0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راحت بگویید نه!
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب راحت بگویید نه!

نویسنده:
ویلیام یوری
ناشر:
هورمزد
درباره راحت بگویید نه!

مذاکره یکی از مهم‌ترین اصول مدیریتی است که برای بهبود روابط سازمان‌ها و شرکت‌ها افراد بهتر است علم آن را فرابگیرند. مذاکره‌ی درست نتیجه‌ی مجموعه‌ای از مهارت‌ها و توانایی‌ها مانند نه گفتن، پذیریش نظر مخالف، تسلط بر خشم و عصبانیت و داشتن اعتمادبه‌نفس است. در این مجموعه‌ توانایی‌ها نه گفتن از اهمیت زیادی برخوردار است و عملکردی مثبت است که به ما کمک می‌کند که حریم شخصی و کاری خود را مشخص و از آن محافظت کنیم. «ویلیام یوری» سخنران و نویسنده‌ی معروف آمریکایی براساس سال‌ها تجربه در کتاب «راحت بگویید نه» فراگیری و به‌کارگیری این مهارت را با مثال‌های کاملاً واقعی بیان کرده است.  

درباره کتاب راحت بگویید نه!

کتاب «راحت بگویید نه» The Power of a Positive No  نوشته‌ی «ویلیام یوری» در سال 2007 منتشر شد. این کتاب در دسته‌ی آثار روانشناسی و خودشناسی است که به شما کمک می‌کند در موقعیت‌ها و شرایط خاص و بحرانی بر رفتار و اوضاع شخصی و کاری کنترل داشته باشید و بتوانید نه بگویید. نه گفتن یک مهارت ارتباطی و کلامی است که بهتر است آن را یاد بگیرید تا در تعاملات خود با دیگر افراد، موفق و باثبات عمل کنید. زمانی که تصمیم گرفته‌اید مدتی سفر بروید ولی همکارتان از شما تقاضای انجام کاری دارد، در این موقعیت چه می‌کنید؟ آیا به دلیل تعارفات و خجالت مجبور می‌شوید برنامه‌ی خود را کنسل کنید.

مهارت نه گفتن در ابتدا شاید توهین و بی‌احترامی به‌حساب بیاید ولی این توانایی به شما کمک می‌کند تا درست‌تر و دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید. یکی از دغدغه‌های افراد هنگام نه گفتن رنجاندن و ناراحت کردن دیگران است ولی همه‌ی ما باید یاد بگیریم در بسیاری از مواقع نه گفتن به نفع دو طرف است. زمانی که شما برنامه‌ی کاری مشخصی دارید و نمی‌توانید وقتی برای پروژه‌ی جدید بگذارید حتماً باید به کارفرما و همکارتان نه بگویید. توانایی نه گفتن به شما آموزش می‌دهد با دقت بیشتری بله بگویید؛ دراین‌باره «ویلیام یوری» در کتاب «راحت بگویید نه» می‌گوید: «نه، یک کلمه‌ی استراتژیک است... لحظه‌ای به تفکر در مورد هر آنچه که برایتان اهمیت دارد، بپردازید؛ سعادت فردی، امنیت عزیزانتان، کامیابی شرکتتان، امنیت سرزمینتان و یک بنیان اقتصادی مستحکم و سالم.»

کتاب «راحت بگویید نه» نوشته‌ی «ویلیام یوری» اثری مناسب برای مدیران، کارمندان و افرادی است که به دنبال توسعه‌ی شخصی هستند. بهتر است والدین با فراگرفتن این اصول از ابتدا به فرزندانشان توانایی و مهارت نه گفتن را آموزش دهند تا آن‌ها در نوجوانی و دوره‌های حساس زندگی بتوانند درست‌تر تصمیم بگیرند. این کتاب با زبانی روان و قابل‌فهم برای همگان در طی 9 فصل به نگارش درآمده است و در قسمت انتهایی کتاب بخش نتیجه‌گیری وجود دارد. «ویلیام یوری»  William Ury نویسنده‌ی این اثر تحصیلاتش را تا مقطع دکترا ادامه داده است و به‌عنوان مذاکره‌کننده‌ی شرکت‌ها و سازمان‌های جهانی مشغول به فعالیت است.

ترجمه کتاب راحت بگویید نه!به زبان فارسی

کتاب «راحت بگویید نه» نوشته‌ی «ویلیام یوری» را انتشارات هورمزد با ترجمه‌ی «ندا بهرامی» در سال 1391 منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. این کتاب را انتشارات البرز هم بانام «قدرت نه مثبت، چگونه نه بگوییم و به توافق برسیم» به چاپ رسانده است.

در بخشی از کتاب راحت بگویید نه! می‌خوانیم

گوش دادن به دیگران، ساده‌ترین شکل نشان دادن احترام است. به صحبت‌های طرف دیگر گوش دهید. توجه داشته باشید که علایق و نیازهای آنان برچه پایه و اساسی است. همواره به یاد داشته باشید که خداوند به ما دو گوش و یک‌زبان داده است که دو برابر آنچه که می‌گوییم، بشنویم. سال‌ها پیش در یک برنامه‌ی رادیویی شرکت کرده بودم. شخصی تماس گرفت و گفت: «پسر ۵ ساله‌ای دارم که اصلاً به حرف‌هایم گوش نمی‌دهد، چه باید بکنم؟» چند لحظه تأمل کردم و پرسیدم «شما چی؟ به حرف‌هایش گوش می‌دهید؟» در جواب شنیدم «نه، ما... » شاید آخرین کاری که دوست دارید انجام دهید، گوش دادن باشد؛ به‌خصوص اگر طرف مقابل رفتار پسندیده‌ی نداشته باشد. شاید به خود بگویید «چرا من به حرف‌های آنان گوش دهم؟ چرا آنان به حرف من گوش ندهند؟» اما چطور می‌توان انتظار داشت شما به حرف آنان گوش ندهید و آنان به‌طرف شما گوش دهند؟ هنگامی‌که می‌خواهید جواب نه مهمی بدهید، باید کاری کنید که طرف مقابل به حرف شما گوش دهد و منظور شما را بفهمد؛ درواقع این بهترین و مؤثرترین راه است.

