0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سه شنبه ها با موری
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب سه شنبه ها با موری

مرد پیر، مرد جوان و بزرگترین درس
نویسنده:
میچ آلبوم
درباره سه شنبه ها با موری
فرزانگی و شفافیت با زیبایی هر چه تمام در این کتاب نوشته شده، و علی‌رغم پیچیدگی‌های زندگی، سادگی را عاشقانه انتقال داده (دکتر ام اسکات پک). گنجینه‌ای باورنکردنی، درکی از مرگ بشر، راهنمایی مهم و سرچشمه روشنگری. کتاب مرشدی که تجربه مرگ‌اش را سهیم می‌شود، با دانش و بینشی ژرف، آماده مواجهه با پدیده مرگ خواهیم شد. من با این کتاب خندیدم، گریه کردم، و پنج جلد از آن را برای فرزندان‌مان سفارش دادم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۸ مگابایت
تعداد صفحات
264 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۸:۰۰
نویسندهمیچ آلبوم
مترجم ندی نجات ماندانا قهرمانلو
مترجم دوم مندی نجات ماندانا قهرمانلو
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Tueasdays With Morrie: an old man, a Yong man, and lif's greatest lesson
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۱۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
110,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۸ مگابایت
۲۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 222 مخاطب
پربار 🌳 (2)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
4 ٪
132 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

"کافى است آدم یکبار انگشت روى سؤالات مهم بگذارد، آن وقت دیگر توانایى چشم پوشى از آن ها را نخواهد داشت." فراموشى به قول هایدگر، انسان "هستنده اى پرسشگر" است؛ تنها موجودى که از وجود، هستى و واقع بودن خود در جهان، با خبر است و مى تواند از آن پرسش کند و دست به تصمیم بزند. هستى، قابل فهم ترین و مطمئن ترین مسئله براى انسان است و در عین حال، هیچ گاه توجهى بدان ندارد؛ علت اول غیر قابل بررسى بودن خود هستى ست. هستى -بر خلاف هستنده ها- با وجود اطمینان غیر قابل انکارى که از بودنش به انسان القا مى کند، هیچ بنیاد و اساسى به دست انسان نمى دهد تا بتواند به واسطه شان، آن را بررسى و تحلیل کند. علت بعدى، خاصّ انسان مدرن است که تفکر تکنولوژیک بر او حاکم است و همه چیز -حتى انسانها- را به عنوان منبع، سرمایه و ارقام نگاه مى کند و درصدد تسلط بر و بهره بردارى از آنهاست؛ این تفکر خواهان قدرت و تسلط افزاینده ست و به حقیقت بى اعتناست و انسان را از پرسشگرى باز داشته است. انسان موجود ذاتاً اصیلى است که تمایل زیادى به غیر اصیل زیستن دارد و نه تنها هستى اش را فراموش مى کند، بلکه خود این فراموشى را نیز فراموش مى کند. ‏"همه مى دانند که خواهند مرد اما آنرا باور ندارند. اگر باور داشتیم، کارها را به گونه ى دیگرى انجام مى دادیم." ‏نیستى هستى، با نیستى معنا پیدا مى کند و کامل مى شود. نیستى همواره محدودیت زمان را به ما یادآورى مى کند و همین موعد مقرر است که ما را به زندگى و تکاپو وا مى دارد. گاهى اوقات دیدن چهره ى مرگ، این موجود فراموشکار را به اضطراب وا مى دارد و درنتیجه او را به پرسش از هستى -و موضوعات وابسته به آن- فرا مى خواند. همان اتفاقى که براى شخصیت هاى بى شمارى، چه در دنیاى واقعى و چه در دنیاى فانتزى، مى افتد و زندگى شان را زیر و رو مى کند. مورى -و به تاثیر از او، خود میچ آلبوم- یکى از آن اشخاص است؛ استاد دانشگاهى که به بیمارى ALS - اسکلروز جانبى آمیوتروفیک، همان بیمارى استیون هاوکینگ که موجب تخریب تدریجى دستگاه عصبى مى شود- مبتلا شده و در سراشیبى تندِ نیستى به حرکت مى افتد ( و شاید تنها نکته ى مثبت کتاب، نشان دادن پیشروى و تخریب این بیمارى وحشتناک است که حتى خود خواننده را نیز مضطرب مى کند). هم او و هم شاگردش -میچ آلبوم- که چهره ى مرگ را این گونه نزدیک مى بینند، تصمیم مى گیرند که هر سه شنبه پرسش هاى هستى شناسانه اى را مطرح و راجع به آنها مباحثه کنند. ‏"ما درس هاى اشتباه را آموزش مى دهیم. و تو باید خیلى قوى باشى که اگر "سنّت" برایت کاربرد نداشت، بتوانى ولش کنى. "سنّت" خود را خلق کن." ‏آب هاى سطحى اینکه امتیاز دو ستاره براى کتاب در نظر گرفتم دلیلى بر بد بودن کتاب نیست و علتش صرفاً آن است که من پاسخ هاى عمیق ترى از این سوالات، انتظار داشتم. نویسنده کتاب اقیانوسى را هدف مى گیرد و فقط در سطح شنا مى کند؛ سوالات مهمى مطرح و به جواب هایى کلّى، سربسته و کلیشه اى بسنده مى شود و از این جهت، کاملاً در قامت یک کتاب خودیارى طبقه بندى مى شود. اگر تا به حال در فراموشى به سر مى بردید و هنوز شروع به پرسش نکرده اید و در این زمینه تازه کارید، این کتاب براى شروع گزینه ى مناسبى ست؛ در غیر اینصورت، کتابى ست که چیزى براى افزودن به دانسته هاى شما در خود ندارد. ‏"اگر چگونه مردن را یاد بگیرى، چگونه زیستن را نیز فراخواهى گرفت."

