0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پرسش و پاسخ در مشاوره ی قبل از ازدواج
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره ی قبل از ازدواج

درباره پرسش و پاسخ در مشاوره ی قبل از ازدواج

ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی است که هم می‌تواند سبب رشد و بالندگی افراد شود و هم می‌تواند افسردگی و سرخوردگی به دنبال خود داشته باشد. دختران و پسران در این روزگار، متفاوت از نسل‌های پیشین شریک زندگی‌شان را پیدا و محک می‌زنند و از شیوه‌های گوناگون برای شناخت هر چه بیشتر بهره می‌برند تا بتوانند به بهترین انتخاب دست یابند. کتاب «پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج» یکی از کتاب‌های مفید در حوزه‌ی ازدواج است که ابعاد متفاوت افراد در امر ازدواج را بررسی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا انتخاب درست‌تری داشته باشید.

درباره کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج

کتاب «پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج» نوشته‌ی «شیوا مجیدی» و «غلامرضا عسگری» در سال 1393 منتشر شد. این اثر باهدف راهنمایی و ارائه راهکارهای اصولی درباره‌ی ازدواج به نگارش درآمده است تا افراد بتوانند تصمیمات شفاف‌تر و درست‌تری بگیرند. در دنیای امروز زندگی بیش‌ازپیش پیچیده شده است و یکی از نگرانی‌های مهم خانواده‌ها سرنوشت، آینده و ازدواج فرزندانشان است. ازدواج درست می‌تواند سبب افزایش توانایی‌ها بالندگی‌های دو طرف باشد و فضایی برای رشد سالم کودک را ایجاد کند در غیر این صورت می‌تواند مشکلات شخصی و اجتماعی فراوانی برای دختر و پسر و حتی خانواده‌هایشان ایجاد کند. همه‌ی افراد به دنبال اصولی عملی و کارآمد برای انتخاب درست شریک زندگی‌شان هستند و پیش از ازدواج به مشاوره می‌روند و از منابع گوناگون آموزشی استفاده می‌کنند. کتاب «پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج» برای کمک به جوانان و خانواده‌های آن‌ها نوشته شده است تا آن‌ها را از سردرگمی رها کند. این کتاب را انتشارات آریاگهر منتشر کرده است که نسخه‌ی الکترونیک و صوتی آن‌ در همین صفحه از فیدیبو برای مطالعه و دانلود موجود است.

کتاب «پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج» طی چند فصل که عبارت‌اند از هدف‌های ازدواج، پرسش‌های عمومی، ملاک‌های انتخاب همسر، پرسش‌هایی که زیاد پرسیده می‌شوند و پرسش‌هایی برای بعد از ازدواج، به کمک جوانان آمده است. «شیوا مجیدی» و «غلامرضا عسگری» نویسندگان این اثر دلیل نگارش این کتاب را پاسخ‌گویی فشرده و کوتاه به پرسش‌هایی که برای هر فرد قبل از تصمیم‌گیری به ازدواج و یا انتخاب همسر پیش خواهد آمد، ذکر کرده‌اند.

کتاب «پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج»  شبیه چند جلسه مشاوره‌ی پیش از ازدواج عمل می‌کند. این کتاب لایه‌های عمیق‌تر رفتار و اخلاق افراد را برای شما شفاف می‌کند و به شما کمک می‌کند تصمیم درست‌تری بگیرید. برخی از سؤال‌هایی که پیش از ازدواج برای دختران و پسران و بخصوص خانواده‌ها پیش می‌آید عبارت‌اند از ملاک‌های انتخاب همسر چیست؟ منظور از انسجام عاطفی چیست؟ بهترین سن برای ازدواج چه سنی است؟ چرا امروزه افراد تمایل کمتری به ازدواج دارند؟ جایگاه بخشش در زندگی مشترک چیست؟

در بخشی از کتاب پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج می‌خوانیم

نکته‌ی قابل‌تأمل این است که گذشته‌ی فرد ازنظر این‌گونه روابط به خودش مربوط است و توصیه می‌شود که در چنین مواردی دختران و پسران از ارتباطات دوستی فرد مقابل پرس‌وجو نکنند، چراکه مطرح‌شدن این‌گونه روابط نه‌تنها به نزدیک شدن آن‌ها کمک نمی‌کند، بلکه شاید سبب شود که حس بدبینی و شک در طرف مقابل زنده و تحریک گردد.

از طرف دیگر، خود فرد نیز نباید در مورد این موضوع با نامزد خود صحبت کند. ولی چنانچه یک‌طرف به پرس‌وجو در مورد دوستی‌های قبلی طرف مقابل اصرار ورزد باید صادقانه ولی سربسته، یعنی بدون توضیح جزئیات پاسخ داده شود.

