0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفه در 30 روز

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفه در 30 روز

درباره فلسفه در 30 روز

‌درباره‌ی کتاب فلسفه در سی روز اثر دومينيك ژانيكو

کتاب فلسفه در سی روز نوشته‌ی دومینیک ژاینکو برای نخستین بار در سال 1385 منتشر شد. در پیش گفتار کتاب آمده است: « کتابی که در دست دارید، معجزه ای است کوچک. مقدمه ای است آموزنده و جذاب بر فلسفه در سی فصل کوتاه و تقریباً هر کدام برای یک روز از ماه. دومینیک ژانیکو آن را با این امید نوشت که خوانندگان تازه کار در فلسفه به این معماگونه ترین و در عین حال معمولی ترین رشته ی دانشگاهی علاقه مند شوند و جرات بررسی بیشتر پیدا کنند.

او این کتاب را برای دخترش کلر نوشته است، چرا که قصد داشت مطالعه ی فلسفه را در دبیرستان آغاز کند ــ چیزی که متاسفانه هنوز هم در فرانسه رایج تر از کشورهای انگلیسی زبان است. ژانیکو با خواندن کتاب های مقدماتی و درسی متعدد این رشته و با نارضایتی از پیچیدگی های آکادمیک آن ها، تصمیم به نوشتن کتاب خودش گرفت. او این کتاب را نه فقط برای دخترش، بلکه برای هر کسی در هر سنی و با هر پیش زمینه ی تحصیلی که دارای کمی کنجکاوی است اما وقت آزاد اندکی دارد نوشت. به گفته ی فیلسوف بزرگ امریکایی استنلی کاول « فلسفه آموزش بزرگسالان است. » این کتاب در طول یک ماه تابستان ۲۰۰۲ نوشته شده و به نظر من حال و هوای تابستانی دارد، یعنی زمانی که مشغولیت های طاقت فرسای کار یکنواخت روزانه کم کم از بین می رود و به گفته ی والاس استیونِ شاعر « روح رنج هایش را به یک سو می نهد. » در چنین لحظاتی، انسان به تفکر فرا خوانده می شود: به اندیشیدن درباره ی غناهای زندگی و فهم و درک ناچیز ما از آن.

مروری بر فصل‌های کتاب فلسفه در سی روز

کتاب فلسفه در سی روز در سی فصل نوشته شده است. هر کدارم از این فصل‌ها را باید در سی ر.ز مطالعه کرد.

