0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات

درباره تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات

در دنیای امروز تبلیغاتی که در خیابان‌ها نصب می‌شود یا در تلویزیون و سایر رسانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، کارایی خود از دست داده است و نمی‌تواند بر مخاطب تاثیر قابل توجهی بگذارد. این دسته از تبلیغات مستلزم بودجه‌های کلان است، اما با این حال بازدهی شایان توجهی نخواهد داشت. دنیای بازاریابی و تبلیغات ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، بنابراین استفاده از برخی تکنیک‌‌ها به مجریان کمک خواهد کرد تا اثربخشی تبلیغات را افزایش دهند. کتاب «تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغات» به مخاطب می‌آموزد چگونه نگرشی نو نسبت به استراتژی‌های متداول بازاریابی داشته باشند و ابزارهای قدرتمند برای تبلیغات استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغات

کتاب «تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغات» برای اولین بار در سال 1386 توسط انتشارات سیته منتشر شد. این کتاب ابتدا به مهم‌ترین ابزار دنیای تبلیغات یعنی مزیت رقابتی می‌پردازد. مفاهیم و اصول تکنیک‌ها و تاکتیک‌های تبلیغات را مورد بررسی قرار می‌دهد. از آنجایی که دنیای تبلیغات دائما در حال تغییر و تحول است، این اصول به طور دائم به به‌روز رسانی نیاز دارند. نویسندگان نیز برخی از تکینک‌های نو و جدید را مطرح می‌کنند. خلاقیت از دیگر مفاهیمی است که در دنیای تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارد و استفاده از برخی تکنیک‌ها می‌تواند پیروزی آن را تضمین کند.

از دیگر تکنیک‌هایی که می‌تواند اثربخشی تبلیغات را افزایش دهد، پرداختن به مسائلی است که مخاطب با آنها ارتباط نزدیک دارد، مثلا الهام گرفتن از آثار و سبک‌های هنری یا ورزش می‌تواند توجه مخاطب را به خوبی جلب کند. سایر تکنیک‌ها نیز از سایر علوم مرتبط مانند مدیریت و بازرگانی استخراج می‌شود. آینده پژوهی و استفاده از مدل‌های آن از دیگر راهکاری تاثیرگذار مضاعف بر مخاطب از طریق تبلیغات است.

فصل‌های کتاب تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغات

فصل 1: مزیت رقابتی تبلیغات

فصل 2: مفاهیم و مبانی

فصل 3: تاکتیک‌ها و تکنیکهای نوین (رایانه‌های و اینترنتی)

فصل 4: تاکتیک‌ها و تکنیکهای خلاق در تبلیغات

فصل 5: تاکتیک‌های مبتنی بر ورزش

فصل 6: تاکتیک‌ها و تکنیک‌های مبتنی بر هنرهای تجسمی, سینما و ادبیات

فصل 7: تاکتیک‌های مدیریتی و بازرگانی در تبلیغات

فصل 8: مدل‌ها و تاکتیک‌های مدیریتی و مهندسی در تبلیغات

‎فصل 9:‏ تاکتیک‌ها و استراتژی‌های آینده‌پژوهی در تبلیغات

‏فصل 10: تاکتیک‌ها و تکنیک‌های روانشناسی در تبلیغات

‏فصل 11: راهی به سوی آینده

درباره‌ی نویسندگان کتاب تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغات

نام احمد روستا برای افرادی که در رشته‌های مدیریت و بازاریابی تحصیل می‌کنند، اسمی آشناست. دکتر احمد روستا عضو هیات علمی دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی است. او در سال 1327 به دنیا آمد و تحصیلات خود را در تا مقطع کارشناسی ارشد در ایران ادامه داد و دکترای خود را در رشته‌ی مدیریت از دانشگاه برادرفورد انگلیس اخذ کرده است. دکتر روستا آثار متعددی را به زبان فارسی برگردانده است و یکی از چهره‌های سرشناس رشته‌ی بازاریابی در ایران به شمار می‌آید. او علاوه بر تدریس در دانشگاه دوره‌ها و سمینارهای اموزشی متعددی را در دانشگاه‌های صنعتی شریف، علامه، دانشگاه تهران ودانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار کرده و به عنوان مشاور پروژه‌های مختلف در وزاتخانه‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی حضور داشته است. از آثار دکتر احمد روستا می‌توان کتاب‌های «بازاریابی صنعتی»، «انقلاب شبکه‌های اجتماعی» و «شکست‌های نام‌های تجاری» اشاره کرد.

