0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هدف ها
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب هدف ها

چگونه به خواسته هایتان دست یابید
درباره هدف ها

ویلیام مالتون مارستون روانشناس آمریکایی:

«تشخیص دهید که واقعاً چه می‌خواهید. این کار مانع از این می‌شود که سر در پی پروانه‌ها بگذارید، و شما را به حفاری در جست‌وجوی طلا وامی‌دارد.»

درباره کتاب هدف‌ها

کتاب «هدف‌ها» Goals!: How to Get Everything You Want اثر «برایان تریسی» در سال 2003 منتشر شده است. این اثر یکی از کتاب‌های پرفروش این نویسنده در حوزه‌ی موفقیت و خودشناسی است و به بیست زبان ترجمه شده است. این نویسنده‌ی مطرح در این اثر طی بیست‌ویک قانون درباره‌ی چگونگی هدف‌گذاری در زندگی شخصی و اجتماعی صحبت می‌کند و موفقیت را اهداف درست می‌داند زیرا به‌واسطه‌ی اهداف دقیق و اصولی افراد می‌توانند مسیر پیشرفت را طی کنند. «برایان تریسی» براساس سال‌ها تجربه‌اش در حوزه‌ی موفقیت و فعالیتش درزمینه‌ی فروش این کتاب را به نگارش درآورده است و کلید سعادت در زندگی را تعیین اهداف و کار روزانه برای رسیدن به آن‌ها می‌داند. او در این اثر درباره‌ی هفت قانون کلیدی تعیین هدف صحبت و تأثیر عدم حضور آن‌ها بر روند پیشرفت و موفقیت را بازگو می‌کند.

کتاب «هدف‌ها» اثر «برایان تریسی» طی بیست‌ویک فصل نوشته شده است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از شروع کنید: نیروی نهان خود را آزاد کنید، مسئولیت زندگی‌تان را به عهده بگیرید، ارزش‌هایتان را مشخص کنید، باورهایتان را تجزیه‌وتحلیل کنید، آینده‌ی خود را رقم بزنید، هدف‌های واقعیتان را مشخص کنید، براساس هدف اصلیتان تصمیم‌گیری کنید، از ابتدا شروع کنید، اهداف مالیتان را تعیین کنید و به همه‌ی آن‌ها دست یابید و کار آزموده شوید.

درباره برایان تریسی

«برایان تریسی»  Brian Tracyنویسنده و سخنران انگیزشی و معنوی در سال 1944 در ونکوور در خانواده‌ای ضعیف متولد شد. او در زمان نوجوانی در کارگاه چوب‌بری، کارخانه، مزارع دامداری مشغول به کار شد و تحصیلات را دنبال نکرد. او در جوانی همراه یک کشتی به سفری طولانی و تأثیرگذار رفت و با زبان‌ و فرهنگ‌های متفاوت آشنا شد. او در این دوران هم به کارگری مشغول بود و مشاغل گوناگون را تجربه کرد. او در سن 24 سالگی‌اش زمینی به سنگاپور سفر کرد و طی این سفر از ایران عبور کرد. او پس از این سفرها به حرفه‌ی فروش مشغول شد و توانست در مدت‌زمان کوتاهی به ثروت چشمگیری دست یابد. او به دنبال پاسخی برای سؤال همیشگی‌اش، راه موفقیت چیست؟ پژوهش و تحقیق‌های فراوانی کرد که نتایجش کتاب‌های پرفروشش شد. او در طی چند دهه‌ی به‌عنوان چهره‌ای شاخص در حوزه‌های تجارت و کسب‌وکار ازجمله رهبری، فروش، مدیریت مؤثر و استراتژی کسب‌وکار شناخته شد و کتاب‌هایش در سراسر دنیا ترجمه شدند.

«برایان تریسی» موسسه‌ی بین‌المللی برایان تریسی را راه‌اندازی کرده است و سخنرانی‌های زیادی در سراسر دنیا درزمینه‌ی موفقیت برگزار ‌می‌کند. او به‌عنوان رهبر موفقیت شهرت دارد و تا امروز بیش از هفتاد اثر منتشر کرده است. از آثار او که در فیدیبو موجود است می‌توان به «۲۱ اصل مطلقاً شکست‌ناپذیر مذاکره» با ترجمه‌ی «اشرف رحمانی»،« آموزش‌های برایان تریسی، ترمز را رها کن!» با ترجمه‌ی «کورش طارمی»، «معجزه انضباط فردی» با ترجمه‌ی «محمد اسکندری»، «۲۱ رمز موفقيت میلیونرهای خودساخته» با ترجمه‌ی «منیرالدین اعتضادی» و «کسب درآمد» با ترجمه‌ی «مهدی قراچه‌داغی» اشاره کرد.  

در بخشی از کتاب هدف‌ها می‌خوانیم

شاید هیچ عرصه‌ای از زندگی به‌جز تادیب نفس، مهم‌تر از تعیین هدف و تلاش برای رسیدن به آن نباشد.

در طول قرن‌ها آموخته‌ایم که در پس تمام رفتارهای بشری، مقصودی نهفته است. مادامی که انسان‌ها اهدافشان را بر همه‌چیز مقدم بدارند، به‌صورت خودکار به آن اهداف دست می‌یابند. هنگامی که به‌صورت شفاف و کاملاً روشن دریافتید که چه می‌خواهید و بعد، خود را منضبط به انجام کارهایی کردید که شما را به‌سوی آن هدف سوق می‌دهد، بدون شک دستیابی به آن هدف تضمین شده است.

