0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از فرانکلین تا لاله زار

معرفی، خرید و دانلود کتاب از فرانکلین تا لاله زار

زندگینامه همایون صنعتی زاده
درباره از فرانکلین تا لاله زار
گفتگوها یا در واقع گزارش‌های این کتاب سراسر به زندگی همایون صنعتی‌زاده مربوط است و قصد از تمام آن‌ها نوشتن زندگینامه‌ای از اوست. مردی مردستان که در نوسازی و سازندگی ایران نقش عمده‌ای داشت و بنیانگذار بسیاری از سازمان‌های تأثیرگذار روزگار ما بود که از جمله آن‌ها می‌توان از مؤسسه انتشارات فرانکلین، دایرة‌المعارف فارسی، مبارزه با بی‌سوادی، چاپخانه افست، کاغذسازی پارس، مروارید کیش، سازمان کتاب‌های جیبی، رطب زهره و گلاب‌گیری زهرا نام برد. علاوه بر این‌ها، او پرورشگاه کودکان کرمان را، که از پدربزرگش به ارث رسیده بود، اداره و نوسازی کرد و در پایان عمر هم تمام ثروت خود را وقف آن کرد. سهم همایون صنعتی در نوسازی ایران در عرصه فرهنگ اندازه‌گرفتنی نیست. برای نوشتن این گزارش‌ها، به غیر از سال‌ها حشر و نشر با همایون صنعتی، چندین جلسه با او در تهران و کرمان گفتگو کرده‌ام، گفتگوهایی که به‌تفاریق و در طول سال‌ها انجام شده است. نخستین گفتگو، که «سفر برای ارضای فضولی بیش از حد» عنوان دارد، مربوط به سال ۱۳۷۴ است، زمانی که مجله زمان را سردبیری می‌کردم. آن مجله به سفر و گردشگری اختصاص داشت و به پیشنهاد ایرج افشار سراغ همایون صنعتی رفتم. آشنایی ما هم از همان‌جا شروع شد. پیش از آن، من او را به چهره نمی‌شناختم، ولی از همان اولین دیدار چنان با هم صمیمی شدیم که گویی سال‌هاست یکدیگر را می‌شناخته‌ایم. برای آن مصاحبه من تنها نبودم، بلکه همکار و دوست سالیانم خانم سیمین روشن هم همراه من بود و گفتگو در آپارتمان صنعتی در بولوار کشاورز صورت گرفت. از آن پس، من و صنعتی به‌کرات یکدیگر را دیدیم ولی نه برای گفتگو بلکه از سر دوستی و رفاقتی که حاصل آمده بود. در این دیدارها صنعتی را تشویق می‌کردم که اجازه بدهد ماجراهای زندگی‌اش را از زبان خودش ثبت و ضبط کنم، اما تن نمی‌داد و پس از سال‌های زندان، که بعد از انقلاب اتفاق افتاده بود، نمی‌خواست نامش دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد. چوب این بر سر زبان افتادن‌ها را با پنج سال زندان و مصادره اموال خورده بود. گو این‌که اساسا آدمی نبود که بخواهد خود را مطرح کند و سر زبان‌ها بیندازد. پیش از انقلاب هم کار خود را می‌کرد و از گمنام ماندن نمی‌هراسید. سرانجام بعد از چند بار اصرار قبول کرد که درباره زندگی‌اش گفتگو کنیم اما چاپ نشود. این کار به صورت نصفه‌نیمه در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۷ در تهران و کرمان صورت گرفت. نصفه‌نیمه برای این‌که هیچ‌کس نمی‌داند زندگی‌اش کی به پایان می‌رسد. فکر می‌کردیم به گفتگوها ادامه خواهیم داد که یک روز خبر آمد که زندگی همایون به پایان آمد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
272 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۴:۰۰
نویسنده سیروس علی نژاد
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۲۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۰ مگابایت
۲۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب فوق العاده است. نویسنده آقای سیروس علی نژاد که خودشون از اهالی باسابقه مطبوعات هستند مصاحبه های بسیار جالبی با مرحوم صنعتی زاده یا با سایر بزرگان اهل فرهنگ در مورد مرحوم صنعتی داشتند که خیلی شیرین و خواندنی است. با خواندن زندگی پربار مرحوم صنعتی میشه فهمید ایشون چه جواهر درخشان و نابغه بزرگی بودند و چه حق بزرگی بر فرهنگ ایران معاصر دارند. روحشان شاد و قرین رحمت. خواندن این کتاب بشدت توصیه میشه.

4

کتاب دو قسمت است یکی مصاحبه با خود همایون صنعتی زاده، و مصاحبه با افراد نزدیک به او، جزو افرادی است که صنعت چاپ را بسیار در ایران متحول نموده است، شخصیت جالبی دارد. برای کارآفرینان توصیه میشود که بخوانند.

5

زندگی‌نامه‌ای عالی از یکی از مدیران برجسته ایران در ۵۰ سال گذشته که می‌تواند برای هر نسلی عبرت‌آموز باشد واقعا خواندنی است

5

سرگذشت نامه بسیار جالبی است ضمن آشنایی با یک مدیر موفق ایرانی بخشی از تاریخ معاصر نیز به نحوی مرور می‌شود از کودتا تا دفاع مقدس و بعد از آن

5

آقای صنعتی زاده واقعا شخصیت عجیب و تاثیرگذاریه و خیلی خوشحالم که این کتاب رو خوندم

4

کتاب جالبیه به خصوص قسمت اول کتاب. انتهای کتاب یه خورده کسل کننده میشع

5

لذت بردم اگر کمی آشنایی با اون دوره داشته باشید از سطر سطر این کتاب لذت میبرید

5

کتاب بسیار خوبی بود، به ایران و ایرانی بود افتخار کردم.

5

واقعا کتاب زیبایی یه ... از دستش ندید ...

5

این کتاب فوق العادست خیلی توصیه میکنم

نمایش 2 نقد دیگر
4.8
(20)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
65,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
از فرانکلین تا لاله زار
از فرانکلین تا لاله زار
سیروس علی نژاد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از فرانکلین تا لاله زار
از فرانکلین تا لاله زار
زندگینامه همایون صنعتی زاده
گروه انتشاراتی ققنوس
4.8
(20)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
65,000
تومان