0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راه و روشی نو در کار و تجارت

معرفی، خرید و دانلود کتاب راه و روشی نو در کار و تجارت

درباره راه و روشی نو در کار و تجارت

اکنون زمان آن رسیده است که مفاهیم سنتی و رایج در اداره کردن یک کسب و کار را را برای همیشه رها کرد و پایه و اساس مدیریت را از نو ساخت. کتاب «راه و روشی نو در کار و تجارت» حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این کتاب به اشتباهات متداول در راه‌اندازی یک استارتاپ پرداخته ‌است و تفکرات رایج در این عرصه را زیر سوال می‌برد. نویسندگان کتاب که از مدیران شرکت موفق بیس کمپ هستند شیوه‌های جدید مدیریت کسب و کار، مدیریت منابع انسانی و سودآوری را به مخاطب می‌آموزند.

چرا باید کتاب راه و روشی نو در کار و تجارت را مطالعه کرد؟

افراد زیادی در سراسر جهان به کار خود عشق می‌ورزند و کار کردن برای آنها حکم سرگرمی دارد. بسیاری از این افراد آرزوی راه اندازی کسب و کار شخصی خود را دارند اما به بهانه‌های مختلف آن را به تعویق می‌اندازند. نویسندگان این کتاب عوامل مختلفی را برای این تعلل برشمرده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سه عامل ترس از آغاز، وقت کم وکمبود سرمایه اشاره کرد. این کتاب مناسب افرادی است که خود را شخصی کارافرین می‌دانند اما تفکرات رایج در این زمینه مانع آنها شده است.

 کتاب «راه و روشی نو در کار و تجارت» به مخاطبین خود می‌آموزد ابتدا تمام دانسته‌های قبلی خود را کنار بگذارند و اگر ایده‌ی خوبی به آنها الهام شده است، آن را جدی بگیرند. در ادامه آنها می‌توانند در کنار حفظ شغل فعلی خود در انتهای روز و آخر هفته‌ها بر ایده‌ی خود کار کنند. استفاده از فناوری و ابزارهای نوین که کاملا ارزان و دسترس هستند  توصیه‌ی دیگر این نویسندگان است.

 درباره‌ی کتاب راه و روشی نو در کار و تجارت

کتاب راه و روشی نو در کار و تجارت حاصل ده سال تجربه‌ی مدیریت موفق شرکت بیس کمپ است. این کتاب با تاکید بر تجربه و نه بر پایه فرضیه‌های دانشگاهی نوشته شده است. کتاب دارای 11 فصل است و نویسندگان مراحل راه اندازی یک کسب و کار را از اولین قدم‌ها مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند. یکی از جنجالی‌ترین گفته‌های آنان جمله‌ی «برنامه‌ریزی‌های بلند مدت خیالبافی است». این دو نویسنده که تمام دوران مدیریت خود قوانین رایج نقض کرده‌اند و به کارآفرینان توضیح می‌دهند برنامه‌ریزی‌های بلند مدت بیشتر بر پایه‌ی حدس و گمان است. بنابراین باید تنها کارهای مربوط به انتهای اهفته را انجام داد، نه کارهای مربوط به سال آینده. پشت کردن به واقعیت یکی دیگر از رویکردهای آنان در این سال‌ها بوده است. آنها از جسات متعدد، سرمایه‌گذاری‌های کلان و تبلیغات  افراد بازاریابی را متعلق به دنیای واقعی دانسته‌اند. شیوه‌های نوین مدیریت منابع انسانی و استخدام افرادی از قاره‌های مختلف از دستاوردهای آنان در عرصه‌ی مدیریت محسوب می‌شود. کتاب «راه و روشی نو در کار و تجارت» یک کتاب مصور است و تصویرسازی‌های مختلف علاوه بر انتقال بهتر مفاهیم، مخاطب را سرگرم خواهد کرد. مترجم کتاب «راه و روشی نو در کار و تجارت» منیژه جلالی است. این کتاب با 264 صفحه توسط نشر البرز به بازار عرضه شده است.

مروری برفصل‌های کتاب راه و روشی نو در کار و تجارت

فصل اول: مقدم بر هر چیز

فصل دوم: یادتان باشد

فصل سوم: حرکت

فصل چهارم: پیشرفت

فصل پنجم: بهره‌وری

فصل ششم: رقیبان

فصل هفتم: تکامل

فصل هشتم: پیشرفت

فصل نهم: استخدام کردن

فصل دهم: اداره‌ کردن آسیب‌‌هایی که پیش می‌آید

فصل یازدم: فرهنگ

 

