0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چرکنویس

معرفی، خرید و دانلود کتاب چرکنویس

نویسنده:
بهمن فرزانه
درباره چرکنویس
کتاب «چرکنویس»‌ نوشته بهمن فرزانه (۱۳۹۲-۱۳۱۷) مترجم نام‌آشنای ادبیات آمریکای لاتین و ایتالیا است. این کتاب دومین رمان این مترجم است که در آن به روایتی خاطره‌انگیز پرداخته است، داستان از تهران قدیم شروع می‌شود و به زمان حال می‌رسد. در پشت این جلد این کتاب آمده است: «بهرام و قاسم سایه به سایه هم، گذر زمان را تعقیب کرده‌اند. گاه مرعوبش شده‌اند و گاه در پناه تصاویر جادویی سینما بی‌اعتنایی پیشه کرده‌اند. و اکنون زمان ایستاده است. دستگاه پخش آن همه ماجراها آن و دمی است که خاموش شود. با این همه گذشته همچنان پا برجاست، گذشته و خاطره آن شیطنت‌ها، عشق‌ها، ناکامی‌ها» در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «مام نامه‌های گیتی به اسم قاسم به خواربارفروشی سر خیابان دولت می‌آمدند. او به تمام جریان آن «دختره» آگاه است. بله، همان دختره که دماغ کوفته‌ای داشت. قاسم می‌گفت: «دوشس بنده خیلی از او خوشگل‌تر است. البته چشمان قشنگی دارد ولی آن دماغ چیست؟» گاه تنها عکسی را که از گیتی دارم بیرون می‌کشم و می‌بینم که حق با اوست. دماغ کوفته‌ای داشته است؛ عکس سیاه و سفید شش در چهار. به نظرم مال زمان دبیرستان است. پشت آن با جوهر سبز نوشته: «به تو، به امید آینده.» از بس آن را دست‌مالی کرده‌ام، جوهر آن کم رنگ شده. همان دو سه کلمه هم با هم قاطی شده‌اند. شده است مثل تلفن‌بازی بچگی. «به امید آینده» ولی آینده من چه بوده است؟ سال‌هایی خالی و ساکت در داخل خانه و سال‌هایی پر سر و صدا، پر از «انقلاب» و پر از «جنگ» در خارج از خانه. من «آینده» نمی‌خواستم. زمان حال هم که هرگز وجود ندارد. حالا با نوشتن این خاطرات دارم به گذشته متوسل می‌شوم. به قول قاسم که چیزی از افعال سردر نمی‌آورد، به آن افعال روی آورده‌ام. به «ماضی» آن هم «ماضی بعید».
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۱ مگابایت
تعداد صفحات
184 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۸:۰۰
نویسندهبهمن فرزانه
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۲۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۱ مگابایت
۱۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

بسیار بسیار بسیار عالی بود. حتما بخوانید. با کمال شرمساری بنده‌ی کتابخوان نمی‌دانستم استاد فرزانه نویسنده هم بودند. فقط ایشان را با ترجمه‌های اعجاب انگیزشان می‌شناختم. از بهترین داستان‌های ایرانی که خوانده‌ام. باید تلخ هم طبقه بندی می‌کردم، اما شخصیت قاسم و کل کلش با بهمن حلاوت خاصی به داستان داده بود. روح استاد شاد و در آرامش.

5

من طرفدار ترجمه های بهمن فرزانه هستم. این کتاب رو حدود سالهای ۸۳ یا ۸۴ خوندم اگر اشتباه نکنم و مجذوب داستان و بیشتر از اون شخصیتهاش شدم. چون به فیلم و سینما هم علاقمند بودم بیشتر جذبم کرد. و قلم بهمن فرزانه هم یکتاست.

5

خوب بود

5
(4)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چرکنویس
چرکنویس
بهمن فرزانه

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چرکنویس
چرکنویس
بهمن فرزانه
گروه انتشاراتی ققنوس
5
(4)
35,000
تومان