0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نظریه کوانتوم

معرفی، خرید و دانلود کتاب نظریه کوانتوم

درباره نظریه کوانتوم

«گمان می‌کنم می‌توان با اطمینان گفت هیچ‌کس مکانیک کوانتومی را نمی‌فهمد.» این جمله را ریچارد فاینمن، فیزیکدان بزرگ درباره‌ی نظریه کوانتوم یکی از مهم‌ترین نظریات امروز فیزیک گفته است. نظریه‌ای که دنیای فیزیک را تغییر داد و توانست به بسیاری از سؤالاتی که فیزیک کلاسیک از پاسخ‌دادن به آن‌ها عاجز بود را پاسخ دهد؛ اما همچنان که فاینمن می‌گوید این نظریه بسیار پیچیده است و در بعضی موارد حتی برای فیزیکدان‌ها هم گنگ است. جان پاکینگورن در کتاب نظریه‌ی کوانتوم تلاش کرده است این نظریه را با زبانی روشن و واضح به شکلی توضیح دهد که مخاطب غیردانشگاهی هم از آن بهره ببرد و بتواند با نظریه‌ی کوانتوم و دست‌آوردهای آن آشنا شود. کتاب نظریه‌ی کوانتوم برای دوستداران دانش کتاب بسیار خوبی است.

‌درباره‌ی کتاب نظریه کوانتوم اثر جان پاکینگورن

کتاب نظریه‌ی کوانتوم با عنوان اصلی «Quantum theory: a very short introduction» سال ۲۰۰۲ منتشر شد. جان پاکینگورن استاد ریاضی فیزیک دانشگاه کمبریج این کتاب را با هدف آشنا کردن مردم با نظریه‌ی کوانتوم نوشته است. او سفری از دنیای کلاسیک به دنیای کوانتومی ترتیب داده تا مخاطبش را با لذت آموزش فیزیک آشنا کند. جان پاکینگورن در این کتاب با آغاز از ضعف‌های فیزیک کلاسیک، ضرورت وجود نظریه‌ی مکمل را بررسی می‌کند و در ادامه از تلاش‌های دانشمندان مختلف و شکل‌گیری و رشد نظریه‌ی کوانتومی می‌گوید. این کتاب یکی از مجموعه‌ی کتاب‌های جیبی جذابی است که دانشگاه آکسفورد درباره‌ی نظریات مهم مختلف منتشر کرده است. کتاب نظریه‌ی کوانتوم پر از تجزیه تحلیل‌های جذاب و بیان چشم‌اندازهاست. این کتابی است که می‌تواند هرکسی را به قلمروی فیزیک علاقه‌مند کند.

کتاب نظریه‌ی کوانتوم با استقبال خوبی در سراسر جهان مواجه شده و تاکنون به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب نظریه کوانتوم

کتاب نظریه کوانتوم با پیشگفتاری درباره‌ی کشف این نظریه و تأثیر آن بر دانش فیزیک سخن گفته است. در ادامه محتوای اصلی کتاب در بخش‌های مختلف آمده است. عنوان اصلی بخش‌های مختلف کتاب نظریه‌ی کوانتوم به شرح زیرند:

ترک‌هایی در بنای کلاسیک

سپیده سر می‌زند

سرگشتگی‌های مبهم

تحولات بعدی

همبستگی

درس‌ها و معنی‌ها

در ادامه نیز بخشی تحت عنوان «پیوست‌های ریاضی» آمده است که تعدادی از روابط اصلی نظریه‌ی کوانتوم در آن بررسی‌شده‌اند. همچنین بخشی به نام «مطالب خواندنی بیشتر» در پایان کتاب آمده است که کسانی که می‌خواهند بیشتر بدانند و تخصصی‌تر مطالعه کنند می‌توانند از آن استفاده کنند.

ترجمه کتاب نظریه کوانتوم به فارسی

کتاب‌های حوزه‌ی ترویج علم کتاب‌های ارزشمندی‌اند. در سال‌های اخیر ناشران و مترجمان مختلف تعداد قابل‌توجهی از این کتاب‌ها را در ایران ترجمه و منتشر کرده‌اند. ابوالفضل حقیری یکی از مترجمانی است که تعداد قابل‌توجهی از این آثار را ترجمه کرده است. کتاب نظریه ‌کوانتوم نیز یکی از کتاب‌هایی است که به دست او به فارسی برگردانده شده‌اند. انتشارات بصیرت کتاب نظریه کوانتوم را با ترجمه‌ی ابوالفضل حقیری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

‌‌چرا باید کتاب نظریه کوانتوم را خواند؟

نظریه‌ی کوانتوم امروزه یکی از مهم‌ترین نظریات فیزیک است. این نظریه‌ای است که پایه‌ی بسیاری از اتفاقات بعدی را فراهم آورده و در پیشرفت‌های بزرگی سهیم بوده است. کتاب نظریه‌ی کوانتوم تلاش کرده است این بخش جذاب از دانش فیزیک را برای مخاطب بشکافد و دید خوبی از آن به دست دهد. خواندن این کتاب می‌تواند باعث شود خودتان را به دنیای دانشمندان نزدیک‌تر احساس کنید و بسیاری از کنجکاوی‌ها و سؤالاتتان پاسخ داده شود. کتاب نظریه‌ی کوانتوم برای تمام کسانی که به دانش فیزیک علاقه‌مندند اما فرصت و امکان مطالعه‌ی تخصصی در این رشته را ندارند کتاب مناسبی است تا با بخشی از این دانش جذاب آشنا شوند. این کتاب می‌تواند هدیه‌ی خوبی به علاقه‌مندان به دانش و طرفداران کتاب‌های حوزه‌ی ترویج علم باشد.