شرکت بیس کمپ و بنیانگذاران آن

جیسون فرید و دیوید هانسون از بنیانگذاران شرکت بیس کمپ با نام قبلی (سیگنال 37 ) هستند. این شرکت در سال 1999 فعالیت خود را در زمینه‌ی طراحی شبکه آغاز کار کرد. در سال 2004 به دنبال نارضایتی مدیران شرکت از نرم‌افزار مدیریتی مورد استفاده در این شرکت که به صنایع دیگر مرتبط بود ، بیس کمپ  پروژه‌ی جدید برای طراجی برنامه‌ی اختصاصی را آغاز نمود. با رونمایی از برنامه‌ی مدیریتی این شرکت افراد زیادی خواهان این نرم افزار شدند و شرکت بیس کمپ به شهرت و ثروت بسیار زیادی دست پیدا کرد. پیش از «انتشار کتاب راه و روشی نو در کار و تجارت» شرکت با ارزش بیس کمپ فقط شانزده کارمند داشته است. با این حال بیش از سه میلیون نفر از محصولات این شرکت استفاده کرده‌اند.

جیسون فرید نویسنده و سخنرانی برجسته در زمینه‌ی مدیریت و کارآفرینی است. همکار او دیوید هانسون بنیانگذار زبان برنامه‌نویسی«Ruby on Rails » است که در نگارش کتاب «راه و روشی نو در کار و تجارت» با جیسون فِرِید همکاری داشته است.

در بخشی  از کتاب راه و روشی نو در کار و تجارت می‌خوانیم

تقلید نکنيد

گاهی تقلید یا کپی کردن کار ممکن است بخشی از مراحل آموزش باشد. مانند زمانی که هنرجویی در موزه از روی تابلویی نقاشی می کند. هنگامی که شما دانشجو یا هنرجو هستید. این نوع تقلید کردن امکان دارد ابزاری کمک کننده در راه کشف هنر و توانایی تان باشد.

متأسفانه، در محیط کار و تجارت تقلید کردن زشت‌تر و ناهنجارتر است. شاید به اين دلیل که دنیای ما دنیای کپی کردن –چسباندن است. شما به راحتی می‌توانید کلمات افکار یا رمز دیگری را بدزدید و به همین دلیل وسوسه شوید به هزینه کسی دیگر تجارتی راه بیندازید.

هرچند. این کار روشی است که به شکست می انجامد. مشکل این نوع کیی و تقلید کردن این است که شما درک و شناخت درستی از کار ندارید - و همان درک و شناخت است که موجب رشد و پیشرفت می‌شود. شما باید بفهمید چرا چیزی کارکرد دارد و یا چرا روشی که اثربخش بوده درست است. وقتی تنها تقلید و عرضه می‌کنید. این شناخت را از دست می‌دهید. شما به جای آنکه همه لایه‌های کار را بشناسید. تنها شناختی از سطح آن پیدا می کنید.

خالق اصلی, برای تولید اثر خود کارهای زیادی انجام می دهد که دیده نمی شود. آن‌ها در زیر سطح پنهان می‌مانند. تقلید کننده به درستی نمی‌فهمد چرا چیزی به آن شکلی که هست دیده می‌شود. یا آن احساس ویژه را منتقل می کند. تقلید کردن کاری است سراسر اشتباه. هیچ ماهیت و شناختی را ارائه نمی‌دهد و پایه ای ندارد که براساس آن تصمیمی برای پیشرفت گرفته شود.

افزون بر این اگر شما مقلد باشید. هرگز نخواهید توانست به کار ادامه دهید. هميشه در موقعیتی ایستا باقی می‌مانید. هرگز مدیر رهبر یا پیشرو نخواهید شد. هميشه مقلد باقی خواهید ماند. چیزی را تولید می‌کنید که به گذشته تعلق دارد. نسخه‌ای نامرغوب از اصل.  اين راه و روش خوبی برای زندگی کردن نیست.

چگونه می‌توانید بفهمید که در حال تقلید یا کپی کردن کار کسی دیگری هستید؟  اگر کس دیگری قسمت بیشتر کار تولید چیزی را انجام می‌دهد. پس شما کپی کار هستید. می توانید از کار دیگران تأثیر یا الهام بگیرید. ولی آن را ندزدید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۷۶ مگابایت
تعداد صفحات
264 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۸:۰۰
نویسندهفرید جیسون
نویسنده دومدیوید هانسون
مترجممنیژه جلالی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Rework
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۱/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۷۶ مگابایت
۲۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
14 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابی که باعث تغییرنگرش شما درشروع کسب وکار وحتی ادامه اون میشه پیشنهاد میکنم حتما بخونید البته کتاب کاغذی یه چیز دیگسا

1

ترجمه به حدی ناشیانه است که از خوندن منصرف شدم. عزیز من ترجمه نکن. مجبوری مگه

5

خیلی عالی

5

عالیه

4.3
(7)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راه و روشی نو در کار و تجارت
راه و روشی نو در کار و تجارت
فرید جیسون
انتشارات البرز
4.3
(7)
10,000
تومان