0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فقط یک بار به دنیا می آییم

معرفی، خرید و دانلود کتاب فقط یک بار به دنیا می آییم

نویسنده:
داون برسلین
درباره فقط یک بار به دنیا می آییم

شاد زیستن و خوشبختی جزو حقوق طبیعی و اولیه انسان‌هاست، ولی به دلیل شرایط زندگی متفاوت، مشغله‌های فکری و دنیای جدید ممکن است گروهی در دستیابی‌ به آن‌ دچار مشکل شوند. انسان‌ها باید به این باور برسند که شایسته عشق و احساس شادی هستند و خود را بابت اشتباهات گذشته سرزنش نکنند. برای دستیابی به حال خوب و نشاط بهتر است آموزش‌های لازم برای رهایی از دغدغه‌های منفی و خستگی را بدانیم تا بتوانیم تجربه‌های ناخوش گذشته را رها کنیم و نگذاریم سد راه آینده‌مان شوند. «داون برسلین» براساس تجربه‌ی شخصی و سال‌های کار با افراد مختلف اصول لازم برای افزایش اعتمادبه‌نفس و بازگشت به زندگی شاد را در کتاب «فقط یک بار به دنیا می‌آییم» گردآوری کرده است. این کتاب مجموعه‌ای از آموزه‌های کلیدی و راهگشا است که می‌توان با فراگیری آن‌ها به افکار نامحدودی دست یابیم و رؤیاهایمان را دنبال کنیم.  

درباره کتاب فقط یک بار به دنیا می آییم

کتاب «فقط یک بار به دنیا می آییم» اثر «داون برسلین» سال 2005 منتشر شده است. این کتاب به خواننده کمک می‌کند خود واقعی‌اش را بشناسد و افکار و احساساتش را شفاف‌تر بداند. این کتاب با ارائه راهکارهای عملی و ساده موانعی که سد راه پیشرفت روح است را برمی‌دارد و شادی و موفقیت را به ارمغان می‌آورد. خود نویسنده معتقد است این کتاب برای بعضی‌ از افراد فرصت دستیابی به بینشی شخصی برای برطرف کردن دردها و رنج‌های زندگی است. این کتاب، اثر موفق در حوزه‎ی روانشناسی و خودشناسی است؛ زیرا ریشه‌ی مشکلات را در خود فرد می‌جوید. درک درستی از افراد به خودشان ارائه می‌دهد و کمک می‌کند تا خودشان را کشف و بازسازی کنند. این کتاب شما را همان‌گونه که هستید می‌پذیرد و همانند یک دوست کنار افراد تا دستیابی به شادی و اعتمادبه‌نفس همراهی می‌کند. «داون برسلین» این اثر را راهی برای ارتقا عزت‌نفس می‌داند که درنتیجه‌ی آن افراد می‌توانند به ذهنیتی محدود به مثبت‌گرایی دست یابند.

مروری بر محتوا کتاب فقط یک بار به دنیا می آییم

در کتاب «فقط یک بار به دنیا می آییم»  Dawn Breslin's Power Book: A 7-Step Life Makeover  آزمون‌های مختلفی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید به شفافیت درباره‌ی خودتان برسید. در ابتدا هر فصل سؤالات متعددی وجود دارد که پاسخ به آن‌ها می‌توانید روح و احساساتتان را واکاوی و کنکاش کنید. برخی از این سؤال‌ها عبارت‌اند از «احساس می‎‌کنید از آینده بریده‌اید؟»، «آیا از خود نیز بریده‌اید؟»، «دلتان می‌خواهد احساس زنده بودن کنید؟»، «دلتان می‌خواهد با دیگران رابطه برقرار کنید؟» و «می‌توانید خود را به خاطر آنچه انجام داده‌اید ببخشید؟».

نویسنده در هر بخش از کتاب تجربه‌های شخصی‌اش را نیز با خوانندگان در میان می‌گذارد تا این‌گونه، افراد بتوانند به درک درستی از مفهوم هر فصل برسند. کتاب شامل هفت فصل است که عبارت‌اند از «اعتمادبه‌نفس خود را با عزت‌نفس مثبت به کمال برسانید.»، «نکوهشگر خشن درون خود را آرام کنید.»، «فشار را از روی احساس خود بردارید.»، «گذشته را رها کنید.»، «از گناه خود بگذرید وگرنه شادی‌هایتان از بین خواهد رفت. یک فرصت دیگر حق شماست.»‌، «ترس‌ها را دور بریزید تا رؤیاهایتان را در آغوش گیرید.» و «روحتان را زندگی بخشید.»

درباره داون برسلین

«داون برسلین» Dawn Breslin، نویسنده و سخنران انگیزشی است که سیمنار و برنامه‌های تلویزیونی متعددی تا امروز به اجرا درآورده است. او در برنامه‌هایش راهکارهای ساده برای تسلط و کنترل زندگی ارائه می‌دهد تا افراد بتوانند با استفاده از آن‌ها به کیفیت بهتر در زندگی دست یابند. او راهکارهایش را طی سال‌های اخیر به صوت مکتوب درآورده است تا افراد بیشتری با استفاده از آن‌ها بتوانند در این مسیر قرار بگیرند. «داون برسلین» در مقدمه کتاب «فقط یک بار به دنیا می آییم» درباره‌ی اصول و ارکان اصلی اثرش می‌گوید: «این کتاب، براساس باورهای شخصی من پایه‌گذاری شده است. بدین معنا که هر احساسی که ما روزانه با آن روبه‌رو هستیم از افکاری نشات می‌گیرد که در ذهن رشد یافته است و اگر بتوانیم عمق ذهن خود را بکاویم، آنگاه قادر خواهیم بود به علت وجود این افکار پی ببریم. همچنین معتقدم افکار ما ابزار شکل دادن به زندگی کنونی ماست. اگر گفتگویی قوی، مثبت و مشوق در درون خود ایجاد کنیم که خوب بودنمان و این را که چقدر شایسته عشقیم، به یادمان بیاورد، آنگاه خوشبختی و موفقیت را همراه با عشق و شادی به دست خواهیم آورد.»

