0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سواد طراحی

معرفی، خرید و دانلود کتاب سواد طراحی

درک طراحی گرافیک
نویسنده:
استیون هلر
درباره سواد طراحی
امروزه پی به این واقعیت برده‌اند که طراحی گرافیک به اندازه کاغذی که بر آن چاپ می‌شود کم‌دوام و زودگذر نیست. برخی آگهی‌های تبلیغاتی، پوسترها، بسته‌بندی‌ها، نشانه‌ها، کتاب‌ها و مجله‌ها گاهی به عنوان دستاوردهای هنری، تجاری و فن‌آورانه شاخصی مطرح می‌شوند که اغلب بیش از این‌که درباره هنرهای زیبا حرف برای گفتن داشته باشند، از دوره‌ها و محیط‌های اجتماعی خاص سخن می‌گویند. بسیاری از نمونه‌های آثار طراحی گرافیک را همچون اشیای باارزش نگه می‌دارند و مورد مطالعه قرار می‌دهند و به آنها صرفا به عنوان کاغذهایی خاطره‌انگیز برای پوشاندن دیوارها نگاه نمی‌شود. اما شگفت این‌که خود آفرینندگان این موارد شاخص، یعنی طراحان گرافیک، معمولاً اهمیت تاریخی این آثار هنری را که در اطرافشان وجود دارند، درک نمی‌کنند. آنهایی که ادعا می‌کنند سواد بصری دارند، اغلب وقتی موضوع درک و ارزش‌یابی چیزهایی پیش می‌آید که به زبان حرفه خودشان نقش بسته است، از درک و ارزش‌یابی آن عاجز می‌مانند. ما به جای جمع کردن انبوهی از آثار گرافیک در یک مجلد که معمولاً باعث می‌شود شأن طراحی گرافیک در حد یک همهمه بصری تقلیل یابد، در کتاب «سواد طراحی: درک طراحی گرافیک» برآنیم تا نمونه‌هایی از این آثار را مورد بررسی قرار دهیم و اهمیت آنها را در کل تاریخ طراحی گرافیک و فرهنگ عمومی درنظر آوریم. گرچه طراحی گرافیک را می‌توان بر اساس عناصر بسیار مهم فرم و سبک تعریف کرد که بنابر ضرورت‌های بازار قابل تغییر هستند، اما درک و بررسی یک اثر مجزا می‌تواند در تعیین این‌که چگونه یک فرد طراح، طراحی گرافیک را به کار می‌برد، مفید واقع شود. طراحان گرافیک معمولاً با چشمان مشتاق و حریص انبوه کتاب‌ها، مجلات و کتاب‌های سال طراحی را نگاه می‌کنند و تصاویرشان را می‌بلعند، اما باید در عین حال بتوانند ارزش تک‌تک آثار منحصربه‌فرد را درک کنند و آنها را به عنوان منبع اطلاعات تاریخی و سرچشمه‌های معاصری برای دریافت الهام بدانند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۱۹ مگابایت
تعداد صفحات
415 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۵۰:۰۰
نویسندهاستیون هلر
مترجمرضا علیزاده
مترجم دومسیما ذوالفقاری
مترجم سوم مازیار میرهادی زاده
ناشرانتشارات روزنه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
DESIGN LITERACY: Understanding Graphic Design
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
21,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۱۹ مگابایت
۴۱۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
46 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

مزخرفه که یه کتاب ۴۰۰صفحه ای درباره گرافیک یه دونه عکسم نداره. اگه قبلش درباره این کتاب تو سایتای دیگه تحقیق میکردم هرگز نمیخریدمش.چرا که این کتاب شامل آثار تصویری گرافیکی خیلی مهمیه.پولمو پس بدین.

4

کتابیه که همزمان حتما باید پای گوگل باشید و هرجمله و نمونه کاری که میگه رو سرچ کنید. بدون سرچ کردن و دیدن کارها، اصلا مفید نخواهد بود. ولی بعد اینکه کارها رو میبینید، لذت خاصی داره چون جمله ها و توضیحات کتاب عین پازل باهم مچ میشن. کتاب جذابی بود برای من

4

خب پی دی افشو قرار بدین تا عکسهای ش هم باشن

4

اخه این کتاب هنری اونم طراحی گرافیک چرا یه دونه عکس نداره؟؟؟؟

4

بدر اونایی که هنر های تجسمی میخونن میخوره . البته با عکس

4

چه خوب قبلش نظرات رو خوندم

5

عالیه

4.1
(15)
10,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سواد طراحی
سواد طراحی
درک طراحی گرافیک
انتشارات روزنه
4.1
(15)
10,500
تومان