0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
این خانه پلاک ندارد

معرفی، خرید و دانلود کتاب این خانه پلاک ندارد

درباره این خانه پلاک ندارد
باد گرمی می‌زند به صورتم، به شاخه‌های درهم و برهم درخت چنار و برگ‌های کوچک‌تر را می‌رقصاند. هوا یک‌مرتبه گرم شده. انگار نه انگار که هنوز نیمه اردیبهشت است و هوا باید بوی بهار بدهد. اگر شهسوار بودم این ساعت‌ها می‌رفتم در ساحل می‌نشستم و دور از جنجال‌های خانه فقط به صدای دریا گوش می‌دادم. سی‌دی صدای شاملو را در دستگاه می‌گذارم و دکمه پخش را می‌زنم. چه خوب رباعیات خیام را با شیوه خواندنش معنی می‌کند! جوری که شنونده راحت از حفظ شود؛ صدای شاملو همراه جهان خیام برود در مسیر گردش خون، پخش شود در همه سلول‌ها. خانه نسرین برام کوچک شده. همه وسیله‌هام در یک اتاق جا نمی‌شود. انباری‌اش را پر کرده‌ام و روی تاقچه‌ها خرت و پرت‌هام پخش و پلایند. بی‌چاره صداش درنمی‌آید. عادت دارد به مهمان‌داری. همه شمالی‌ها مهمان را عضو خانواده می‌دانند. بدون مهمان ذهنشان سر و سامان نمی‌گیرد. همین شد که تصمیم گرفتم آگهی بدهم توی روزنامه و بنویسم به یک خانم جهت همخانه شدن نیازمندم. ترجیحاً حدود سی‌ساله و تحصیلکرده. بعد هم شماره تماس و خلاص. این‌جوری نسرین هم یک نفس راحت می‌کشد. من هم اجاره‌خانه‌ام نصف می‌شود. هم خرج خورد و خوراک ماهانه پایین می‌آید هم زحمت خرید و آشپزی. وقت کافی پیدا می‌کنم دنبال یک شریک خوب برای کافی‌شاپ بگردم. یک آدم درست و حسابی که دستش به دهنش برسد. به مشتری‌های پول‌دارم سپرده‌ام دنبال یک سرمایه‌گذار خوب بگردند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
850.۷۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
152 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۴:۰۰
نویسنده فرزانه کرم پور
نویسنده دوملادن نیکنام
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۰۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۵۰.۷۵ کیلوبایت
۱۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1.8
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
50 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

زن جوانی تصمیم می‌گیرد برای اینکه از هزینه‌های زندگی‌اش بکاهد برای یافتن همخانه در روزنامه یک آگهی چاپ کند. او آرزوهای بزرگی در سر دارد و بالاخره هم‌خانه خود را پیدا می‌کند و همراه او در خانه‌ای مرموز مستقر می‌شوند. در اولین روز زندگی در این خانه آن‌ها هشدارها و نشانه‌هایی می‌بینند که همه علایمی است برای نجات از خطری که در کمین آن‌هاست. ماجراها و اتفاق‌هایی که رخ می‌دهد همه حکایت از آن دارد که نشان دهد به راستی چرا این خانه پلاک ندارد؟

3

نثر کتاب گیرا بود ولی داستانش را دوست نداشتم. محتوا بیشتر از اینکه اجتماعی باشد جنایی است. ولی در عین حال انگیزه، تجربه ها و وجوه شخصیتی که باعث تصمیم گیری های افراد و رسیدن هر کدام به موقعیت فعلی شان شده، شرح داده نشده است. به عبارت دیگر به راحتی نمیتوان خود را جای شخصیت ها گذاشت، از نظر من این منطق وقایع را زیر سوال میبرد.

1

زندگی دختران تنها و مشکلاتشون از نظر اجتماعی خیلی خوب شرح داده شده ولی کل داستان رنگمایه ی جنایی و وحشت داره. خواننده در آخر کاملا تلخکام میشه.

2

وای خدای من! چقدر دلم این کتاب رو میخواست.. تبلیغشو خیلی وقت پیش توی روزنامه دیده بودم. امیدوارم خوب باشه.

1

واقعا داستان صعیفی داشت

1.8
(6)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
این خانه پلاک ندارد
این خانه پلاک ندارد
فرزانه کرم پور
گروه انتشاراتی ققنوس
1.8
(6)
39,000
تومان