2

وقتی قراره بخشی از کتاب قرار بگیره یعنی واقعا بخشی از کتاب باشه نه تقدیم به کی شده سخن ویراستار و سخن مترجم ! خریدار میخواد قبل از خرید سبک نوشتاری کتاب رو متوجه بشه . بارها دیدم این مورد رو خیلیا به فیدیبو تذکر کردن و توجهی هم نشده و همینطور ادامه داره !

5

چرا نمونه کتاب اینجوریه؟؟؟؟؟ واقعا چطور میشه از این صفحاتی که برای نمونه گذاشتید بفمیم کتاب چطوره؟؟؟؟؟ لطفا یه تجدید نظر در گذاشتن نمونه ها داشته باشید. ممنون

5

به نظرم این کتاب فوق العاده است. کتابی سرشار از زندگی، انسانیت و حتی مرگ. موری درس زندگی و مرگ را با زیباترین و قابل فهم ترین کلام به ما می آموزد. دیدن دنیا از دریچه نگاه او واقعا شیرین است.

3

پیام کتاب در تعداد صفحات کمتری به راحتی قابل انتقال بود. در کل اینگونه سبک کتاب که بر معنی واقعی زندگی، محبت، نوع‌دوستی و شادی تمرکز دارند زیاد شده است که این اصول قابل انکار نیستند و بسیار پسندیده که البته با خواندن صرف هم به عمل در نمی‌آیند. به نظرم می‌رسد برای این سبک از کتاب‌ها با توجه به کثرت روزافزون شاید گوش کردن به پادکست خلاصه آنها و یا مطالعه خلاصه‌ی آن‌ها از دیدگاه صرفه‌جویی در زمان بهتر باشد و زمان را صرف مطالعه کتاب‌های قابل تأمل‌تری کرد.

5

این کتاب رو چند سال پیش از دوستی امانت گرفتم و خوندم. لذت بخش بود. درسهایی داره که بهت یاد میده قدر زندگی رو باید بدونی. درد، رنج ، مبارزه، گریه و... همه متعلق به زندگیه این کتاب رو از فیدیبو میخرم و دوباره میخونم.

5

فیدببو!!! وقتی نمونه ی کتاب رو که میزاری لطفا مقدمه و اطلاعات کتاب نباشههه. آخه این چه کاریه ؟؟

4
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
پربار 🌳

نسخه کاغذی کتاب رو خوندم. خیلی شگفت انگیز بود. هم زندگی موری هم اغلب افکارش. گرچه بعضی از نظرات و عقایدش، با اعتقاد ما (اسلام) همخوانی نداشت اما از اغلب حرف‌هاش درس‌هایی بس لطیف آموختم👍 درس‌هایی مناسب برای زیست دلپذیرتر در جهان مدرن و نگرشی زیباتر به هیاهوی دنیا🌱 . در مجموع، خوندنش رو بهتون توصیه می‌کنم به نظرم از اون کتاب‌هایی هست که درس‌هاش از یاد آدم نِمیره و نخواهد رفت.

5

خوندنش رو توصیه میکنم .... نگاه متفاوتی میده به انسان نسبت به زندگی و مخصوصا مرگ . به شخصه همیشه از مرگ تدریجی و غیرناگهانی ناشی از بیماری ترس داشتم .... اما دید و نگاهم نسبت به این موضوع تغییر کرد. چگونگی پذیرش روند رشد بیماری و تحلیل توانایی های جسمی توسط موری برام درس بزرگی بود.

5

و باز هم نمونه کتابی که مفید واقع نمی‌شود نمونه باید جوری باشه با قلم آشنا بشه مخاطب نه این که صرفا به اطلاعاتش اضافه بشه...

نمایش 122 نقد دیگر
4.4
(222)
پربار 🌳 (2)
80,000
٪50
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سه شنبه ها با موری
٪50
سه شنبه ها با موری
مرد پیر، مرد جوان و بزرگترین درس
نشر قطره
4.4
(222)
پربار 🌳 (2)
80,000
٪50
40,000
تومان