درواقع شغل بسیاری از آقایان به‌منزله‌ی همسر اولشان است. اما اکثر خانم‌های امروزی حضور فیزیکی مرد را در خانه لازم می‌دانند و معتقدند که شوهری با حضور فیزیکی بیشتر در خانه و درآمد کمتر بهتر است از شوهری با درآمد بیشتر و حضور فیزیکی کم‌رنگ‌تر. بنابراین زن و شوهر باید با توجه به شرایط مالی و زندگی خود در این مورد به یک اشتراک نظر برسند تا مبادا نبود بیش‌ازحد همسر در خانه حمل بر بی‌علاقگی همسر به خانه و کاشانه گردد. البته خانم‌ها نیز باید توجه داشته باشند که همسر تنبل هم به‌هیچ‌عنوان مناسب زندگی نیست.

‏نکته‌ی مهمی که در مورد این ملاک باید یادمان باشد این است که دوستان ما سرمایه‌های زندگی ما هستند؛ پس نباید وارد شدن به زندگی مشترک به معنای قطع تمام دوستی‌های خوب زمان مجردی فرد باشد. از آنجا که دوستان مجرد ما به‌مرورزمان متأهل می‌شوند. بنابراین ادامه‌ی دوستی با آن‌ها اشکالی ندارد. همچنین با توجه به شرایط، تنها مسافرت کردن یکی از طرفین به همراه دوستان زمان مجردی مشکلی در پی نخواهد داشت.

اما از طرف دیگر باید بدانیم که رفیق‌بازی بیش‌ازحد می‌تواند به پایه‌های زندگی مشترک آسیب جدی وارد کند. بنابراین چه دختر و چه پسر باید از این امر پرهیز کنند و در روابط خود تعادل داشته باشند.

یکی از صفات بسیار منفی برای هر مرد یا زن (به‌خصوص برای مردان) خساست است. خساست جریان انرژی مالی شما را دچار اختلال می‌کند و به‌اصطلاح روزی و برکت دارایی شما را از بین می‌برد. البته معمولاً این صفت به‌خودی‌خود دلیل طلاق نخواهد بود»، ولی حتماً باعث سرد شدن زندگی برای همسر و فرزندان فرد خواهد شد و در ضمن عاملی برای یک سری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌های روحی روانی و حتی جسمی خواهد شد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
514.۷۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
104 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۸:۰۰
نویسندهشیوا مجیدی
نویسنده دومغلامرضا عسگری
ناشرآریاگهر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۱۴.۷۷ کیلوبایت
۱۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
2 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

نکته خوب این کتاب اینه که اضافه گویی های بیهوده نداره و از وسط های کتاب که پرسش و پاسخ ها شروع میشه کتاب جذاب میشه.پاسخ ها بهتر ازین هم میتونست باشه و توضیح بهتری داشته باشه. گاهی اوقات صرف گفتن مراجعه به متخصص و مشاوره پاسخ رو تمام میکنه. ادم به خوبی با طرح بعضی سوال ها به فکر فرو میره و این میتونه مفید باشه. در کل میشه گفت این کتاب اصول ابتدایی ازدواج رو بیان میکنه و برای شروع به خواندن و چارچوب اولیه مباحث ازدواج میتونه مفید باشه.

5

دسته بندی عالی ای داشت. از روی این کتاب میتونید انتظاراتتون از همسر ایندتون و شناخت خودتون را در بیارید و یادداشت کنید. هبچ دیدگاه غیر منطقی ای در مفاهیمش مشاهده نکردم.

2

خیلی خیلی کلی دسته بندی کرده بود و توضیحات زیادی هم نداشت، البته به نوعی جمع بندی رو همه ی ملاک ها داره و اینکه پرسش و پاسخ فصل های آخرش هم ارزش خواندن داره

5

عالی بود. به همه کسانی که میخوان ازدواج کنن توصیه میکنم این کتاب رو مطالعه کنن. به امید روزی که مشاوره قبل از ازدواج اجباری بشه.

3

صرفا کلیات رو مطرح کرده و تعاریف رو بیان میکنه. برای جزییات میگه برید پیش مشاور. بنظرم برای دسته بندی کلی خوبه ولی کافی نیست.

5

کتاب را میشود در تایم کمی خواند و خیلی خیلی نکات مفیدی را ازش برداشت کرد؛ خواندش مطمئنا میتواند راهگشا و مفید باشد.

5

کتاب خوبی بود ، یک سری اطلاعات کلی و منسجم برای پرسش و پاسخ اولیه خواستگاری به خواننده ارائه میده

4

کتاب خوبیه ولی انسجام خوبی نداره. سوالات پراکنده و کلی هستند. کنار کتاب های دیگه خونده بشه مفیده

5

به نظر من خیلی جاها نیاز بود بیشتر موضوع را باز کند ولی میگفت بروید پیش مشاور ولی در کل بد نبود

4

درود و دو صد بدرود بر نمونه ???

نمایش 14 نقد دیگر
4.3
(35)
24,000
٪50
12,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پرسش و پاسخ در مشاوره ی قبل از ازدواج
٪50
پرسش و پاسخ در مشاوره ی قبل از ازدواج
شیوا مجیدی
آریاگهر
4.3
(35)
24,000
٪50
12,000
تومان