در بخشی از کتاب فقط یک بار به دنیا می آییم می‌خوانیم

داشتن عزت‌نفس به معنای داشتن احساس خوبی در مورد خودمان است. یعنی ارزش شادی‌ها، سلامتی، عشق و گذشت را بدانیم. وقتی به درجه مطمئنی از عزت‌نفس برسیم، احساس قدرت شخصی می‌کنیم. تنها این موقع است که می‌توانیم در دریای زندگی به رقص درآییم.

من کاملاً ایمان دارم که مهم‌ترین ابزار برای رسیدن به آرامش قلبی، خوشبختی و موفقیت در زندگی، این است که بدانیم چگونه عزت‌نفس خود را بالا ببریم. وقتی عزت‌نفسمان کامل نباشد، احساس ترس و آسیب‌پذیری می‌کنیم و با ورزش هر جریان مخالف به‌آسانی از پای درمی‌آییم و فرصت شاد زیستن در این کره خاکی را از دست می‌دهیم.

اگر خود را آن‌چنان‌که هستیم دوست نداشته باشیم، اگر بگذاریم دیگران لگدمالمان کنند، نتیجه‌ی آن درد و رنج و نگرانی ذهنی است که درنهایت به عزت‌نفس پایین می‌انجامد.

دستیابی به عزت‌نفس بالا نیازمند تمرین و کار سخت است. در این فصل به شما نشان می‌دهم که چگونه عزت‌نفستان را بالا برید و تغییرات مثبتی در خود و احساساتتان نسبت به خود ایجاد کنید.

شما فقط باید بخواهید و مفاهیمی را که معرفی می‌کنم پذیرا باشید. این فرایند در مورد صدها نفر مؤثر بوده است. پس شما هم آن را امتحان کنید.

کاملاً طبیعی است که گاهی انسان در مورد خودش شک کند. زندگی گاهی آن‌قدر سخت می‌شود که ما از یاد می‌بریم چه کسی هستیم و روی کره زمین چه می‌کنیم. اگر فوراً از این شک بیرون نیاییم، در طول زمان احساسات منفی بر سلامت و تندرستی‌مان اثر خواهد گذاشت.

در پنج سال اخیر با افراد بسیاری کار کرده‌ام که دچار افسردگی، اضطراب، گم‌گشتگی، بی‌تفاوتی یا روزمرگی شده بودند. در بیشتر موارد، پس از ریشه‌یابی در اغلب آن‌ها فقدان عشق و احترام نسبت به خود، انتقاد بیش‌ازحد و نبخشیدن خود در افکارشان دیده می‌شد و این الگوهای فکری محدودکننده، آن‌ها را از پای درآورده بود. معمولاً این افراد از من به‌عنوان مربی پرورش شخصیت انتظار دارند که اعتمادبه‌نفس را به آن‌ها هدیه دهم. البته من تا آنجایی که می‌توانم اين کار را می‌کنم، اما حقیقت این است که من هم مانند خیلی از آن‌ها روزهایی را گذرانده‌ام که به خود شک می‌کردم و روحیه ضعیفی داشتم. تنها فرق ما این است که من حالا دیگر می‌دانم که چطور عزت و اعتمادبه‌نفسم را هنگام سختی و شک بالا ببرم. اکنون چندهفته‌ای را صرف تمرین تکنیک‌های ساده، ولی قدرتمندی می‌کنم که بتوانم دوباره به مسیر اصلی بازگردم.

ترجمه کتاب فقط یک بار به دنیا می آییم به زبان فارسی

کتاب «فقط یک بار به دنیا می آییم» اثر «داون برسلین» را «مرجان محمدی» به فارسی ترجمه کرده و آن را «نشر لیوسا» سال 1387 منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این اثر در این صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. از ترجمه‌های دیگر این مترجم می‌توان به کتاب‌های «همهمه‌ی زمان» اثر «جولین بارنز»، «هتلی در کنج تلخ و شیرین» اثر «جیمی فورد»، «دره‌ی میلر» اثر «آنا کوئیندلن» و «استونر» اثر «جان ويليامز» اشاره کرد که نسخه‎‌ی الکترونیک همه‌ی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.  

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
672.۷۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
130 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۲۰:۰۰
نویسندهداون برسلین
مترجممرجان محمدی
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۲/۰۱
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۷۲.۷۱ کیلوبایت
۱۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کمالگرایی شما را محدود می‌کند؛ می‌گوید فقط موقعی باید حرکت کرد که همه چیز کامل باشد و زمان، مناسب. اگر اینگونه باشید آنگاه به احتمال زیاد بسیاری از شادی‌های زندگی را از دست می‌دهید و نکوهشگر درونتان مانع لذت بردن شما از تجربه شادی‌هایی می‌شوند که ضرری برایتان ندارند.

5

هیچ محتوایی نیست .کتاب خالیست .من هزینه پرداختم اماهیچی برای خوندن نیس

5
(6)
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فقط یک بار به دنیا می آییم
فقط یک بار به دنیا می آییم
داون برسلین
انتشارات لیوسا
5
(6)
18,000
تومان