0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تغذیه

معرفی، خرید و دانلود کتاب تغذیه

دامیز
درباره تغذیه

تغذیه اساسی‌ترین نیاز انسان است و تک تک افراد برای زنده ماندن به مواد غذایی احتیاج دارند. تغذیه ارتباط نزدیکی با علم شیمی دارد و برخورداری کمی از علم جامعه‌شناسی و روانشناسی نیز می‌تواند بر اصول علم تغذیه تاثیرگذار باشد. کارول رینزلر در کتاب تغذیه اولین وظیفه مواد غذایی را تامین انرژی و به دنبال آن توانایی انجام دادن کار می‌داند. علاوه بر آن بسیاری از مواد مغذی ضروری در بدن تولید نمی‌شود و باید آنها را از طریق غذا یا مکمل‌های غذایی دریافت کرد. اگر دوست دارید مسیرغذا و نوشیدنی‌هایتان را از بشقاب غذا تا دستگاه گوارش و بافت‌ها و سلول‌های خود دنبال کنید و سازوکار بدن خود را بشناسید، مطالعه این اثر را از دست ندهید.

‌درباره‌ی کتاب تغذیه اثر کارول آن رینزلر

کتاب تغدیه برای اولین بار در سال 2010 منتشر شد و متعلق به کتاب‌های جیبی مجموعه For Dummies است. کتاب تغذیه دارای 8 فصل است یک رویکرد کلی از علم تغذیه را به صورت تخصصی توضیح می‌دهد. نویسنده در فصل اول به تعاریف ابتدایی علم تغذیه پرداخته است و متخصصین این حوزه را معرفی می‌کند. فصل دوم به تعریف مواد غذایی و جایگاه آنها اختصاص دارد همچنین اصولی را برای تعیین مقدار غذای مورد نیاز ارائه می‌دهد. فصل سوم، چهارم، پنجم و ششم به عناصراصلی تغذیه یعنی پروتئین، چربی، کربوهیدرات و آب اشاره دارد و مواد غدایی دارای این عناصر، واکنش بدن در برابر آنها و روش‌های جذب در بدن را توضیح می‌دهد.

 فصل هفتم ویژگی‌های یک رژیم غذایی سالم را برمی‌شمارد و پیشنهادهایی را برای انتخاب مواد غذایی سالم و متنوع پیشنهاد می‌دهد. فصل آخر نیز هرم‌های تغذیه‌ای را معرفی می‌کند و برچسب‌های غدایی آن را توضیح می‌دهد. البته نیازی نیست نگران مفاهیم و لغت‌های تخصصی باشید زیرا کارول رینزلر این کتاب را با زبانی ساده و قابل درک برای عموم مردم به رشته تحریر درآورده است. با مطالعه این اثر می‌آموزید به مواد غذایی که در بشقابتان وجود دارد بیشتر فکر کنید و با درنظرگرفتن سلیقه و فرهنگ غذایی خود، رژیمی سالم را دنبال کنید.

مروری بر فصل‌های کتاب تغذیه

مقدمه

فصل اول: منظور از تغذیه چیست؟

فصل دوم: مواد غذایی مورد نیاز بدن چقدر است؟

فصل سوم: پروتئین قدرتمند

فصل چهارم: حقایقی درباره‌ی چربی و کلسترول

فصل پنجم: کربوهیدرات‌ها: داستانی پیچیده

فصل ششم: آب و بدن

فصل هفتم: رژیم غذایی سالم چیست؟

فصل هشتم: انتخاب عاقلانه مواد غذایی

ترجمه‌ی کتاب تغذیه به فارسی

مهرک ایرانلو مترجم ایرانی در سال 1337 به دنیا آمد. او آثار متعددی را از انتشارات دامیز به زبان فارسی برگردانده است و انتشارات آوند دانش چاپ آن را بر عهده داشته است. از آثار ترجمه شده توسط ایرانلو می‌توان به کتاب‌های «تغذیه برای مبتلایان به سرطان»، «فشار خون» و «تناسب اندام» اشاره کرد. انتشارات آوند دانش، ناشر رسمی انتشارات وایلی و دامیز است. این دو انتشارات کتاب‌هایی کاربردی در علوم مختلف را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند.

چرا باید کتاب تغذیه را خواند؟

کتاب تغذیه در دسته‌ی کتاب‌های تغذیه و سلامتی قرار دارد و برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 108 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 5 روز بخوانید.کتاب تغذیه حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تغذیه و سلامتی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب تغذیه می‌خوانیم

کربوهیدرات‌ها و انرژی: یک داستان عاشقانه‌ی بیوشیمیایی

بدن انسان، انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های فیزیکی را از طریق سوخت‌وساز گلوکز در سلول‌ها به‌دست می‌آورد. پروتئین، چربی‌ها و الکل نیز، انرژی را به شکل کالری تولید می‌کنند. پروتئین، گلوکز هم تولید می‌کند که البته بدن به زمان طولاتی‌تری برای جذب آن نیاز دارد.

