوال می‌کرد

فصل دوم: سعادت واقعی

فصل سوم: ما هیچ‌چیز نمی‌دانیم

فصل چهارم: راه باغ

فصل پنجم: یاد بگیریم به چه چیزی اهمیت ندهیم

فصل ششم: چه کسی نخ‌های ما را می‌کشد؟

فصل هفتم: تسلی فلسفه

فصل هشتم: جزیره‌ی ایده‌آل

فصل نهم: روباه و شیر

فصل دهم: زشت، سعبانه و کوتاه

فصل یازدهم: آیا ممکن است در رویا باشید؟

فصل دوازدهم: شرط‌بندی کنید

فصل سیزدهم: عدس‌تراش

فصل چهاردهم: شاهزاده و پینه‌دوز

فصل پانزدهم: فیل در اتاق

فصل شانزدهم: بهترین دنیای ممکن

فصل هفدهم: ما آزاد متولد شده‌ایم

فصل هجدهم: واقعیت خیالی

فصل نوزدهم: اگر همه همین کار را می‌کردند چه می‌شد؟

فصل بیستم: سعادت عملی

فصل بیست و یکم: جغد مینِروا

فصل بیست و دوم: شمه‎هایی از واقعیت

فصل بیست و سوم: فضایی برای رشد

فصل بیست و چهارم: قربانی‌های زندگی

فصل بیست و پنجم: کارگران دنیا، متحد شوید

فصل بیست و ششم: خب که چه؟

فصل بیست و هفتم: فیلسوف بی‌خدا

فصل بیست و هشتم: افکار پنهان

فصل بیست و نهم: آیا پادشاه کنونی فرانسه طاس است؟

فصل سی‌ام: هو! هورا!

فصل سی و یکم: رنج آزادی

فصل سی و دوم: مسحور زبان

فصل سی و سوم: مردی که سوال نمی‌کرد

فصل سی و چهارم: درس گرفتن از اشتباهات

فصل سی و پنجم: قطارمهارناپذیر و ویولن‌زن ناخوانده

فصل سی و ششم: بیخبری شرط انصاف

فصل سی و هفتم: آیا کامپیوترها فکر می‌کنند؟

فصل سی و هشتم: خرمگس مدرن

‌‌درباره‌ی نایجل وابرتون نویسنده‌ی کتاب تاریخچه کوتاهی از فلسفه

نایجل وابرتون نویسنده و فیلسوف بریتانیایی متولد سال 1969 است. حوزه‌ی تخصصی او در فلسفه، فلسفه‌ی عمومی، زیبایی‌شناسی و اخلاق تطبیقی است. او تاکنون چندین کتاب درباره‌ی این نوع فلسفه‌ها نوشته است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه بریستول و مدرک دکتری خود را از دانشگاه کمبریج گرفته است. واربرتون برای مدتی در دانشگاه ناینگهام به عنوان استاد مدعو تدریس می‌کرد و از سال 1994 عضو هیئت علمی دانشگاه اوپن شد و در سال 2013 هم از این دانشگاه بازنشسته شد. او تاکنون بیش از ده جلد کتاب درباره‌ی فلسفه نوشته است که همه‌ی این کتاب‌‌ها در دسته‌ی کتاب‌های پرفروش حوزه‌ی فلسفه شناخته می‌شوند. از جمله کتاب‌های او می‌توان به آثار کلاسیک فلسفه، الفبای فلسفه و تاریخچه کوتاهی از فلسفه اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب تاریخچه کوتاهی از فلسفه به فارسی

انتشارات ققنوس کتاب تاریخچه کوتاهی از فلسفه را با ترجمه‌ی مریم تقدیسی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. مریم تقدیسی مترجم ایرانی متولد سال 1342 است. او فارغ التحصیل رشته‌ی مترجمی زبان است و از سال 1375 به صورت حرفه‌ای ترجمه می‌کند. کتاب‌های وی از سال 1381 وارد بازار نشر شده‌اند. او برای ترجمه بسیار سخت‌گیر است و عموما کتاب‌های فلسفه و روانشناسی ترجمه می‌کند. مریم تقدیسی درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «روانشناسی و فلسفه با موضوعاتی زنده و ملموس سروکار دارند که می‌توانند تغییراتی مثبت در زندگی ایجاد کنند. ترجمه و مطالعه در این زمینه‌ها باعث ایجاد تغییرات بسیاری در افکار و زندگی من شده است و مطالبی که در این مدت در ضمیر ناخودآگاهم ذخیره شده‌اند، در بسیاری از مقاطع زندگی برایم سودمند بوده‌اند. تلاشم بر این است که مطالب این کتاب‌ها را به زبانی ساده ترجمه کنم تا برای خواننده قابل درک و استفاده باشد.»