مهندس علی خوبه نیز برگزار کننده و مدرس دوره‌های برندینگ، فروش و مدیریت است و بیش از 19 سال فعالیت اجرایی داشته است. او هم‌چنین ترجمه‌ی 12 اثر تخصصی در این حوزه را بر عهده داشته که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «مدیریت و مهندسی نام و نشان تجاری»، «امپراطوری و حکومت دیجیتالی – بازاریابی دیجیتال» و «مدیریت استراتژیک توزیع و پخش» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغات می‌خوانیم

به نظر برخی از صاحب نظران، تبلیغات علم تشخیص آینده است و با تبلیغات باید بتوان آینده‌ی یک کمپین فروش را پیش بینی کرد. به همین علت مستلزم استفاده از تکنیک‌هایی برای پیش بینی آینده‌ی تبلیغات است. آینده یک امر تبلیغاتی ذاتا غیر قابل شناخت است..

 ما می‌توانیم رخدادهای تبلیغات آینده را به صورت‌های غیرمتحمل و محتمل و همچنین مطلوب و نامطلوب تقسیم‌بندی کرده سپس اقداماتی انجام دهیم تا احتمال رخدادهای مطلوب تبلیغات افزایش یابد. یا برعکس از ظهور رخدادهای محتمل اما نامطلوب جلوگیری کنیم.

افرادی که دارایی‌های خود را بیمه می کنند و کسانی که هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند. عملا از این الگوی فکری بهره ‌می‌جویند. روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی درباره‌ی آینده‌پژوهی ابداع شده است و در علوم مختلف به کار برده می‌شود.

روش برنامه ریزی برپایه‌ی سناریو برخلاف برخی روش‌های آینده پژوهی هیچ ادعایی درباره پیش بینی قطعی و مطمئن آینده نمی‌کند. در عوض در برنامه‌ریزی بر پایه‌ی سناریو، با استفاده از اطلاعات موجود و همچنین واقعیت‌های برگرفته از علوم طبیعی، جامعه شناسی, اقتصاد و غیره چندین داستان منطقی و منسجم درباره‌ی آینده تبلیغات تدوین می‌شود.

با استفاده از این سناریوها می توان استراتژی‌ها و تاکتیک‎هایی پابرجا را پیدا کرد؛ استراتژی‌هایی که صرف نظر از اینکه کدام یک از داستان‌های مذکور در آینده رخ خواهند داد، عملکردی خوب و رضایت بخش به دنبال داشته باشند. پابرجایی استراتژی ها فقط در صورتی محقق می‌شود که هریک از سناریوها با دیگر سناریوها تفاوت اساسی و چشمگیر داشته باشند.

به کمک سناریوهایی اساسا متفاوت و مکمل می‌توان به تقریب خوبی از آینده‌ی واقعی تبلیغات (یعنی چیزی که نهایتا اتفاق می‌افتد) دست یافت. الزام تدوین سناریوهای اساسا متفاوت گاهی اوقات موجب می‌شود که برخی داستان‌های «ناخوشایند» و حتی اغراق آمیز درباره‌ی آینده‌ی تبلیغات نوشته شوند. اما باید توجه کرد که با کاربرد این سناریوها می‌توان هنگام تدوین استراتژی‌های پا برجا فرضیات کلیدی و تاثیرگذار بر تبلیغات و اثربخشی آن را بهتر و عمیق‌تر آزمود. علاوه بر این، از طریق سناریوسازی برای تبلیغات می‌توان عوامل کلیدی و تاثیرگذار در آینده‌ی تجارت و سود و زیان ناشی از تبلیغ را شناسایی کرد. به طور خلاصه، برنامه‌ریزی بر پایه‌ی سناریو شامل چند مرحله است. نخست موضوع تصمیم گیری تبلیغات شفاف می‌شود. موضوع تصمیم شاید محدود و نسبتا کوچک باشد. مثلا تصمیم‌گیری درباره‌ی تبلیغات بازاریابی برای یک محصول خاص و شاید بسیار گسترده و بزرگ یا تصمیم‌گیری استراتژیک درباره‌ی جایگاه تبلیغات آتی یک سازمان، یک شرکت یا حتی یک کشور.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۵ مگابایت
تعداد صفحات
227 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۳۴:۰۰
نویسندهعلی خویه
نویسنده دوماحمد روستا
ناشرانتشارات سیته
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۲/۰۷
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۵ مگابایت
۲۲۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.9
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
92 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یکی از بهترین کتابهایی که در زمینه بازاریابی و فروش در فیدیبو خریدم و خواندم ، این کتاب است : کتاب بازاریابی و فروش نرم افزار فروشگاهی

5

تمامی کتب انتشارات سیته بینظیره و بسیاری از موفقیت هامو مدیونشونم

5

کتاب خوبی نیست. یکسری تعاریف رو آورده خیلی واضح هم نیست تعداد مثال هاشم خیلی کمه

5

#کتاب_بعدی_من علاقه مند هستم که این کتاب رو بخونم چون به حوزه تبلیغات علاقه مندم

5

عالییییییییی

4

کتاب خوبیه

5

خوب بود

4.7
(16)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات
تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات
علی خویه
انتشارات سیته
4.7
(16)
60,000
تومان