کتاب نظریه کوانتوم در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب نظریه کوانتوم مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سالان و تمام علاقه‌مندان به دانش است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب ۱۴۳ صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در ۱۰ روز بخوانید.

کتاب نظریه کوانتوم حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب نظریه کوانتوم اثر جان پاکینگورن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

در بخشی از کتاب نظریه کوانتوم می‌خوانیم

با همه‌ی این احوال ظاهراً نیلز بور غالباً از نظریه‌ی کوانتوم به شیوه‌ای تحصیل‌گرایانه ‌سخن می‌گفت. زمانی خطاب به یکی از دوستان خود نوشت:

«دنیای کوانتومی وجود ندارد. فقط توصیف فیزیکی کوانتومی انتزاعی وجود دارد. تصور این‌که کار علم فیزیک یافتن چگونگی کارکرد طبیعت است، خطاست. علم فیزیک به آنچه می‌توانیم درباره‌ طبیعت بگوییم، مربوط می‌شود.»

می‌توان پی برد که این دیدگاه به‌ظاهر تحصیل گرایانه، توجه بور به نقش دستگاه اندازه‌گیری کلاسیک را ترغیب کرده است. دیدیم که او در سال‌های آخر عمر خود به مباحث فلسفی بسیار علاقه‌مند شد و درباره‌ی آن‌ها بسیار نوشت. تفسیر مجموعه‌ی نوشته‌هایش دراین‌باره دشوار است. استعداد بور در مسائل فلسفی بسیار کمتر از استعداد فراوانش در نقش یک فیزیکدان بود. به‌علاوه، او اعتقاد داشت- و نشان داد- دو نوع حقیقت وجود دارد: نوع معمولی که می‌توان آن را به‌روشنی بیان کرد و نوع ژرف که فقط با ابهام می‌توان درباره‌ی آن سخن گفت. قطعاً مجموعه‌ی نوشته‌هایش را مفسران به شیوه‌های بسیار گوناگون تفسیر کرده‌اند. برخی احساس کرده‌اند که نوعی واقع‌گرایی مشروط وجود دارد که بور طرفدار آن است.

واقع‌گرایان، نقش علم را در کشف این نکته می‌دانند که جهان مادی واقعاً چگونه است. این وظیفه‌ای است که هرگز به‌طور کامل تحقق نمی‌پذیرد...

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
3.۲۶ مگابایت
تعداد صفحات
154 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۸:۰۰
نویسندهجان پکینگورن
مترجمابوالفضل حقیری
ناشرنشر حکمت سینا (نشر سینا)
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Quantum theory: avery short instroduction
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۱/۲۲
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۳.۲۶ مگابایت
۱۵۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 86 مخاطب
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
5 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بررسی از بن و پایه‌ی مسئله تا نکات کلیدی و به روز مسائل یکی از نقاط قوت این کتاب است. در واقع خواننده را نه درگیر معادلات و فرمول‌های پیچیده کرده و نه آنقدر پیچیده بیان کرده که خواننده از کتاب به عنوان یک خواب‌آور پر قدرت بهره ببرد. قطعا این کتاب را به پرسشگران جستجوگر پیشنهاد می‌کنم.

4

یکم مباحثش تخصصیه و نیاز داره که پیش مطالعه ای داشته باشید راجبه دنیای کوانتوم...یه مورد دیگه این که آخر کتاب به مباحث فلسفی هم پرداخته شده که متنو نسبتا سنگین کرده... اما در کل کتاب خوبیه

4

کتاب خوبی بود. یکم قدیمیه و کتابهای بهتر از این در زمینه مکانیک کوانتوم به زبان ساده تو بازار هست ولی این هم بد نبود. فرمتش اگر پی دی اف نبود خیلی راحت تر میشد رو گوشی خوندش

5

با زبان بسیار روان و ساده نظریه کوانتوم را برای علاقه مندان و عموم مردم توضیح داده است اما خواندن ان را به همه توصیه میکنم فقط اینکه فرمت پی دی اف بود کمی آزار دهندست

1

لطفا مثل کتاب های دیگتون، اینم با فرمتepub بزارید.منتظرم بزارید بخرم.

5

نسخه پی دی اف فرق خاصی با epub نداره و خوندنش همونقدر راحته. فقط کافیه با انگشتات زوم کنی. خوب چ فرقی داره

3

ترجمه خوبه اما موضوع موضوعی مشکله، برای فهم بهتر نیازه که آدم از قبل در این مورد مطالعاتی داشته باشه، از خوندنش لذت بردم. برام مفید بود

1

توضیحات خیلی مقدماتی و تاریخچه بطور نه چندان جذاب و گیرایی بیان شده. بعضی مطالب هم بی دلیل تکرار و بازگویی شده.

4

کتاب بیان ساده و شیوایی داره نقطه شروع خیلی خوبیه برای کسانی که رشته تخصصی شون فیزیک نیست

4

کاش نسخه epub این کتاب رو بذارید. خواندن از روی نسخه pdf راحت نیست.

نمایش 14 نقد دیگر
4.1
(86)
5,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نظریه کوانتوم
نظریه کوانتوم
جان پکینگورن
نشر حکمت سینا (نشر سینا)
4.1
(86)
5,000
تومان