حالا سؤال این است: اگر دستیابی به هدف به‌طور خودکار صورت می‌گیرد و درون سامانه‌ی عملکردتان تعبیه شده است، پس چرا تنها تعداد اندکی از مردم هدف دارند؟ همان‌طور که در فصل یک ذکر شد، یکی از مهم‌ترین دلایلی که مردم اهدافی تعیین نمی‌کنند این است که نمی‌دانند چگونه باید این کار را انجام دهند. به همین دلیل است که در صفحاتی که پیش رو دارید، دراین‌باره بحث خواهیم کرد.

برای تعیین هدف، هفت کلید وجود دارد. در عرصه‌ی تحقق هر هدفی، قواعدی عمومی حاکم است. وقتی شخصی را می‌یابید که به هدفش نمی‌رسد، به دلیل فقدان یکی از این هفت کلید است.

اولین کلید، این است که اهداف باید روشن، مشخص، مشروح و مکتوب باشد. هدف نمی‌تواند گنگ يا عام باشد، مانند خوشبخت بودن یا پول بيشتر درآوردن. هدف باید مشخص، متمرکز و ملموس باشد، چیزی که به‌روشنی بتوانید آن را در ذهنتان به تصویر درآورید و آن را مجسم کنید.

دومین کلید دستیابی به هدف این است که اهداف باید سنجیدنی و عینی باشد. باید بتوان آن‌ها را از منظر شخص ثانی، تجزیه‌وتحلیل و ارزیابی کرد. «پول زیاد درآوردن» هدف نیست؛ صرفاً آرزو یا یک توهم مشترک میان همه‌ی مردم است. به عبارت دیگر، درآوردن میزان خاصی از پول، در یک دوره‌ی زمانی دوره‌ی خاص هدفی واقعی است.

سومین کلید این است که اهداف باید زمان بندی شده باشند، با جدول و فهرست، و ضرب‌الاجل‌های اصلی و فرعی داشته باشند. درواقع هیچ هدف غیرواقعی وجود ندارد؛ تنها ضرب‌الاجل‌های غیرواقعی وجود دارند. هنگامی که برای هدفتان برنامه‌ای روشن تدوین کردید و موعد مقرری برایش در نظر گرفتید، می‌کوشید تا در زمان مقرر به آن دست یابید. اگر تا آن تاریخ به هدفتان نرسیدید، موعد دیگری مقرر کنید و اگر نیاز بود، یکی دیگر و تلاش کنید تا سرانجام موفق شوید.

ترجمه کتاب هدف‌ها به زبان فارسی

کتاب «هدف‌ها» اثر «برایان تریسی» را «فرزام حبيبی اصفهانی» به فارسی ترجمه کرده و آن را «نشر لیوسا» سال 1394 منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این اثر در این صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «فرزام حبيبی اصفهانی» مترجم زبان انگلیسی و فرانسه است که آثار حوزه‌ی روانشناسی و مدیریت را به زبان فارسی ترجمه می‌کند. از ترجمه‌های دیگر او می‌توان به کتاب‌های «سه پرسش» اثر «ميگوئل روئيز»، «هوش هیجانی» اثر «آنیتا رو» و «هوای تازه» اثر «جورج اورول‌» اشاره کرد که نسخه‎‌ی الکترونیک همه‌ی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.  

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۸ مگابایت
تعداد صفحات
335 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۱۰:۰۰
نویسندهبرایان تریسی
مترجم فرزام حبیبی اصفهانی
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۲/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۸ مگابایت
۳۳۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 57 مخاطب
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
10 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتابهای حوزه موفقیت فقط برای خود نویسندگانش موفقیت و ثروت به ارمغان آوردو بس.

5

حس میکنم ترجمه ی جالبی نداره مطالبو درست به فارسی بر نگردونده جمله هارو جوری ترجمه کرده که گاهی باید چند بار از روش بخونی تا متوجه بشین . اونقدرا روون نیست ترجمه ش زیاد راضی نیستم

5

من بعضی از کتاب های برایان ترسی رو خوندم عالی بودن من اصلا از خوندن کتاب هاش پشیمون نشدم و تازه پیشنهاد میکنم شماهم بخونید این کتابش هم مثل بقیه کتاب هاش عالی

5

من این کتاب سالها قبل خوندم و بنظرم کتاب خیلی خوبی هست از ویژگیهای برایان تریسی سادگی و عدم پیچیدگی کتابهایش است

3

کتاب خوبی است که فصل به فصل قوانین هدفگذاری را توضیح میکند.کارآمد است. البته بیشتر مطالب کتاب در هر فصل دوباره تکرار میشود.

5

یکی از بهترین کتابهایی که در زمینه بازاریابی و فروش در فیدیبو خریدم و خواندم ، این کتاب است : کتاب بازاریابی و فروش نرم افزار فروشگاهی

5

کتاب خیلی خوب وکاربردیه.خصوصابرای کساییکه برنامه وهدفی رومیخوانددنبال کنند.

5

بسیار کتاب عالی و نیرومند.به نظر من معجون تمام کتابهای موفقیت نویسندگان در زمینه موفقیت هستش

5

۵ بار این کتاب رو خوندم. و باز هم خواهم خوند. چون هولم میده. یه حسِ انگیزه و شور بهم میده

5

دستورات کاربردی و مؤثر برای همه.با ۲۱فصل به اهدافتان برسید

نمایش 14 نقد دیگر
4.3
(57)
51,000
٪50
25,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هدف ها
٪50
هدف ها
چگونه به خواسته هایتان دست یابید
انتشارات لیوسا
4.3
(57)
51,000
٪50
25,500
تومان