0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شهید راه حقیقت و عشق

معرفی، خرید و دانلود کتاب شهید راه حقیقت و عشق

حسین بن منصور حلاّج و آثار او
درباره شهید راه حقیقت و عشق
حسین‌بن منصور حلاّج در تاریخ بشریت یکی از ستون‌های رفیعِ ایمان، عشق و شرف است، به عنوان شهیدی که همه مکتب‌های تفکر اسلامی را تحت تأثیر قرار داده، در دل‌ها جایگاهی خاص برای خود فراهم کرده است. زندگانی پر از مجادلات شرف‌آمیز او، روز به روز نمادی‌تر می‌شود و برای کسانی که می‌خواهند پیوندی با جانِ جهان برقرار کنند به صورت الگوی گریزناپذیر هر روز اعتبار بیشتری کسب می‌کند. درنظر مسلمانان، حلاّج از اولیایی است که خدمت به انسانیت را دَینِ هستی می‌داند و در زیّ یکی از شکوهمندترین نمونه‌های شعور نبوی است که صاحبان اندیشه‌های نو را با تلقین به وصال روحانی می‌رساند و این همه را با شهادت خود به اثبات رسانده است. تأثیر پربرکت این ولیّ خدا را در روزگار ما در وجود یکی از اندیشمندان بزرگ اسلام، شاعر و فیلسوف بزرگ محمّد اقبال می‌بینیم. در سایه اندیشه‌های حلاّج و مولانای رومی که تداوم وجود حلاّج است از داشتن دانشمندی بزرگ چون اقبال احساس غرور می‌کنیم. حتّی وجود اقبال به تنهایی کافی است نشان دهد که زندگانی حلاّج و خاطره او تا چه حدّ با اهمیت و شایان احترام است. این کتاب که یکی از اهداف آن هم نشان دادن ارتباط حلاّج و اقبال است، در سال‌هایی که نویسنده هنوز دانشجو بود آماده شد و در سال ۱۹۷۶ زمانی که راقم این سطور به عنوان مربّی وارد دانشگاه می‌شد انتشار یافت. فاصله تقریبا ۲۰ ساله‌یی سپری شد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۲۶ مگابایت
تعداد صفحات
470 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۴۰:۰۰
نویسنده یاشار نوری ئوزترک
مترجم توفیق ه سبحانی
ناشرانتشارات روزنه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۰۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
200,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۲۶ مگابایت
۴۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.9
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
87 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با سلام و سپاس فراوان بابت سایت بسیار مفیدتون ممنون میشم اگر لطف بفرمایید و این کتاب را از روی سایت بردارید . تا جوانان کمتری گمراه شوند . " چرا که یکی از جنجالی­ ترین چهره­ های تصوف، حسین بن منصور حلاج است. وی کسی است که اوّلین شطحیات را گفت و به­ خاطر بسیاری از انحرافاتی که وارد دین کرد، توسط علمای شیعه و سنی وقت تکفیر و بر دار شد.متأسفانه صوفیان همیشه سعی نموده ­اند تا حلاج را تطهیر نمایند و مخالفان وی را به قشری­گری متهم کنند. صوفی­ ها از جریان کشته شدن حلاج نهایت بهره ­برداری را کردند و داستان­های زیادی در این مورد ساختند که از آن می­توان به هلوکاست صوفیه تعبیر کرد. " برای مطالعه بیشتر رجوع شود به سایت زیر : http://www.adyannet.com/fa/news/۱۰۷۳ احادیث در خصوص مذمت تصوف فراوان است من الجمله : امام رضا علیه السلام : « هر کس نزد او از صوفیه سخن به میان آید و به زبان و دل انکار ایشان نکند، از ما نیست و هر کس صوفیه را انکار نماید، گویا اینکه در راه خدا و در حضور رسول خدا (ص) با کفار جهاد کرده است » منابع : (سفینه البحار/ج۲/ص۵۷ چاپ فراهانی تهران و ج۵ ص۱۹۷ چاپ اسوه قم)

5

اگه قرار باشه جوانان بابت یک کتاب گمراه شوند لازم به ذکره که اونا احتمالا یا جوون نیستن یا اگه جوون هستن کاملا گمراهن.دوست عزیز شما هم بهتره که کتاب های معتبرتری پیرامون تصوف و عرفان و همچنین شخص منصور حلاج بخونید تا اینطوری دچار دگماتیسم فکری نشین

5

کتاب بسیار زیبایه.... برای فهم حقیقت روح حلاج باید حتما خوانده بشه.

5

ممنونم بابت این کتاب عالی لطفا سایر ترجمه های استاد توفیق سبحانی رو هم قرار دهید

5

عالی،واقعا رو من تاثیرگذار بود.

5

بهترین کتاب

4.9
(8)
100,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شهید راه حقیقت و عشق
شهید راه حقیقت و عشق
حسین بن منصور حلاّج و آثار او
انتشارات روزنه
4.9
(8)
100,000
تومان