مدتی پیش‌بین مدیریت و اتحادیه‌ی کارگری اختلاف‌نظری به وجود آمد که اگر این اختلاف بالا می‌گرفت، باعث اعتصاب زیان‌آوری می‌شد. نماینده‌ی اتحادیه قبل از این که بخواهد بر خواسته‌های مدیریت جواب نه بدهد، به صحبت‌های آنان گوش داد و مرتب از آنان سؤال می‌کرد. گروه مدیران از کار او تعجب زیادی کرده بودند، زیرا اولین باری بود که نماینده‌ی اتحادیه چنین کاری را انجام می‌داد. طوری که مدیران احساس کردند برای حرف‌های آنان احترام قائل شده است و آنان نیز در مقابل با نماینده‌ی اتحادیه با احترام رفتار کردند. زمانی که نوبت به نماینده‌ی اتحادیه رسید تا نظرش را بازگو کند، مدیران با احترام هرچه تمام‌تر به حرف‌های او گوش دادند. این احترام دوطرفه بر گفتگوی طرفین تأثیر بسزایی داشت، طوری که باعث شد آن اعتصاب مخربی که انتظار می‌رفت صورت نگیرد.

به همین دلیل اجازه دهید تا طرف مقابل حرف بزند و این‌طور به او احترام بگذارید. هیچ‌وقت بین صحبت‌های او سخن نگویید، برعکس بعد از اتمام حرف‌های او از او سؤال کنید که آیا حرف دیگری ندارد. وقتی با احترام حرف می‌زنید، نه‌تنها جواب نه شما اثربخشی بیشتری دارد، بلکه اطلاعات گران بهایی نیز به دست می‌آورید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسندهویلیام یوری
مترجمندا بهرامی
ناشرهورمزد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The power of positiveNo:how to say No and still get to Yes
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۰۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
119,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۷ مگابایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 40 مخاطب
5
ستاره
32 ٪
4
ستاره
47 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به نظرم اینکه بدانیم چگونه نه بگوییم بسیار مهم است. مهم تر از نه گفتن ترس ما از واکنش دیگران است. چیزی که باعث میشود به جای نه که در ذهن داریم بله گفته و خود آسیب ببینیم. این کتاب به ما نشان میدهد چگونه میتوان نه گفت و در عین حال ترسی نداشت. اگر در گفتنِ نهِ سالم مشکل دارید به شدت مطالعه آن پیشنهاد میشود.

4

کتاب فوق العاده ارزشمند از یک نویسنده ارزشمند و با تجربه های عینی و ملموس خود نویسنده است که شغل برجسته مشاوره و مصالحه در جایگاهی کلان (سازمان ملل) داشته است. اما سوگ وارانه بسیار بد ترجمه و از آن بدتر بسیار بد ویرایش شده است. قطعنا مخاطبی که با فضای چنین کتاب هایی آشنا نباشد، ممکن است با خواندن این کتاب دچار سردرگمی مختصری هم بشود.

4

ویلیام یوری بهمراه راجر فیشر یکی از بهترین کتابهای معتبر آکادمیک رو در زمینه مذاکره نوشت بنام getting to yes و بعدا خودش به تنهایی کتاب دیگری نوشت که بسیار معروفه و مرجعه بنام " عبور از نه " . بنابراین این کتاب میتونه خیلی مفید باشه . میخرمش ان شاءالله که همینطوره

4

کتاب خوبی هست. مطالعه این کتاب تقریبا دو روز طول کشید اما مهم ترین چیزی که در کتاب هست اینه که چگونه یک نه موءدبانه بگیم که طرف مقابل ناراحت نشه و ماهم به مقصودمون برسیم. کتاب رو توصیه میکنم مضاف بر این که خوندن کتاب هم دوروز بیشتر کار نداره

4

کتاب جالب و آموزنده‌ای بود. اما تو بعضی بخش‌ها خوندنش کسل‌کننده می‌شد و خیلی به مطلب شاخ و برگ می‌داد و ناواضح بود. اما در مجموع دید خوبی به خواننده میده. به نحوی که نه منافع خودمون رو از دست بدیم و نه ارتباطات مثبت با دیگران رو.

4

خوندن این کتاب بخصوص برای ما ایرانیها که خیلی اهل و تعارف و رودربایستی هستیم، لازمه. خیلی از مشکلات ما را میتونه حل کنه، چه توی محیط کار و چه توی خونه.

3

نه نمی خرم! دیدی بلدم نه بگم.

5

ما یه دفعه به رئیسمون نه گفتیم دهنمون رو سرویس کرد????????

4

خیلی مفید و جذابه که توی فهرست برامون بنویسید فصل اول ،فصل دوم ،... این همه راهگشا بودن نباز نیست ?

1

برای من که مفید نبود ، راه حل جالبی ارائه نداد کلا بیخیال خوندنش شدم.

نمایش 18 نقد دیگر
4
(40)
39,000
٪30
27,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راحت بگویید نه!
٪30
راحت بگویید نه!
ویلیام یوری
هورمزد
4
(40)
39,000
٪30
27,300
تومان