خوردن کربوهیدرات‌های ساده، مثل ساکارز (قند معمولی)، انسولین بیشتری را در مقایسه با کربوهیدرات‌های پیچیده مثل نشاسته تولید می‌کند. اگر به نوعی اختلال متابولیک مثل بیماری دیابت دچارید که مانع از ترشح کافی انسولین در بدن می‌شود. دقت در مصرف کریوهیدرات، تنها در حدی که قادر به جذب آن باشید، بسیار اهمیت دارد؛ زیرا در غیر این صورت، قندهایی که به‌دلیل کمبود انسولین وارد فرایند سوخت‌وساز بدن نمی‌شوند. به جریان خون وارد شده سبب سرگیجه و گاه رفتن به حالت اغما می‌شوند.

 

نکته‌ی جالب اینجاست که بعضی از مواد غذایی سودمند مانند. هویج سیب‌زمینی و نان سفید، در قیاس با موادی چون سیب، عدس، بادام‌زمینی و نان گندم مقادیر بیشتری کربوهیدرات‌های ساده دارند. شاخص قندی ارائه‌شده از سوی دانشگاه تورنتو در سال 1981 از طریق درجه‌بندی مواد غذایی با توجه به میزان تاثیرشان روی قند خون در فاصله‌ی زمانی کوتاهی پس از خوردن، در مقایسه با گلوکز (قندی که بدن به‌عنوان منبع انرژی از آن استفاده می‌کند)، آگاهی از این نکته‌ی مهم را امکان‌پذیر کرده است.

بسیاری از فراد سالم فاقد اختلالات متابولیک (مشل بیماری دیابت) که مانع جذب کربوهیدرات‌ها می‌شود به‌خوبی قابلیت هضم و جذب حتی مقادیر بسیار زیاد کربوهیدرات را دارند. هورمون انسولین، متناسب با نیاز بدن ترشح می‌شود و سپس به‌سرعت به حالت طبیعی خود باز  خود می‌گردد. به عبارت دیگر با اینکه رژیم‌های لاغری متعارف، شاخص قندی را اساس کاهش وزن قرار داده‌اند، اما در حقیقت برای بسیاری از افراد و صرفه نظر از شدت سرعت جذب قند در خون، کربوهیدرات همچنان کربوهیدرت است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب تغذیه اثر کارول آن رینزلر بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تغذیه و سلامتی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
1.۰۲ مگابایت
تعداد صفحات
108 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۶:۰۰
نویسنده کارول آن رینزرز
مترجممهرک ایروانلو
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Nutrition for dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۲۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
15,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱.۰۲ مگابایت
۱۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 62 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
8 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام دوستان لدفا هرکس خریده بگه مفیده بوده یا خیر من رشتم تربیت بدنیه ب شدت نیاز ب کتاب های آناتومی و تغذیه دارم و نمیخوام به دانشگاه اکتفا کنم اما نمونه هایب ک گذاشتن قدرتی برای تصمیم گیری نمیده چون یا ۲۵ صفحه تقدیره و یا انقد کیفتش پایینه نمونه ک آدم متوجه نمیشه ک آیا کتاب مورد نظرش هم همین کیفته و خب آدم ریسک نمیکنه رو پولش ممنون میشم راهنماییم کنید

4

/// ◄پاسخ:باسلام خیر به دلیل حفظ حقوق ناشرین امکان پرینت کردن کتاب وجود ندارد. بامهر /// با سلام. مشکلی در زمینه دانلود پیش اومده بود که با پیگیریتون حل شد. ممنون از توجهتون. یه سوال داشتم که آیا امکانش هست کتابهایی که خریداری میکنیم رو پرینت کنیم؟ و اگه هست چطور میشه انجامش داد؟ چون یکم سخته با موبایل کتاب بخونی.

3

کتاب خوبی هست من هم متنی خوندم و هم کمی از صوتی کتاب را گوش دادم ولی در نظر داشته باشید که طبق اطلاعات خود کتاب مطالب مال سال ۲۰۰۵ هست ، از طرفی متاسفاته دلیلش نمیدونم ولی ساختار فایلهای پی دی اف در اپلیکیشن های کتاب خوان زیاد راحت و جذاب نیست برای مطالعه.

4

چرا پی دی اف هست اخه...خوندنش تو موبایل سخت میشه

4

این کتاب عالیه مخصوصا برای افرادی که زمینه علم تغذیه رو دارن مثلاً من ارشد صنایع غذایی هستم و به نظرم مثل کتاب های درسیمونه اما به زبانی ساده تر

4

باتوجه به اهمیت رژیم غذایی و نظرات مثبت دوستان تصمیم داشتم این کتاب و بخونم که دیدم نسخه قدیمیه...!!! لطفا کتاب رو بروز رسانی کنید. ?

4

اطلاعات بسیار خوبی در مورد مواد غذایی به ما می دهد که شاید به اشتباه در اینترنت ان اطلاعات را پیدا کنیم

4

با لینکی که واسه من اومده ، نمیشه کتاب رو دانلود کرد، با اینکه هزینه رو هم پرداخت کردم، نتونستم دانلودش کنم

1

اصلال کتب خوبی نبود. همه اش کلمات تخصصی و پیچیده که بعد از ده دقیقه خوندن حوصله تون سر میره!

2

از اول بنویسین امکان پرینت نیس. اون پولی که گرفتین حرومتون نشه. من گوشیم مدام هنگ میکنه اطلاعاتم میپره.

نمایش 18 نقد دیگر
4
(69)
18,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تغذیه
تغذیه
دامیز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تغذیه
تغذیه
دامیز
انتشارات آوند دانش
4
(69)
18,750
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر