0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی بدون گلوتن
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندگی بدون گلوتن

دامیز
نویسنده:
دانا کورن
درباره زندگی بدون گلوتن

تقریبا در بیشتر مواد غذایی و خوراکی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنیم مثل نان، غلات، انواع کیک و شیرینی، سس‌ها، نوشیدنی‌های مالت و ... گلوتن وجود دارد. به همین دلیل شاید وقتی اسم رژیم غذایی بدون گلوتن به میان بیاید کمی این موضوع دشوار و اجتناب‌ناپذیر به نظر بیاید؛ اما امروزه بسیاری از کارشناسان تغذیه به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم بی‌گلوتن مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد، چه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند و چه برای افرادی که می‌خواهند سبک زندگی سالمی داشته باشند. کتاب زندگی بدون گلوتن اثر دانا کورن مزایای و راهنمای اجرای رژیم غذایی بدون گلوتن را به شما می‌آموزد.

درباره کتاب زندگی بدون گلوتن

کتاب زندگی بدون گلوتن نوشته‌ی دانا کورن است که اولین بار در سال 2013 در مجموعه دامیز منتشر شد. نویسنده در این کتاب توضیح می‌دهد که رژیم بدون گلوتن امروزه تبدیل به یک روش برای داشتن یک زندگی سالم شده است. دانا کورن کتاب زندگی بدون گلوتن را در 6 فصل نوشته است. او در فصل اول کتاب توضیح می‌دهد که گلوتن چیست و کجاست. گلوتن مخلوطی از پروتئین‌های موجود در گندم، چاودار (گندم سیاه) و جو است. جوهای دو سر گلوتن ندارند اما ممکن است به آن آلوده باشند. نویسنده در ادامه غذاهایی که در خود گلوتن دارند را معرفی می‌کند تا شما با شناخت آن‌ها بتوانید این نوع غذاها را کنار بگذارید و نخورید. در حقیقت زندگی بی‌گلوتن به شما کمک می‌کند تا با احساس بهتری زندگی کنید و مزایای جانبی آن را در همه‌ی بخش‌های زندگی خود احساس کنید.

کتاب زندگی بدون گلوتن درباره‌ی یک روش زندگی است، نه صرفا یک رژیم غذایی. زمانی که شما از مطالب کتاب به شکل درست استفاده کنید و آن‌ها را با دقت در برنامه‌ی زندگی خود وارد کنید دیگر فرقی ندارد کجا باشید. در خانه، شرکت، مجامع اجتماعی، رستوران، خرید، همه‌ی این‌ها برای شما به یک چیز ختم می‌شود و آن هم تغذیه‌ی شماست.

کتاب زندگی بدون گلوتن را انتشارات آوند دانش با ترجمه‌ی سعید گرامی و عزیزالله سمیعی منتشر کرده است و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. برای خرید و دانلود نسخه‌ی الکترونیک کتاب‌های انتشارات آوند دانش از این صفحه اقدام کنید.

نگاهی به فصل‌های کتاب زندگی بدون گلوتن

فصل 1: زندگی بی گلوتن از الف تا ی

در بخش اول کتاب نویسنده از مزایای زندگی بی گلوتن صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که چطور می‌توان این رژیم را شروع کرد و در تهیه‌ی وعده‌های غذایی آن مهارت پیدا کرد. در ادامه تشویق فرزندان به دوست داشتن این روش و تعیین توقعات واقع بینانه در این فصل مطرح می‌شود.

فصل 2: چه کسی به دنبال زندگی بی‌گلوتن می‌رود و چرا؟

ممکن است رژیم غذایی بدون گلوتن با بدن شما سازگار نباشد. به همین دلیل در این بخش مسائل پزشکی مربوط به این رژیم مطرح می‌شود. طیف حساسیت به گلوتن، شناسایی علائم حساسیت به گلوتن و بیماری سلیاک، آزمایش حساسیت به گلوتن، تفسیر نتیجه‌ی آزمایش‌ها و ... از جمله مباحث مطرح شده در این بخش هستند که به خواننده کمک می‌کند تا منطقی به سمت این رژیم پیش رود.