فصل اول: فلسفه چه چیز نیست؟

فصل دوم: مراقب مرشد‌ها باشید

فصل سوم: یا انتقادی با هیچ

فصل چهارم: واژه‌های دوگانه

فصل پنجم: فلسفه به معنای خاص

فصل ششم: امتحان کنید

فصل هفتم:  سقراط و هیپاس وساطت می‌کنند

فصل هشتم: دشوار یا آسان؟

فصل نهم: نگارخانه‌ی افکار بزرگ: چند ستاره‌ی فلسفی از دوران باستان

فصل دهم: نگارخانه‌ی افکار بزرگ: چند ستاره جدید

فصل یازدهم:تاریخ یا تحلیل؟

فصل دوازدهم: چرا؟

فصل سیزدهم: انسان چیست؟

فصل چهاردهم: آزادی عمل چیست؟

فصل پانزدهم: آزادی اخلاق، آزادی سیاسی

فصل شانزدهم: مسئله‌ی خدا

فصل هفدهم: تکلیف دین چه می‌شود؟

فصل هجدهم: ارتباط سعادت با فلسفه چیست؟

فصل نوزدهم: کدام امیال؟ آگاهی و ناآگاهی

فصل بیستم: تکنولوژی و زندگی

فصل بیست و یکم: خیر، شر و فراسو

فصل بیست و دوم: تاثیرات تعالی‌بخش هنر

فصل بیست و سوم: نیچه‌ی سیستم گریز

فصل بیست و چهارم: چه جامعه‎ای؟ کدام دولت؟

فصل بیست و پنجم: آیا پرسش‌ها بسیار زیاد است؟

فصل بیست و ششم: چگونگی نزدیک شدن به آثار نویسندگان

فصل بیست و هفتم: چرا فلسفه علم نیست؟

فصل بیست و هشتم: عدالت و حقیقت

فصل بیست و نهم: چه نوع عشقی؟

فصل سی‌ام: چند بذر حکمت

ترجمه‌ی کتاب فلسفه در سی روز به فارسی

انتشارات  نقش و نگار کتاب فلسفه در سی روز را با ترجمه‌ی علیرضا حسن پور و نرگس سردابی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. مترجمان کتاب در مقدمه‌ی کتاب نوشته‌اند: « کتاب حاضر درآمدی کوتاه و آموزنده بر فلسفه است که نویسنده آن را در سی فصل کوتاه نوشته است. او این کتاب را برای دخترش کلر نوشته که به تازگی قرار است در دبیرستان مطالعه‌ی فلسفه را آغاز کند. کتاب فاقد پیچیدگی‌ها و دشواری‌های کتاب‌های کلاسیک و دانشگاهی است و با زبانی روشن و به دور از هر گونه ابهامی مسائل و پرسش‌های فلسفی را برای خواننده‌ی مبتدی مطرح می‌سازد. نویسنده در این کتاب موضوعات و فیلسوفان بسیاری را از عهد باستان تا عصر جدید مورد بررسی قرار می‌دهد و بسیاری از مسائل مهمی که ذهن فیلسوفان بزرگ را در طول تاریخ ۲۵۰۰ ساله‌ی فلسفه به خود مشغول داشته به اجمال مطرح می‌کند.»

  • کتاب فلسفه در سی روز در دسته‌ی کتاب‌های فلسفی قرار دارد.
  • کتاب فلسفه در سی روز مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 133 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 6 روز بخوانید.
  • کتاب فلسفه در سی روز حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب فلسفه در سی روز می‌خوانیم

هر کاری از یک زمانی شروع می شود: راه رفتن، حرف زدن، بیان نام خود، تشخیص پدر و مادر. اما آیا همگان « اولین باری » که چنین کارهایی را انجام داده اند به خاطر می آورند؟ از آنجا که این کارها در گذشته های دور اتفاق افتاده است، کسی برایشان ارزشی قائل نمی شود و حتی درباره ی آن ها فکر هم نمی کند. وقتی بزرگ تر می شوید، وقایع مهم تری رخ می دهد: برای مثال نخستین روزهای مدرسه، نخستین نمایش یا کنسرت شما در آنجا، عروسی خانوادگی و بحران عاطفی که شاید نخستین عاشق شدن باشد.

هر یک از این وقایع، در الگوی زندگی روزمره تغییری کوچک یا بزرگ ایجاد می کند. هنگامی که به خواندن فلسفه مبادرت ورزید، آیا زندگی روزمره تان نیز مختل می شود و به این نتیجه می رسید که « بعد از آن هیچ چیزی مثل سابق نیست... » ؟ قضاوت در این مورد هنوز خیلی زود است، اما پیشاپیش می توان دید که تصمیم به مطالعه ی فلسفه برخلاف وقایع فوق هیچ ارتباطی با آیین آشنایی یا مناسک گذر ندارد.