  • کتاب تاریخچه کوتاهی از فلسفه در دسته‌ی کتاب‌های فلسفه قرار دارد.
  • کتاب تاریخچه کوتاهی از فلسفه مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 279 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 14 روز بخوانید.
  • کتاب تاریخچه کوتاهی از فلسفه جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع فلسفه است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند درزمینه‌ی فلسفه زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب تاریخچه کوتاهی از فلسفه می‌خوانیم

فصل اول؛ سقراط

حدود ۲۴۰۰ سال پیش مردی در آتن به جرم زیاد سؤال کردن به مرگ محکوم شد. قبل از او هم فلاسفه‌ای وجود داشتند، ولی این موضوع تنها در مورد سقراط بالا گرفته بود. اگر فلسفه یک قدیس حامی داشته باشد، آن سقراط است. سقراط با آن بینی سربالا، هیکل چاق، ظاهر ژنده و کمی عجیب برازنده به نظر نمی‌رسید. ولی با آن ظاهر زشت و اغلب کثیف، بسیار باجذبه و واجد هوشی فوق‌العاده بود. همه در آتن معتقد بودند کسی مانند او نبوده و احتمالاً در آینده هم نخواهد بود. او منحصربه‌فرد بود و در عین حال بسیار آزاردهنده. به نظر خودش خرمگسی بود با نیشی گزنده. خرمگس‌ها حشراتی آزاردهنده‌اند، ولی آسیب جدی وارد نمی‌کنند. با این حال، همه آتنی‌ها چنین دیدگاهی نداشتند. برخی او را دوست داشتند؛ و برخی دیگر نفوذ او را خطرناک می‌دانستند. او در جوانی جنگجویی شجاع بود که در جنگ‌های پلوپونزی علیه اسپارت‌ها و متحدانشان جنگیده بود. در میانسالی در بازار پرسه می‌زد، جلو مردم را می‌گرفت و از آن‌ها سؤالات عجیبی می‌کرد. این تقریبا تنها کاری بود که انجام می‌داد. ولی سؤالاتش گزنده بودند. این سؤالات ساده به نظر می‌رسیدند؛ ولی در واقع این‌طور نبود.

یک نمونه از این سوالات، گفتگوی او با ائوتودموس (۱) بود. سقراط از او سوال کرد که آیا فریبکاری صفتی غیراخلاقی محسوب می شود یا نه. ائوتودموس پاسخ داد البته که این طور است. این از نظر او بدیهی بود. ولی سقراط سوال کرد که اگر دوست پریشان تو بخواهد خود را بکشد و تو کارد او را بدزدی چطور؟ این فریبکارانه نیست؟ البته که هست. ولی آیا انجام دادن آن اخلاقی است یا غیراخلاقی؟ این کار علی رغم فریبکارانه بودن، کار خوبی است نه بد. ائوتودموس که در گره های سوالات سقراط گرفتار شده بود پاسخ داد بله. سقراط با استفاده از مثال نقضی هوشمندانه به ائوتودموس نشان داد که اظهارنظر کلی او درباره غیراخلاقی بودن فریبکاری در همه موقعیت ها صدق نمی کند. ائوتودموس قبلاً متوجه این نکته نشده بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب تاریخچه کوتاهی از فلسفه اثر نایجل وابرتون بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی فلسفه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۶ مگابایت
تعداد صفحات
271 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۲:۰۰
نویسندهنایجل واربرتون
مترجممریم تقدیسی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A little history of philsophy
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۲/۱۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۶ مگابایت
۲۷۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 94 مخاطب
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
7 ٪
48 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتابی فوق العاده برای آشنایی با فلسفه همراه با ترجمه عالی. ولی متاسفانه بخش هایی از کتاب سانسور شده. کتاب اصلی ۴۰ فصل داره که در ترجمه فصل ۱۷ (هیوم) و فصل ۲۵ (داروین) به طور کامل حذف شدن. علاوه بر این در متن هم سانسور وجود داره.