فصل 3: درک اصول اساسی رژیم

در این فصل نویسنده غذاهایی که گلوتن دارند و غذاهایی که گلوتن ندارند را مطرح می‌کند. بررسی مواد تشکیل‌دهنده‌ی مشکوک و اینکه باید درباره‌ی چه غذاهایی تحقیق کنیم نیز به طور مفصل در این بخش گنجانده شده است. نویسنده در این بخش توضیح می‌دهد که هرچه می‌خورید حتی اگر بی‌گلوتن هم نباشد، باز میتواند مشکل ساز باشد، به همین دلیل بهتر است حتی هنگام خرید داروها و مکمل‌های غذایی اطمینان حاصل کنید که داروی تجویز شده گلوتن دارد یا نه.

فصل 4: خرید از آنچه که فکر می‌کنید آسان تر است

خرید محصولات بی گلوتن کار ساده‌ای است، کافی است یک برنامه‌ریزی قبل از خرید داشته باشید و مشخص کنید چه چیزهایی می‌خواهید بخرید. مرحله‌ی بعد پیدا کردن فروشگاه‌های مناسب و روش‌های خرید با هزینه‌ی کمتر است.

فصل 5: راهنمایی‌ها و فنون آشپزی

در این فصل خلاقیت در آشپزی بدون گلوتن مطرح می‌شود. نویسنده چند راهنمایی و فن منحصر به فرد برای آشپزی در این فصل ارائه می‌کند. فصل پنجم کتاب حاضر ورود به دنیای شگفت‌انگیز پخت و پز بدون گلوتن است.

فصل 6: ده غذای خوشمزه‌ی بی‌گلوتن

فصل ششم کتاب دستور پخت‌ و تهیه‌ی خوراکی‌های خوشمزه‌ای از جمله مافینهای متنوع، تنقلات مهمانی، سالاد برنج، کاری مرغ ادویه، پاستا، کلوچه، کیک و ... ارائه می‌شود.

چرا باید کتاب زندگی بدون گلوتن را خواند؟

کتاب زندگی بدون گلوتن شما را در مسیر جدیدی قرار می‌دهد. زندگی بدون گلوتن روی همه‌ی جنبه‌های زندگی شما تاثیر می‌گذارد. شما یاد می‌گیرید که چطور با دوستان و عزیزانتان معاشرت کنید، در رستوران چگونه غذا سفارش دهید و چطور با چالش‌های احساسی برخورد کنید.

کتاب زندگی بدون گلوتن در دسته‌ی کتاب‌های تغذیه قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان بزرگ‌سالان و تمام کسانی که می‌خواهند رژیم غذایی و شیوه‌ی زندگی خود را تغییر دهند، انتخاب مناسب است.

کتاب زندگی بدون گلوتن جزو کتاب‌های سبک و کم حجم است. این کتاب برای افرادی که وقت زیادی برای مطالعه ندارند و می‌خواهند زمان خود را صرف کتابی مفید و کوتاه کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب زندگی بدون گلوتن می‌خوانیم

فکر نکنید که در رژیم بی گلوتن، محصولات عمومی یا مشابه قدغن هستند. بیشتر وقت‌ها روی محصولات مشابه نیز مانند مارک‌های اصلی، برچسب‌هایی زده شده است و گاه یک شماره تلفن نیز دارد. می‌توانید برای دریافت تاییدیه‌ی بی گلوتن بودن کالا با تولید کننده تماس بگیرید، هزینه‌ی مکالمه را شرکت عرضه کننده می‌پردازد. معمولا جنس‌های مشابه را فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ یا شرکت‌های پخش، عرضه می‌کنند. با جستجو در اینترنت یا تماس با تلفن‌های مجانی این فروشگاه‌های زنجیرهای بزرگ یا شرکت‌های پخش می‌توانید اطلاعاتی به دست آورید. بیشتر مواقع می‌توانید با نماینده‌ی سرویس خدمات مشتریان تماس بگیرید تا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی مواد تشکیل‌دهنده‌ی اجناس کمکتان کنند.

