0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه هایی برای خواب کودکان  مهرماه
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب قصه هایی برای خواب کودکان مهرماه

درباره قصه هایی برای خواب کودکان مهرماه

در مقدمه‌ی کتاب قصه‌های خواب برای کودکان آمده است:« کودکان خردسال لحظه به لحظه از زندگی خود را در فضاهای یادگیری می‌گذرانند. آن‌گونه که کودکان از بدو تولد تا ۷ سالگی رشد می‌کنند و یاد می‌گیرند. در هیچ دوره‌ای از زندگی خود به این میزان نمی‌آموزند.

هر تحریک حسی و هر نوع محرک بیرونی میلیاردها واکنش فیزیکی. شیمیایی، وعصبی را در ساختار رشد کودکان خردسال به وجود می‌آورد. همه این واکنش‌ها می‌تواند زمینه‌های ارتباط مناسب سلول‌های مغزی و فعال شدن سیناپس‌ها را به وجود بیاورد. کودکان خردسال از آنجا که در مرحله آموختن هستند. هر تجربه‌ای می‌تواند به شناخت کودک از دنیا کمک کند.

تحقیقات نشان داده است که کودکان فقط از جنبه قد و وزن رشد نمی‌کنند. بلکه نیاز دارند که بتوانند به خوبی در مسیر رشد عاطفی, اجتماعی و ذهنی خود قرار بگیرند. برای این کار کتاب‌های داستان بهترین انتخاب هستند.»

‌درباره‌ی کتاب قصه‌هایی برای خواب کودکان – مهرماه اثر گیتا گرگانی و ناصر یوسفی

کتاب قصه‌هایی برای خواب کودکان نوشته‌ی گیتا گرگانی و ناصر یوسفی برای نخستین بار در سال 1390 توسط انتشارات پیدایش منتشر شد. این کتاب جلدی از مجموعه‌ی دوازده جلدی است که نام ماه‌های سال را برروی آن‌ها گذاشته شده است. والدین عزیز می‌توانند هر ماه یکی از این مجموعه‌ها را برای فرزند خود خریداری کنند. نکته‌ی جالب درباره‌ی این کتاب‌ها تعداد داستان‌های درون آن‌هاست؛ هر کتاب به طور متوسط شامل سی داستان می‌شود که می‌توانید شبی یک داستان در ماه برای آن‌ها بخوانید.

گیتا گرگانی و ناصر یوسفی در مقدمه کتاب اهداف نوشتن این کتاب و خواندن قصه برای کودکان را در هفت بخش اصلی تقسیم کرده‌اند.

هدف اول: آشنایی با محیط پیرامون

هدف دوم: آشنایی با ارتباط‌ها

هدف سوم: آشنایی با ارزش‌ها

هدف چهارم: افزایش تمرکز

هدف پنجم: رشد کلامی

هدف ششم: رشد عاطفی

هدف هفتم: رشد تخیل

‌درباره‌ی گیتا گرگانی و ناصر یوسفی نویسنده‌ی کتاب قصه‌هایی برای خواب کودکان – مهرماه

انتشارات پیدایش کتاب قصه‌هایی برای خواب کودکان – مهرماه نوشته‌ی گیتا گرگانی و ناصر یوسفی را با تصویرگری علی نامور و سعید رضایی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.گیتا گرگانی نویسنده‌، مترجم و پژوهشگر آثار کودکان و نوجوانان متولد سال 1337 است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی ادبیات دراماتیک و نمایشنامه‌نویسی گرفته است و فعالیت‌های ادبی خود را از ابتدای جوانی آغاز کرده است. او نخستین کتاب داستان خود را در سال 1345 منتشر کرد و از آن پس فعالیت خود را در مجلات و نشریات متفاوت ادامه داد. این نویسنده برای حدود ده سال سرپرستی گروه تئاتر و سینما فرهنگ‌نامه‌ی شورای کودک را برعهده داشت و 14 مقاله در زمینه‌ی تئاتر و سینما برای فرهنگ‌نامه‌ی کودک و نوجوان که به همت بانو توران میرهادی برپا شده است نوشته است. گیتا گرگانی اکنون سرپرست گروه ترجمه‌ی موسسه پژوهشی کودکان دنیا است و در نگارش و ترجمه‌ی مجموعه‌ی دوازده جلدی قصه‌های شب برای کودکان خرد سال هم نقش پررنگی دارد. گرگانی تاکنون برنده‌ی جوائز متفاوتی از جمله، جایزه‌ی بهترین ترجمه‌ی رمان نوجوانان در جشنواره‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.

ناصر یوسفی نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان متولد سال 1346 است. او مدرک دکتری خود را در رشته‌ی آموزش و پرورش گرفته است و مشاور چند نهاد بین‌المللی کودک از جمله یونیسف است. ناصر یوسفی اکنون مدیریت موسسه‌ی پژوهشی کودکان دنیا را برعهده دارد.