5

از دوران نوجوانی به خواندن تاریخ فلسفه پرداخته ام با اینکه بسیاری از قسمت های آن را یا خیلی کم می فهمیدم یا اصلا نمی فهمیدم. کشش ویژه ای در تاریخ فلسفه هست. به نظر من نوجوان ها اگر تاریخ فلسفه بخوانند مثل من اگر در زندگی به موفقیت های بزرگی هم دست نیابند قطعاً شکست ها و ناکامی های بزرگی را هم تجربه نخواهند کرد. قبل از هر تصمیمی در زندگی مخصوصاً تصمیمات بزرگ مثل انتخاب رشته یا تصمیم به ازدواج کردن یا ازدواج نکردن تاریخ فلسفه واقعا معجزه می کند. آنان که تاریخ فلسفه می خوانند کمتر رنج پشیمانی را در هر مرحله از زندگی تجربه می کنند.

4

نویسنده خیلی خوب و مختصر و مفید راجب هر فیلسوف و مکتب فلسفی اطلاعات میده و ترجمش هم به نظر خوب و روون میاد.اما یک نکته منفی که به نظرم رسید این بود که نویسنده در بعضی قسمت ها نظر شخصیش رو راجب یک مکتب یا فیلسوف ارائه میده که به نظرم میتونه به دیدگاه خواننده جهت بِده؛به هر حال تو کتب تاریخی،بهتره که نویسنده بی طرف باشه.

3

چرا باید فصل داروین که نظراتش حتی در مدارس ایران هم تدریس میشه از این کتاب حذف شه؟؟

4

برای یک مرور سریع درباره فلسفه غرب کتاب بسیار جذابی است و مباحثی که در آن مطرح می شود ذهن را به واقع درگیر می کنند. پیشنهاد می شود در کنار مطالعه این کتاب نظریات فلاسفه شرق مانند سهروردی و بوعلی سینا و ... نیز مطالعه شود. بعضی از آرا و نظریات با فلسفه اسلام مغایرت دارد که برای یک انشان محقق، ناپسند است که بدون مطالعه نظریات سایر مکاتب، آرای یک سوی فلسفه را بپذیرد.

4

کتابیه که زندگی و افکار تاثیرگذار ترین فیلسوفان غرب رو به صورت کوتاه و مفید شرح میده. (البته باید اسم کتاب رو می‌ذاشتن &#۳۴;تاریخچه کوتاهی از فلسفه غرب&#۳۴;! چون چیزی از فیلسوفان غیر غربی داخل متن نوشته نشده.) اگر تاریخ دوست دارید و می‌خواید فلسفه رو هم شروع کنید احتمالا یکی از گزینه‌های خیلی خوبیه برای شما. ترجمه خانم مریم تقدیسی هم قابل قبوله ولی همش درست نیست.

5

بسیار موجز و مختصر و مفید اما با نویسندگی هنرمندانه و نکاتی بسیار اثر گذار و کلیدی به عنوان علاقه مند فلسفه ٬ صد درصد توصیه می کنم من چاپی اش را دارم .

5

کتابی بسیار خوب برای آشنایی با فلسفه با ترجمه ای عالی.....برای دوستان تازه وارد به دنیای فلسفه که حوصله خوندن داستان جانبی سوفی آموندسن رو ندارند و می خوان یه راست برن سر اصل مطلب و تاریخ فلسفه رو مرور کنند.....شدیدا توصیه میشه!

5

برای شروع مطالعه فلسفه یک کتاب عالی و کم نظیره ، مباحث سخت فهم و غامض فیلسوفانی چون هگل وکانت را با نثری ساده و همه فهم بیان کرده ، البته جای کسانی چون فوکو ، دریدا و هابرماس و ... در این کتاب خالیه.از ترجمه عالی این کتاب هم نباید غافل بود . حتماتوصیه می‌کنم بخوانید.

5

کتاب خوبی است. چون کسانی که میخواهند از فلسفه شناخت پیدا کنند مطالب آن راهگشای خوبی است اگرچه برخی دوستان گفته‌اند در متن سانسور دارد و برخی از فیلسوفان را نیاورده و از این جهت هم بنوعی سانسور شده ولی بهرحال اطلاعات خوبی را به خواننده می‌دهد.

نمایش 38 نقد دیگر
4.2
(104)
82,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تاریخچه کوتاهی از فلسفه
تاریخچه کوتاهی از فلسفه
نایجل واربرتون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخچه فلسفه
تاریخچه فلسفه
(ویراست جدید)
گروه انتشاراتی ققنوس
4.2
(104)
82,000
تومان