اگر محصولات مشابه از برندهای موجود در فروشگاه باشد، احتمال اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن‌ها به دست بیاورید، بسیار زیاد است. بعضی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، فهرستی از اجناس بی گلوتن مشابه خود دارند و گاهی این فهرست‌ها حتی به صورت آنلاین در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع به اجناس بی گلوتن یک فروشگاه کسب کنید، با فروشگاه تماس بگیرید و بگویید که می‌خواهید با مدیر کنترل کیفیت یا بخش تغذیه‌ی فروشگاه صحبت کنید. من یک بار این کار را کردم و وقتی از متخصص تغذیه‌ی آن‌ها شنیدم که نشاسته تعدیل شده‌ی موجود در همه‌ی اجناس مشابه آن‌ها از ذرت گرفته می‌شود، بسیار خرسند شدم. همین مقدار اطلاعات کم برای من آن‌قدر مفید بود که فهمیدم تعداد اجناس مشابه بی گلوتن، بیشتر از چیزی بود که تصور می‌کردم.

خوردن مواد مغذی

 بعضی‌ها فکر می‌کنند که خوردن خوراکی‌های مغذی گران‌تر تمام می‌شود. این درست نیست، محصولات کشاورزی و گوشتی به نظر گران می‌رسند - که البته گران هم هست! اما چیپس‌ها و سایر غذاهای فراوری شده که قند خون را بالا می برند و نه تنها از نظر غذایی بی‌ارزش‌اند، بلکه باعث افزایش وزن و گرسنگی هم می‌شوند. فقط كل پول شما را هدر می‌دهند. خوراکی‌های مغذی بخرید اما فقط آن چیزی را بخرید که لازم دارید. بیشتر خوراکی‌های مغذی، فاسدشدنی‌اند و اگر این محصولات را در عرض چند روز مصرف نکنید، دیگر تازه نخواهند بود.

غذا خوردن در خانه

غذا خوردن در رستوران‌ها و فست فودها باعث ته کشیدن سریع بودجه‌ی شما می‌شود. غذا خوردن در خانه نه تنها این اطمینان را به شما می‌دهد که غذایتان واقعا بی گلوتن است، بلکه باعث صرفه‌جویی در پولتان هم می‌شود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب زندگی بدون گلوتن اثر دانا کورن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تغذیه ‌می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
1.۶۶ مگابایت
تعداد صفحات
104 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۸:۰۰
نویسندهدانا کورن
مترجمعزیزالله سمیعی
مترجم دومسعید گرامی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Gluten-free Cooking For Dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۲۳
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
20,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱.۶۶ مگابایت
۱۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
27 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام دوستان لدفا هرکس خریده بگه مفیده بوده یا خیر من رشتم تربیت بدنیه ب شدت نیاز ب کتاب های آناتومی و تغذیه دارم و نمیخوام به دانشگاه اکتفا کنم اما نمونه هایب ک گذاشتن قدرتی برای تصمیم گیری نمیده چون یا ۲۵ صفحه تقدیره و یا انقد کیفتش پایینه نمونه ک آدم متوجه نمیشه ک آیا کتاب مورد نظرش هم همین کیفته و خب آدم ریسک نمیکنه رو پولش ممنون میشم راهنماییم کنید

5

با سلام کتاب بسیار مفیدی بود و من نکات خیلی ارزشمندی را از این کتاب آموختم. برای کسانی که دعوت به مصاحبه شدند، این کتاب رو پیشنهاد میکنم از دست ندند.

3

توضیحات خوبی درباره ی این بیماری و راه های حذف گلوتن و ... داده ولی دستور غذاها و معرفی تولید کنندگان و سایتها خیلی مفید نبود.

5

برای همه بیماران مبتلا به سلیاک و کسانی که حساسیت به آرد گندم دارد اطلاعات خوبی دارد

3

کتاب های خوب رو بخرید هرچند ک نتونید بخونید کتاب خوبی بود من خیلی استفاده بردم

4

این کتاب عالیه پیشنهاد میکنم حتما بخونید شاید سبک زندگیتونو عوض کنه!

4

خیلی کتاب مفیدی است

3

خیلی به دردم نخورد،

2

خوب است

3.9
(18)
22,500
٪50
11,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی بدون گلوتن
٪50
زندگی بدون گلوتن
دامیز
انتشارات آوند دانش
3.9
(18)
22,500
٪50
11,250
تومان