  • کتاب قصه‌هایی برای خواب کودکان – مهرماه در دسته‌ی کتاب‌های داستانی قرار دارد.
  • کتاب قصه‌هایی برای خواب کودکان – مهرماه مناسب برای گروه سنی کودکان است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 124 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 6 روز بخوانید.
  • کتاب قصه‌هایی برای خواب کودکان – مهرماه حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستانی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب قصه‌هایی برای خواب کودکان – مهرماه می‌خوانیم

خورشید خانم همه دخترها و پسرهایش را دوست داشت. مهر را هم خیلی دوست داشت. او دختری آرام و بسیار صبور بود. اما با تمام آرامشی که داشت بسیار پرکار و کوشا بود. او همه را به کار بیشتر و زندگی بهتر تشویق می کرد.

حالا هم نوبت او بود که به زمین برود و کار مهمش را انجام بدهد. مهر دختر زیبایی بود. تاجی از گل‌های زرد و سفید روی سرش داشت و موهای بلند و قهوه‌ای رنگش تا کمرش می‌رسید. لباس بلندش پر از رنگ‌های زرد و نارنجی و بنفش وصورتی بود.

مهر کوله‌باری داشت که توی آن پر از دانه‌های گل‌های پاییزی بود. گل حناء گل داوودی و هزاران گل دیگر. توی کوله‌بار مهر یک زنگوله هم بود. یک زنگوله که وقتی آن را تکان می‌داد. دنگ و دنگ صدا می کرد.

ابر و باد و نسیم. دوستان مهر بودند و هر کجا می‌رفت. آنها هم همراهش بودند. مهر

هرجا می‌رفت. هوای خنک را هم با خودش می‌برد مهر وقتی به زمین آمد به یک دشت بزرگ و سرسبز رسید. از کوله‌بارش دانه گل‌های پاییزی را درآورد و در سرتاسر دشت پخش کرد. او به بقیه گل‌هایی که از تابستان و بهار مانده بودند. فرصت داد تا بخوابند و استراحت کنند. نسیم که بامهر حرکت می‌کرد, لابه‌لای شاخه‌های درختان, چمن‌ها و علف‌ها می چرخید و آنها را تکان می‌داد و به آرامی می گفت: «حالا می‌توانید استراحت کنید.» گل‌ها و درختانی که در بهار و تابستان, دشت و کوه و جنگل را زیبا کرده بودند. خیلی خسته بودند. آنها می‌خواستند کمی استراحت کنند. با آمدن مهر. همه آنها به آرامی خودشان را برای یک خواب راحت و خوب آماده کردند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب قصه‌هایی برای خواب کودکان – مهرماه اثر گیتا گرگانی و ناصر یوسفی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستانی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
15.۸۴ مگابایت
تعداد صفحات
124 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۸:۰۰
نویسندهناصر یوسفی
نویسنده دومگیتا گرکانی
ناشرانتشارات پیدایش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۱۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۵.۸۴ مگابایت
۱۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 43 مخاطب
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستان اول و خوندم و داخل داستان اشاره شده بود که در مهرماه مردم گندم و جو درو میکنن در حالی که این دو محصول در انتهای بهار و اوایل تابستان درو میشن.

4

یک مجموعه کتاب بسیار عالی که با خیال راحت میتونید برای کودکانتون بخونید و همراه باهاشون لذت ببرید ? داستان‌های این مجموعه برای کودکان بسیار زیاد مناسب و امن هستن ?

5

داستان هاش خیلی خوبه. به ندرت توش قصه ای پیدا میشه که توش نکته ای نامناسب باشه. برخلاف خیلی از کتاب قصه های تو بازار.

5

قصه هایی زیبا و دوست داشتنی. مناسب دنیای کودکانه. به عنوان یک بزرگتر کلی از قصه ها لذت بردم.

1

خیلی ب دلم نچسبید. حوصله سر بر بود و مدام جملات تکراری بیدلیل توی داستان ها به کار برده شده. راستش پشیمون شدم از خریدش

4

بسیار بد ?? اینکه قصه نبود این ایده برای رشد افکار کودکانه که!!!!!!! حیف پولم ک حیفش کردم ??????????

3

برای خواب بچه ها بسیار عالی فقط برخی داستانها بسیار سطحی است و توجهی به گروه سنی در کتاب نشده .

4

برای دختر شش ساله ی من که هرشب باید براش کتاب بخونم خیلی خوب بود.

1

سلام رده سنی آن چیست؟

4

قصه های خوب و متنوعی برای آموزش و تخیل بچه ها داره

نمایش 5 نقد دیگر
4
(43)
45,000
٪50
22,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصه هایی برای خواب کودکان  مهرماه
٪50
قصه هایی برای خواب کودکان مهرماه
ناصر یوسفی
انتشارات پیدایش
4
(43)
45,000
٪50
22,500
تومان