مناسک گذر فعالیتی است که بار معنایی دینی و اجتماعی دارد و باید مطابق آیین های رسمی انجام شود. برای مثال جشن تکلیف در دین یهود نشانه ی پذیرش جوان در اجتماع است. در برخی جوامع افریقایی اعمالی مانند فَرْج بَندی (ختنه‌ی زنان) ، تیغ زنی و خالکوبی نشانه های قطعی و بی چون و چرای بزرگ شدن یا رسیدن به سن بلوغ است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب فلسفه در سی روز اثر دومينيك ژانيكو بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی فلسفی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
862.۴۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
133 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۲۶:۰۰
نویسندهدومینیک ژانیکو
مترجم علیرضا حسن پور
مترجم دومنرگس سردابی
ناشرانتشارات نقش و نگار
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Philosophy in 30 days
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
49,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۶۲.۴۶ کیلوبایت
۱۳۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 26 مخاطب
5
ستاره
34 ٪
4
ستاره
34 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
11 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

بچه‌ها خیلی ممنون که میایید نظر میدهید آدم بداند دارد چه می‌خرد. من خودم تنبلی کردم نرفتم برای کتابهایی که خوانده‌ام نظر و امتیاز بدهم. این نظرات خیلی به‌درد بخور است. داشتم این کتاب را می‌خریدم که متوجه شدم مال نوآموزان فلسفه است و منصرف شدم‌. نه اینکه کتاب بدی باشد لابد طبق نظرات برای دوستان نوجوان و جوان مفید است اما چون من نوآموز نیستم اگر این کتاب را گرفته بودم بی‌فایده می‌شد. برعکسش هم هست مثلا کتاب فلسفه در شش ساعت و پانزده دقیقه اثر گومبرویچ که به نظر مروری کلی می‌رسد شامل بحثهای عمیق و ثقیلی است. بهرحال نمی‌توان از اسم کتاب قضاوت کرد.

4

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎 کتاب به منظور آشنا کردن فرزند نوجوان نویسنده با فلسفه (به طور کلی ) نوشته شده. اما عملا به درد کسی که آشنایی با فلسفه نداره نمی خوره. از این جهت دنیای سوفی کتاب فوق العاده ای هست که هم مناسب مخاطب نوجوانه و هم برای بزرگسالانی که با فلسفه ناآشنا هستند. و البته حجیم تر از این کتابه. ترجمه هم متاسفانه خوب نیست. و همون مفاهیم گنگ کتاب رو گنگ تر هم کرده. از خوندن و خریدنش پشیمون شدم.

5

ارزش و اهمیت خواندن و دانستن فلسفه آنقدر زیاد است که قابل تصور نیست. بهترین و عمیق ترین شیوه زندگی را فلاسفه و اندیشمندان داشته اند. کتاب هایی که می کوشند کاری کنند که انسان ها عاشق مطالعات فلسفی شوند و یک عمر با دقت و لذت از چشمه های زلال فلسفه های گوناگون بنوشند و سیراب شوند بدون شک ارزشمند ترین کتاب ها هستند.

5

من خیلی دنبال نسخه چاپی این کتاب گشتم که پیدا نشد.نویسنده از نثر روانی بهره می گیره که خواندنش رو جذابتر می کنه.هر چند که کتابی مقدماتی است در خواندن فلسفه ولی واقعا خواندنش رو به همه،چه اونهایی که نوفلسفه خوان هستند و چه آنها که بیشتر خوانده اند توصیه میکنم.

4

همیشه دلم میخاست بطور علمی و آکادمیک با مبانی فلسفه آشنا بشم، بخصوص که هیچ آشنایی با این مباحث نداشتم. این کناب خیلی بهم کمک کرد و دقیقا همون بود که میخاستم.

4

برای کسی که هیچ چیز از فلسفه نمی دونه کتاب خوبیه. بنظرم سر نخ های خوبی می ده برای شروع

1

خیلی بد ترجمه شده. از این شاخه به اون شاخه پریده. پیشنهاد نمیکنم.

4

کتاب بسیار مزخرفی بود و مباحث کتاب بسیار پیش پا افتاده بود

4

برای تازه کار ها میتونه کتاب خوبی باشه

4

یعنی نخرم یکی میتونه خلاصه بگه فلسفه یعنی چی؟

نمایش 3 نقد دیگر
3.5
(31)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفه در 30 روز
فلسفه در 30 روز
دومینیک ژانیکو
انتشارات نقش و نگار
3.5
(31)
39,000
تومان